TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Jak se designuje blog.lide.cz


[1] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-02, 10:43 Solo | MuteČtenáři: ---

A nechtěl bys někdy, časem, čistě z entuziasmu, udělat jednu krásnou a validní šablonu pro Bloguje.cz? :) Samozřejmě zadarmo, s jedinou odměnou v podobě CREATED BY PIXY... :)

[2] Vložil(a): yuhů [web], 2003-07-02, 19:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Probral jsem si zdroj několika blogů z lide.cz a duplicitní id jsem tam nenašel. Možná jsem špatně hledal, ale můžeš být, Pixy, prosím konkrétnější? Ocenil bych i pojmenování těch prasáren. Jde o prasárny v html stránky, nebo ve vzorových CSS šablonách?

[3] Vložil(a): pixy, 2003-07-02, 20:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Yuhů> Jde o HTML. Např.

<div class="kategorie" id="nazev_kategorie">

pricemz id="nazev_kategorie" ma taky kazdy prispevek z dane kategorie, takze stejne id je na strance nekolikrat. Jenze:

tenhle prispevek ctou i autori toho systemu a prave KVULI nemu dnes udelali zmenu a predelali tyhle konstrukce na korektnejsi:

<div class="kategorie nazev_kategorie">

Zmena probehla dnes, nekdy behem odpoledne. Takze pokud ses na to dival pozdeji, tak uz jsi to asi nepotkal.

Ale zdaleka to neni vsechno - vubec nejvetsi prasarna je brutalni vkladani <STYLE> na konec dokumentu (snazi se tak zajistit, aby si lidi nemohli schovat jejich horni listu). Pritom to sezere jen MSIE ve Windows, ostatni browsery to celkem pochopitelne ignorujou a ta lista se v nich schovat da.

[4] Vložil(a): yuhů [web], 2003-07-03, 03:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Hm. To brutální vkládání stylu na konec dokumentu jsem Bizimu poradil já. Ačkoli i to se dá obejít stylem. Napadá tě lepší způsob, jak zabránit skrývání té šedé lišty alespoň v Exploreru? (Třebaže i to se dá některými zoufalými způsoby obejít.) Mně narychlo nic nenapadlo.

Ovšem musím pogratulovat k designu. Je pěknej.

Při čtení příspěvku jsem si taky vzpomněl na první kapitolu knížky o CSS -- opravdu je to to samé HTML. :-)

[5] Vložil(a): rony [web], 2003-07-03, 10:40 Solo | MuteČtenáři: ---

skryvanie:

zeby z-index a nejaky div prekryvajuci tuto listu

s absolute position?

[6] Vložil(a): rony [web], 2003-07-03, 10:41 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy> velmi prosim, sprav na bloguje nejaku sablonku!!! prosim prosim prosim!!

[7] Vložil(a): Bizi [web], 2003-07-03, 10:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Po hrozne kritice jsem se rozhodl ty styly z konce stranky zrusit a pouzit trochu jinou metodu. Pujde taky s trochou fantazie obejit, ale kdo to dokaze, zaslouzi si blog bez hlavicky :)

Pixy, napis prosim i dalsi "prasarny", ktere by bylo vhodne zlikvidovat a ja se pokusim s tim neco udelat. Diky. Ocekaval jsem i nejakou kritiku k doctajpu. :)

Design reflektoru je vazne moc dobrej.

[8] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-03, 14:59 Solo | MuteČtenáři: ---

rony> pokud si do dokumentu vlozim

#hlavicka { display: none !important }

tak si zase nahranej. Jde o to ze ten clovek to muze prepsat. Ja bych to radeji resil soucasne stylem na zacatku dokumentu (maximum selectoru s id) a soucasne javascriptem

[9] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-03, 15:20 Solo | MuteČtenáři: ---

to bizi> "ucelem nebylo vytvoreni validniho html" - jeste to plati? ;)

Nojo, no, holt kdyz Vita rejpne za duplicitni id na pooh.cz tak se strhne flamewar a kdyz rejpne pixy o tyden pozdeji tak se to da opravit za tri hodiny ;) To uz holt tak bejva.

- ted se divam na jeden blog a nevidim kodovani

- "SCRIPT LANGUAGE='javascript' SRC='http://1.im.cz/l/js/lide.js' defer" - odhlednu-li od faktu ze tam chybi type, co znamena defer?

- porad jsou spatne psane linky, oddelovani parametru se dela pomoci entity ampersand, nikoli pomoci ampersandu

Nasla by se spousta veci ale zrejme blogy predgenerovavate takze by bylo vhodne placnout nekam adresu na 'korigovany' blog - bez toho vidim napriklad predevcirem generovane stranky takze tezko poznam co je opravene.

[10] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-03, 15:23 Solo | MuteČtenáři: ---

A, omluva, defer jsem si nasel. No zas budu o neco chytrejsi :)

Kazdopadne co se tyce horni listy, neni prece problem pridat javascript ktery se bude volat na onload a nastavi pozadovane vlastnosti, ne? Tedy samozrejme lidem bez JS to nepomuze ale valna vetsina ho ma a je to takove 'pojisteni'

[11] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-03, 15:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Jojo, tak je to vzdycky, kdyz tam chcete vkladat neco proti vuli uzivatelu :)

Vy vymyslite figl jak to tam vlozit, oni protifigl, vy jeste vetsi, oni kontruji protitahem mocnym...

Ale on vas k tomu asi nuti Buh Internetoveho Marketingu a jeho seste prikazani: "Aj, neodstranis reklamni listy aniz banneru flashoveho, kteryz ti provider do stranek vlozi..."

(Ne, vazne, ja chapu, ze bez reklamy to nende. Ale pokud je nekdo tak sikovny a "ocura" to, doprejte mu tu malou radost, ne?)

[12] Vložil(a): Bizi [web], 2003-07-03, 16:31 Solo | MuteČtenáři: ---

2 vita> Nepsal jsem validniho, ale dokonaleho :) to je rozdil. amp; uz je hotovej, jen se zatim neprojevil. (pokud se nepletu, tak je tam jedinej link na idot :)) Uzivatel si zase muze napsat vlastni javascript, ktery moje pozadovane vlastnosti (opet nastavene pomoci JS) zlikviduje :) S vama nema cenu soutezit, vy tu listicku schovate at tam dam cokoliv. Jde spis o "normalni" uzivatele. Ty ID jsem zrusil uz "davno", jen se to shodou okolnosti nasadilo kdyz o tom psal pixy.

[13] Vložil(a): pixy, 2003-07-03, 16:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Přesně tak, Arthure.

Bizi, Yuhů> Nejsnazší (a taky jediná funkční) metoda je to zakázat proklamativně, v pravidlech, se kterými každý souhlasí, kde bude napsáno, že styl téhle hlavičky nesmí být měněn a hlavička rovněž nesmí být žádným způsobem skryta - a kdo to udělá, bude odstraněn. Na to máte právo - a to právo daleko větší než na zanášení prasáren do kódu stránek. Navíc (přesně jak píše Arthur): na každou zbraň existuje protizbraň a na vašem místě bych se spokojil s !important pravidlama ve vašem CSS - s tím už běžný BFU nic neudělá, kdežto s čímkoli složitějším už je strašná práce a komplikací a navíc vám to taky kdykoli prolomím.

Stejně nechápu, že jste nepoužili tu nejprostší metodu - vždyť HTML si skládáte vy, tak by stačilo přidat do <head> třetí CSS soubor pro tu hlavičku a je po ptákách:

<link stylesheet - defaultní >

<link stylesheet - uživatel >

<link stylesheet - !importanty pro záhlaví (teď nejsou) >

To se dá obejít jen Javascriptem a do toho už by se někomu muselo OPRVADU chtít (ale když se mu bude opravdu chtít, obejde cokoli).

[14] Vložil(a): pixy, 2003-07-03, 16:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Bizi> shodou okolnosti? Mne se teda doneslo, ze ty ID "se dneska budou predelavat" a ze za to muzu ja... ;)

[15] Vložil(a): franci [web], 2003-07-03, 18:27 Solo | MuteČtenáři: ---

2 pixy, vita: nepředhánějte se, kdo má větší vliv :-) U větších projektů (kromě Lidé děláme třeba i Novinkách) je standardní cyklus updatů přibližně jeden až dva týdny (pokud se nejedná o bug ;-)). Takže ať už to bylo během uplynulého týdne naprogramováno kdykoliv, vypuštěno na veřejnost to bylo včera.

a co se týče kódování, žádný server Seznamu nemá definované kodování a přesto to funguje ;-)

[16] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-03, 20:36 Solo | MuteČtenáři: ---

2 bizi> proto rikam ze je lepsi nekam hodit odkaz na testovaci blog - kde se proste budou pridavat prispevky napr. kazdy den - tak aby bylo VIDET ze probehla zmena.

Jen blbec by delal dynamicke stranky v tomhle rozsahu, lze predpokladat ze jsou staticke. Proto i kdyz udelate update a ja se podivam na neupdatovane stranky, uvidim predgenerovane 'stare' chyby.

Co se tyce skryvani, tady souhlasim s tim ze pri podpisu EULY o pouzivani blogu tam bude jasne napsano ze snaha skryt horni listu = kick. Navic pokud to tam neni, udelal bych si tiskovy vystup kde se proste schova horni lista a zobrazi se jen to blog.lide.cz.

to franci: na to se nikdy neda sazet krk. Ne kazdy pouziva jediny spravny a pri nejake spsotnele definici fontu se to muze sprasit ;)

[17] Vložil(a): Tomucha [web], 2003-07-04, 09:25 Solo | MuteČtenáři: ---

bizi> Moc jsem to nezkoumal, takze budu mozna OT - takovej napad. Coz takhle pridelovat ID-cko te liste dynamicky - pokazde jine? Nepomohlo by to taky trosku?

[18] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-04, 09:50 Solo | MuteČtenáři: ---

Navíc to má poněkud podezřelé chování... V Mozille nevidím lištu u Baldachýna, u všech ostatních ano...

A krom toho - reklama "Tohle je vytvořeno v blog.lide.cz" je klamná... Co komentáře k příspěvkům???

Tohle PíáRisti poněkud - nezvládli.

[19] Vložil(a): met, 2003-07-04, 11:19 Solo | MuteČtenáři: ---

2franci: no tak tim kodovanim bych se moc nechlubil ;-(, to jako, ze se o tom vi a "ono "to funguje", tak to musi byt v poradku?

[20] Vložil(a): Ondrej Ivanic, 2003-07-04, 14:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Mne sa tam nezdaju znaky '_' v nazoch CSS tried... Preco vsetci maju taky odpor k '-'.

PS. Viem ze v CSS 2.1 je, ale je to len WD, ktory ma blizko k realite. :)

[21] Vložil(a): pixy, 2003-07-04, 16:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Ondrej> Ja taky radeji pouzivam '-', ale tohle je HTML kod Seznamu, ktery ja nijak neovlivnim...

[22] Vložil(a): Gino [web], 2003-07-04, 17:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Zdravím... koukam jak to tu rozebirate... me jen mrzi, ze spousta z vas (nerikam ze zrovna vy, ale proste blogeri) znevazuje snahu franciho a biziho umoznit lidem vytvorit si vlastni blog. Samozrejme souhlasim, ze spousta z nich stiji za starou backoru :)) Je jich plno neaktivnich, ale jsem si jisty ze se budou nejak likvidovat... Ze Bizi? :)) Nicmene ja mam take svuj blog na lidech a jsem moc vdecny za tu moznost... prece si umite predstavit jaky je to pocit, kdyz si "normalni" clovek tvori neco SVEHO na netu. Ze na netu ma svuj maly kousek, ktery si muze sam ridit. Nerad vidim ze se o tom pochybuje. Prece se nikdo nemusi bat o budoucnost blogu... to je absolutne hloupost... muj blog take neni extra, ale snazim se... neco delam... a jsem rad ze to delat mohu. Proste lide dostali moznost... nekteri ji vyuzijí a jiní ne... co tak ctu po netu tak "neaktivni" blogy dost poskozuji jemno serveru, ale to se spravi... verim tomu. S Pozdravem Tom :))

[23] Vložil(a): Gino [web], 2003-07-04, 17:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Omluvte me chybky a obsenci diakritiky :)) Omlouvam se. :-)

[24] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-04, 18:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Mam za to ze v class podtrzitko byt ani nesmi, mylim se?

Dikybohu pro vetsinu lidi, prohlizece to 'radeji chapou'

mel bych drobny dotaz. Nakolik je korektni pouzit jako CSS soubor PHP script paklize je korektne zapsan pomoci import v tagu style? Z neznamych duvodu me to mozilla totiz ignoruje.

[25] Vložil(a): Enforcer, 2003-07-04, 18:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja naprostou souhlasim s predeslim Tomovym tvrzenim ohledne blogu na Lide.cz Vsichni pisi o chybach nikdo nepise o tom, ze "seznamacky blog" je teprve v zabehu a asi neni dobre delat ukvapene zavery na neco, co neni hotove. Ale asi jako ostatni uzivatele tak i ja jsem z jejich blogem spokojen a opravdu se tam da narazit i na dobre blogy (http://blog.lide.cz/gino.tx), (http://blog.lide.cz/jih). Jinak timto zdravim vsechny bloggery a preji pekny den :-)

enf

[26] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-04, 20:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Enforcer: aby se chyby opravovaly, musi se kritizovat ;). Btw, taky se vam nadpis schovava za menu? Me teda jo, Opera 7.10... takze asi taky bug.

[27] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-05, 00:15 Solo | MuteČtenáři: ---

2 Gino, Enforcerer: Ja kritizuji z pozice tvurce www.bloguje.cz, takze si to dovolit muzu, ne? :)

[28] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-07-05, 13:40 Solo | MuteČtenáři: ---

To Vita: Mozilla ho neignoruje. Jenom ten styl musí mít 'Content-type: text/css'. Když bude mít jiný, Mozilla ho bude ignorovat i s příponou 'css' (zkus si to).

[29] Vložil(a): Ondrej Ivanic, 2003-07-05, 21:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Vita> Mozilla to neignoruje, ale je potrebne nastavit ten spravny content-type. Ak server totiz posle nieco ine ako text/css potom taky style shhet mozilla ignoruje (nepomoze ani atribut type).

[30] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-07-06, 00:50 Solo | MuteČtenáři: ---

... což sice vypadá divně, ale skutečně to tak má být. Atribut type totiž slouží pouze jako hint pro případ, že Content-type chybí v hlavičce úplně. Je-li Content-type v hlavičce odpovědi uveden, má přednost před obsahem atributu type (je to podobné jako s charsetem).

[31] Vložil(a): vaga [web], 2003-07-06, 20:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Muj prispevek se nebude tykat odborne stranky, ale snad vas aspon pobavi.

Moje pritelkyne se pred nedavnem dozvedela, ze neco jako blog existuje. V te dobe jsem si takovy jednoduchy blog chtel naprogramovat. Ona me vsak se svym blogem predbehla (teda ne ze by si ho naprogramovala :). Zridila si jej na blogy.lide.cz.

Ja uz to taky nemohl vydrzet a proto jsem si jej na seznamu zridil take. Dneska jsme byli oba na Internetu (u jednoho pocitace) a kontrolovali si navzajem sve blogy.

Kdyz uz jsme sve blogy znali nazpamet, rekl jsem si, ze se podivam na blog pixyho. No a nahodou jsem se dostal az k prispevku na ktery reaguju. Rikal jsem neco ve smyslu "hele pixy pise o blogach na seznamu". Samozrejme to zaujalo i moji pritelkyni.

V tu chvili jsem si vsiml, ze jeden odkaz je jiny nez ostatni. Ona ta cerna od modre nebyla moc poznat, ale presto bylo jasne, ze ten odkaz na tomto pocitaci uz nekdo zhledl. Byl to odkaz na nahodny blog ze seznamu....na blog moji pritelkyne :)

Moje laska to brala chladne, ale ja jsem byl z te nahody docela mimo...jeste ted jsem :)

Alespon mam vymluvu na to, proc ma tolik pristupu :)))

[32] Vložil(a): franci [web], 2003-07-07, 11:09 Solo | MuteČtenáři: ---

2met: to bylo jen takové malé pobídnutí, aby lidé zvídaví (aka rejpalové), hledali dál. Třeba v hlavičkách.

My víme, jak naše systémy fungují. Komentatoři někdy ne :-)

[33] Vložil(a): Bizi [web], 2003-07-07, 11:34 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy, arthur > Prave jsem projizdel CSS i sablonu k blogum a nikde tam zadna PODTRZITKA nevidim. O cem to tu debatujete? :) Nejsou nahodou ty podtrzitka v nazvech kategorii? (tedy vec definovana uzivatelem). Rozhodne tohle na podtrzitka nevypada: kategorie-blok, kategorie-titulek atd.

V content-type (hlavicka http) u css se posila, ze jde o text/css (momentalne je tam teda chybka a posila se text/plain), takze pridavat <style type=...> je vlastne zbytecne.

Tomucha > Pokud by bylo IDcko pokazde jine, jak bych se na dany objekt odkazoval z meho externiho CSS? :) To pak rovnou muzu ID zrusit a cele to zapsat pomoci <DIV STYLE="desne dlouhej zapis vseho co tu chci">....</DIV> a to by nebylo pekny.

[34] Vložil(a): met, 2003-07-07, 15:24 Solo | MuteČtenáři: ---

2franci: prave jsem se do hlavicek podival, dobry, vse beru zpet ;-)

Co se tyce tech rejpalu, tak pochop, ze v dobe, kdy pokud nekde v nejakem foru kecnu, ze se mi neco nezobrazi v mem prohlizeci (no, uznavam, ze tady u Pixyho to je preci jen o necem jinem), tam sklidim odpovedi jako, ze sem divnej a muj prohlizec je vubec divnej apod. Takze pokud to byla provokace, tak jsem se fakt chytil, ale neni se dnes (bohuzel) cemu divit ;-)

[35] Vložil(a): wondreful, 2005-08-19, 07:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 12.106.28.143 byl označen jako spam a smazán administrátorem.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]