TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Největší fotobanka v ČR!


[1] Vložil(a): roni [web], 2003-07-16, 22:47 Solo | MuteČtenáři: ---

to je vážne drsné!

viditeľne parazitujjú na tom, že ľudia tie dlhé žvásty nečítajú!

nemá do toho čo hovoriť nejaký spolok ochrancov kupujúcich či iný orgán?

[2] Vložil(a): pixy, 2003-07-16, 22:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja prave doufam, ze ano - ale nevim, proto se ptam. Osobne mi z toho je xbliti...

[3] Vložil(a): David [web], 2003-07-16, 23:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak to je vazne slusny... Holt to neco stoji, kdyz je to tak levny... Take by me zajimalo, co by na to prislusne organy rekly. Tykalo by se to treba COI?

Jako zakaznik, ktery je o tom informovan muzu uvazovat takto - budu mit digi fotky za tuhle zajimavou cenu, s tim, ze se mozna jednou objevi na billboardu a ja z toho nedostanu ani korunu. Ale at si je tam daj, ta sance, ze vyberou tu moji je stejne mala a kdybych jejich sluzbu nepouzil, stejne ty fotky tezko udam nekomu, kdo mi za ne neco da. Takhle se aspon budu moct znamym chlubit, ze ten billboard jsem fotil ja. To se tyka vetsiny lidi, kteri foti oslavy narozenin svych deti, u more a na Vanoce celou rodinu, kolikrat s prstem pred objektivem.

Je samozrejme neco jineho, pokud uz predem od svych fotek neco ocekavam, a jsou delane za ucelem nejakeho financniho nebo podobneho zisku. Pak ale zaroven rozmyslim, jestli je dam zpracovat do Droxi nebo profesionalnejsi laboratori.

[4] Vložil(a): vrabcak, 2003-07-17, 01:29 Solo | MuteČtenáři: ---

A co znamena užít a modifikovat v rámci zadané zakázky? Nebylo by náhodou užití v reklamě nad rámec zadané zakázky? Nevím, nejsem právník, ale selským rozumem si to vykládám tak, že tu fotku mohou doostřit, retušovat atd... Ale možná jsou to fakt svině.

[5] Vložil(a): Jan Angelovič, 2003-07-17, 07:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Zákon 121/2000 Sb., §12, odstavec 4):

 (4) Právem dílo užít je

a) právo na rozmnožování díla (§ 13),

b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14),

c) právo na pronájem originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 15),

d) právo na půjčování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 16),

e) právo na vystavování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 17),

f) právo na sdělování díla veřejnosti (§ 18), zejména

   1. právo na provozování díla živě nebo ze záznamu a právo na

      přenos provozování díla (§ 19 a 20),

   2. právo na vysílání díla rozhlasem či televizí (§ 21),

   3. právo na přenos rozhlasového či televizního vysílání díla

      (§ 22),

   4. právo na provozování rozhlasového či televizního vysílání

      díla (§ 23).

[6] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-07-17, 08:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Jak Jan Tleskač, to nevím. Ale tohle sviňský je. Naštěstí s fotkama, co udělám, nikam nechodím, stahuju si je do pičítače a maximálně tisknu na laserovce. Víc nic...

[7] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-17, 09:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Svinske to je ale je to blbost tech co to nechaji vyvolat. Jestlize jste autorem tech snimku pak mate pravo dat souhlas s bodem 5. Jestlize nejste autorem pak nikoli (protoze neautor nemuze dat souhlas k kopirovani/rozmnozovani) a je to blbost.

Neni to tak davno co jsem videl jak jednoho pana jedna veta ve smlouve stala 8 milionu. To se mne stat nemuze. Jednak si smlouvy radsi ctu (cimz nelidsky nasiram firmy) a jednak... hehe, tak leda 800, ne 8 mil.

[8] Vložil(a): Lišák, 2003-07-17, 09:52 Solo | MuteČtenáři: ---

No mně by to přišlo zajímavé i ve spojitosti s tím předchozím uvedeným bodem: Vy si vyfotíte, řekněme, na módní přehlídce modelku, oni tu fotku prodají někomu do reklamní kampaně, modelka je samozřejmě zažaluje, a kdo to odkašle..?

Jasně, je to čistě teoretická konstrukce, ale...

[9] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-17, 10:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Odkaslete to vy a to zcela jednoznacne na zaklade te smlouvy.

[10] Vložil(a): pixy, 2003-07-17, 10:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Lišák> A to je taky problém. Já si tu modelku můžu vyfotit pro vlastní potřebu (do soukromého alba), ale už tu fotku nesmím užít. A nechápu, jak oni budou chtít rozlišovat rozsah autorských práv toho, co je na snímcích zachyceno.

[11] Vložil(a): met, 2003-07-17, 10:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Mozna by ta zprava zajimalo nekoho na http://spotrebitele.zpravy.cz/

[12] Vložil(a): stn, 2003-07-17, 13:45 Solo | MuteČtenáři: ---

ad "v ramci zadane zakazky"

2) Zakaznik a zhotovitel se pri uzavreni smlouvy shodli a vzajemne si potvrdili zakazku, jez bude zhotovitel zakaznikovi na zaklade smlouvy dodavat (dale jen "zakazka").

3) Zhotovitel doda zakaznikovi zakazku v pozadovanem druhu a mnozstvi v souladu s objednavkou a v mnozstvi a kvalite,...

Tedy pokud to dobre chapu: pokud vyslovne neuvedu, ze chci zabery sve (ci jine) zadnice vystavit v citylightech ap., tak to samozrejme nemuze digilab udelat jen tak z 'prdele' dle sveho uvazeni.

>roni : nestrilej od boku

[13] Vložil(a): pixy, 2003-07-17, 14:12 Solo | MuteČtenáři: ---

stn> To asi dobre nechapes. Tam nic takoveho neni. "Smlouva", o ktere se tady mluvi, spociva prave jen v odsouhlaseni tech obchodnich pravidel, takze zakaznik zde nema moznost pridavat do smlouvy jakekoli vlastni pozadavky.

[14] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-17, 14:50 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy> zakaznik ma pravo si precist smlouvu, rict ze se mu nelibi a jit jinam.

stn> potiz je v tom ze zakaznik principielne podepisuje smlouvu kde dava te firme svoleni s pouzitim svych fotek kdykoli se jim to hodi. Z pravnickeho hlediska je to sice spravne nicmene rozhodne to neni eticka metoda. Spoleha se proste na to ze lidi nectou co podepisuji.

Je to neco podobneho jako zakon na ochranu spotrebitele. Das do servisu auto, oni musi udelat odhadni cenu a ve vysledku se nesmi lisit o vic jak 10%. A protoze to je potiz to presne ohodnotit tak ti proste svihnou predpokladanou cenu naprosto absurdni - za opravu sterace ti preventivne placnou predpokladanou cenu 5.000-10.000 ackoli to je nakonec treba 1000 Kc. A protoze to delaji autorizovane servisy...

[15] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-07-17, 15:24 Solo | MuteČtenáři: ---

TAK TO JE SILA!!!!!! krasne to ukazuje na stav dnesni spolecnosti - BORDEL. pardon

[16] Vložil(a): agx, 2003-07-17, 15:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Vzdyt je tam psano "v rámci zadané zakázky".

Rozumim tomu tak, ze maji pravo ti udelat s tvou fotkou treba to, ze ti ji vytisknou na fotopapir. Kdybys jim to nepovolil, nemuzou zpracovat tvou zakazku (nesmi udelat kopii).

[17] Vložil(a): Lukáš Mižoch [web], 2003-07-17, 19:47 Solo | MuteČtenáři: ---

No, použít to asi mohou, když to je ve smlouvě, ale vy ze zákona máte nárok na odměnu za použití díla. :)

[18] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-07-18, 01:11 Solo | MuteČtenáři: ---

To Vita: v servisu, kam jezdím já, to funguje trochu jinak: při zadávání zakázky se dohodneme na limitu (na základě jejich předběžného odhadu). Pokud to vypadá, že by cena opravy překročila limit, zavolají mi a já se rozhodnu, jestli to mají provést nebo ne.

[19] Vložil(a): martin, 2003-07-18, 05:02 Solo | MuteČtenáři: ---

No, pokud jsem to dobre pochopil, tak se tu nazory velmi lisi...

Jan Angelovic na zacatku vypsal co je to "Pravo dilo uzit" .... jestli je to v ramci zakazky, tak to tam prece musi byt, jinak by to nemohli nikomu ukazat, udelat kopii na papir. To tu napsal i Michal K.

Takze ted radte. V ramci zakazky se rozumi doba.

1) kdy dam podklady, udelaji fotky a vyzvednu si je. A tim ta zakazka skoncila.

2) nebo je ta doba zakazky neuzavrena a plati od podepsani smlouvy do budoucnosti bez ukonceni ?

To by asi byl rozdil. Jestlize doba je jen od do... tak pote,co si vyzvednu fotky, nemaji pravo nic uzit... ikdyby meli kopie. Jestli zakazka neni ukoncena... tak potom muzou tu fotku klidne dat kamkoliv...

NEBO NE ?

[20] Vložil(a): met, 2003-07-18, 08:03 Solo | MuteČtenáři: ---

>Vzdyt je tam psano "v rámci zadané zakázky".

agx>Ono se to da cist take takhle:

Zhotovitel je oprávněn "v rámci zadané zakázky poskytnutá data a podklady" užít a modifikovat.

A hned to ma jiny vyznam, ze? ;-)

[21] Vložil(a): Vita [web], 2003-07-18, 09:08 Solo | MuteČtenáři: ---

No proste... pravnickym jazykem napsano dejte nam to, my vam to vyvolame a co s tim budem delat mimoto, po tom je vam prd a spoleha se to na to ze to lidi nectou/nerozumi tomu.

[22] Vložil(a): vrabcak, 2003-07-21, 02:50 Solo | MuteČtenáři: ---

vita> No to prave neni jiste, co tam je vlastne napsano. V teto diskuzi se objevuji minimalne 2 laicke pravni vyklady. Chtelo by, aby se na to mrknul nejaky pravnik.

Jo ta paranoia holt nekdy prinasi starosti... :-)

[23] Vložil(a): MaJa [web], 2003-07-22, 18:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Muj nazor je ten, ze kdybyste nedali opravneni k modifikaci a pouziti, dopustili by se oni pri porizovani kopii na papir poruseni autorskeho zakona, proto to tam je. Ne pro to aby Vam kradli fotky. To neni prodej resp. venovani majetkovych prav k autorskemu dilu. Ty fotky Vam nikdo nesebere a pokud by tak udelal porusi zakon. Ja v tom zadnou boudu nevidim. Pokud se, ale bojite, ze to udelaji, tak jdete jinam. Vzdyt je spousta labu, ktere jsou lepsi a fotky nekradou. Ja osobne bych byl velmi polichocen, kdyby nekdo nejakou moji fotku zneuzil a docela rad bych na nem vysoudil velke penize. Otazka je, zda by se to ke me doneslo, ale to uz jinde jsme to je jina vesnice. Foceni zdar!

[24] Vložil(a): ab, 2003-07-25, 09:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Je uplne jedno jestli tu smlouvu muzu menit nebo ne - je obecna. A uzaviram ji k nejaky konkretni zakazce.. Na tom neni co resit. Pokud zadam zakazku VYTISKNOUT fotky pro me, tak se z toho jen tezko da vyvodit pouziti v reklame, kdyz o tom moje ZAKAZKA neni...

Cokoli co bude nad ramec moji zakazky uz tou smlouvou pokryty neni..

Pravni problem muze nastat v tom, ze ta zakazka asi neni primo specifikovana ;o) Ale vyplyva z logiky veci. I kdyz v ceskym pravu.. ;o)

[25] Vložil(a): Jura [web], 2003-07-26, 15:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Myslim, ze je uplne jedno jestli to tam ta firma ma nebo nema napsany, protoze jak jednou nekam poslu svy fotky pres net, tak mi nikdo nezaruci, ze ten kdo to tiskne si to taky nezalohuje na svuj nazduchany HDD a potom jen vybira podarene kousky a mne si ruce... Ale ozvat se na nejaky svaz ochrany spotrebitelu by jit melo :)

[26] Vložil(a): Nikolas [web], 2003-08-22, 17:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Já nevím, na netu je dobrá móda démonizovat. Cokoli, kdykoli a jen tak. Co jim třeba napsat mail, he?

Co když to nepsal právník, ale prostě někdo z obchodního, kde obvykle sedí pakoši, a myslel tím třeba toto: Pokud pošlete fotku, kde bude bobr vaší přítelkyně, a ta nebude 2:3, ale 3:4, je jasné, že technik se na fotku bude dívat ("užít"), když ji bude ořezávat ("modifikovat"). To vše "v rámci zakázky". Tím by dokonce mohli myslet, že nepřipadá v úvahu, aby se s fotkami cokoli dělo mimo rámec zakázky. Takže pokud nebudu paranoik, dokonce můžu dojít k závěru, že zmíněný odstavec zavazuje lab k diskrétnosti.

Nebudu panikařit a napíšu jim.:-)

[27] Vložil(a): Dominik Adler [web], 2003-09-12, 09:30 Solo | MuteČtenáři: ---

SIC! Pixi! NO PARANOIA....

Vážený pane Adlere,

v případě volby zákazníka FOTO S ÚPRAVAMI dochází k zásahu do zaslaných dat ( úpravy barev, jas atd.), proto je nutný souhlas zákazníka a z těchto důvodů obsahují všeobecné obchodní podmínky níže uvedenou formulaci.

 

"Zhotovitel je oprávněn v rámci

> zadané zakázky poskytnutá data a podklady užít a modifikovat".

 

V žádném případě nebudeme žádné fotografie dále volně šířit. Zásahy do dat probíhají pouze z technických důvodů.

 

 

Přeji příjemný den

 

 

Milan Kratochvíl

category manager

The drogerie, a.s.

U Libeňského pivovaru 63, 180 00 Praha 8

tel.: 2 830 88 713

fax: 2 830 88 777

mobil 603 889 207

 

--------------------------------------------------

Fotografujete digitálním fotoaparátem?

Využijte naší novou službu droxi digifoto!

jednoduše - rychle - kvalitně

http://www.droxi.cz

[28] Vložil(a): ass-free, 2004-09-04, 19:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Porno spam od IP 66.98.226.51 - smazal pixy


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]