TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Ještě k fotosběračům v Droxi


[1] Vložil(a): Petr Pechacek [web], 2003-07-29, 16:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Jen poznamka k tem modifikacim - v techto velkolabech samozrejme fotky modifikuji. Vsechny fotky jsou automaticky upravovany (jas, saturace, kontrast) na univerzalni predstavu o fotce z dovolene...

Kdo foti neco jineho nez "tamhle se mamo postav, at je tam videt hrad, hora, more a hotel co sme bydleli" vi o co jde...

[2] Vložil(a): Vilém Málek [web], 2003-07-29, 17:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Nejprve malou poznámku, správný odkaz je http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=2463&content=all#story16096 ;-)

Vznik inkriminovaného článku probíhal zhruba následovně (dle archivu e-mailu):

1. Přečetl jsem si spot, nepamatuji si přesně kdy. Docela mne nadzvedl ze židle, protože se v tuto chvíli sám potýkám se zvůlí podobné firmy.

2. Dne 17. 7. 2003 v 6:26 jsem autorce článku zaslal dotaz, zda by bylo možno z té věci něco udělat.

3. Dne 21. 7. 2003 v 10:33 jsem od autorky dostal omluvu, že byla nemocná, a žádost o upřesnění.

4. Dne 22. 7. 2003 v 11:39 jsem dostal první verzi článku, která ale byla stažena na vlastní žádost autorky.

5. Dne 23. 7. 2003 v 16:28 jsem dostal druhou verzi článku.

6. Dne 23. 7. 2003 v 19:10 jsem autorce zaslal zpět upravený článek k autorizaci.

7. Dne 24. 7. 2003 v 8:57 jsem obdržel autorizovanou verzi.

Během všech těch úprav vypadla ze zápatí článku redakční poznámka, upozorňujíí na souvislost s daným spotem. Toho si všiml až Vitek, takže jsem se potom vyjádřil v nom komentáři.

Co se týče Sdružení obrany spotřebitelů ČR, Interval.cz s ním neudržuje žádné styky. Paní Picková je sice jeho členem, ve vztahu k nám je však pouhým naším autorem, podobně jako většina ostatních autorů, kteří, byť zaměstnanci nejrůznějších firem, s námi jednají na čistě osobní úrovni.

[3] Vložil(a): pixy, 2003-07-29, 18:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Velmi pěkně děkuji za vysvětlení.

[4] Vložil(a): Vilém Málek [web], 2003-07-29, 18:27 Solo | MuteČtenáři: ---

2 pixy: Hm, když o tom tak přemýšlím, mně by na oplátku zajímalo, jak je to s tou reakcí SOS. Nevěřícně kroutím hlavou, kdo vůbec psal tu věc o tom oficiálním stanovisku vyjádřeném prostřednictvím našeho článku?

[5] Vložil(a): pixy, 2003-07-29, 18:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Klidne sem picnu cely ten mail:

From: poradna@spotrebitele.cz

Date: Tue Jul 29, 2003 14:29:12 Europe/Prague

To: pixy@pixy.cz

Subject: Odpov?d z poradny SOS

Dobrý den,

děkujeme za Váš zájem o služby Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.

Smyslem naší existence je dát zákazníkům možnost spojit síly k ochraně svých práv v těch oblastech, kde jednotlivec na svou obranu nestačí.

Přijali jsme Váš dotaz v tomto znění:

 Síť drogerií Droxi provozuje na foto.droxi.cz internetovou sběrnu digitálních fotografií (tisk fotografií na papír s vyzvednutím ve vybrané prodejně Droxi). Před zasláním fotografií však zákazník musí potvrdit souhlas s obchodními podmínkami, které obsahují mj. i bod "Zhotovitel je oprávněn v rámci zadané zakázky poskytnutá data a podklady užít a modifikovat."

To znamená, že soukromé fotografie zákazníka může zhotovitel jakkoli používat, prodávat a prostě dělat si s nimi co chce? (viz též http://www.pixy.cz/blogg/pixy/03_01_07_archiv.html#1058386834 )

Je takový požadavek vůbec legální a smí to firma chtít? Měl jsem za to, že u fotolabů vždy platil (asi nepsaný) zákon ne nepodobný listovnímu tajemství - když si představím, že si ve fotolabu nechám udělat soukromé fotky z dovolené a pak někdy za půl roku uvidím své špeky a sýrovité tělo své babičky na stopadesáti billboardech s reklamou na Ultraítnlúz... Přinejmenším mi to připadá jako fatální profesní pochybení a všichni (potenciální) zákazníci Droxi by o tomhle tristním zneužívání profesní cti měli vědět.

 Naše vyjádření k němu (č. 1384/KP-1):

 K této otázce se podrobně vyjadřuje zástupkyně SOS v článku na této adrese: http://interval.cz/clanek.asp?article=2463.

 V případě zájmu můžete zadat Vaši zkušenost s konkrétním výrobkem či firmou do Databáze spotřebitelských zkušeností na www.spotrebitele.cz. Lze zde procházet i zkušenosti dalších spotřebitelů a zjistit tak, jak se nenechat napálit.

Budeme vděčni i za Vaši morální podporu v podobě sympatizujícího členství v SOS. Vás to k ničemu nezavazuje, ale nám to zlepší vyjednávací pozici při ochraně i Vašich zájmů.

 Přístupovou listinu sympatizujícího člena najdete na www.spotrebitele.cz/clenstvi.html.

Vaše spotřebitelská organizace

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky

PS: Tento e-mail byl generován automaticky po zodpovězení Vašeho dotazu v našem poradenském systému. Neodpovídejte na něj. Případné další dotazy vkládejte opět na adrese http://poradna.spotrebitele.info.

[6] Vložil(a): Vilém Málek [web], 2003-07-29, 19:06 Solo | MuteČtenáři: ---

2 pixy: Díky moc za informaci ;-)

[7] Vložil(a): met [web], 2003-07-30, 08:01 Solo | MuteČtenáři: ---

2Malek: Ja take dekuji za vysvetleni. Napred jsem byl tim upozornenim o odpovedi v clanku na Intervalu ponekud zmaten, ale pak jsem si rekl, proc ne.

Clanek nebyl jiste zcela zadarmo a SOS je (predpokladam) neziskova organizace a tak je na druhe strane pekne, ze si timto zpusobem nejak dokaze najit nekoho, kdo jejich aktivity aspon nejakym zpusobem financne ohodnoti (treba prostrednictvim clanku na Intervalu) - spotrebitel na tom ve sve podstate jen videla.

Ted jsem si vsiml, ze autorka jiz na Interval napsala clanku vic, takze pak je to jasne a neni co resit ;-)

[8] Vložil(a): Dominik Adler [web], 2003-09-12, 09:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Vážený pane Adlere,

v případě volby zákazníka FOTO S ÚPRAVAMI dochází k zásahu do zaslaných dat ( úpravy barev, jas atd.), proto je nutný souhlas zákazníka a z těchto důvodů obsahují všeobecné obchodní podmínky níže uvedenou formulaci.

 

"Zhotovitel je oprávněn v rámci

> zadané zakázky poskytnutá data a podklady užít a modifikovat".

 

V žádném případě nebudeme žádné fotografie dále volně šířit. Zásahy do dat probíhají pouze z technických důvodů.

 

 

Přeji příjemný den

 

 

Milan Kratochvíl

category manager

The drogerie, a.s.

U Libeňského pivovaru 63, 180 00 Praha 8

tel.: 2 830 88 713

fax: 2 830 88 777

mobil 603 889 207

 

--------------------------------------------------

Fotografujete digitálním fotoaparátem?

Využijte naší novou službu droxi digifoto!

jednoduše - rychle - kvalitně

http://www.droxi.cz

[9] Vložil(a): young-g, 2004-09-04, 19:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Porno spam od IP 66.98.226.51 - smazal pixy


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]