TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Všem, co prskají na stávkující učitele


[1] Vložil(a): Petr Weida [web], 2003-09-01, 19:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Co dodat, pravda od začátku do konce. Systém školství by se měl úplně překopat. Vzdělání souvisí se vším. Místo neustálého mrhání miliardami by měli jít do školství. A to hlavně na platy učitelů - dokázal bych si představit plat 50 000. Říká se tomu konkurence. Plno špičkových odborníků by začalo uvažovat o nástupu do školství. A platy bych dal klidně podle oborů - ať si říká kdo chce co chce. Učitelé IVT a cizích jazyků ať dostanou klidně dvojnásobek - to jsou nejdůležitější obory pro život. Samozřejmě základ matematika + čeština je jasný. Atd............

[2] Vložil(a): Martin - Techblog [web], 2003-09-01, 19:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy: Díky za rozumný názor.

Petr Weida: Pro každého je důležité něco jiného, tak se to nedá rozlišovat.

[3] Vložil(a): Michal, 2003-09-01, 20:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Bez rohlíku se taky obejdeš? Bez elektřiny, bez lékaře, bez jakéhokoli řemeslníka či dělníka? Skončíme na stromech a budeme umět číst a psát - opravdu důležité...

Neobejdeme se bez nikoho. Společnost je tvořena každým. Jeden umí to a druhý toto. Souhlasím s tím, že ne každý má svůj plat, ne každý svojí důležitostí je náležitě oceněn, ale s učitelskou stávkou nemohu souhlasit ani náhodou. Například zdravotní sestra musí umět spoustu věcí, pracuje ve dne i v noci a mnohdy zastupuje i lékaře, přesto nedostane svůj zasloužený plat! Zatímco učitelka mi zavolá, ať si přijdu pro dítě, neboť je nemocné a doktora k němu nepošle! Na můj dotaz proč mi klidně odpoví, že je JEN dozor! Za to chce plat? Pokud mi dítě donese domu poznámku, že mu mám vysvětlovat proč upálili Jana Husa, tak to sorry, ale neměli by ten plat raději dát mně a já se s ním pak budu učit?

Ano, řekl jsi, že je šlendrián i mezi učiteli, stejně jako všude. Fajn, souhlasím a mlčím. Ale nebylo by mnohem efektivnější dát více peněz do vzdělání (pomůcky a pod.) než učitelům, u nichž nejde vyřadit vlastní volbou šlendriány? Pokud udělám v práci zmetek, tak nedostanu prémie, plat či jiné peníze navíc, ale učitel? Dostane je a dítě zůstane takové jaké je (třeba i hloupé).

Vidíš to z pozice syna učitelky, já z pozice své a rodiče, který má dítě ve škole. Důležitost ve školství vidím, ale bez chleba je mi na ... ;)

[4] Vložil(a): Petr Weida [web], 2003-09-01, 20:23 Solo | MuteČtenáři: ---

to Martin: Samozřejmě, ale IMHO bez cizího jazyku ani rána.

to Michal: Všechny profese jsou důležité, ale mít kvalitní vzdělání je základ. Tím myslím vzdělání a ne to co se učí na školách - 90% je balast, který po písemce zapomínám. Minimálně na základce by měli být hlavně informace pro život. Např. taková biologie je jako stvořená... - Neučit se tuny výrazů, ale situace z PRAXE!!!!!!!

A samozřejmě s platy neporoste kvalita - musí se začít úplně znovu a lépe...

[5] Vložil(a): s0 [web], 2003-09-01, 20:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ach, jste tak uvedomeli...

[6] Vložil(a): undy, 2003-09-01, 21:20 Solo | MuteČtenáři: ---

to ze pres 50 procent tvori priprava to ucitel asi musi bejt magor, chodim na gymnazium a ja mam 32 hodin tejdne (plus se doma musim ucit) a ucitel ma 20 hodin ( vetsinou chodi jenom 3 dny do skoly).

Priprava ? lol no kdyz neco ucim 20 let ( napr matika) tak se to asi moc ucit jako profesor uz nemusim, oprava testu ? piseme vetcinou podle predmetu ale prumerne 5 za pololeti a jak rychle nam testy opravuji ? fyzika cca 2 - 3 tydny atp.

Prazdniny maji dovolenou - to je drsny no to jo ale muzete me pls rici kolik jinejch profesi si muze vybrat tolik dovolene ?

otazka platu to souhlasim ze by mel bejt nekolikrat vysi (viz nas pripad ve skole : byl sikovnej admin site - nabidli mu 4 krat vice sel pryc ..)

[7] Vložil(a): Arthur [web], 2003-09-01, 21:31 Solo | MuteČtenáři: ---

2 Undy - šest týdnů dovolené? Budeš se divit, ale spousta oborů má 30 dnů volna... Třeba webmastři na krajských úřadech :)

2 Michal - IMHO jde o drobný rozdíl: vzdělání a učitelky nejsou vždy totéž. :)

Jinak je samosebou pravda, že vzdělání je pro každého, kdo dohlédne dál než na konec svého nosu, samozřejmou prioritou. Otázka je KDO a JAK učí. Já osobně si ze školy vzpomínám spíš na tupé memorování, na hysterické učitelky a záměrné lži (jsem ročník 1973) než na učitele, kteří dokázali probudit touhu po vědění (ale také byli).

A navíc - ty osnovy snad psala ještě Marie Terezie osobně! Ale kdybych se zde rozepisoval o tom, co mi vadí třeba na výuce češtiny, jak si ji pamatuju, to by nebyl komentář, ale vlastní příspěvek... (I když - proč ne?)

[8] Vložil(a): johnny [web], 2003-09-01, 21:41 Solo | MuteČtenáři: ---

2Michal : Pověz, odkuď přišel elektrikář, zdravotní sestra, lékař nebo řemeslník ke svým vědomostem, díky kterým může dělat svou práci?

Laskavě nevynechávej souvislosti tam, kde se ti to zrovna hodí.

Souhlasím zhruba s celým článkem. Co si myslí samozní učitelé na našem gymnáziu o stávce viz http://saturn.aktualne.cz/index.php?clanek=108

[9] Vložil(a): QAX, 2003-09-01, 21:50 Solo | MuteČtenáři: ---

Je to jen a jen o tom, ze blbymu narodu se dobre vladne a neni to v politickem zajmu vytvaret myslici obcany. Vzdycky platilo a vzdycky bude platit ze "Mezi slepymi je jednooky kralem."

[10] Vložil(a): George K. [web], 2003-09-01, 22:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Strávil jsem ve škole nezanedbatelnou část života - jako student. Na učitele jsem měl vždycky svůj názor a za dobu jedeapůlročního působení na škole coby civilkář jsem zjistil, že jsem se nespletl. Já bych jim dal, stávkovat!

[11] Vložil(a): Slavista, 2003-09-01, 22:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Znám spoustu kvalitních učitelů, ale také takové, kteří nestojí za nic. Všude je to stejné, pokud budu chtít dělat svoji práci pořádně, musím to dělat rád, a pak je mně jedno (nebo alespoň částečně jedno - musím mít dostatečný důvod), za kolik to je.

V současně době je skoro nutnost myslet dopředu a vybírat si to, co chci dělat, podle toho, jak si také vydělám a na jaké úrovni chci žít. Studovat na učitele a čekat, že vydělám „majlant“ asi není zrovna ideální.

Však také kolik jich nakonec nastoupí učit, že?

Když k tomu přidám další písničku o tom, že osnovy nestojí za nic, a ti, kteří se snaží obohatit výuku o to, co si myslí, že je pro žáky prospěšné, jsou stejně nakonec většinou umlčeni zastaralými pravidly a podobně zastarale smýšlejícími kolegy, tak je jasné, že tudy cesta nevede.

Co je potřeba změnit, jsou osnovy a pravidla, jak žáky učit. Doba se hodně mění, děti také, ale osnovy a styl výuky zůstávají sakra hodně pozadu - s nimi tam zůstaneme i my.

[12] Vložil(a): jirka [web], 2003-09-01, 23:01 Solo | MuteČtenáři: ---

s tema nastupakama zase neprehanej

[13] Vložil(a): pixy, 2003-09-01, 23:30 Solo | MuteČtenáři: ---

jirka [12]> ano, s tema 12.000 nastupaku ve skolstvi jsem to mozna prehnal. Ale se 20-30 a vys nastupaku v obchodni sfere? Neprehanim ani nahodou. V Praze je to casto pres 30 - hlavne absolventi ekonomky (ne vsichni, holky casteji nastupuji kolem 20), lidi z IT (matfyz, fel).

[14] Vložil(a): pixy, 2003-09-01, 23:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Michal, undy, Slavista ad.> Jiste, je tu hora blbych, neschopnych ucitelu, kteri nanejvys nauci deti jenom nabiflovat neco nazpamet, zadna praxe, bez kontaktu s realitou; jsou prilis stari, jsou prilis mladi, jsou neschopni...

Ale VAZNE si proboha myslite, ze to je PRICINA spatneho stavu ve skolstvi? Kdyz se nad tim jen chvilku zamyslite, dojde vam, ze to je DUSLEDEK.

Lekar nebo zdravotni sestra taky asi nejsou nahraditelni - ale aby vzniknul jeden lekar, musi jej nejprve cela rada ucitelu naucit cist, pocitat, hledat informace a logicky uvazovat, dalsi rada ucitelu naucit biologii, chemii, fyziku a genetiku; a nakonec dalsi rada profesoru naucit anatomii, patologii, biofyziku ajanevimcojeste...

A schvalne: bude lepsi lekar ze studenta, kteremu prednasi na gymnaziu biologii odbornik, kandidat ved, ktery publikoval 15 knih a paralelne pracuje na dvou vyzkumnych projektech - anebo soudruzka (ach pardon) pani ucitelka Sedlackova, presluhujici uz sestym rokem pres duchod a dodnes se stydici, kdyz do sedme tridy nese prurez pohlavnim ustrojim?

Bude lepsi systemovy programator ze studenta, kteremu uz ve druhaku predlozil jeho profesor matematiky k zamysleni reseni diofantskych rovnic a ukazal mu uzasny svet vizualizovanych fraktalovych ploch - anebo ten, ktery pred maturitou uspel v testu z informatiky, obsahujicim otazky jako "Klavesa <sipka dolu> se pouziva: a) k posunu kurzoru o radek nize; b) otoceni stranky; c) posunu o radek vyse"??? ... upozornuju, ze tento test ani ukazkovou otazku jsem si nevymyslel, anobrz jsem byl jeho ucastnikem na navsteve jedne hodiny na ostravske pedagogicke fakulte (!)

Kdyz bude mit reditel skoly na zaplaceni tech profesoru biologie, matematiky, cestiny, fyziky atd., je naprosto jiste, ze ty neschopne duchodkyne na sve skole uz nenecha ani hodinu a nebude mit ani duvod prijimat maturantky bez aprobace. Ale v soucasne situaci by mohl skolu rovnou zavrit, kdyby si nenechal i ty neschopne. Vybirat si nemuze.

[15] Vložil(a): Tokugawa [web], 2003-09-02, 07:48 Solo | MuteČtenáři: ---

No jo – když bude mít na zaplacení. Jenže v tomhle státě to nejde tak snadno. Vzít a dát znamená sebrat jiným. Třeba lékařům. Souhlasím se stávkou i s tím, co tu Pixy nastínil. Ale kde na to vzít? Se sto deseti miliardama dluhů? (Nebo kolik to vlastně dělá?). Ale nemohu souhlasit s Pixym uváděnými platy. To by mě zajímalo, který pomocný dělník, která uklízečka nebo prodavačka má 17.000. Na to jsem nastupoval já jako správce redakčního systému v Praze. Pixy zapomněl na to, že jinde v republice jsou mzdy výrazně nižší než v hlavním městě. I o polovinu.

Takže otázka zní: Kde vzít a nekrást?

[16] Vložil(a): David Bureš [web], 2003-09-02, 09:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak kdyz uz to resime pres blogy:

http://www.websky.cz/ShowEntry.aspx?day=20030902&time=085757#085757

[17] Vložil(a): Richard H. [web], 2003-09-02, 09:23 Solo | MuteČtenáři: ---

[14] - Pixy, máš pravdu, je to důsledek. Ale vyřešíme to, když přidáme plošně těm lemplům, kteří učí teď? (Domnívám se, že jich je VÍC než tebou zmiňovaných kladných příkladů) A správná další otázka - komu vezmeme, abychom mohli přidat jim?

Učitelé se brání mj. tomu, aby se zvyšoval plat jen některých z nich (což bych bezvýhradně schvaloval), trvají na plošném zvýšení!

[18] Vložil(a): global.asa wenca [web], 2003-09-02, 09:23 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy[14][bude lepsi lekar ze studenta, kteremu prednasi na gymnaziu biologii odbornik, kandidat ved, ktery publikoval 15 knih a paralelne pracuje na dvou vyzkumnych projektech - anebo soudruzka (ach pardon) pani ucitelka Sedlackova, presluhujici uz sestym rokem pres duchod a dodnes se stydici, kdyz do sedme tridy nese prurez pohlavnim ustrojim?]>

IMHO to je malinko zjednodušeno, protože to, že je někdo odborníkem v oboru, ještě zdaleka neznamená, že umí učit, že je dobrým pedagogem. Sám jsem zažil na střední i na vysoké škole několik odborníků v oboru, kteří ale byli zatraceně špatnými pedagogy. Pravda je, že i odborník-nepedagog je asi lepší než soudružka-paní-důchodkyně učitelka.

[19] Vložil(a): Michal(MNZC), 2003-09-02, 09:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Všechno je jen otázka peněz. Ale vždyť ty peníze stát na školy má. Jen bohužel tečou jinam, např. superextraspeciální výhodný projekt INDOŠ. Takovéto akce ale zřejmě pořádá a je za ně zodpovědný "ó nejvyšší". Nezaregistroval jsem, že by za ty prošustrované stamilióny někomu nakopali prdel. A Buzková brečí, že nemá kde brát, že peníze došly. Je to sranda.

? Nebyl jse se někdo podívat "na vlastní voči" na zasedání poslanecké sněmovny? Prý je to vzrušující zážitek, lepší než zábavné pořady na Nově :-).

[20] Vložil(a): Pool, 2003-09-02, 09:59 Solo | MuteČtenáři: ---

par poznamek:

- neni zrovna idealni pixy srovnavat prumerny plat ucitele a nastupni plat absolventa ekonomky v praze, navic tvy cisla nejsou uplne spravny, je takovej hodne pripadu, ale je hodne lidi, kteri maji min. Ze znas hodne lidi ve svym okoli neznamena, ze to je nejake smerodatne.

- ja osobne si myslim, ze ucitele maji penez tak akorat na tu kvalitu co v PRUMERU odvadeji. Jsem pro system, ktery bude ucitele odmenovat podle kvality jejich praci - pak ti vyborni maji urcite pravo na vetsi plat. Nevim jak to udelat - hodnoceni od rodicu? [nebo dokonce i od zaku? :o)]

- myslim, ze kvalita ucitelu je mizerna, pocinaje zakldkou, pres stredni az po VS. Kdyz srovnam kvalitu lektora[tvrde zaplaceneho] na soukromem seminari a na VS, tak je rozdil velky. Samozrejme je to i v penezich, ale ja vyznavam nazor - nejdriv vykon a nasledne jeho oceneni, ne naopak.

[21] Vložil(a): Tokugawa [web], 2003-09-02, 10:12 Solo | MuteČtenáři: ---

>>Pool: platil jsem si lektory tři roky. Dodnes lituju, že jsem se na to po prvních dvou semestrech nevybodnul. Protože jak platíš za jejich práci ty - student, pak odstuduješ vždy a ne se špatnými výsledky. Mám na absolutorském vysvědčení dvojku z němčiny. A zeptej se mě na něco...

[22] Vložil(a): Pool, 2003-09-02, 10:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Tokugawa> Nemyslel jsem lektory na jazyky. Myslel jsem odborne seminare. Vetsinou skoli ti lide, kteri to delaji v praxi, mam vyborne zkusenosti z Advanced Risk Management a s Adastra.

[23] Vložil(a): Tokugawa [web], 2003-09-02, 10:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Já také nemyslel lektory na jazyky. Myslel jsem všechny báječné lektory v báječné vyšší odborné škole. Také jsme byli jediní, kdo dostudovali. Pak to šlo do kopru a není z toho ani ten bakalářský titul :)

[24] Vložil(a): dond, 2003-09-02, 11:10 Solo | MuteČtenáři: ---

[17]> Oni se tomu nebrání učitelé (nikdo z těch, které znám), ale jejich tzv. zástupci v odborech. Asi ti odboráři mají pocit (někdy jistě oprávněný), že při hodnocení podle kvality by právě oni nedostali víc, naopak by jim mohlo být ubráno...

Nicméně dokud se nezmění (nebo aspoň nezačne měnit) celý ,,systém`` našeho školství (systém je v uvozovkách, protože slovo samotné ve mně vyvolává pocit něčeho, co funguje, což se o našem školství číst nedá - to nefunguje, to setrvačností běží), nedá se čekat zlepšení výuky. A dokud se nezmění kvalita vzdělání, nezmění se povědomí o významu vzdělání u valné většiny lidí, nezlepší se společenské postavení učitelů a ani jejich finanční ohodnocení. A dokud nebudou peníze, nezlepší se kvalita... A tak pořád dokolečka dokola.

Peníze je nutné do školství nalít, ale samo nalití nic nevyřeší. A plošné zvýšení platů je vlastně něco jako valorizace důchodů, tedy řešení-neřešení. Co byste ostatně chtěli v zemi, kde se tzv. pravice chová jako velmi socialistická strana v normálním světě.

[25] Vložil(a): pixy, 2003-09-02, 12:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [15] Tokugawa> To sis asi spatne precetl. Ja tam psal, ze jen tem prodavackam a pomocnym delnikum muze pripadat 17k jako kralovsky plat - ne vysokoskolakovi.

Ad [20] Pool> A to mi prijde jako jedna z nejhorsich veci, co se lidem v tehle zemi staly: kdyz nekomu pripada, ze nema cenu srovnavat praci ucitele a absoltventa ekonomky - kdyz se apriori ocekava, ze ten druhy bude mit jaksi automaticky o nekolik trid vyssi prijem... Zvlast kdyz vim o vyuce na ekonomce to, co vim (inženýr ke koňom jim říká moje mamina). Ale to sem nepatri - VSE a tu jejich pavedu rad nemam, tady jsem silne zaujaty.

Ale rozhodne si myslim, ze vysokoskolsky vzdelany pedagog ma mit prijem minimalne srovnatelny s vysokoskolsky vzdelanym urednikem nebo technikem. Ne-li vyssi. A vedec pak URCITE jeste vyssi. Jenze to je vsechno otazka paradigmatu - toho, jak ma spolecnost postavene priority. U nas jsou (bohuzel) postaveny na spicku. A to mluvim o cele spolecnosti, ne o soucasne vlade - ta neco jako koncepce a priority nema zadne, funguje pouze setrvacne a zivelne.

[26] Vložil(a): jirka [web], 2003-09-02, 12:57 Solo | MuteČtenáři: ---

No k tem nastupakum, mel jsem dojem (asi spatnej), ze pises v clanku o absolventskej platech, coz je znacny rozdil. Ale ono do skolstvi stejne nikoho jinyho timhle pritahnout nechtej. V komentari o nich vsak hovoris. Absolventsky platy (lidi bez praxe) pres 30 000!?!?! Nebud smesnej, delas vola ze sebe i z jinejch. Ukaz mi nekolik inzeratu, kde tohle nabizeji, rikam nekolik, protoze jeden skolstvi nevytrhne, i kdyz i jeden bude asi potiz.

[27] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-09-02, 13:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [25]: ona ekonomie zas taková pavěda není. Jenže to se k ní musí přistupovat trochu jinak; třeba tak jako na statistice na matfyzu nebo na FSV (kde je matiku učí lidi z matfyzu). Pak to skutečně má nějaký smysl, ne tak, jak se to dělá na VŠE (v čele s jejich "profesorem" Klausem).

Jinak naprosto souhlasím. Dnes je situace taková, že na školách zůstává jen ten, koho uživí manžel(ka) nebo ten, kdo by se jinak neuživil. A to si vrchnost neuvědomuje, že ani ti důchodci, kteří je dnes zachraňují, nebudou k dispozici věčně. Kdo bude učit potom? Největší průšvih je v tom, že vzdělávací systém má strašně dlouhou reakční dobu: škody, které se na něm napáchaly, se začnou projevovat až se značným zpožděním (a to už bude pro dnešní politiky PNJ (problém někoho jiného)) - a ještě mnohem déle pak bude trvat náprava.

[28] Vložil(a): pixy, 2003-09-02, 13:37 Solo | MuteČtenáři: ---

jirka> Mozna jsem smesnej, ale vola z nikoho nedelam. Znas programy velkych firem, co si vybiraji uz mezi studentu preposlednich a poslednich rocniku VS? Potkal's nekdy vysokoskolaka, co ma uz od tretaku domluvene misto ve firme (typicky nadnarodni spolecnosti) a hned po statnicich tam nastoupi? Mohu ti osobne predstavit celkem dost lidi, co rovnou po absolutoriu nastoupili do bank, auditovacich firem, vyvojarskych firem atd. za 40k a vic (s perspektivou 60k a vic po par letech praxe).

Ja si to necucam z prstu. Jen mam asi jine zkusenosti nez ty. Treba z mych spoluzaku, co vystudovali ucitelstvi, vim o nekolika uspesnych podnikatelich, o programatorech u zahranicnich firem, manazerech, bankerich - ale vim o jednom jedinem chlapovi, co dodneska opravdu uci. Holek zustalo ve skolstvi vic, ale ty nejlepsi jsou stejne nekde ve velkem byznysu. Kdo v tom skolstvi zustal? Jen zensky a to jeste krome tech nejlepsich z rocniku. A proc? Ze by je ucit nebavilo? Ze by nemeli radi deti? Znam je, nemyslim si to. Ale z ucitelskyho platu si neporidi ani byt 2+kk...

[29] Vložil(a): pixy, 2003-09-02, 13:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Michal [27]> Přesně tak. Latence v byznysu je několik měsíců, nejvýš pár let (když se něco zvorá/povede, odezva v ekonomice je patrná celkem záhy). Latence ve školství je několik desetiletí (musí se nejdřív vychovat "noví pedagogové", kteří budou moci vychovat další "nové pedagogy"). Minimum je jedna, spíš dvě generace...

Možná i proto je u nás stále ještě patrný vliv demagogie a propagandy z padesátých let, úmyslně zadupávající a zesměšňující tzv. "inteligenci". Vždyť je to jen dvě a půl generace zpátky - a druhá vlna "dělnické" propagandy proběhla v sedmdesátých letech, což ještě ani dvě generace nejsou...

Bez vědomí, že tohle je na dlouhý lokte a u příštích voleb to nebude mít žádný efekt, se to dělat nedá. A patrně proto to taky nikdo neudělá.

[30] Vložil(a): jirka [web], 2003-09-02, 14:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Hele nevim, kdy se tohle delo, verim, ze na zacatku 90. let mozna. Ted mozna par (5,10... lidi) takhle makat jde, ale nejsou to vsichni ucitele. Je to hlavni problem, ale je desne! zvelicenej, nerikam, ze nastupni platy absolventu VS se nepohybujou od 20 000,- Kc vys, ale ne v radech 30,40,50 000,- Kc. Bez praxe si takhle nikdo nikoho neveme. A navic ty programy, o kterych hovoris, znamenaji, ze tam praxi za ty 2-3 pri skole naberes. Pokud ja vim, tak momentalne funguji programy manager trainee, kde je provadeno kolecko (1-2 roky) a pak dostanes managerskou funkci (nejspis), ale ani tam bych neocekaval plat kolem 30 000,- Kc. Ty vychazis z pomeru pocatku 90. let. To uz je ale minulost! Je to asi rok, co v HN byly prumerne platy absolventu, u ekonomu se to pohybovalo kolem 22 000,-Kc, u technik kolem 20 000,- Kc.

[31] Vložil(a): pixy, 2003-09-02, 14:32 Solo | MuteČtenáři: ---

No, vyborne. Konecne me nekdo podporil argumenty. Stacilo dat i par extremnich pripadu...

Jestli si vsimnete, ja od zacatku pisu o platech 20.000 a vyse (viz text prispevku). Tedy jsem pouze doplnil priklady lidi, ktere osobne znam a maji dokonce 40k a vic. Ale jsem rad, ze uz je nam ted jasno, ze v obchodni/vyrobni sfere jsou nastupni platy skoro dvojnasobne oproti skolstvi (kolem 11-12 tisic).

Dekuji jirkovi za fakty podlozeny argument.

[32] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-09-02, 14:33 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy> koukám, že máme další věci společné - konkrétně názor na VŠE (ne vše!) a na prapodivnou stupnici priorit.

A víš na co si vzpomínám? Na to co vím o starověkém Římu - jen císař mohl dělat "velké věci", protože měl před sebou perspektivu dlouhé vlády. Volení konzulové neměli tu potřebu - měli to přeci za pár... :)

A opět se vracím k tomu, co jsem říkal na začátku 90. let - Češi potřebují po komunismu tak 30 let osvícené diktatury (ne proletariátu) ! Nějakého toho krále, co uvidí dál než na konec svého volebního období!

[33] Vložil(a): Pool, 2003-09-02, 14:34 Solo | MuteČtenáři: ---

[28]> pixy, vis vubec co obnasi prijimaci rizeni do auditorskych firem velky petky a jaka je konkurence na ty mista? o tom ucitele absolutne nemaji paru! a vis jaka je tam fluktuace lidi? ja pracovne s auditorama casto jednam. Takze neco o jejich praci - berou tam hodne mladych lidi po skole, u uchazecu je velka konkurence, ty lidi tam vydrzi delat jen par let, maka se tam proste porad, vikend nevikend[nerikam ze celej rok]. Ted to srovnej s ucitelama.

Dalsi je, ze vetsina ekonomu je zvykla zacit delat uz na skole.

Nemusime taky srovnavat jen s ekonomama, schopnej pravnik po skole dostane u zahranicni firmy 40k nastup, a myslim si ze si je zalslouzi. U ucitelu si nejsem opravdu jistej, hlavne z jednoho duvodu - nechci plosny zvysovani platu vsem, jen tem dobrym a to soucasny system absolutne nedovede. 60%[by woko] ucitelu ma odpovidajici plat jejich vykonum.

[34] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-09-02, 14:39 Solo | MuteČtenáři: ---

Zajímavá debata. Neexistuje jednoduché řešení (ví to i učitelé, protože by jinak účast ve stávce byla vyšší). Plošné přidání platů nic nevyřeší. Ve škole, možná víc než jinde, přetrvává rovnostářství, které je posíleno "slepičárnou" (složením učitelského sboru). Tyhle slepice vyklovaly nejednoho schopného kantora. A jsou v stavu vyprovodit i nejednoho ředitele, který by si dovolil nějak odlišit výsledky jejich (ne)snažení.

Jako optimální krok k řešení vidím vykopat pár set úředníků, kteří na školství parazitují a peníze vzít tady. Ale jak známo, kapři si rybník nevypustí :-)

[35] Vložil(a): jirka [web], 2003-09-02, 15:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Nikdy jsem netvrdil, ze nastupaky nejsou kolem 20k, rikal jsem ale at to zase neprehanis. Psal si vysoko nad 20k, ale to az na vyjimky, kde ovsem obetujes praci zdravi, momentalne neni.

[36] Vložil(a): met [web], 2003-09-02, 17:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Musim se ucitelu (a Pixyho) zastat (a to prave delam civilku na jedne zakladce ;-)

Ucitele nelze hazet do jednoho kose, jsou dobri i spatni. A v prumeru si, myslim, zaslouzi vic, nez dostavaji.

Problem je, ze v soucasnem stavu (pozoroval jsem to par let jako PGS na VSCHT) neexistuje pro ty dobre zadna jina motivace nez radost z prace.

Kdyz jsem jeden rok vedl laborky a delal prvni posledni, vymyslel to a pripravoval tamhleto, nikdo mi nepodekoval ani o chlup vic nez jiny rok, kdy jsem na to nemel cas a (ac nerad priznavam) jsem na to dost kaslal. Meli me samozrejme minimalne servat, ze to delam spatne, ale neudelali, protoze to nikdo nesleduje, nekontroluje, nezajima se o to.

A coz pak ti lide, co uci leta. Nekdo si oduci patricny pocet hodin a uz si dava zadost na docenturu, jen aby mel dalsi titul. Pak tu je mnoho lepsich, co si tu zadost ze skromnosti nedaji a jsou na tom jen biti - oni ten tilul nemaji.

Skolu zajima, kdo umi sehnat jake Granty, ziskat kde jake penize, ale ze nekdo umi perfektne ucit a skola by mu mohla dat aspon v nejake mire svuj vdek najevo, ze si ho vazi, a ze nechce, aby odesel, toho se nedockate, bohuzel.

[37] Vložil(a): Havran [web], 2003-09-02, 21:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Svata pravda met. Pracujem na vysokej skole a (konkretne na fakulte kde pracujem) to u nas vyZera presne tak ako pises. Dobrych pedagogov by si spocital na prstoch jednej ruky... Co sa informatiky tyka, keby sme nemali nasu sefku tak by studenti mali doteraZ k dispoZicii ucebne Zo Zastaralymi pocitacmi. Predpokladam Ze momentalne je nasa fakulta vdaka nej naoZaj nadpriemerne vybavena vypoctovou technikou... Akurat lutujem Ze uroven katedry vypoctovej techniky daleko Zaostava Za vybavenim fakulty a moZnostami ktore su k dispoZicii...

[38] Vložil(a): Ondrej Capek, 2003-09-03, 15:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixi, vcelku bych i souhlasil, škoda te věty: VSE a tu jejich pavedu rad nemam, tady jsem silne zaujaty

Prostě zase jeden nazor polovzdělanýho trouby. Mohu-li srovnávat úroveň lidí na VŠE a pražském peďáku, vypadáte hodně druhořadě.

Jasně, ža VŠE není v mezinárodním srovnání dobrá škola, ale kdo chce, najde tam VELICE kvalitní lidi. Uznávám, že jsou i na peďáku (Čornej...).

Znám až příliš mnoho učitelů, kteří jsou tak neschopní, že by je z těch tvejch firem co platí přes 20K po týdnu hnali bičem. A tak dělaj učitele... Dobře to vystihl Pool.

[39] Vložil(a): met [web], 2003-09-03, 15:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Capek>No, ale o tom to od zacatku preci je, ne?

My nechceme, aby skoly na tom byly tak spatne, ze budou brat ty, co jinde nechteji. Nepomohou tomu samozrejme jen penize, ale bez nich ke zmene nedojde.

[40] Vložil(a): pixy, 2003-09-03, 16:01 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [38]> Nevim, co jste kde pochopil, nebo o cem to mluvite, ale pripada mi, jako byste si myslel, ze jsem studoval PedF? Kde jste k tomu prisel - ja jsem pedak nestudoval (myslim si o jeho urovni leccos, ale to je vedlejsi). Ja stravil skoro 8 let na matfyzu (nejdriv mat. analyza, potom mat.-informatika), ale i to je vedlejsi.

A co se tyce meho nazoru na VSE, nema to nic spolecneho s kvalitou tamni vyuky, ale s mym postojem k frikulinskym a yuppickym takyoborum, ktere se tam "studuji" a PREDEVSIM k tem, ktere znam z praxe a o nichz vim, ze tu skolu maji za sebou. Ja si proste myslim o ekonomech sve, na coz mam nezadatelne pravo: nikdo mi nemuze zakazat, abych cloveka, ktery vystudoval neco, co se jmenuje "Aplikovana enviromentalni ekonomie, politika a management", nebo dokonce "Marketing masove komunikace", povazoval za cosi rosolovite zeleneho, co ma na prvni pohled neco spolecneho s epidemii potkaniho moru - v nejlepsim pripade aspon za ubohe splihle zviratko hodne politovani.

Timto soucasne prosim vsechny absolventy VSE, aby na tento prisevek nikterak nereagovali a ani mi v nejblizsich trech dnech nepsali zadny e-mail. Bezte si zahrat squash a nakoupit do hypermarketu, to vas uklidni. Excel. Ehm, pardon: Amen.

[41] Vložil(a): Leo, 2003-09-03, 17:15 Solo | MuteČtenáři: ---

Platy ve statni sfere nebudou nikdy to, co v privatni. Pred krachem jsou - jak pisou HN - i skoly v US, pokud nejsou soukromy. A pridat vsem bez rozdilu nikam nevede - je to demotivujci pro ty, co se snazi, delaji to dobre, a nelezou sefovi do zadku, ale dostanou nakonec stejne malo jako ti co za nic nestoji. Ovsem davat lidem podle kvality je problem, protoze se to musis zduvodnovat, zatimco default stav kdy maji vsichni stejne se kupodivu zduvodnovat nemusi. Bylo je a bude, Leo

[42] Vložil(a): ah, 2003-09-03, 17:20 Solo | MuteČtenáři: ---

to Pixy - na diskuzi u A.Denta/W.Doga mi bylo trochu krušno, když jsem si četla článek a některé komenty, ještě že jsem Vás objevila:-)) s článkem souhlasím, líp bych to napsat neuměla...

já jsem učila, utekla jsem v roce 96, protože za 4000 čistýho a 100 Kč osobního ohodnocení jsem se neuživila, dnes, kdybych se vrátila, dostala bych víc, asi 10 čistýho a tisícovku osobního, ale mě to, považte, vůbec neláká, práci jsem ale měla moc ráda, tolik encyklopedií, co jsem přelouskala, abych nebyla úplně "blbá", a děti, který uměly číst v první třídě, mi vůbec nevadily, a co mě štvalo? - že si nemůžu vzít dovolenou, když chci, ale jen když jsou prázdniny-určeno předem, že mi při trapném dozoru v šatně děti z páté třídy plivaly před nohy a řvaly Sieg heil!, a já nemohla hnout skoro brvou(oni to setsakra ví), že mé kolegyni dal páťák ranu pěstí do břicha, když byla těhotná a pak celé těhotenství strávila v nemocnici, naše ředitelka vše ututlávala, protože škola si rodičů a dětí velmi považovala, co s takovým řadovým učitelem, do školství se nechci vrátit, znala jsem učitele velmi dobré a k ničemu, tak jako to je u každého povolání, příprava je otázka přístupu a když pomůcka bude "IN" i po 10ti letech a bude k mít svůj význam, tak co jí zazlívat, že je stará, na místě ředitele školy bych chtěla mít dobré učitele, ty starší zkušené, ale i mladé s elánem a novými nápady a ti nejsou... proto jim fandím, aby měli nástupní plat alespoň mírně nadprůměrný v rámci ČR, nebojte se, páni programátoři, zdaleka nedosáhnou toho vašeho, což není vítka, prostě tak to je

[43] Vložil(a): Honza, 2003-09-03, 18:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Nejsem asi jediný, kdo by rád viděl nástup 20000 po absolvování školy.

[44] Vložil(a): igees, 2003-09-03, 20:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobně si myslím že jednodenní stávka nic neřeší. Měsíční stávka by byla o něčem jiném, tam by ministerstvu teklo do bot a muselo by vzniklou situaci řešit, ale takhle platí: "Vlk se nažere a koza zůstane celá."

Politici si už konečně musí uvědomit že učitelé jsou ti kteří nesou na svých bedrech zodpovědnost za budoucnost národa a jejich práce se projeví na každém jedinci, ať kladně či záporně.

[45] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-09-03, 23:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Proto taky ministerstvo přidalo hlavně učitelům na základních školách a na střední se vykašlalo. Protože když zůstane doma středoškolák, nic moc se neděje, když zůstane doma žák základní školy (zejména prvního stupně), je to pro rodiče problém.

[46] Vložil(a): met [web], 2003-09-04, 07:51 Solo | MuteČtenáři: ---

ad 45: Pokud myslis tu nedavnou zmenu platove tridy, tak to byla jen finta - v realu jim nepridali, ale ubrali (pokud pocitame kolik dostanou za cely rok).

[47] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-09-04, 14:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [46]: asi jako komu. Matka mé přítelkyně (matematika a fyzika na gymplu) si to počítala a vyšlo jí, že si polepší asi o 20 Kč měsíčně. Takže docela věřím, že někdo na tom ještě prodělá.

[48] Vložil(a): met [web], 2003-09-04, 15:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Noooo, taky pekne.

To se pak nikdo nemuze divit (ale zda se dle prispevku vyse, ze se mnozi, co se o to vice nezajimali, divi), ze stavkuji, kdyz maji nejake pozadavky a ministerstvo z nich takhle dela uplne blbce. Hlavne, ze do medii muze nahlasit "my jsme jim pridali ale oni chteji stejne stavkovat".

[49] Vložil(a): Mentor [web], 2003-09-04, 20:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Mentolka říká http://www.bloguje.cz/blogy/mentor/0309archiv.php#6902

[50] Vložil(a): met [web], 2003-09-04, 20:19 Solo | MuteČtenáři: ---

ad 49: No, to je hezke, ale cele to, na co si stezujes, je jen nasledek spatneho stavu skolstvi ;-) A pokud si myslis, ze se to samo zmeni, tak chyba lavky. Pokud chceme, aby se to zmenilo, tak bychom meli ucetelum vic prat, bez toho to nepujde.

[51] Vložil(a): Mentor [web], 2003-09-05, 15:32 Solo | MuteČtenáři: ---

ad 50 (hoj, jak si na ta čísla fšici zvykli)

Třeba to není následek, ale příčina :-).

A "stezuje" si Mentolka a ne já.

[52] Vložil(a): 1111111, 2004-08-11, 00:55 Solo | MuteČtenáři: ---


http://sweb.cz/j.hak2004

[53] Vložil(a): pixy [web], 2004-08-11, 09:51 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [52] > Nefackuje autora hanba? Veřejně porušit nejen dobré mravy, ale i zákon a ještě se tím chlubit?

Jdu to nameldovat na sweb.cz.

[54] Vložil(a): pixy [web], 2004-08-11, 09:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Poslano na helpdesk@sweb.cz:

Dobry den,

vas uzivatel na adrese http://sweb.cz/j.hak2004/ patrne porusuje zakon o ochrane osobnich udaju. Zadam vas timto jednak o odstraneni techto stranek z verejneho WWW prostoru a soucasne o podani navrhu na prosetreni k Policii CR, ke kteremu byste vy, jakozto provozovatel zminenych stranek, meli mit vetsi opravneni nez ja.

Dekuji

Petr Stanicek

[55] Vložil(a): pixy [web], 2004-08-11, 10:59 Solo | MuteČtenáři: ---

A bryskní odpověď z helpdesku:

Dobrý den,
úcet byl smazán, dekujeme za upozornení.
Trestní oznámení na policii CR vsak v prípade zájmu musíte podat sám prípadne poskozená osoba/instituce.

(jenže na co bych teď podával policii podnět, když stránky byly smazány, že...)

[56] Vložil(a): Mimi, 2005-07-09, 05:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 67.78.179.138 byl označen jako spam a smazán administrátorem.

[57] Vložil(a): buy viagra, 2005-07-20, 07:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 195.70.36.202 byl označen jako spam a smazán administrátorem.

[58] Vložil(a): Joe Fuentes, 2005-07-23, 08:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 12.164.26.132 byl označen jako spam a smazán administrátorem.

[59] Vložil(a): Peter Jackson, 2005-07-24, 03:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 213.92.96.115 byl označen jako spam a smazán administrátorem.

--- KONEC KOMENTÁŘŮ ---


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]