TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku iDnes coby snajpr


[1] Vložil(a): abc, 2003-09-03, 13:50 Solo | MuteČtenáři: ---

Až někdo "naportuje" Safari na Windows, tak Vám to klidně najdu :) Takhle nemám jak.

[2] Vložil(a): Petr Matoušek, 2003-09-03, 14:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsme si vědomi určitých chyb, které iDNES má a pracujeme na tom, aby jich bylo co nejméně. Nicméně je iDNES poměrně rozsáhlý, takže některé části na opravu čekají. Byl bych moc vděčný, kdybyste mi řekli v které části iDNES tato chyba nastane. Nemělo by to být ani na hlavní stránce, ani na částech ekonomika, fincentrum, fotbal, hokej, basket. Tady by mě to velmi překvapilo, protože tyto stránky jsou již v novém, značně vylepšeném kabátě (především co se validity a přístupnusti týče).

[3] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-09-03, 14:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Pro Petra Matouška: Pravda, 78 chyb, které našel validátor (pro HTML4.01 Trans.) není mnoho ;-)

Na druhou stranu mě mate ukončování některých nepárových tagů znakem /. Že by to bylo XHTML? Pak mě zase mate těch 218 chyb (XHTML 1.0 Trans.).

[4] Vložil(a): White dog [web], 2003-09-03, 14:50 Solo | MuteČtenáři: ---

Právě jsem se podíval na iDnes, použil jsem Safari a ono to funguje bez problémů.

Docela by mě to zajímalo - s kterými články byl problém?

Máš aktuální verzi Safari?

Jo a psát "Safari pod Mac OS X" je zbytečné, na jiném Mac OS to nechodí :))

[5] Vložil(a): Petr Matoušek, 2003-09-03, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Pr J.Bureše: 78 chyb najdete na stránkách, které neprošli úpravami. Ty co jsou upravené jsem zmiňoval.

[6] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-09-03, 14:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Pardon: Testováno na titulní (defaultní snad hlavní stránce) MF Dnes. Jinak řečeno http://www.idnes.cz/

[7] Vložil(a): pixy, 2003-09-03, 15:23 Solo | MuteČtenáři: ---

a) V příspěvku jsem psal "jakákoli stránka s článkem", a ne "jakákoli stránka".

b) Vážně se mi nechce testovat, ze které sekce iDnes mi články prohlížeč shodí a ze které ne. V poslední době jsem nejméně desetkrát kliknul na odkaz vedoucí na článek iDnesu a pokaždé se Safari odporoučelo kdesi v půlce načítání stránky.

WhiteDog> To byla poznámka pro ty, co neví, že Safari je (dne už majoritní) prohlížeč pro MacOS X. Homepage je OK. Ale klik na článek to zboří.

Tak fajn, tak fajn. Tenhle příspěvek uložím a jdu si cvičně otevřít nějaké články z iDnes. Nejprve ty ekonomické a sportovní. A uvidíme...

[8] Vložil(a): Lukáš [web], 2003-09-03, 16:26 Solo | MuteČtenáři: ---

No, na http://fotbal.idnes.cz mi to našlo jenom jednu chybku. Takže nový kabát je asi fajn...

Petr Matoušek > Nechci být pedant, ale "Stránky neprošli úpravami..." - to je mazec! :-)

[9] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-03, 16:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Já nevím, co tady řešíte. iDNES nikde na stránkách nemá žádnou zmínku o verzi, takže není fér ho porovnávat oproti XHTML 1.0 nebo HTML 4.01. Navíc si myslím, že je důležitější, že se to dá v pohodě v 99% všech prohlížečů číst.

[10] Vložil(a): Honza, 2003-09-03, 17:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Petr Matousek > zkusil jsem zvalidovat stranku http://fotbal.idnes.cz/db_fotbal.asp?muzstvo=2000000

a obdrzel 9 chyb, tak je to validni nebo ne?

[11] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-03, 17:18 Solo | MuteČtenáři: ---

To Honza: validní to není, ale rozhodně to není chyba programátorů. Pracoval jsem v iDNESu 3 roky jako programátor, takže vím o čem hovořím. Podle mne je důležité, že stránky nabíhají rychle, jdou přečíst a kód se zlepšuje (viz nové stránky, které zmínil Petr Matoušek).

[12] Vložil(a): Jirka, 2003-09-03, 20:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad: "validní to není, ale rozhodně to není chyba programátorů. Pracoval jsem v iDNESu 3 roky jako programátor, takže vím o čem hovořím."

On o validitě HTML kódu rozhoduje nějaký manažer? Který něco takového programátorům snad dokonce zakazuje? :-)

Ad: "Podle mne je důležité, že stránky nabíhají rychle"

Tak to je velmi sporné tvrzení - hlavně pro ty, kdo mají dial-up. Viz test pomocí http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/

...

[13] Vložil(a): Richard, 2003-09-03, 20:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Jirka: Budeš se divit, ale často se stává že skutečně manageři nedovolují kodérům opravy na stránkách.

Jedna magická věta je "klient si to tak přeje" - občas je nutné udělat naprostou pitomost, neboť klient na ní trvá.

Druhá magická věta je "nikdo to nezaplatí" - každý větší web plní obsahem lidé, kteří HTML rozumí jak koza petrželi a CSS nebo JS jsou pro ně neznámé zkratky.

Když se kodér rozhodne opravit po nich chyby, může to dělat ve svém volném čase jako koníčka, ale nikdo mu to nezaplatí, maximálně dostane vynadáno když se mu něco nepovede.

Nedejbože když kodér onemocní nebo jede na dovolenou - okamžitě ho zastoupí lidé kteří o jeho práci nemají ponětí (vždyť HTML může dělat každý) a opět - co je jednou hotové se nepředělává.

Neberte to jakože se snažím bránit autory iDnes, ten kód je skutečně předpotopní, ale chci jen poukázat na to že jsou i další vlivy než jen schopnosti auora...

[14] Vložil(a): Lukáš [web], 2003-09-03, 20:49 Solo | MuteČtenáři: ---

[11] Tak to by mě zajímalo, čí je to chyba, že stránky nejsou validní, když ne programátorů. Snad za to nemůže sám Santa? :-)

Že stránky nabíhaji rychleji než dřív, to je nesporné. I když rychle je slovo, které ještě nepatří na iDnes, bohužel...

[15] Vložil(a): Lukáš [web], 2003-09-03, 20:53 Solo | MuteČtenáři: ---

[9] Ještě jsem zapomněl panu Kukolovi napsat, že definovaný DOCTYPE by neměl chybět v žádném (X)HTML dokumentu.

Možná jste programoval v asp nebo v něčem jiném, ve "webovském" programování máte však trochu hokej... :-)

[16] Vložil(a): Radek [web], 2003-09-03, 21:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Pavlovi - Pavlu Šafrovi

To je trochu hloupá poznámka, jenže obdivuji tvé jazykové výplody, že musím. S úsměvem :)

[17] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-09-03, 23:57 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [15]: já se pro změnu domnívám, že pokud stránka není validní vzhledem k určitému DTD, neměla by v ní deklarace typu dokumentu být. Vypadá to divně, ale je to jen obměna daleko přirozenější implikace: je-li ve stránce deklarováno určité DTD, měla by mu ta stránka odpovídat. Tím samozřejmě nemyslím situace, kdy je stránka vytvářena jako validní, ale nějaká drobnost autorovi "uletí" - to se stane každému. Mám tím na mysli stránky, jejichž autor o nějakých specifikacích v životě neslyšel a to záhlaví odněkud zkopíroval a opisuje ho jako magický rituál, jehož význam jde zcela mimo něj.

[18] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2003-09-04, 02:10 Solo | MuteČtenáři: ---

(Michal ma velice rozumny nazor.)

Co se tyce iDNES a padu agentu - v kodu je takove silene mnozstvi reklamy, ze bych ten crash neprisuzoval ani tak kodu stranek (byt by byl sebevic problematicky), jako spis tem uzasnym skriptum, ktere produkuji reklamni servery...

[19] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2003-09-04, 02:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz jsem nakousl tu reklamu, tak napisu jeste svuj nazor - promin Pixy za OT :-)

Nevim, jak vy, ale ja na sobe pozoruju totalni bannerovou slepotu a reklamu uplne ignoruju - jenom registruju, co vsechno mi zase ta moje Opera natahuje a nadavam. Weby jako IDNES jsou reklamou natolik preplacane, ze pusobi kontraproduktivne. Pixy tady nedavno citoval Jirotku ("mnoho psu - zajicova smrt"). V souvislosti s webovou reklamou mne napada stejny citat...

Reaguju snad jenom na reklamu Eurotelu, jehoz soucasna image se mi desne libi a jako spotrebitele mne oslovuje.

[20] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-04, 09:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad Jirka 12) Ano, o validitě kódu rozhoduje manažer. Například tak, že nenechá programátora dělat práci, kterou by programátor chtěl udělat. Programátor nemůže sám přeprogramovat součást systému - HTML editor, který generuje špatný kód. Programátor může dělat jenom to, co mu manažer řekne. Argument programátora, že by bylo fajn všechno dotáhnout do konce a udělat iDNES validní je směšný, manažerovi to peníze do rozpočtu nepřinese, naopak - bude to stát peníze a efekt bude nulový. Ptám se, může za nevalidní kód programátor?

[21] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-04, 09:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad Lukáš 15) Netvrdím, že jsem dělal stránky, na které se díváte. Nevíte o čem hovoříte. Ani vy byste nenapsal validní kód i kdybyste byl sám Buddha. V iDNESu to funguje tak, že píšete jenom určitou část stránky (tabulku, menu, pár odstavců). Ostatní nemůžete ovlivnit.

[22] Vložil(a): Hermit, 2003-09-04, 10:02 Solo | MuteČtenáři: ---

to Pavel Kohout 19:

Jentak mezi nama vadi-li ti reklama nainstaluj a nastav si proxomitron (nebo naejaky podobny filtrovaci udelatko)

[23] Vložil(a): Petr Matoušek, 2003-09-04, 10:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Ještě jsem tu zaznamel pár věcí na které bych chtěl odpovědět.

Nejprve snad proč jsem se Pixyho ptal kde našel problém. Jde o to, že iDNES je velký celek sestávající z mnoha menších částí. V současné době pracujeme na tom, aby VŠECHNY části byly rychlejší a validnější.

Dá to však práci, protože jak zmiňoval můj bývalý kolega T.Kukol, stránka na iDNES se skládá z více částí. Tyto části jsou často generovány přímo z redakčního systému, takže zde opravit chybu žádá trochu více zanoření do našich systémů.

Proto mi nestačilo vědět, že jde o "článek na iDNES", proto jsem specifikoval, které části jsou podle nás již správně. Kdyby jste kdokoliv našli chybu a chtěli nám o ní říct, můj e-mail je vám k dispozici. Zatím jsem však nic nedostal (na kterém url se chyba nachází).

Co se týče deklarace verze (X)HTML - je to pouze na těch stránkách, které jsou v některém standardu napsány a dodržují pravidla. Na těch kde to tak není, by to nebylo správné. Ostatně jeden z přispěvatelů to tu už vysvětlil.

Snad jen douška na závěr o reklamě - ano, je jí na stránkách hodně. Pokud by tam však nebyla, tak by iDNES nemohl existovat, což by byla podle mého názoru velká škoda.

[24] Vložil(a): Lukáš [web], 2003-09-04, 16:23 Solo | MuteČtenáři: ---

[17] Michal Kubeček > Souhlasím s tím, že stránky vytvořené nějakým patlalem a žádná pravidla nedodržují, na doctype nestojí. Měl jsem ale pocit, že se tu bavíme o iDnes.cz, který bez pochyby tvoří řada profesionálů a ne patlalové.

Taková malá otázka: Myslíte si, že je dobře nepsat stránky v určitém DTD?

[21] Tomáš Kukol > Nevím, proč bych nemohl svoji část stránky nemohl naprogramovat validní?! Když dostanu úkol udělat tabulku v XHTML 1.1 udělám ji v XHTML 1.1 a když jí budu mít udělat v HTML 4.01 Transitional, tak ji v tom udělám. Horší bude, když tomu manažer nerozumí a práce týmu není komplexní.

[23] Petr Matoušek > To má být obhajoba toho, že stránky neděláte podle standardů? Docela by mě zajímalo, jak byste programoval v jiných jazycích než ve shovívavém HTML, např. v C a nedržel se standardů (myslím že ANSI C) To podle mě není korektní přístup k programování, ale alibismus.

[25] Vložil(a): Petr Matoušek, 2003-09-04, 17:00 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] Lukáš > Stránky již podle standardů děláme, nedělali jsme, byla to chyba, kterou nyní pracně napravujeme. Daří se to, sice pomalu, ale daří.

[26] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-04, 17:34 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] Lukáš > Ručím, že moje část stránky bude validní. Za celou stránku, ale ručit nemůžu, protože nejsem její jediný autor. Je to jasné nebo ne?

[27] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-09-04, 18:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [24]: denně vidím příklady stránek, které demonstrují, že profesionál může naprosto klidně být patlalem (nebo patlal profesionálem, jak je ctěná libost). Abych odpověděl na otázku: myslím si, že každá nově vytvořená stránka má být validní, podle okolností volím buď HTML 4.01 Strict nebo XHTML 1.0 Strict. Pokud je ale stránka zbastlená bez ohledu na jakékoli specifikace, pak hlasuji raději pro to, aby tam deklarace typu dokumentu vůbec nebyla a nemátla prohlížeče.

A k tomu ostatnímu: kdo někdy měl něco společného s trochu větším projektem, musí mu být jasné, že jeho přepracování do validní a dobře navržené podoby je poměrně náročná akce, kterou navíc málokdo ocení. Nemá-li dojít k omezení funkčnosti, je to nutně na záležitost na delší dobu. Proto oceňuji, že se k tomu iDnes odhodlal, a musím, říci, že ty části, které už byly přepracovány, už vypadají velmi dobře. Třeba iBasket (který z iDnes sleduji nejvíc) je HTML validní (byť "jen" transitional) a v CSS je jedna chybička, konkrétně 'font-style: bold' - tedy zjevné přehlédnutí. Sice jsem v kódu našel nějaký tabulkový relikt, ale ten je nejspíš z vnějších zdrojů. Možná by to ještě chtělo trochu zapracovat na řazení jednotlivých částí při zobrazení bez stylu (aktuality utopené uprostřed stránky), ale celkově IMHO vysoce nad průměrem české webové scény, a to i v případě, že budeme brát pouze "profi" weby.

[28] Vložil(a): Lukáš [web], 2003-09-04, 19:51 Solo | MuteČtenáři: ---

[25],[26],[27] Tak jsem rád, že už si rozumíme. Se vším souhlasím.

Rozhodně držím iDnesu palce, ať tu předělávku dotáhne do konce, je to určitě krok vpřed! ;-)

[29] Vložil(a): Zbyněk Plesník [web], 2003-09-04, 22:21 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [27]: Jsem rád, že se vám basket na iDnes líbí, konečně nejsem sám... ;-)

Použitá verze značkovacího jazyka - HTML 4.0 Transitional - je výsledkem kompromisu. iDNES vzniká z mnoha různorodých zdrojů a u jednoho z nich (zasvěcení vědí) nejsme zatím schopni zaručit rozumnější verzi výsledného (X)HTML kódu.

Díky za nalezenou chybu v CSS, byla opravena.

Máte pravdu, že stránka bez stylů není úplně "košer". Řazení jednotlivých jejích prvků vychází z použitého řešení základního zalomení stránky pomocí plovoucích (a to pouze vlevo) divů a původní předlohy.

[30] Vložil(a): Tomáš Kukol [web], 2003-09-05, 09:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [27]: Díky Michale za pozitivní a objektivní ohlas. Člověk ho dnes slýchá tak málo, že je to v každém případě pohlazení.

Ad [28]: Souhlas! :-)

Ad [29]: Vidíš Zbýňo! Najdou se lidi, kteří Tvoji práci dokáží ocenit. I já ji oceňuju! Držím palce!

[31] Vložil(a): elka, 2003-09-10, 11:22 Solo | MuteČtenáři: ---

test


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]