TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Jak na diskuse a komentáře


[1] Vložil(a): MedvídekPú [web], 2003-10-26, 08:13 Solo | MuteČtenáři: ---

"čtenář celkem logicky očekává, že nejnovější příspěvky jsou ty poslední. "

Já jako čtenář celkem logicky očekávám, že nejnovější příspěvky budou jako první.

Takže to nakonec asi "celkem logické" není a liší se to podle toho co si od toho kdo slibuje.

[2] Vložil(a): DFly, 2003-10-26, 10:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[1] ano, pokud se clovek vraci vickrat a nechce scrolovat... - pokud prijdu poprve a diskuze uz ma nekolik prispevku, jsem rad kdyz muzu cist "jako cech" (zleva do prava a od shora dolu) - pri obracenem poradi to trva dele a je to kolikrat tak neprirozene ze radeji nectu timto zpusobem linearni diskuze ktere maji nekolik desitek prispevku (a to jsem odkojen stylem MaMe/Mageo)

[3] Vložil(a): lummox, 2003-10-26, 10:32 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [1]: jo, ja taky ocekavam nejnovejsi prispevky nahore, ale jenom proto, ze uz jsem se proste smiril s tim, ze to z nejakeho mne neznameho duvodu webdesigneri takhle delaji. jinak povazuji cteni odspoda nahoru za velmi neprirozene a neprijemne a pokud by tenhle nesmysl z webovych stranek zmizel, velmi rad bych si zvykl na to, ze jsou nejnovejsi prispevky dole.

[4] Vložil(a): pixy, 2003-10-26, 11:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Ano, presne tak - Dane, je vzdycky na zvazeni, kdo ty diskuse/komentare vlastne ma cist. Ty, jako autor, ktery se na ne divas prubezne a sledujes vlastne jen nejnovejsi prirustky, asi nejvic ocenis, ze je vidis hned nahore. Ale bezny ctenar, ktery se na clanek podiva jednou, poprve a naposledy (a troufnu si tvrdit, ze takovych je vetsina), si cte uz cely prubeh diskuse s nekolika (i nekolika desitkami) prispevku. A tam je cteni "pozpatku" hodne neprijemne...

[5] Vložil(a): MedvídekPú [web], 2003-10-26, 11:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Zvážení nezvážení, jí i když příjdu ně nějakou diskusi poprvé, tak NECHCI číst od nejstarších příspěvků. Chci číst ty nejaktuálnější.

Prostě je to opravdu věc osobních preferencí a nelze na to napasovat nějaké univerzální pravidlo.

[6] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-10-26, 12:33 Solo | MuteČtenáři: ---

posledni prispevky ocekavam take nahore. na webu jsem nechal registrovanym uzivatelum moznost vyberu razeni komentaru, neprihlaseni maji natvrdo nastaveno razeni od nejnovejsiho nahore...

[7] Vložil(a): PssT, 2003-10-26, 13:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Domnivam se, ze vetsina lidi ma navyk razeni z bezneho (nepocitacoveho) zivota. Tak jako pribyvaji prispevky treba v knize hostu, knize "Prani a stiznosti" :)), v podpisovych akcich atp. Tam ani razeni "posledni nejdriv" neni mozne.

[8] Vložil(a): Krystufek, 2003-10-26, 13:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Pokud jsem si všimnul, tak pro Vás, kteří se do komentářů často vracíte, je zde přehled nejnovějších komentářů k příspěvkům, kde je řazení reverzní.

Pokud si čtu komentáře poprvé, tak mi také připadá přirozené, číst je shora dolů. Pokud se ke komentářům vracím, používám výše zmíněný přehled.

Neboli: Vlk se nažral a koza zůstala celá.

[9] Vložil(a): Krystufek, 2003-10-26, 13:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Tedy, ten přehled příspěvků je samozřejmě jen tady. Nicméně, myslím si, že to není špatné řešení.

Ještě by mě zajímalo, jaký je Váš názor na to, zda ve strukturované diskusi zobrazovat všechny větve automaticky rozbalené. Nepřispívá to také trochu ke zmatku?

Řešením by mohlo být zobrazení celého podstromu vybraného příspěvku v první úrovni. Sám nevím, zajímal by mě Váš názor.

[10] Vložil(a): Roj [web], 2003-10-26, 14:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja hlasuju pro:

1) Nejstarsi nahoru

1.1.) Pamatovani si posledniho pristupu pres cookie a moznost kliku na odkaz "neprectene", kde by se na prvnim miste objevil posledni precteny, nasledovan nejstarsim neprectenym a tak postupne opet chronologicky.

2) Jsem pro rozbaleni celeho poctromu po kliku na prvni prispevek poctromu :-)

[11] Vložil(a): pixy, 2003-10-26, 16:20 Solo | MuteČtenáři:  + + +

ad [5,6]> Nepřesvědčíte mě. Pro většinu lidí JE čtení pozpátku nepřirozené - a pozpátku to je ať se na to díváte tak nebo tak:

buďto budu číst příspěvky od prvního (nejnovějšího) dolů a pak jdu pozpátku chronologicky a často čtu odezvu na něco, co jsem ještě nečetl --- anebo anebo je budu číst od konce a pak musím neustále střídat směry: v rámci komentáře čtu řádky shora dolů, ale na dlaší komentář se posouvám obkročmo v protisměru.

Logiku nemá ani jedno, to mi prostě nikdo nevymluví. Pozor: já Poohovi, ani Dreamfacovi neberu, že zrovna jim to tak vyhovuje - ale tvrdím, že to není většinový přístup. A navíc tomu stejně moc nevěřím - Dane, ty když přijdeš na nějaký web jednou za čas a podíváš se na komentáře k článku, kde je 79 příspěvků, tak to ti VÁŽNĚ vyhovuje číst je chronologicky pozpátku? Tedy nejdřív nejčerstvější reakce typu "Pepa se plete, mělo to být a)", " Ad BoBan> to si myslíš jenom ty, pravdu měl Pišta v tom prvním komentáři" atd. - a ty první komentáře až nakonec? Anebo si nalistuješ ty poslední a posouváš se přískoky zpět? (jako to musím dělat v komentářích na Pooh.cz já - protože mně tedy HODNĚ vadí nečíst příspěvky chronologicky)...

[12] Vložil(a): Vita [web], 2003-10-26, 16:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Je takovy problem na flat prispevky proste priat jedno tlacitko ktere zmeni poradi a pri trose stesti se treba i ulozi do cookie aby si to pamatovalo? Zvladnout pridat do vypisu funkci ktera dle stavu cookie/promenne v radku udela ORDER BY datum DESC nebo ORDER BY datum ASC je trivialni...

[13] Vložil(a): Robert [web], 2003-10-26, 17:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz uz ctu disksi, tak si ji chci precist celou a ne jako mr. PU jen "to co je nahore". Abych se lepe vnoril do diskuse a pochopil o cem je a kam smeruje je to take jedina moznost. Proto jsem vsemi deseti pro klasicke serazeni od nejstarsich po nejnovejsi popripade dat vybrat uzivateli serazeni, ktere by se ulozilo do cookies a pri pristi navsteve by mel takove serazeni, jake by si nastavil.

[14] Vložil(a): Arcao [web], 2003-10-26, 18:05 Solo | MuteČtenáři: ---

tak at si to sakra uzivatel nastavi sam, na co mame presi cookies???

[15] Vložil(a): tYpe-K, 2003-10-26, 18:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Mlovíte mi z duše, Pixy, pročítat reverzně řazené strukturované diskuze (či komentáře) je pro mě zážitek hraničící s masochizmem. Mám pocit, že v psaném textu, samozřejmě v našich končinách, je zvykem psát zleva doprava a zhora dolů, takže logicky vnímám poslední příspěvky jako nejnovější.

[16] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-10-26, 20:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem pro řazení komentářů od nejstarších k nejnovějším - prostě jak je to přirozené z běžného života (běh času, normální rozhovor, vývoj myšlenky...).

Nejhorší kombinace: komentáře nejnovější nahoře + neuvedení času. Pak jsou ty komentáře "nějaké divné" :-)

[17] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-10-26, 20:37 Solo | MuteČtenáři: ---

2pixy: co je to "vetsina lidi"? nejaky objektivnim postupem zjisteny vysledek nebo osobni nazor autora tohoto clanku? myslim, ze pooh ma v tomto pravdu... myslim, ze kazdy to vidi jinak a resenim je pouziti individualniho nastaveni (at jiz registraci nebo pomoci cookies)

[18] Vložil(a): Arcao [web], 2003-10-26, 20:52 Solo | MuteČtenáři: ---

2DreamFacE: viz [14]

[19] Vložil(a): Soundake [web], 2003-10-26, 22:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Souhlasím s pixym, že komentáře by rozhodně měly být řazený chronologicky od shora dolů. Problém však nastává, když se začnou příspěvky rychle množit a mít padesát šplechtů na stránce už může být nepřehledné taky. A co když budu chtít komentáře/diskuze stránkovat, právě pro jejich množství? Ŕešením by bylo pamatovat si poslední návštěvu čtenáře a co přečetl naposledy a při příštím otevření diskuze automaticky odskočit na příslušnou stránku a nový příspěvek. Jenže moderní "browseři" si vypínají fšchno, tzn. i cookies a je to v pytli.

Další je možností je to přepínání směru. V každém případě to chce zkombinovat více možností.

Ale fakt je to chronologicky ergonomičtější...

[20] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-10-26, 22:54 Solo | MuteČtenáři: ---

a kdyz uz jsme u toho... proc je tady vubec pocet prispevku v komentarich u clanku resen OBRAZKEM??? to jsem nikdy nepochopil... lide s vypnutymi obrazky jsou ochuzeni o zajimavou informaci, nehlede na to, ze udelat to pomoci bezneho fontu neni nejmensi problem... o zbytecnem nacitani, byt miniaturniho, obrazku ani nemluvim...

[21] Vložil(a): pixy, 2003-10-27, 00:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [20]> Tak to jsem opravdu rad, ze to neni problem udelat v textove forme! Vytrhavate mi trn z paty, protoze jsem na reseni tohohle problemu (pres svou usilovnou snahu) dosud neprisel.

Takze si rad poslechnu reseni problemu, jak do stranky staticky vygenerovane jednou aplikaci (blogovaci system) vkladat dynamicky se menici informace generovane aplikaci jinou (sprava komentaru). Moznost, ze bych kvuli tomu cisilku stranky predelal (ze statickych na dynamicke) a ze by se generovaly pri kazdem zobrazeni jsem z pochopitelnych duvodu zavrhl jako scestnou - stejne jako napad, ze bych prepsal obe aplikace, aby pridani noveho komentare spoustelo pregenerovani vsech stranek, na kterych se odkazovana zprava vyskytuje. Jedine schudne, co me napadlo, bylo vyuzit standardnich nastroju HTML pro vkladani dynamickych objektu do statickych dokumentu - a vybral jsem ten nejsnaze poouzitelny, tj. objekt IMG. Bohuzel me lepsi reseni nenapadlo - a jsem OPRAVDU rad, ze existuje a je tak proste.

Takze: sem s nim, hned to predelam.

[22] Vložil(a): Vita [web], 2003-10-27, 01:58 Solo | MuteČtenáři: ---

[19] pokud cookies nejsou, porad to muzete drzet v session. Pokud si nekdo vypina cookies, jeho problem - v tom pripade at si pokazde po prichodu na stranky klikne.

Apropo ja plne schvaluji zakazovani cizych cookies (aneb user-tracking pres reklamni systemy). Nejakemu reklamnimu systemu je prd po tom kde lezu. Vlastni cookies pokud vim prohlizece nezakazuji.

[23] Vložil(a): Dave G., 2003-10-27, 03:24 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [21]: proc myslite ze pretvorit stranky na dynamicky generovane je scestna myslenka? Kvuli zatizeni serveru? Koneckonců, šlo by jen o generování toho čísilka, ne?

[24] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-10-27, 09:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [21]> neuvedomil jsem si, ze tohle nejsou dynamicke stranky ;\ coz vsak nemeni nic na tom, ze by byt mohly, ne? :) nebylo by to jednodussi? i pro udrzbu systemu...

[25] Vložil(a): Roj [web], 2003-10-27, 09:33 Solo | MuteČtenáři: ---

To Dave G [23]: Generovani padesati cisilek, pod kazdym clankem jedno. Ale fakt je, ze z URL se da tezko poznat, ze je to staticka stranka.

To Soundake [19]: Dekuji, ze jsi lepe preformuloval moje [10] :-)

[26] Vložil(a): PePPer, 2003-10-27, 11:42 Solo | MuteČtenáři: ---

stranka s komentari opravdu neni staticka stranka, ale stranka se zapisy v blogu JE staticka stranka a podle URL se to da poznat. :-)

Ja osobne preferuji razenji od nejstarsich po nejnovejsi. Co ale pak s weby kde je prispevku hodne(novinky, ZIVE)? Clovek ktereho zajimaji pouze nove prispevky by musel odlistovat az na konec. Mozna mu nabidnout link na pouze nove prispevky. Pokud by ale i takovych prispevku bylo hodne uz je nelze strankovat, protoze by se prepsala cookie s posledni navstevou. Je to ale zapeklity problem. :-(

[27] Vložil(a): Lubos, 2003-10-27, 13:41 Solo | MuteČtenáři: ---

A aky je vas nazor na moznost nastavit si pri komentaroch zobrazenie prispevkov iba od poslednej navstevy, pripadne iba od autora XY?

[28] Vložil(a): Dave G. [web], 2003-10-27, 13:49 Solo | MuteČtenáři: ---

[25]: Padesát čísílek se generuje tak i tak, to se nijak neovlivní. Jenže místo 2bajtů (číslo) se posílá obrázek (asi 100 bajtů). Takže těmi obrázky se rozhodně neušetří ani linka, ani strojový čas ..... zkrátka mě vůbec nenapadá, proč Pixy dynamické generování označil za zcestnou myšlenku?

[29] Vložil(a): Yuhů [web], 2003-10-27, 14:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [21]> Podobný problém s vkládáním dynamických prvků do statických stránek jsem taky řešil. A zde je moje řešení:

[script scr="dynamicke.php" type="text/javascript">

a výstupem souboru dynamicke.php bude třeba:

document.write("21").

Má to jednu podstatnou nevýhodu: zatímco na načtení obrázku stránka nečeká, na načtení skriptu stránka čeká. Přenášených dat je sice více v obrázku, ale mohou dorazit později.

[30] Vložil(a): Dave G. [web], 2003-10-27, 14:19 Solo | MuteČtenáři: ---

[29] Uplne to stejne me napadlo, kdyz jsem premyslel jak to udelat jinak nez obrazkem.

To cekani na skript by se melo dat vyresit attributem defer, tedy

[script src="dynamic.php" type="text/javascript" defer="true">

Nicmene jsem to zavrhl z toho duvodu, ze javascript ma vypnuto (dle soukromych statistik) 5-10% uzivatelu (...kupodivu), kdezto obrazky nema asi jen procento.

Navic bajtiky se neusetri. Ty gify s cisilkama maji asi 100bajtu, a retezec "document.write(....)" je na tom uplne stejne.

[31] Vložil(a): Pavel Francírek [web], 2003-10-28, 12:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Re[21]: Šlo by to řešit přes server-side include, ale není to zrovna elegantní.

[32] Vložil(a): Yuhů [web], 2003-10-28, 20:52 Solo | MuteČtenáři: ---

To Dave [30]> Defer je v Internet Exploreru účinný jen a právě v tom případě, že neobsahuje document.write(). V jiných prohlížečích AFAIK nefunguje.

Co se týká vypnutých obrázků a vypnutého skriptu, je to přesně opačně. Zatímco obrázky mají vypnuty asi čtyři procenta uživatelů (statistiky se různí), javascript si nevypíná ani procento uživatelů. Je to dáno tím, že v majoritním prohlížeči IE není až tak těžké vypnout obrázky, vypnutí javascriptu je tam ale nadlidský výkon.

Asi máme odlišné statistiky. Naměřím to znovu.

V nejčastějších výzkumech a statistikách se míra vypnutí obrázků neuvádí, protože výzkumy jsou nejčastěji dělány pomocí obrázků.

[33] Vložil(a): chumlacek, 2003-10-28, 21:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Ahoj, jsem tu náhodou a poprvé (ale ne naposledy -:) určitě se vrátím..) nechci se plésti do diskuze "odborníků" jen ráda čtu, hodně čtu a procházím fora a blogy a podobné věci.Takže toto je názor laika, neumím dělat stránky, ani programovat. Ale pokud čtu článek a jeho komentáře, tak jsem ráda, když nejstarší komentář, ten, co byl napsán jako první najdu nahoře stránky a ostatní pod ním. A jednu věc ještě, vím, že je to asi trochu složitější, ale pokud někam chodím pravidelně a i několikrát denně, tak jsem ráda, když jsou nové příspěvky, které jsem ještě nečetla a tvz. přibili od mé poslední návštěvy na této stránce odlišeny. Třeba barevně, stačí jen nadpis, nebo první věta, ale hned vím, co je tu nového.No, snad se moc neurazíte za názor laika o))))

[34] Vložil(a): pixy [web], 2003-10-28, 21:30 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [33]> Vůbec se neurazíme, naopak. Názory "laiků" jsou nejcennější - to oni v drtivé většině stránky používají. Odborníci jsou malinká, uzavřená, elitářská skupina, která všechno vidí úplně jinak ;)

[35] Vložil(a): Leo, 2003-10-28, 22:32 Solo | MuteČtenáři: ---

[33][34] ""Odborníci jsou malinká, uzavřená, elitářská skupina, která všechno vidí úplně jinak"

A vrele se jim da doporucit, aby si dobrovolne nekde vzali uceni par kurzu internet pro zacinajici uzivatele :-), aspon jednou za par mesicu. Leo

[36] Vložil(a): Roj [web], 2003-10-28, 23:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobne si myslim, ze nazory laika s tak uzasnou prezdivkou "chumlacek" by byly cenne, i kdyby byly jinak bezcenne :-)

[37] Vložil(a): smaž mě, 2003-10-29, 00:23 Solo | MuteČtenáři: ---

šmaž mě..test

[38] Vložil(a): chumlacek [web], 2003-10-30, 15:04 Solo | MuteČtenáři: ---

ad.36 ROJ

Hmm, tak teda děkuji, jestli to měl být kompliment. Byla jsem se podívat i u tebe, no, ale pravdu, moc často se tam neukážu.-:)) Jsi jaksi trošku mimo můj obor. Jo a jinak ,už nejsem totální laik.Také už mám svoje maličké "miminko": je mu sice jen pár dní, nebo hidin, ale časem vyroste.

PIXY: Prosím za prominutí, že sem jsem vlezla a vyřídila si zde vzkaz pro ROJE, snad se k němu dostane, ale nenašla jsem v jeho zněti písmenek a obrázků, nic, kam bych mu ho napsala. Pokud víš, jak mu ho předat, klidně toto pak snaž.

děkuji. chumláček-obláček -:)))

[39] Vložil(a): Jindra, 2003-11-04, 11:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosto souhlasím s Pixym (nejstarší nahoře) - už mnohokrát jsem si zoufal z diskuzí s promíchanými příspěvky. Jako ideální z se mi jeví tyto návrhy:

a. na stránku umístit dvě tlačítka Všechny/Jen nové

b. ve výpisu všech příspěvků nové barevně odlišit

c. stránkování nepovolit a omezit max. počet příspěvků např. na 200, potom buď příspěvky zamknout nebo už nezobrazovat nejstarší (vzpomínám si na články na iDnes s 1500 příspěvky - kdo to asi četl všechno?).

[40] Vložil(a): sadas, 2004-05-17, 18:46 Solo | MuteČtenáři: ---

asdasd

[41] Vložil(a): very nice, 2005-08-25, 05:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 207.183.72.109 byl označen jako spam a smazán administrátorem.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]