TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Čeští zvukaři se odstěhovali na Mars,


[1] Vložil(a): Laredo Lamer, 2003-11-04, 10:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Rekl bych, ze problem zrejme nebude v tom, ze nemuzou sehnat kvalitni zvukare nebo hi-tech masinky s barevnyma cudlikama. Problem je v tom, ze na tyhle veci proste nemaji penize.

[2] Vložil(a): Auggie, 2003-11-04, 10:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosto souhlasím. Pokud vím, tak u velkých filmů (a nejen Hollywoodských) se postsynchrony dělají jen v opravdu vyjímečných případech.

V jednom rozhovoru s Milošem Formanem jsem četl, že když se například točí scéna ve velkém sále, statisti v pozadí jen otvírají pusy nebo šeptají, aby byl slyšet dialog hlavních postav.

[3] Vložil(a): wolf, 2003-11-04, 10:48 Solo | MuteČtenáři: ---

ty z te televize jednou zblbnes.. ;]

[4] Vložil(a): DreamFacE [web], 2003-11-04, 11:48 Solo | MuteČtenáři: ---

kvalitni zvuk neni problem udelat na beznem PC s kvalitni zvukovkou a profi softem. rekl bych, ze problem je spise v casove narocnosti a financich. naroky "zhora" jsou velke, zvukari nemaji dostatek casu ani moznosti. chybu tedy nehledejte v nich, ale v manazerech, kteri se snazi minimalizovat dobu, za kterou musi byt zvukova stranka hotova a maximalizovat zisk (coz souvisi s prvni casti vety). nic neni cernobile, za vsim hledejte penize :))

[5] Vložil(a): kmar, 2003-11-04, 11:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Vyhrada k "a EKG dělá po, po;" - EKG dela odjakziva PING (viz Monty Python, The machine that does ping)

[6] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-04, 12:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Vidím, že nejsem sám, kdo si na Monty Pythony vzpomněl. Tak to bylo EKG, ta mašinka, co dělá PING? Možná u nás nejsou tak nároční zástupci pojišťoven...:)

[7] Vložil(a): Petr, 2003-11-04, 12:57 Solo | MuteČtenáři: ---

Neni to problem techniky, ale toho jak si nasi filmari oblibiy takzvane postsynchrony. V podstate jde o to, ze cely film znovu nadabuji aby tam nebyly ty 'hnusne ruchy z ulice'. Diky tomu jsou ovsem ty zvuky naprosto umele a priserne. Nemocnice je toho zarnym prikladem.

Ale neni to u vsech ceskych serialu. Z poslednich me napadaji treba 'Cetnicke humoresky' (myslim ze trochu i diky tomu mely tak velkou oblibu) nebo treba 'Ranc u zelene sedmy' (a u tech to bylo o to komplikovanejsi, ze hlavni hrdina byl predabovan do cestiny - hral ho slovak).

Chce to jen dat si tu praci, rozahodne u nas jsou profici kteri to umeji!

[8] Vložil(a): Egon, 2003-11-04, 14:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Moje řeč. Při každým takhle zpracovaným filmu se mi dělá blbě. Např. Nemocnice je také kvůli tomu totálně degradovaná. Kromě toho, že se na to nedá koukat, se to nedá ani poslouchat. Nebo velkofilmy na Nově. Stále se mi vrací vzpomínka na můj oblíbený film Statečné srdce, kde Mel Gibson v původním znění v několika scénách hlasitě křičí a do to ho je slyšet hlahol bojovníků atd. Na Nově nebylo v těchto momentech slyšet skoro nic kromě eunuchovských skřeků Pavla Trávníčka, který daboval M. Gibsna. Je to asi hlavně o prachách, ale alespoň novodobá původní česká tvorba by mohla mít autentický zvuk.

[9] Vložil(a): nebko [web], 2003-11-04, 16:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Včera ke mě domů dorazila moderní technika - domácí kino. Do té doby jsem si té sterility v nemocnic nevšiml, ale když to má člověk prostorově, chce se mu z toho zvracet. Aspoň, že ten obraz byl za 1!:-) Jen tak dál do kytek ČT...bez kvalitních pořádů se vším všudy diváky nenalákáš!

[10] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-11-04, 19:38 Solo | MuteČtenáři: ---

Takovým bonbónkem bylo např. nadabování slovensky mluveného (sic!) nedělního filmu na ČT1 Quarttéto. Kvalita na úrovní latinskoamerické telenovely. Úplné šílenství.

[11] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-04, 20:21 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [10] - vždyť o tom jsem právě psal; akorát jsem si nemohl vzpomenout na název (ano, Quarttéto to bylo). Otřesný zážitek, že? (a to jsem to ještě měl spíš jako jen rozhlasovou hru, seděv u počítačea sledovav to jen po očku)...

[12] Vložil(a): LokoN, 2003-11-04, 22:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Ta masinka co dela PING se jmenuje monitor (resp se ji tak rika) a EKG je to co zobrazuje. A pipa jen ve filmech quli efektu, v realu to je vypnuty pac to rusi.

[13] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2003-11-05, 08:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [11] Vidím Petře, že jsme ve stejný čas konali stejně :-) Já jsem to musel po pár desítkách minut vypnout, protože i jako pouhá rozhlasová hra to působilo jako docela solidní tortura :-).

[14] Vložil(a): Dave G. [web], 2003-11-05, 09:22 Solo | MuteČtenáři: ---

To je neuvěřitelné, ale zrovna na tohle téma jsem se bavil s přítelkyní tento víkend, dávali nějaký československý seriál z počátku osmdesátých let, a já jsem byl unešen ... zvukem. Prostě v tu chvíli jsem si uvědomil, že něco takového už dnes člověk neuslyší.

Dvě osoby šli po chodbě, kde si povídali, to charakteristické echo, šoupání nohou, tak skvěle umocnili dojem, že člověk to těm filmařům "zbaštil". Dnes, když občas poslouchám televizi jako kulisu a nesleduji obraz, vážně nemám absolutní představu, kde se děj odehrává.

[15] Vložil(a): Lena [web], 2003-11-05, 09:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Přesně ! :) ...... Zlatý komoušský ruchadlo !

[16] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-05, 14:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [12]: záleží na tom, zda zkratkou EKG rozumíte elektrokardiograf (přístroj) nebo elektrokardiogram (to, co zobrazuje). Oboje je "ékágé".

[17] Vložil(a): sencha_kkh2, 2003-11-05, 14:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Ona porad totiz plati stara pravda, ze deatil dela celek presvedcivej, a pokud je odflaknuta zvukova stranka, tak je to v kyblu. Mam pocit ze to neni ani problem penez ale spis vule, citu a zvukove estetiky tvurcu. Vymluva ze nato nejsou zdroje neobstoji. To pak at radsi nedelaj vubec nic, nez neco jenom napul. To je jako jist v nobl restauraci se spinavym priborem, protoze nejsou penize na nekoho kdo by je pred tim oplachl. Je to stjnej hnus.

[18] Vložil(a): sencha_kkh2, 2003-11-05, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

..misto deatil ma bejt detail, pardon

[19] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-05, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [7]: Původní zvuk z exteriéru samozřejmě ve filmu zůstat nemůže, působil by rušivě a nebylo by přes něj rozumět jedinému slovu. Proto se musí potlačit, ale umění zvukaře spočívá v tom, aby našel tu správnou úroveň, kdy neruší, ale zní přirozeně. Takže postsynchrony nejsou ztělesněním zla, ale musejí se používat s rozumem (což se ostatně dá říci o většině nástrojů).

[20] Vložil(a): Mise, 2003-11-08, 20:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Problem je v tom, ze normalni divak si toho nevsimne a divak s peoplemetrem kvuli tomu neprepne. V dusledku toho je fuk, jestli se to udela poradne nebo ne. A vyznam toho "delat praci poradne" z nas z velke casti vymylo 40 let socialismu.

[21] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-09, 01:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [20]: stalo se zvykem všechno svádět na čtyřicet let socialismu. Leckdy je to i pravda, ale v tomto konkrétním případě ve mně hlodá červíček pochybnosti: za socialismu se ten zvuk dělal pořádně, takže pokud teď ne, socialismem to asi nebude.

[22] Vložil(a): Roj [web], 2003-11-09, 11:02 Solo | MuteČtenáři: ---

To bude asi nejaka zahadna hysterese, trvajici zhruba 15 let :-)

[23] Vložil(a): Krychlik, 2003-11-10, 09:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsou horsi veci nez mizernej zvuk - nedavno tu byla stiznost na zmrseni zaverecnych titulku reklamou. A ejhle volani nekdo vyslysel. Ted uz mrsej i zacatky nekterych poradu. Do meho oblibeneho "Jsem do tebe blazen" bezi na zacatku ve spodnim pruhu zpravodajstvi. Rekl bych, ze to je od te doby co sefuje CTV Janecek. Tohle si snad ani Nova nedovoli.

[24] Vložil(a): marvin [web], 2003-11-10, 14:45 Solo | MuteČtenáři: ---

>"Ad [7]: Původní zvuk z exteriéru samozřejmě ve filmu zůstat nemůže"

Kde jste k tomu clovece prisel? Pokud se nejedna o "dobovku" tocenou nekde ve meste ci pobliz dalnice (letiste ... ) neni duvod nepouzit "kontakt - zvuk natoceny pri akci"

Co se tyce te sterilnosti: Neni to bohuzel zalezitost schopnosti ci neschopnosti zvukaru. Mnoho reziseru pristupuje k nataceni tak, ze ted tocime obraz a zvuk se potom dodela. Pripadne se postsynchronuje protoze reziser neni spokojen s vyrazem herce (tonem reci, intonaci). Jenze z duvodu uspory penez neni pak na postprodukci dostatek casu.

[25] Vložil(a): Petr, 2003-11-10, 20:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [23]: Obcasne titulky do bezicich poradu se na (vsech nasich) TV objevuji dost dlouho, s tim bude mit Janecek tezko neco spolecneho. I kdyz to ze se uz i na statni TV strihaji zaverecne titulky (respektive se k nim pusti jeste neco jineho) asi jeho prace bude nebo to minimalne musel schvalovat.

[26] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-10, 20:53 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [25]> obcasne titulky jsou stara vesta, jasne. Hlavne kdyz je nejaka mimoradka, nebo "vyjimecny stav". Ale kazdodenni pulnocni pruh se souhrnem zpravodajstvi pres bezici porady, spolehlive zakryvajici podstatne informace, je prasarna zcela nova, s dosud netusenymi davicimi ucinky.

[27] Vložil(a): Honza [web], 2004-11-18, 18:26 Solo | MuteČtenáři: ---

ehm... autor článku buď nemá moc velký přehled, a nebo strká všechny do jednoho pytle.
Za prvé. Ano, některé pořady, seriály a inscenace jsou fakt zvukový běs, ale v žádném případě nesouhlasím s tím, že naprosto VŠECHNY české filmy a hry trpí zvukovou sterilitou. Uvedu aktuální příklad: zrovna včera jsem byl u Romana Čapka (např.zvukaře Snowboarďáků, pozn.) a bavili jsme se mimo jiné právě o zvuku toho filmu. Většina zvuků je kontakt - ambienty, zvuky skútrů, nebo třeba rachejtle na konci - to vše se točilo během akce (případně teda pro postsynchronní zvučení). A protože výsledný formát je Dolby Digital, postprodukce nemůže být a nebyla vůbec odfláknutá práce. Ten zvuk je prostě boží. Jen fakt namátkou: Vychytat fázové interference, surround ambienty, nebo třeba ekvalizace mluveného slova při střihu do jiné místnosti, když chlapík mluví odvedle, to všechno tam je na 100%, takže jaká sterilita? A to nemluvím o tom, že film jde taky ven, takže musí existovat i verze pro dabing...
A za druhé - která Česká (podotýkam áčková) hra má sterilní zvuk? Ta naše určitě mít nebude. O to se postarám:-)


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]