TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Marihuana škodí méně než alkohol a tabák


[1] Vložil(a): rarous [web], 2003-11-20, 13:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Chtel jsem si ten clanek precist, ale nejde tam zvetsit pismo, takze na to nevidim:-(

[2] Vložil(a): ::.m.art.in.::, 2003-11-20, 14:35 Solo | MuteČtenáři: ---

No nevim nevim, ten nazev je prinejmensim zavadejici. Budete-li kourit 60 cigaret denne, velmi pravdepodobne ke stari chcipnete na rakovinu. Budete-li kourit 60 jointu denne, asi chcipnete mnohem drive. Vsecko je to o mnozstvi, davkach a predispozicich jednotlivce. Veta "Marihuana škodí méně než alkohol a tabák" v nekom muze vzbudit pocit, ze marihuana je neskodna, ale to tak opravdu neni. Srovname-li denni davky cigaret a jointu, pak asi opravdu skodi mene, ale stale skodi. Kdyby bylo po mem, bylo by ilegalni oboji :-) Pokud by se marihuana legalisovala, bude se treba za cas kourit taky 60 jointu denne a to bych pak nechtel videt ten bordel. Na druhou stranu takova vysmata urednice na financaku.... :-)

[3] Vložil(a): crw, 2003-11-20, 14:43 Solo | MuteČtenáři: ---

::.m.art.in.:: ... bojím se, že na světě nexistuje nikdo, kdo by dokázal za den vykouřit 60 jointů... 8-))) Leda že by kouřil průmyslové konopí... 8-)

[4] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-20, 14:52 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [2] > "Kdyby bylo po mem, bylo by ilegalni oboji" --- No teda ještě že není... Kdyby bylo po mém, není ilegální nic, protože každý má právo si se svým tělem dělat, co uzná za vhodné on, a ne co rozhodne stát.

[5] Vložil(a): TimJ, 2003-11-20, 15:06 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [4] jo Pixy, to sice jo, ale vysvětli to dětem... tráva (a i cigarety) není o dospělejch, kteří maj strach ze zákonů, ale o dětech (10, 11, 12, 13, 14, 15... let) a ti to budou "hulit" i když za to bude vězení... jde o to, že musí někdo zamezit tomu, aby se to k těm dětem dostalo... (ono 13 letýho kluka těžko napadne vypěstovat si trávu... a když napadne, tak to nezrealizuje, stejně tak když nikdo neprodá 12ti letý holce cigaretu, tak prostě kouřit nezačne...)
PS: patřím do věkové kategorie lidí, kterejch se to týká, takže vim o čem mluvim...

[6] Vložil(a): TimJ, 2003-11-20, 15:14 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [5] čet jsem diskuzi na reflexu a s některejma lidma souhlasim, v minulym příspěvku jsem to možná i trochu přehnal...
ale prostě mi vadí, když vidim 14ti-letou holku s jointem, ze který by mohla jednou vyrůst hezká slečna se slušnym vzdělánim, ze který je po půl roce smažka, který když cokoliv řekneš, tak se akorát přiblble zasměje, tak se mi z toho dělá na nic...

[7] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-11-20, 15:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[4] No a je někde na světě stát, kde by bylo po tvým (a po mým, protože v tomhle se shodujeme) ?
Ale obávám se, že i tady přituhne, protože jak zatím pozoruju EU, tak ta má přímo patent na to, aby věděla, co je pro její občany dobré a co špatné . :)

[8] Vložil(a): Pool, 2003-11-20, 15:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Od JXD je to super aktualita - spousta balastu okolo ale samotnymu jadru(srovnani alkohol vs. droga) se nevenuje. Hlasovani v Britanii nebo rozhodnuti soudce Boucka s tim vubec nesouvisi. Navic me nejak chybi link na puvodni dokument. Navic pochybuji, ze by tam bylo toto zjednodusujici tvrzeni.

btw. zajimalo by me komu marihuana skodi mene nez alkohol a tabak? cloveku? spolecnosti? vydajum ze statniho rozpoctu?
btw. proc se hazi alkohol a tabak do jednoho pytle? jsou to sice dve legalni "drogy" ale to je asi vse...

[9] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-20, 15:29 Solo | MuteČtenáři: ---

[5]> Ano, s tím taky bezvýhradně souhlasím. Jenom si nemyslím, že nejúčinnější cestou k ochraně těch dětí je zákaz a represe.

Alkohol je legální a přitom se TAKY musí zajistit, aby ty 12leté děti nechlastaly. Toluen si koupí kdokoli bez problémů v každé drogerii, je to ještě horší droga a podobné argumenty přitom v souvislosti s ním nepadají. Ano, děti je třeba chránit před tím, aby chlastaly, aby si zapichovaly dráty do oka, aby si strkaly fazole nebo kokain do nosu, aby jedly holubí trus, aby si píchaly jedy do žíly, aby ...

Ale je snad cestou, jak tomu zabránit, všeobecný zákaz alkoholu, drátů, fazolí, kokainu, jedů a čehokoli dalšího? Notabene když příchuť zakázaného ovoce (s přirozenou pubertální potřebou rebelie za každou cenu) je velmi silným motorem.

Existují přitom větší hybné síly, které se dají využít jako protiváha. Efektivněji. Nebo aspoň efektivně. Represe je špatný pokus o řešení - hlavně proto, že nic neřeší.

[10] Vložil(a): mirun [web], 2003-11-20, 15:36 Solo | MuteČtenáři: ---

ad[4] pak bych si taky ale bez podílu státu měl plně nést následky svého jednání, což se bohužel neděje.

[11] Vložil(a): nitro [web], 2003-11-20, 15:48 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [5]: O tom, že dvanáctiletá holka nezačne kouřit jen proto, že jí někdo v trafice neprodá cigaretu, silně pochybuji. Možná začne trochu později, ale rozhodnutí, zda vůbec začne, se nebude odvíjet od první zkušenosti.

S marihuanou je to stejné - teď je to ilegální droga, ale kdo chce, stejně si ji sežene a hulí - a tak to bude vždycky. Nejdůležitější je uvědomit si rozdíl mezi nelegálními/legálními a tvrdými/měkkými drogami. Alkohol, na rozdíl od marihuany, se totiž svými účinky řadí mezi drogy tvrdé, jen je součástí naší kulturní tradice, a proto je akceptován.

ad [6]: Já měl svého prvního jointa také ve čtrnácti a nepřipadám si jako smažka - chci tím říct, že nezáleží ani tolik na dostupnosti všech možných drog, ale na individuálním přístupu k nim a výchově.

[12] Vložil(a): ::.m.art.in.::, 2003-11-20, 15:52 Solo | MuteČtenáři: ---

to 4
To nepopiram. At si dela se svym telem co chce. Jenze kdyz musim vsude dejchat dehet z cigaret, uz to neni jen o jejich tele, ale i o mem. Nemluve o vynalozenejch penezich na to, aby se lecili fetaci, alkoholici apod. To taky nejde z jejich kapsy.
S tim toluenem apod. to podle me neni argument. Ano je spousta vetsich svinstev, ktere se daji kdekoliv legalne koupit, ale to preci nemuze zlehcovat nebezpecnost marihuany a tabaku! To uz je jako "sice kradu, ale on zabiji. Jsem tedy neskodny, protoze on je horsi".

[13] Vložil(a): met [web], 2003-11-20, 16:31 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [4]: "Kdyby bylo po mém, není ilegální nic...každý má právo si se svým tělem dělat, co uzná za vhodné on"

Ale spolecnost musi stejne rozhodnout, co prijme za vhodne a co jsou vystrelky, ktere by se meli lide pestovat tak maximalne nekde tise v soukromi a neobtezovat s tim na verejnosti ostatni, kteri s tim nechteji nic mit (mysleno koureni nejen marihuany) a urcite to presahuje tve "se svym telem" protoze se to dotyka i lidi okolo.

[14] Vložil(a): Avantime, 2003-11-20, 17:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Práva každého končí tam, kde začínají práva druhého. Když chce někdo hulit, tak ať hulí, je mi to jedno, pokud mě ale nebude omezovat v mých právech.

[15] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-20, 18:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Mimochodem, nechá se "požití" marihuany nějak zjistit stejně jako třeba alkohol? Z představy řidiče kouřícího tohle svinstvo mi běhá mráz po zádech...

[16] Vložil(a): Xificurk, 2003-11-20, 19:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[4] Takové právo bys sice měl mít, ale jestliže tím poškozuješ někoho jiného, tak je to už trochu složitější... Osobně si ale taky myslím, že by marihuana měla být buď společně s alkoholem a cigaretama zakázána, ale spíš povolena.

[9] Jo s tvým názorem naprosto souhlasím. Zákaz nic neřeší, naopak zakázané ovoce zatraceně láká. Podle mě by byla nejsilnější zbraň informovanost, ale OBJEKTIVNÍ! Ne jako teď, kdy nám ve škole někdo řekne jak je to škodlivý a jak to ničí zdravý, jak rychle si vypěstuješ závislot... To jsem se potom decela divil, když jsem si např. přečetl jinde, že u LSD nebyla prokázána fyzická závislost a není znám jediný případ smrti z předávkování, všechna úmrtí byla totiž způsobena halucinacemi, kdy člověk byl odtržen od reality a udělal nějakou blbost.

[15] Jo jsou na to testy, ale myslím, že to nejde testovat jako alkohol balónkem. Mám dojem, že se dělá rozbor moči.

[17] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-11-20, 20:56 Solo | MuteČtenáři: ---

[15] Vulgo řečeno: "počůráš jim papírek" :) Ale problém je v tom, že THC testy jsou pozitivní ještě třeba i 40 dní po intoxikaci, tedy ve chvíli, kdy je jakýkoliv obluzující efekt dávno pryč. Souvisí to s metabolismem THC a s tím, že je schopno se v těle navázat na tuky. (Viz případ Enge)

[18] Vložil(a): Xificurk, 2003-11-20, 21:23 Solo | MuteČtenáři: ---

[17] Myslím, že jsem někde četl, že je to zjistitelné ještě po půl roce.

[19] Vložil(a): Vita, 2003-11-20, 21:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Tyyy jo pixy dobreeeeee. Ty komentare jsou super :)

[20] Vložil(a): TimJ, 2003-11-20, 22:02 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [9] jo, v tom s tebou jsem zajedno. Prostě by se tomu mělo zabránit... proti dospělejm nic nemám, ať si klidně hulej, ale proč z toho prostě neudělat do budoucna tabu? Ať ty děti ani nevěděj, že něco takovýho existuje... je plno věcí, který se před náma tajej, tak proč ne tohle... (vim, je to těžko proveditelný, nebo spíš neproveditelný... a hlavně je to moje utkvělá představa :-)).
Jak už tu někdo řek, podstata je informovanost... jenže ta současná je taková, že někdo tvrdí, že je to humus. Tečka. A ten druhej tvrdí, že to škodí míň než chlast. Tečka... ale žádný detaily vám nikdo neřekne... a tak se to musí vyzkoušet, že jo...
Ať si hulí kdo chce co chce, ale ať tim neobtěžuje okolí a neukazuje to dětem...

[21] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-20, 22:14 Solo | MuteČtenáři: ---

[20] Což je bohužel za současné situace utopie. Stačí se podívat na "bežné" kuřáky, hulící jak fabriky na každém rohu (nejlépe na polouzavřených autobusových zastávkách v prudkém dešti), na chodníky se zašlapanými vajgly, na hospody (obvykle jediné v okolí, kde se nechá najíst), po jejichž opuštění si člověk musí pomalu vyprat oblečení...
Kuřáci marjánky by nebyli lepší, i s tím má zkušenosti. Ještě dnes si živě pamatuju žižkovskou Akropolis s velkým zákazem kouření na vstupu do sálu, odkud jsem odcházel v půlce koncertu s hlavou dýky hustému marihuanovému dýmu (je to už pár let, tehdy jsem se zařekl, že tam už nevstoupím).

[22] Vložil(a): Jerry [web], 2003-11-20, 22:16 Solo | MuteČtenáři: ---

[21] Oprava "...odkud jsem odcházel v půlce koncertu s třeštící hlavou díky hustému marihuanovému dýmu..."
Nešlo by udělat náhled, kde by si člověk po sobě mohl příspěvek přečíst, než ho definitivně odešle? Něco jako třeba na Rootu...

[23] Vložil(a): Ritchie [web], 2003-11-20, 23:24 Solo | MuteČtenáři: ---

2 Jerry: Při řízení auta není přeci vůbec důležité, čím se řidič intoxikoval. Důležité jsou reakce, odhad času a vzdálenosti apod. Přijde mi nesmyslné testovat na přítomnost všech možných i nemožných psychotropních látek. Mnohem lepší je provést nějaký test na reakční dobu a odhady času a vzdálenosti. IMO zkušený řidič s 0,1 promile alkoholu v krvi je méně nebezpečný než nováček sedící poprvé sám za volantem.

2 TimJ: Tabu je s prominutím pitomost. O sexu (že by tabuizované téma?) jsem se dozvěděl ve věku kolem 10 let a nemyslím si, že by mě to nějak poškodilo. Každý nechť má právo na čisté, nezkreslené informace a na základě nich nechť se svobodně rozhodne. Jak by dítě reagovalo, kdyby o marihuaně/heroinu nic nevědělo a někdo by mu ji/ho nabídnul s tím, že je to příjemné zpestření nudného života?

2 all: Zatím jsem napsal článek o LSD. Mou snahou bylo poskytnout co nejobjektivnější informace (+ popsat chemickou stránku věci). Můžete sami posoudit, jak se mi to povedlo. http://ksicht.iglu.cz/serial.php?id_serie=5 (IE unfriendly). V dalším díle seriálu se budu zabývat ethanolem. Poslední díl bych chtěl věnovat látkám štěstí, které si tělo produkuje samo -- endorfinum, i když uvidím, jak moc to bude náročné na zpracování. Chtěl bych se vás zeptat, co by mělo přijít do třetího dílu? Díky za návrhy.

[24] Vložil(a): Michal Kubeček, 2003-11-21, 00:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [23]: Měření rychlosti reakce a podobných charakteristik nestačí. V jednom časopisu jsem viděl výsledky testu, který vypadal tak, že pokusná skupina postupně projížděla stejnou trať od zcela střízlivého stavu s postupným přidáváním alkoholu. Při menších množstvích alkohol neměl na reakční dobu prakticky vliv, ale měl obrovský vliv na způsob jízdy a odhad rizika. Takže ve výsledku projížděli řidiči trať rychleji než bez alkoholu, ale s větší pravděpodobností kolize.

[25] Vložil(a): Ritchie [web], 2003-11-21, 00:57 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [24]: Tohle udělá i dávka adrenalinu, když je člověk vytočený šéfem, manželkou, tou paní na jehlových podpatkách, dalším řidičem, atd. Je obtížné vymyslet nějaký rychlý a vypovídající test. Přesto si myslím, že test aktuálních schopností má mnohem větší hodnotu než rozbor krve. I míra agresivity by se tak dala zjistit.
Alkohol označuji jako "sobeckou drogu". Toto pojmenování podle mě nejlépe vystihuje její působení na člověka.

[26] Vložil(a): Alraune [web], 2003-11-21, 01:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Nelegálnost marihuany je problematická, protože neodráží současný stav společnosti. Běžně se prodává, kupuje, v každém stánku koupíte filtry, dlouhé papírky, spoustu zboží s emblémy....
V podstatě je ganja už akceptovaná, existují grow shopy i síť prodejců.
Prostě... nezmizí, když zavřeme oči, nebo jednoho dealera.

[27] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2003-11-21, 02:58 Solo | MuteČtenáři: ---

[23] Pokud se bude třetí díl zabývat "látkami štěstí", tak bych hlasoval nejen pro endorfiny, ale i pro syntetické fenyletylaminy (empatogeny jako MDMA, látky typu DOM, DDM, TMA). Možná by se hodil i čtvrtý díl o ketaminu a fencyklidinu :)

S tím autem je to podivná věc. Kdysi se dělaly pokusy s reakční dobou a odhadem vzdálenosti a podobně po intoxikaci různými látkami. Už si výsledky nepamatuju přesně, ale vím, že alkohol (a THC) schopnost řízení narušoval velmi. Po kofeinu vzrostla krátkodobě rychlost jízdy, jenže zanedlouho se dostavil útlum a ztráta pozornosti. Z testovaných látek dopadl "nejlépe" d-metamfetamin (pervitin), po jehož požití lege artis vzrostla rychlost jízdy, zkrátila se reakční doba a tento stav zůstal zachován dlouhou dobu. [in: Riedl, Vondráček - Klinická toxikologie]

Ovšem osobně bych "vysmaženého perníkáře" na silnici nerad potkal - ony se mu sice zrychlí reakce, ale také vzroste počet chyb ("zbrklost"), navíc u člověka, který pervitin aplikuje často, dochází k psychickým poruchám (stihomam, pseudohalucinace, halucinace), které jsou s řízením auta neslučitelné.

[28] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-21, 10:44 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [22] > Zkusil jsem udělat ten náhled komentářů. Mělo by to fungovat... Prosím, vyjadřujte se k tomu tady, napíšu k tomu za chvilku samostaný krátký příspěvek. ;)

[29] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-21, 10:55 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [28]> Překlep! Má tam být "... NEvyjadřujte se k tomu tady...". Děkuji

[30] Vložil(a): rarous [web], 2003-11-21, 12:05 Solo | MuteČtenáři: ---

K tomu rizeni automobilu. Taky probehli testy, ktere prokazaly ze clovek telefonujici za jizdy ma horsi reakce nez clovek omameny nejakou drogou (alkohol, THC). Z tohoto hlediska muzeme mobilni telefony taktez povazovat za drogu :-)

[31] Vložil(a): TimJ, 2003-11-21, 12:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [23] asi to je pitomost, napsal jsem to trošku blbě... ale to o čem píšeš je právě ono:
"...nic nevědělo a někdo by mu ji/ho nabídnul..." - ať mu/jí to nikdo nenabízí! To je to, co bych řešil... jde totiž o to, že jsou lidi, který si na tom akorát vydělávaj peníze a sami třeba ani vůbec nehulej... a o tvrdejch drogách už nemluvě...
Nehledě na to, že tenhle článek, kterej tu vyšel, mluví o něčem, co všichni, co to berou zdravotně, vědí a nemusí se jim to říkat... a ti co to nevědí (konkrétně ty děti, kterejm se furt vnucuje, že je to srač*a) si to trochu překroutí, protože si řeknou, že dneska kouřej třeba i jejich rodiče... "a já budu dělat něco, co škodí míň, tak o co jde????"

[32] Vložil(a): pixy [web], 2003-11-21, 13:01 Solo | MuteČtenáři: ---

"jde totiž o to, že jsou lidi, který si na tom akorát vydělávaj peníze a sami třeba ani vůbec nehulej" --- To je ale taky důsledek ilegality a represe. Skutečná hodnota jednoho gramu usušenýho konopí je pár halířů - ale protože je to nelegální droga, může se prodávat za pár stovek (nebo kolik teď stojí).

Kdyby nebylo té represe, nebylo by ani přemrštěné tržní ceny a potažmo by nebylo ani dealerů, kteří by na tom chtěli vydělávat a nebylo by třeba získávat nejrůznějšími podloudnými způsoby nové závislé klienty. Ten uzavřený kruh funguje náhodu moc pěkně a spolehlivě - a má jediný, zato zaručený startovací mechnismus: prohibici.

[33] Vložil(a): vrabcak, 2003-11-21, 17:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz uz tu mame diskuzi na takove pekne tema, taky pripseju svoji troskou do mlyna.
V zasade souhlasim s pixyho nazorem, at si kazdy pere do tela co chce, ale je treba osetrit:
1) Zdravotni solidaritu - drogy evidentne poskozuji zdravi a neprinaseji spolecnosti zadny prospech (podobne jako vrcholovy sport :-), proto nevidim duvod, aby cela spolecnost solidarne a jenotne platila leceni nas zavislych :-) Ostatne pojistovny pocitaji uz dnes s mirou rizika (nekdo by rekl diskriminace), tak proc by to nemohly delat zdravotni pojistovny take.
2) Obtezovani okoli spojene s uzivanim drog - to se tyka v podstate jen tech drog, ktere se kouri. Proc se na jednu stranu zakazuje paleni starych pneumatik a listi na zahradce, kdyz je na druhou stranu povolena podobna cinnost dokonce v uzavrenych prostorach? At si kazdy huli doma.

[34] Vložil(a): ondrejd, 2003-11-21, 19:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak tohle vi snad uz kazdy - ja take uz leta relaxuji marihuanou a ne sklenkou (sklenkami) pifka. Rano hlava neboli a neni tak zoufale prazdna :)

[35] Vložil(a): rarous [web], 2003-11-21, 20:30 Solo | MuteČtenáři: ---

[33] 2) Nemyslim si ze okoli obtezuje pouze kour, takový opitý clovek můze (velmi casto to taky dela) obtezovat svym chovanim i víc nez kurak (nezastavam se ale ani jednech, oboje odsuzuju, protoze clovek nema pravo nicit dar ktery mu byl dan - zivot), a jeho zapach taky nebyva casto vabny.

[34] opravdu ??

[36] Vložil(a): TimJ, 2003-11-21, 22:02 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [32] to máš BOHUŽEL úplnou pravdu...

ad [33]: tak za tenhle názor bych se postavil...

[37] Vložil(a): Lubo, 2003-11-22, 19:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Ludia, ked sme uz na webe o tvoreni webu (okrem ineho) vyskusajte si raz po vyfajceni jointa napisat nejake webstranky v xhtml a css. Tie budu validne potom aj o 20 rokov v xhtml verzii 23.14. Je to proste uplna sranda.

[38] Vložil(a): vrabcak, 2003-11-23, 20:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [35]: Podstatny rozdil je v tom, ze pokud vas obtezuje opily clovek, je to dano nemirnou kozumaci alkoholu. Tak to muze byt ale s kazdou drogou - clovek neznajici miru pak obtezuje okoli. To dnesni legislativa uz jakz takz resi.
Drogy ktere se kouri vsak obtezuji okoli jiz samotnym procesem konzumace bez ohledu na to, jaky vliv maji na konzumujiciho cloveka.

[39] Vložil(a): Leo, 2003-11-25, 00:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [4], klidne, ale at si pak taky sam leci, a vyhradne za svy, bez prispevku ze zdravotniho pojisteni od ostatnich. Leo

[40] Vložil(a): Fero, 2003-12-04, 16:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Ted jsem se skvele pobavil, takze to musím poslat dál. Na internetu je fotoseriál, jak udělat ze zelí mrkev :-D :-D

http://www.drticka.cz/navod.php


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]