TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Státní rozpočet: Inter socdem silent musae


[1] Vložil(a): myshpa, 2003-12-02, 02:13 Solo | MuteČtenáři: ---

mluvis mi z duse

jenom skoda ze tohle "normalnim lidem" nikdy nedojde ... vlada prece s rostoucim deficitem bojuje, no ne? :)

co je to miliarda sem, miliarda tam ... za par let bude dluh atakovat hranici biliardy ... a budem splacet jenom uroky a "poplatky za vedeni dluhu" nebo jak se to jmenuje

myslim ze brzo se pripojime k dalsim jihoamerickym a africkym statum ... proste zbankrotujeme :)

[2] Vložil(a): Dan Péder [web], 2003-12-02, 02:15 Solo | MuteČtenáři: ---

protidrogová politika (alias represe):

vřele doporučuji film (momentálně AFAIK běží na HBO) jménem tuším "Traffic: nadvláda gangů". Nenechte se odradit tím, že je to německá produkce, (alespoň podle přílohy mf dnes?) a že tam hraje M.Douglas a Zeta Jones.

Je to o tom, že prachy na protidrogovou prevenci udělají ve vzduchu vývrtku a putují na podporu drogových gangů, všemi různými způsoby, přímo i nepřímo.

Drogy jsou určitě velice výhodným zdrojem financování různých aktivit a proto se velice "vyplácí proti nim bojovat uvedeným způsobem" ze státních peněz - rozuměj správně a viz předchozí odstavec.

PS: slovo "zrušují", na konci článku, by spíše mělo být "ruší", ne? :))

[3] Vložil(a): soundake [web], 2003-12-02, 02:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Asi tak nějak.

Jako úplnej idiot jsem si připadal při přenosu ze zasedání našho slovutného PSČR. No co tam ty Špidlíkovi figurky předváděly...no komedie...ale hodně smutná...

O rozpočtu ani nemluvim... Stejné černé prapory jako u vysílacího schámatu ČT :(

[4] Vložil(a): Milfson [web], 2003-12-02, 06:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Otázkou ovšem zůstává, co volbami změníš? :-( Ať tam sedí Petr nebo Pavel, zelená nebo modrej, nároky všech stávkujících, protestujících, úředníků, odborářů, armády, zdravotnictví, ..... všech těch křiklounů (nechci polemizovat o tom zda oprávněných či nikoliv) zůstanou stejné.
A vítěz voleb by musel mít patent na rozum, jak z ničeho udělat bohatou zemi. Zatím jsem nezpozoroval takového hrdinu na scéně "divadélka" v ČR. :-O

[5] Vložil(a): nebko [web], 2003-12-02, 08:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Ještě mi pixy pověz, co myslíš, že se po volbách změní? Přijdou tam jiní lidé, ovšem se stejnými zájmy, každý opět s nějakými svými kamarády, s vlastní, nenasytnou kpasičkou...chtělo by to úplně novou stranu úplně nové lidi vždy na každé další čtyři roky. Za tu dobu se člověk ještě nestihne tolik zkorumpovat. A nebo tady zavést rovnou sofokracii!;-)

[6] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 09:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Pravice se přinejmenším vždy snažila ne-li o přebytkový, tak aspoň o vyrovnaný rozpočet (chtěli ho dokonce uzákonit jako povinný). Tahle zadlužovací spirála nemůže dopadnout dobře - však taky první známky vážných dlouhodobých problémů už jsou tu. Člověk by si měl vyskakovat jen do výše svého platu; pro stát to platí tuplem. A (ne)výkonnost naše ekonomiky nám opravdu nedovoluje hrát si se státním dluhem jako Američani...

BTW - kdo někdy hrál Civilizaci nebo SimCity a otevře si v poslední době libovolné české noviny, měl by cítit jisté pnutí kolem žaludku a zažívat pocit, že by si měl okamžitě otevřít Budget a trochu si s ním pohrát, jinak hrozí GAME OVER... ;)

[7] Vložil(a): Arkady, 2003-12-02, 09:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Máš Pixy pravdu ...
Jak dlouho ještě ta banda zlodějů u kormidla bude utrácet moje a i Vaše peníze. Pokud jim dám něco na daních tak to je snad všechno co můžou utratit a ne že utratí víc a pak mi to ještě naúčtují. Máme zastupitelskou demokracii a tak napište každý svému poslanci - http://www.psp.cz/sqw/email.sqw
Takhle opravdu brzy vyhlásíme bankrot.

[8] Vložil(a): noname, 2003-12-02, 09:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, nechtěl bys kandidovat? Myslím, že by sis tu našel podporu. Myslím, že bys byl z poslanecké sněmovny jediný, který si ten návrh přečetl.
Otázka pod čarou - je zde nějaká strana za kterou bys byl ochoten kandidovat (do psp to bohužel samostatně jde jen s hodně miliony a mediálně známým ksichtem)?

[9] Vložil(a): Roj [web], 2003-12-02, 09:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, ale KOHO??? Kde je pravice? Ja su byvaly volic US, nyni levicove a stredni stav spolulikvidujici strany. Pred tim jsem volil ODS, socialistickou zkorumpovanou stranu. Kde je pravice?
KOHO???

[10] Vložil(a): White Dog [web], 2003-12-02, 10:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Když budou stávkovat vědci, nebo přesněji řečeno - když budou vědci (nukleární fyzici, paleontologové, historici a další a další) bez prostředků na výzkum, tak se 10 let nic nebude dít. Nikdo si ničeho ani nevšimne. Ale pak se budeme divit, jak nás válcují země, kde se uvažuje v delším horizontu.

[11] Vložil(a): the [web], 2003-12-02, 10:41 Solo | MuteČtenáři: ---

no hezky si mi zkazil naladu hned po ranu. ;) jenze mas nejspis pravdu. nezbyva nez se pripravit na ten game over a mozna zacit uvazovat kde zacit znovu.

[12] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 10:48 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [9] > to jsi taky uhodil hřebíkem do hlavičky... Bohužel. :( Já jsem se nakonec rozhodl volit cestu nejmenšího zla - i když ideově je mi nejspíš řekněme DEU, tak s jejich nulovými šancemi na úspěch mi nezbývá než volit ODS. Ač z nich nejsem nadšen, pořád je to "lepší", než nevolit vůbec (tj. rovnoměrně dát hlasy všem) nebo volit někoho s preferencemi 0,0nic... Smutné.

[13] Vložil(a): cha, 2003-12-02, 11:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Co teda přestat brečet a zkusit to reformovat zevnitř. Dneska už nikdo nikomu nebrání vstoupit do nějaké, pokuď možno, demokratické strany a prosazovat tam svoje názory.

[14] Vložil(a): troll [web], 2003-12-02, 12:33 Solo | MuteČtenáři: ---

ahoj pixy, většinou nikam moc nepřispívám. ale tady mi to prostě nedalo. souhlasím s tebou úplně ve všem. bohužel, jak už podotkl někdo v příspěvku nade mnou, v čechách není pro mě v současné době důvěryhodná strana, která dokázala prosadit např. zvětšení přídělů peněz do vědy a školství, snížení daní a zamezení zneužívání sociálních dávek a to nemusíme chodit pro inspiraci do irska, ale už i na slovensko. a to jsem k tomu volič levice (klaus a spol pro mě byli nedůvěryhodní - nepovedená kupónovka, soudci=bozi apod.), ale to co tam teď špidla a jeho banda předvádějí - to je opravdu neskutečné.

nejlepší vláda za celou krátkou dobu naší demokracie byla úřednická vláda pana tošovského. byli to profíci a neměli potřebu hrabat a hrabat. a na tom to vždycky podle mě skončí, protože demokracie není pro všechny. demokracie je vládou moci a peněz. kdo to navrhul ideální republiku? už si moc dobře nevzpomínám, ale nebyl to aristoteles s tím, že vládnoucí vrstva nesmí mít rodiny a z toho vyplývalo, že nemá potřebu hrabat?

ten nápad s novou stranou je výborný, jen by se musela uživit sama, aby pak nebyla zavázána nějakým sponzoříčkům. no a to by chtělo, aby ji zakládali lidé, kteří mají kromě vize dostatek finančních prostředků (ale ti už většinou nemají potřebu, takovou stranu zakládat) no nic musel jsem se z toho nějak vypsat, protože mě to fakt taky docela dost sere.

[15] Vložil(a): omo, 2003-12-02, 13:21 Solo | MuteČtenáři: ---

[2]: "zrušují" je asi citát z právních předpisů. Typicky na konci novel v přechodných ustanoveních (snad se to tak nějak jmenuje) se "zrušují" dříve platné předpisy.

[16] Vložil(a): myshpa, 2003-12-02, 13:37 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [10]: "Ale pak se budeme divit, jak nás válcují země, kde se uvažuje v delším horizontu."

no white dogu ... problem je hlavne v tom, ze v cechach si NIKDO nevsimne ze je neco spatne. a to ani po tech 10 letech.

vem si vsechny ty politicky prusery co tu byly [kavan jako priklad dostacuje] - kdekoli jinde by ten clovek sel i pri beznem podezreni od valu ... u nas? takovych pruseru je kolem mileho pana politika 30 a stale stoupa po zebricku

ze nam roste danove zatizeni a stat s prostredky neefektivne naklada ... vidis nekoho v ulicich stavkovat? tim nemyslim nenazrany ourady, kteri z toho vybranyho kolace chteji vetsi kousek

jsou lide nespokojeni? koho zacinaji volit ? komunisty ? to mi neprijde jako rozumny reseni

kdyz tak premyslim o nas [narodu], je mi smutno a nevidim cestu ven z te spiraly, ktera se stale toci ... ted uz bohuzel smerem dolu :)

napady ze by mel clovek jit do politiky a neco menit ... az bude povstani a zacne se defenestrovat za prohresky proti statu ... taky si zavyhazuju ;p

vsak uz to bylo v trainspottingu:

"Choose life.
 Choose a job.
 Choose a career.
 Choose a family,
 Choose a fucking big television
 Choose a country"

;)

[17] Vložil(a): lukas :) [web], 2003-12-02, 13:41 Solo | MuteČtenáři: ---

tomuhle "utraceni" by pomohla jedna vec, ktera me napadla uz davno, kdy to nebylo dost dobre technicky realizovatelne. Co proste kompletne cely rozpocet do posledniho orezavatka a platu vsech statnich uredniku dat k dispozici na web? jeste by mohl za kazdou cast byt nekdo zodpovedny a pak by si ty "urednici" davali sakra pozor, za co utracej statni penize. Myslim, ze by se naslo docela dost lidi (hlavne novinaru), kteri by v tomhle dokazali najit spoustu promrhanejch penez.

[18] Vložil(a): vrabcak, 2003-12-02, 15:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Volit pravici - OK. Ale proboha nesnažte se mě tu přesvědčit, že ODS je pravicová strana. Teda já alespoň politiku stylu uděláme cokoli co nám přinese osobní prospěch za pravicovou nepovažuji. Jeden příklad za všechny - kterápak strana je autorem současného přebujelého sociálního systému a kterápak strana již pár let blokuje jakoukoli snahu o jeho změnu?
A jestli si myslíte, že ODS chce dosáhnout vyrovnaného rozpočtu škrty v sociální oblasti, zemědělství apod. a podporou vědy, kultury a vzdělání nastartovat růst ekonomiky, tak si přečtěte jejich program :-( O činech raději už ani nemluvím :-(((
Také bych nejraději viděl změnu vlády, ale za současných preferencí by to bylo z deště rovnou pod okap. Chlácholit se tím, že horší to už být nemůže je IMHO dosti krátkozraké.

[19] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 15:48 Solo | MuteČtenáři: ---

vrabcaku, ok. nepopiram. ale jaka je ALTERNATIVA?

[20] Vložil(a): vrabcak, 2003-12-02, 15:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [17] - vynikající nápad, někde ve světě to tak dokonce u některých státních institucí funguje (namátkou americké vysoké školy). U nás Vám na to každý úředník řekne kouzelnou formulku - obchodní tajemství. A obchodní tajemství je naprosto nezbytná věc pro podnikání, jak Vám jistě potvrdí každý "pravicový" politik :-)

[21] Vložil(a): vrabcak, 2003-12-02, 16:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [19] - Pixy, tu alternativu bych také rád znal. Pokud bych to věděl, každému ji na potkání doporučuji :-)
Já zatím vidím jedinou naději v občanských sdruženích, některých světlých vyjímkách mezi novináři, případně i v jednotlivých občanech, kteří budou krůček po krůčku pomalu dokopávat politiky (a jedno z jaké strany) k tomu, aby konečně začali dělat to, za co jsou placeni. Pokud by se tohle podařilo, nějaká levicová nebo pravicová ideologie jsou mi ukradené.

Ale co se týče voleb,pokud máte někdo tip na nějakou perspektivní novou stranu, rád si nechám poradit. Zatím jsem uvažoval nad Evropskými Demokraty, Nezávislými a Stranou Zelených, ale vzheldem k tomu, že volby jsou daleko, nějak podrobně jsem to nestudoval.

[22] Vložil(a): Ondra [web], 2003-12-02, 20:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Nemám ještě dostatečné znalosti ani životní nadhled (jsem teprve na střední) a tak bych potřeboval poradit. Nevíte kdo přišel na to, že demokracie je nejlepší státní úspořádání? A proč? Je opravdu potřeba mít všeobecné volební právo? Já se o tom teď pořád učím v dějepise, jak všichni bojují za všeobecné volební právo a ten kdo ho povolí je oslavován...

Proč by měl kde jaký blbec právo rozhodovat o tom, kdo tady bude vládnout? Samozřejmě, že zvolí toho, kdo mu naslibuje největší sociál. dávky a další výhody. Jenže takhle to nejde! A všichni dobře víme, že to povede akorát do pr....

Nechci nějaký režim, kde by se porušovaly základní lidská práva, ale něco efektivnějšího než demokracie. Jaký to má smysl? Levice zavede vysoké sociál. dávky, pak se dostane k moci pravice, sníží dávky, ale za 4 roky vyhraje levice a historie se opakuje!

Nemáte někdo nějaké řešení? Nový režim? Třeba osvícenský absolutismus?

[23] Vložil(a): Roj [web], 2003-12-02, 21:58 Solo | MuteČtenáři: ---

[22] Byly doby, kdy bych se tomuhle nazoru vysmal. Dneska s nim castecne souhlasim.

[24] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-02, 23:20 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [22] > asi jsi nikdy nečetl Heinleina. Doporučuju. V jeho románech je hned několik opravdu zajímavých a podle mě realizovatelných i životaschopných modelů. Třeba docela často opakuje varianty na institut - nějakým způsobem zaslouženého - Občana, který jediný má volební právo (viz třeba Hvězdná pěchota [ale kniha, ne film, to je pitomoučký odvar]).

[25] Vložil(a): Launcher [web], 2003-12-03, 06:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Měl bych takovou zajímavou úvahu..

Vemte si naše školství - učí nás kdejakou kytičku, chemický vzorec, breberku a každý druhý s tím může machrovat na "průměrného američana".

Realita je taková, že za pár let si z toho nikdo nic nepamatuje (viz např "Nikdo není dokonalý") a nějaká rozumná vize, kterou mu škola měla dát zoufale chybí. Proč lidí volí socdem? Protože je na škole neučí, kam vede sociální stát, nedostatek iniciativy a skovávání se v davu. Proč jsou v podnikání podrazy? Škola na atlasy nás vede k podvádění při písemkách, základy práva veškeré žádné, nejlepší žáci jsou Ti, kteří se při vyučování na nic neptají, neruší a raději tak-nějak někam zalezou. Proč průšvihy politiků procházejí? Přeci je hlavní nevyrušovat při výkladu.

Ekonomie nás učí, že jsou 4 faktory výroby. Půda, práce, kapitál a podnikatelství (entrepreneurship). S přír.boh. neuděláme nic, kapitál roste pomalu, ale produktivitu a podnikatelství nemůžete stimulovat ani botanickým atlasem, ani tím že budete někoho nutit držet ústa a krok.

[26] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-03, 10:07 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [25] > Výtečný postřeh.

[27] Vložil(a): Mlicko [web], 2003-12-03, 11:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Nazdárek Kašpárek...

Já pořád nechápu, kde berou "zaměstnanci" (zde teď na chvíli rozuměj "poslanci") tu drzost, že si rozhodují o svých platech. Ukažte mi na jedinou prosperující firmu, kde se motivace zaměstnanců dosáhne způsobem: tady máš 50 litrů měsíčně na 4 roky a teď se ukaž!!! Ať děláš co děláš, svý prachy dostaneš. Když budeš mít málo, prostě si sám zvětši numero na výplatní pásce. Zdá se to zvláštní jenom mně? Co kdyby ta banda nevychovanejch blbečků byla placená za to co udělá? Jak by se potom změnil jejich přístup? Co třeba způsob - dostaneš minimální mzdu + 10% z přebytku rozpočtu děleno počtem úředníků ale maximálně 100 litrů... Já vím, vypadá to jako křeč... Ale o co je to zvrhlejší než to, co se děje dnes úplně běžně? Že by to za těch podmínek nikdo nedělal? A já jsem si myslel, že by to měli vyvolení (nebo spíše zvolení) považovat za čest, že mohou reprezentovat tento stát...

Kromě toho, oni si na svý prachy stejně přijdou (a rozhodně na daleko větší), neboť prodávají svá jména za těžký prachy do dozorčích či jiných rad firem, vesele podnikají (oni přece ne, to manželky (děti, dědeček)) ať již to je vidět nebo není...

Přiznám se, že mi je do politiky prd, ale čím jsem starší, tím víc mi dochází v mozkovně souvislosti mezi existencí státu, lidí co ho řídí, lidí co manipulují s jinými lidmi atd... Prostě otrokářství hadr, jen to má komplikovanější obal, aby dovnitř vidělo co nejméně ovcí z oddaného stáda.

Kritika je jedna věc, dát na prkno smysluplný nápad, jak danou věc řešit, je věc úplně jiná. Daleko složitější. Téměř neřešitelná, neboť nejde jen o problém našeho státu. Nic moc pro mě. Ale myslím, že u nás by se našla spousta lidí, kteří by věděli jak na to. Pravda, drtivá většina z nich má lepší věci na práci než se nechat zabít. A nebo prostě promrhávat svůj čas bojem s větrnými mlýny na půdě parlamentu za pro ně směšný paušál... Ale kdyby se někdo takový přece našel, možná bych měl důvod přehodnotit svůj postoj k politice.

Osobně mi "programy" stran připadají jako vyprodukované ve snu. Asi jako Matrix. Ukažte mi banku, která by vám na podobný žvásty dala úvěr, kdbyste tam přišli jako běžná firma somrovat o peníze. Stát jim však dá v naprostém klidu úvěr ve výši příjmu státního rozpočtu, a dělejte si s ním, co umíte. Samozřejmě beztrestně. Bance dáte alespoň úroky či penále, či vám zabavěj nemovitosti či jiné věci, jež vyžadují do zástavy předtím, než vám vůbec něco dají. Úředník je v klidu. Maximálně ho vykopnou a na cestu mu dají 6 měsíčních platů, aby nám chudáček neumřel hlady...

Ještě k volebnímu právu. Ten kdo má volební právo, ten v podstatě přímo rozhoduje o tom, co se bude dělat s prostředky, jež odsypu do společné kasičky. Nepřeji si, aby o mých penězích rozhodovali lidé, kteří se neumí postarat ani sami o sebe. Jestliže nemá volební právo tříleté dítě, nevidím důvod, proč by ho měli mít třeba důchodci. Někdy silně pochybuju o tom, že by ho měli mít zaměstnanci... :o)) Ne já vím, je to drsný, jen jsem chtěl ukázat tu cestu. Prostě ať o penězích rozhodují ti, jež s nimi umí nakládat. A ne nějakej kecálek z ulice, kterýho zvolili proto, že má na sobě "in" kravatu.

Asi ještě nedospěla doba... Až dospěje, určitě se k tomu vyjádřím. Je to jako s cestou do milionáře. Je třeba pobrat ještě hodně zkušeností, než si tam jednou dojdu pro těch 10 MKč. ;o) Jdu pracovat, aby měli úředníčci co utrácet.

[28] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-03, 12:28 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [27] > Jojo, Mlíko, to by se to vymýšlelo. Ono se ne nadarmo říká, že nejlepší státní zřízení je absolutní monarchie s moudrým a osvíceným monarchou - je skoro dokonalé, až na jediný detail: kde a jak brát moudré a osvícené monarchy... :/

Taky by mně napadly stovky způsobů, jak omezit volební právo; jak svázat platy poslanců s výkonem ekonomiky či průměrnou životní úrovní atd. Jenže to není realizovatelné bez nějakého zásadního přelomu. (Každá změna paradigmatu rovná se revoluce).

Jó, jak mě by se mi líbily takové věci, jako třeba "oprávněným voličem je pouze bezúhoný občan ČR starší 21 let, který v uplynulých dvou letech pobíral nějaké sociální dávky po dobu nejvýše 90 dní"; "poslancem PSP může být zvolen pouze hmotně zajištěný volič starší 50 let, nemající v péči děti mladší 21 let (volič viz výše; hmotně zajištěný = osoba prokázaně vlastnící majetek ve výši alespoň 300-násobku životního minima)"; "mzda poslance PSP je 5-násobkem aktuálního mediánu příjmů občanů ČR podle zprávy ČSÚ, bez jakýchkoli nároků na další požitky a náhrady" atd. atd. ... Ale copak jsou takové nápady průchozí? Notabene v zemi, kde 40 let vládla lůza a jejímž dětem se už od kolébky vnucoval odpor k elitám, rovnostářství a přirozená nadřazenost bicepsů nad inteligencí?

[29] Vložil(a): Paperbag Writer [web], 2003-12-03, 12:40 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [29] > a prave v tech poslednich vetach to vsechno vezi. Prakticky vsichni, kteri ted maji volebni pravo, prosli na skolach takovym brainwashingem, az se divim, ze jsou v PSP dve pravicove strany. Znam neuveritelny kvanta lidi, kteri povazuji za nemoralni, aby mel nekdo vic nez oni, bez ohledu na to, jak tvrdou praci si ty penize vydelal, a pro ktere je jakakoliv stratifikace spolecnosti zlocinem na urovni genocidy. CSSD a KSCM tu budou mit jeste hodne dlouhou zivnou pudu, bohuzel :-(

[30] Vložil(a): Mlicko [web], 2003-12-03, 16:59 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [28] No tak co kdybychom to fakt změnili drsně? Jakže to bylo? Zabiješ jednoho člověka a jsi odsuzovaný vrah. Zabiješ milion lidí a jsi opěvovaný dobyvatel.* Nazáleží na tom, že důvod byl stejný. Na jakém čísle leží hranice mezi masovým vrahem a revolucionářem? 500? 1000? 10000? Asi stačí sečíst výkonné jednotky a vládnoucí činitele, a převrat je na světě. CNN by stručně odcitovala cosi o převratu a za rok by se zapomnělo. Jako na všechno...

Jenže je problém, že všichni mají přátele. A taxi upřímně myslím, že by asi bylo lepší sednout ke stolu a dohodnout se. Ale to se nikdy nestane, protože vždycky budou ti, co nebudou chtít makat a budou chtít zadarmo (jako některé strany a jejich stoupenci, že; viz [29]) získat prachy (případně ženy) těch, co je mají vydřené... :o)

Až bude jednou více rozšířený internet a všechno bude zelektronizováno, možná půjde udělat sametová revoluce jednoduše - prostě hacknem virtuální parlament, a je to. :o)

*- Jen pro ty co mě neznají, já opravdu nejsem žádnej rasista ani terorista - jsou to čistě teoretické úvahy. Ale nadarmo se neříká, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu... (viz nedávná aférka z listopadu '89)

[31] Vložil(a): Launcher [web], 2003-12-03, 17:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad pixy , "mzda poslance PSP je 5-násobkem aktuálního mediánu příjmů občanů ČR podle zprávy ČSÚ, bez jakýchkoli nároků na další požitky a náhrady" >

To je hrozně málo. Poslanec by měl brál brát v této době alespoň 100k, spíš víc - věř mi že se najde spousty výborných lidí, kteří do PS nekandidují jen proto, že by si příjmově výrazně pohoršili. Poslance by měli dělat špičkoví manažeři ti si zašlouží špičkové manažerské platy. Jinak se též přikláním k tomu, aby byl plat volených zástupců odvozován - ale měl by být odvozován např z platu podobných profesí.

Samozřejmě by měli mít i podobnou odpovědnost, povinosti atp, což je základ - protože kolik berou je prostředek, ale to co by měli dělat je poslání té funkce =)

Ad utopické vize - při stavbě státního zřízení bych se inspiroval u toho co už funguje - akciové společnosti - správní rada, vedení, prezident, naprostá dohledatelnost jejich konání, volební právo poměrné podle toho kdo jak moc "drží akcie tohoto státu" - kdo je jak dobrý / vzdělaný / pracovitý občan, každý 1/2 rok výsledky hospodaření + výhled dál.

Nebo ještě jinak - co já mám vymýšlet lepší zřízení, když o tom tolik nevím a přitom ty máme instituce, které ví? Sehnat např profesory ze škol ekonomie a práva, sestavit týmy a nechat je ať něco vymyslí..

[32] Vložil(a): pixy [web], 2003-12-03, 18:12 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [31] > No jasně, s tím souhlasím. Poslanec má mít hodně slušný plat (jednak, aby tam šli lidi, co jinde mají víc, jednak jenom špatně placený úředník je úplatný). Já jsem jen plácl od bodu 5-násobek (tj. 75k). OK, klidně třeba 10-násobek (nyní cca 150k) platzy poslanců, byť by byly milionové, jsou prdnutím do vody vzheldem k rozpočtu. To si může dovolit i ten nejchudší stát.

A je dokonce otázkou, jestli skutečně milionový plat s možností odvolání poslance není třeba zrovna ten správný model - dejte někomu milion měsíčně a ujistěte ho, že o něj přijde, když cokoli zvoře... :)

[33] Vložil(a): Amarth, 2003-12-03, 18:50 Solo | MuteČtenáři: ---

A je to tady. Rozpocet prosel snemovnou, na studenty vazne penize nejsou.

[34] Vložil(a): Launcher [web], 2003-12-03, 19:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Ohledně rozpočtu bych měl 2 nápady

1) Nechte návrhy kontrolovat firmou která se zabívá účetnictvím

2) Po skončení rozpočtového roku na to pusťte auditorskou firmu

[35] Vložil(a): Ondra [web], 2003-12-03, 19:15 Solo | MuteČtenáři: ---

[29] Nemyslím, že to bude jen na hodně dlouho, ale spíš skoro navždy. U nás ve třídě (gympl - "teoreticky budoucí inteligence") by levici volilo skoro polovina lidí! Většinou totiž pocházejí z vesnic a vidí asi více "chudých" lidí než já ve městě. Chtějí aby jim stát pomohl, to chápu, ale nejde to pomocí politiky ČSSD nebo snad KSČM. Cesta k blahobytu VŠECH vede přes kapitalismus a fungující podniky!

BTW Nevíte někdo, jestli alespoň nějaký politik čte takovéhle blogy a diskuse na internetu? Možná by je to mohlo často velmi inspirovat...

[36] Vložil(a): Ciko, 2003-12-04, 08:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Koukám že je to tady samý příznivec pravice. ODS a vyrovnaný rozpočet to nikdy nebylo, fiktivně možná ano, ale ten deficit byl skrytý! Ten byl v konsolid.bance a ostatních tehdy stát.bankách apod. A to tehdy ještě měli navíc příjmy z privatizace! Zemanova vláda dalo aspoň jakžtakž do pořádku bankovní sektor celkem rozumnou privatizací, IPB byl průšvih z minnulosti chybnou privatizací.
Raději transparetní deficit pokud je v rozumné míře než nějaké čachry. Navíc deficit není žádná tragédie a statní dluhopisy jsou vcelku žádanou (bezpečnou) investicí na kapitálovém trhu.
AD 2 nápady: účetní nebo auditorská firma může nanejvýš zkontrolovat jestli položky byly řádně vykázány a záučtovány, nikoliv jestli finance byly vynaloženy efektivně.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]