TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Lidi, mějte rozum...


[1] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2004-01-28, 10:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Souhlas: http://blog.converter.cz/index.php?m=200401#400
Docela by mě zajímalo, jestli admini vůbec vědí, že mají na server antivir? Už se ani neodvažuju pomyslet, že by třeba uměli ten SW nějak nastavit.

[2] Vložil(a): Freya [web], 2004-01-28, 10:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky jsem si včera užila čerstvou dodávku Mydoomů až do schránky.
Mám za to, že rozesílat zazipovaný vir je geniální tah: uživatel si řekne, že nikdo přece není takový hlupák, aby vira rozesílal zabaleného, tak ten soubor začne zkoumat...a jupí, nákaza je na světě ;-) Zní to blbě, ale soudě podle reakcí mého okolí to má šanci na úspěch...

[3] Vložil(a): Dave G [web], 2004-01-28, 10:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, princip toho čevíka jsi popsal úplně perfektně, link na tento příspěvek budu posílat každému, kdo mi napíše, že jsem mu poslal virus - samozřejmě jako automatický odpovídač :-D

Ale vážně - ono je to ještě složitější - zjistil takovou divnou věc, že mi chodí i emaily do domenoveho koše, jako by si ten worm vymýšlel další varianty adresy (např. george@dgx.cz atd.) - tak jsem hned utíkal zrušit koš, a ejhle, jaká to úleva, místo 100 emailů za hodinu jich mám jen 100 za den. A každý s jiným předmětem, aby se to lépe mazalo.

No a ted ta otázka: je lepší dát "Set catchall bounced", který pošle zpět zprávu, že email neexistuje (a ta přijde zase někomu, kdo za to nemůže), nebo "Set catchall email deleted", což emaily v tichosti smaže, ale také to může smazat nějaký veledůležitý email? No? Co teď? ufff... Dám tam "...deleted"

[4] Vložil(a): j, 2004-01-28, 10:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Mimochodem: Spammer dokáže zjistit, zda uživatel mail četl, i když na něj neodpoví. Hádejte, jak? ;-)

[5] Vložil(a): j, 2004-01-28, 10:53 Solo | MuteČtenáři: ---

[4]: Přesněji: ... ŽE uživatel mail četl ... (samozřejmě za jistých předpokladů)

[6] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-01-28, 11:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Tipnu si: Trik bývá s HTML maily na podobném principu jako třeba počítadlo návštěv na stránkách. :)

Protitrik: Neotvírat HTML, dívat se jen na textový zdroj :)

[7] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-01-28, 11:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[3] - Jojo... smith@bloguje, jane@bloguje, dave@bloguje, vydelavej@bloguje a nejlepší co mi přišlo je kevin@mpsv.cz... Asi Kevin Škromach :)

[8] Vložil(a): Dave G [web], 2004-01-28, 11:32 Solo | MuteČtenáři: ---

agent Smith bloguje? To zni jako Matrix 4 :-)

[9] Vložil(a): Roman [web], 2004-01-28, 12:41 Solo | MuteČtenáři: ---

Okrem toho ze mi dojde kopa virusov samotnych hento uz cloveka skutocne vytoci. Bohuzial sa to velmi riesit neda, jedine ze by som vytiahol telefon a postupne zacal obvolavat na adminov tych serverov ktore ma upozornuju na to ze som im poslal majl.

[10] Vložil(a): Misha, 2004-01-28, 13:02 Solo | MuteČtenáři: ---

je to opravdu neskutecne. delame asi patnact webu a za poslednich 24 hodin do domenoveho kose spadlo na jednotlivych webech v prumeru 400 mejlu a schranky maji v prumeru cca 10
mega.

na esportshlavnim firemnim webu je to jeste zajimavejsi - za 24 hodin 1206 mejlu, 37 megabajtu svinstva - v prumeru kazdou minutu jeden 32kb mejl. A to jsou jen mejly
na neexistujici adresy tymu mary@, john@, jim@...

[11] Vložil(a): Kelso [web], 2004-01-28, 13:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Práve som si otvoril poštu a ten vírus mi došiel asi 11-krát (plus včera 3-krát večer)! V prílohe je vo väčšine správ súbor document.zip, ale aj šetrič obrazovky *.src.
Naštastie mám antivir NOD32 s dennou aktualizáciou, tak som dosť chránený :-)

A pametáte sa na ten bordel, čo spôsoil Blaster? Ach...

[12] Vložil(a): Pavel Kolesnikov [web], 2004-01-28, 13:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Gratuluju. Stale ve svem mailboxu pusobeni aktualizaci antivirovych programu nijak prakticky vyznamne neviduju, snad jen ze na jedno stazeni mailu mam viru pet misto patnacti - ale prakticky to porad znamena zahlceny mailbox :|

[13] Vložil(a): PssT [web], 2004-01-28, 14:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Neplakejte. U mne je ted frkvence cca 200 mailu/hod. A mazu, a mazu a mazu. Uz treti den.
Neni nad to mit vic adres. Vsechny jsou zahlcene :))

[14] Vložil(a): j, 2004-01-28, 14:11 Solo | MuteČtenáři: ---

[6] Přesně tak... Když máte Mozillu, není to problém - prostě zakážete stahování vzdalených obrázků (a samozřejmě javascript, to by ostatně u rozumného mail klienta měl být default...) Jak jsou na tom ostatní klienti, to nevím.

[15] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-01-28, 14:27 Solo | MuteČtenáři: ---

[14] V Outlooku 2003 je to už také default.

[16] Vložil(a): Kelso [web], 2004-01-28, 14:28 Solo | MuteČtenáři: ---

A už tu mám ďalšie štyri... A ktomu ešte pár potvrdení o nedoručených správach...

[17] Vložil(a): Ritchie, 2004-01-28, 14:32 Solo | MuteČtenáři: ---

[14] Kmail umožňuje zobrazit html až na vyžádání a AFAIK nic ze sítě netahá. Každopádně mě to nijak netrápí, protože se ke spamu dostanu jen ze zvědavosti, jinak všechno ničí spamassassin.

Přesně jak píše pixy, s červy se vypořádám, se spamem se vypořádám, ale s lidskou blbostí ne. Také mně chodí oznámení, že jsem poslal zavirované maily, což jistě není pravda.

[18] Vložil(a): Kelso [web], 2004-01-28, 14:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Mrknite na obrázok od antivirového systému Nod32 - http://weblog.frk.sk/dat/mydoom.gif alebo rovno na http://www.weblog.frk.sk

[19] Vložil(a): Lukáš Konarovský [web], 2004-01-28, 15:03 Solo | MuteČtenáři: ---

[6] Evolution má také standartně stahování obrázků vypnuté(Nastavení->Mail Preferences->HTML zprávy).

[20] Vložil(a): a1024, 2004-01-28, 15:44 Solo | MuteČtenáři: ---

lotus notes ma proxy pre html, staci nastavit na 127.0.0.1 a je to ok (kym nemas u seba spusteny proxac...)

[21] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-01-28, 18:52 Solo | MuteČtenáři: ---

[17] (+ pixy) Přesně tak, asi jsme si ráno zanadávali úplně stejně :-) Jak dneska ještě můžou existovat lidi (admini?), kteří neví, že tohle svinstvo používá falešné adresy? Takže nám s upřímným úsměvem k té várce zavirovaných mailů ještě nadělí další spam, že (prý) máme nemocné computery. No fuj... Který to máme rok? 2004?

[22] Vložil(a): rony [web], 2004-01-28, 18:59 Solo | MuteČtenáři: ---

viete co je problem? my si tu plkame nadavame na hovada, co sa dokola zavirovavaju, ale ta skupina ludi, sa nikdy nedostane na taketo stranky, nanajvys po seznam.cz a dalej uz len na nejaky chat a porno.

navyse nadavame na imaginarneho pouzivatela, je to odlisne, ako sa postavit pred takeho trtka a povedat mu do oci, ze je hovado.

problem je, ze sa vam to tak casto nepodari.

este ma napadlo, ze ti iniciativni poloanalfabeti admini co po troch rokoch existencie virov co falsuju hlavicky este stale upozornuju, by snad klepli aj na fajku "oznam vsetkym kazdy den, ze mame antivirus a je dnes nadherne rano"....

ale ani taki admini akosi nechodia medzi normalnych ludi ;-)

uz pred rokom som si vzdychol, ze e-mail prestal mat hodnotu...

[23] Vložil(a): Richard H. [web], 2004-01-28, 20:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Jojo, psal jsem o tom taky... http://holasi.net/blog/?p=200401271719

[24] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-01-28, 23:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak a dost. Na tupost nestačí jenom nadávat, je nutné s ní bojovat! Zrovna mne podobným mailem obšťastnil bauMax (zkuste na jejich webu najít adresu - výherce získává můj obdiv; já ji tipnul), takže jim odepisuju a případným zájemcům nabízím text zprávy:

Dobrý den.

Poučte (prosím) vaše IT-administrátory o skutečnosti, že počítačové viry už přes dva roky používají při rozesílání e-mailem falešné adresy.

Vyhnete se tak dalšímu obtěžování lidí spamem - protože o zprávu vašeho antivirového programu jsem vás nežádal a považuji ji proto za nevyžádanou poštu.

Děkuji za pochopení.

[25] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-01-28, 23:27 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] Ten mail se vrátil jako nedoručitelný (adresa neexistuje) - zkuste mailovat někomu, kdo na firemním webu uvádí jenom telefonní čísla ;-)

[26] Vložil(a): Dave G [web], 2004-01-29, 02:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] Dobrej nápad, přidal bych jen před "falešné adresy" slůvko "zpáteční" a pošlu to na webmastra každého serveru, odkud se mi vrátil email. Možná když to tak uděláme všichni...

[27] Vložil(a): jiri, 2004-01-29, 08:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Měl jsem takové potíže taky. Potom se mi po dlouhém přemlouvání podařilo přesvědčit našeho admina, který je jinak těžce zažraný Microsoft_Only_Fand, abych si mohl místo hloupého a nechutně pomalého outlooku nainstalovat Mozilla Thunderbird, který používám taky v Linuxu. A je klid. Thunderbird je svižný (proti msoe až neuvěřitelně), český, pohledný, všechno si naimportoval, má parádní poštovní filtry a to hlavně ten adaptivní, který se umí naučit, kterou poštu si přeju a kterou ne. Týden jsem ho učil a v současné době odfiltruje 90 % (cca 100 denně) veškerého bordelu bez mé účasti. Navíc ho samozřejmě ani nenapadne, aby stahoval obrázky z internetu, na které jsou v těch spamech odkazy.

[28] Vložil(a): Roj [web], 2004-01-29, 10:23 Solo | MuteČtenáři: ---

[27] A k tomu jeste Firebird a neni co resit :-)

[29] Vložil(a): vlczaak, 2004-01-29, 15:10 Solo | MuteČtenáři: ---

to [pixy]: Doba pokrocila a soucasne viry uz nevyhledavaji adresy pouze v adresari... vyborne jim k tomu poslouzi take cache prohlizece.

Ja jsem k dnesnimu dni smazal cca 20 e-mailu, coz neni moc, ale vzhledem k tomu, ze svou adresu prilis nezverejnuji, je to az dost.

Souhlasim s ostatnimi, ze firmy, ktere jeste v dnesni dobe pouzivaji antiviry s automatickym upozornenim (falesneho) odesilatele viru, maji bud hloupe nebo line adminy.

A nejvic me rozciluje, kdyz mi nejaky dement napise, ze mu posilam viry!!! Nedokazu si predstavit, jak bych z free-mailu (pres web access) mohl odeslat vira... (Za toho dementa se omlouvam... je az s podivem, kolik uzivatelu prekvapi, ze do pole odesilatel se da napsat cokoliv.)

A jeste jeden postreh: Temer v polovine pripadu hlasily antiviry prislusnych firem, ze takova e-mailova adresa vubec neexistuje... Ze by si je ten cerv generoval (resp. kombinoval casti pred zavinacem a za zavinacem)?

[30] Vložil(a): Martin Lhotsky, 2004-01-29, 18:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[6] A nebo pouzivat zony zabezpeceni. Vetsina Utlouku je totiz nastavena pro html maily na Internet

[31] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-01-29, 19:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [28]: správně, databázový server do každé rodiny... :-)

[32] Vložil(a): Petr Pechacek, 2004-01-29, 23:42 Solo | MuteČtenáři: ---

V tomhle s autorem clanku uplne nesouhlasim. Nastavit si odpovidac pokud jedu na dovolenou je vazne nesmysl, ale pokud se jedna o nejakeho filtrovaciho robota na mailserveru (ktery muze delat chyby), pak jeho odpoved o vyrazeni beru za rozumnou. Je to lepsi nez po tydnu zjistovat proc kolega neodpovida na mail ktery kvuli nejakemu slovu robot vyhodnotil za spam.

Vyhruzne maily mirici v pripade virove epidemie k lidem kteri jsou v tom nevinne jsou potom sice neprijemnou dani, ale nedaval bych je za vinu spravci mailserveru.

Porad jsou tu jeste:
1) Zakomplexovany jedinec ktery ten virus napsal
2) Blb ktery mu na to skocil
3) Firma ktera dela z mailoveho klienta branu do systemu

Ad. 3) Vzpomenme spolecne vzletnou myslenku
"ActiveX can do everything that Java can not, because Java is in a 'sandbox', and programs can not get out."

[33] Vložil(a): pixy [web], 2004-01-30, 13:04 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [32] > Ne, ne a ještě jednou ne. Možná může být otázkou do diskuse, jestli má mailserver odpovídat na vyřazené spamy (jsou argumenty pro, i proti). Ale v případě virů, o kterých je známo, že už několik posledních let ZÁSADNĚ chodí ze zfalšovaných adres (a antivirový program to ví!), je to neoddiskutovatelně nesmysl.

Ta věe "nepříjemná daň" pro mě pak znamená jenom to, že i když už jsem zcela odfiltroval zavirované maily na serveru, přijde mi 214 kusů té vaší nepříjemné daně (a nechtějte vědět, co mi to udělá s mailboxem, když jsem třeba týden pryč). Navíc to je daň za nic. Za holé nic - jelikož jsou téměř bez výjimky všechny adresy odesílatelů v těch zavirovných mailech zfalšované, ta odpověď mailserveru nemá absolutně žádný význam - upozornění skutečnému odesílateli, skutečně zavirovanému uživateli to stejně nepřijde...

Jediný užitek to přináší výrobcům antivirů, protože díky těmhle chybně adresovaným upozorněním typu "máte v počítači nejspíš virus XYZ" si koupí jejich výrobek i ti, kteří ho ve skutečnosti ani nepotřebují... Takže máte-li provizi z prodeje nějakého antivirového softwaru, máte jistou motivaci spamovat podobnými upozorněními kohokoli (říkám motivaci, ne že na to máte právo). Ale jinak ani to ne.

Kde chcete brát právo rozesílat cizím lidem obviňující, lživé a zbytečné maily zasílané na adresy, o nichž téměř s jistotou víte, že z nich virus ve skutečnosti odeslán nebyl???

P. S.: Variantu, že byste neodlišoval spam od zavirovanéých mailů, ani nepřipouštím. Takový neumětel určitě nejste.

[34] Vložil(a): Petr Pechacek, 2004-01-30, 16:05 Solo | MuteČtenáři: ---

A jaky neumetel teda jsem? ;o)

V clanku lajete vsem odpovidacum rovnym dilem, spamfiltry jsou dokonce konretne zminene. Rozlisovat mezi filtrem na spam a viry jsem tedy nepovazoval za nutne.

Proste jsem toho nazoru, ze kazdy kus kodu co nekde na serveru dela praci za cloveka by mel byt clovekem v kritickych stavech kontrolovatelny. Zvlaste pak v pripadech kdy rozhodnuti o tomto stavu neni nijak cernobile (coz je treba pripad spamu, ale i nekterych viru).

Jinak to dopadne tak ze ke kazdemu mailu budeme telefonovat jestli dosel (vim ze to tak nekteri delaji).

[35] Vložil(a): pixy [web], 2004-01-30, 17:18 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [34] > Komu že laju? V příspěvku jen zmiňuju, že odpovídat na spam je blbost z jednoho konkrétního důvodu (pro odesílatele spamu je důležitá informace, že je daná adresa "živá" - reakcí na spam mu tak vlastně pomáháte); a vedle toho pak stojí, že je blbost odpovídat na zavirované maily - ale z JINÉHO důvodu (není znám skutečný odesílatel, uvedená adresa je zfalšovaná). Jsou to dva různé problémy s jinými aspekty, jinými možnostmi řešení a jinými argumenty pro a proti.

Celá tahle diskuse jde ovšem o odpovídání na zavirované maily, jen vy jste do toho najednou zamontoval i spam. Opakuji, že zpracování spamu a virů jsou dvě diametrálně odlišné věci - o nějaké formě odpovídání na spam se dá diskutovat (já si myslím, že to je blbost, ale znám i argumenty pro, někomu to vyhovovat může); ovšem odpovídání na maily zaslané červy typu MyDoom a Bagle je OBJEKTIVNĚ nesmyslné a žádný argument pro neexistuje.

Vaše předchozí reakce [34] naznačuje, že buďto jste si do mého příspěvku podsunul něco, co v něm není, nebo opravdu mezi spamy a viry neděláte nějak zásadní rozdíl...

[36] Vložil(a): anonym, 2004-01-31, 16:14 Solo | MuteČtenáři: ---

k te mozille: blbe je, ze prave mozilla default moc dobre nastavena neni :(

[37] Vložil(a): Pavla [web], 2004-01-31, 23:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Pletu se do odborné diskuze,já vím,ale kdysi jsem bojovala s dost hnusným virákem v počítači.Od tý doby mám antivirusový program,docela dobrý.Všechny podezřelý mejly nepustí ani na krok.Označí je za nebezpečné a já to rovnou mažu.Jo,jestli přišlo tento týden něco důležitého - to nevím,ale já mám klid a prázdnou e-mailovou schránku :)

[38] Vložil(a): le-on, 2004-02-02, 09:30 Solo | MuteČtenáři: ---

[37] ehm... tady jaksi neslo ani tak o "virusy", jako spis o "antivirusy". a neni mi znamo, ze by nektery "antivirusovy" program blokoval zpravy jineho, resp. je oznacoval za nebezpecne...

[39] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-02-02, 10:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [38]: pokud by ten antivir umožňoval uživateli zadávat vlastní vzorky, neměl by to být problém... :-) Ale jednodušší je vycvičit si na to spamassassin.

[40] Vložil(a): Milda, 2004-02-02, 20:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky jsem se rozohnil a poslal jsem několik upozorňujících mailů typu "vypněte si ... neobtěžujte" na adresy tvaru postmaster@domena, a pokud se vrátil mail jako nedoručitelný, tak jsem ho poslal znovu na adresu technického kontaktu té domény.

Odpověď jsem dostal v jednom případě a přinesla opačný pohled na věc, se kterým málokdo z diskutujících (včetně mě) bude souhlasit: "Nevím jak vy, ale někdo jiný (třeba i já) by v případě pravdivé - nemaskované mailové adresy byl rád upozorněn, že rozesílá viry a
že jeho antivirový systém třeba nevydal včas aktualizaci. Takovýchto hlášek dostávám denně několik desítek a nijak mě nevzrušují a
házím je do koše." (kráceno)

[41] Vložil(a): pixy [web], 2004-02-02, 22:27 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [40] > Milého postmastera nevzrušují, protože si sedí na pevný lajně a nemusí ty desítky zbytečných mailů stahovat po modemu. Navíc má ještě kliku, že je to nějaký málo známý postmaster: taky by jich mohl dostávat několik set - a za hodinu. A konečně: tihle červové žádné "pravdivé-nemaskované" adresy nepoužívají.

Podobné argumenty jsou úplně zcestné.

[42] Vložil(a): Daniel.Peder@Infoset.cz [web], 2004-02-02, 23:36 Solo | MuteČtenáři: ---

je to stejný jako s normálníma virama. Taky by nemocný člověk měl hned zůstat doma a léčit se. Ale ne. Všichni musej makat a chodit do škol a svědomitě rozsévat nákazu dokud je nemoc nesklátí tak že musej lehnout.

Viry - ty biologické i ty kybernetické - jsou jasným důkazem o stále probíhající evoluci.

[43] Vložil(a): vlczaak, 2004-02-03, 08:53 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [42] nooo... lecit se doma je prijemna predstava. ale prijde na to, jake to pak bude mit nasledky.

a co se tyce kybernetickych viru - clovek by si myslel, ze od doby i-love-you uz vetsina uzivatelu zmoudrela. nikoli. kazda dalsi nakaza je horsi nez ta predchozi. tezko k uvereni.

[44] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-02-03, 10:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [43]: mám obavu, že nějaké zmoudření je zcela mimo diskusi. Spíš bych řekl, že většina laických uživatelů se prostě naučila brát virové epidemie jako nevyhnutelný přírodní úkaz, který se prostě čas od času děje (jako vichřice nebo krupobití), ale je mimo jejich kontrolu. Zní to tvrdě, ale snad by pomohla jen nějaká větší epidemie viru, který by těm lidem opravdu smazal data. Do té doby to pro ně bude pořád PNJ (problém někoho jiného), protože práci s tím mají systémáci, ne oni.

Viz též
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20030821&mode=classic
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20030822&mode=classic
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20030901&mode=classic


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]