TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Kterak se Praha stará o bohatost naší mateřštiny


[1] Vložil(a): Pražák, 2004-02-29, 21:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Njn, a Ty si fakt myslíš, že je to jenom v Praze?! Dobrej fór. Probuď se!

[2] Vložil(a): radek :: o'oblog [web], 2004-02-29, 22:18 Solo | MuteČtenáři: ---

huh, chtělo by tam napsat "mládeži do 18 let nepřístupné" ;)

a jinak, oni lidi v Praze aspoň uměj jezdit, efektivně a rychle, a pouštějí se, více než kde jinde, z nutnosti, všudypřítomných zácp, když jedu do Brna, tak na semaforu zelená, sekunda, dvě, tři, pět, a až pak hledá ten kloboučník, kde má řadící páku, a když hodím blinkr tak... akorát zrychlí ;)

PS: pokud jste z Brna, tak Vás se tento můj poznatek ROZHODNĚ netýká, jste rozhodně skvělý řidič(ka)!! :)))

[3] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-02-29, 23:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Jelikož už nějakou dobu jezdím autem s "venkovskou" (Svitavy, ne nějaké Kladno) značkou, mám příležitost sledovat, jak na pražské řidiče taková značka působí. Někteří jsou tolerantnější vůči neznalosti prostředí. Takže mi občas projde, když se zapomenu čtyři křižovatky předem zařadit do správného pruhu (což je v centru místy nutnost). Ve druhých pak způsobí naprosté potlačení pudu sebezáchovy, ten je nahrazen jedinou myšlenkou: "za každou cenu se co nejdřív před toho vidláka dostat". Výsledkem jsou krkolomné předjížděcí manévry, při kterých ohrožují sebe i široké okolí.

[4] Vložil(a): Stefan, 2004-02-29, 23:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Nechápu nějak proč je to spojováno z Prahou, nic z toho není typicky pražské. Povětšinou dotaženo "přivandrovalci" ze všech koutů republiky

[5] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-03-01, 00:13 Solo | MuteČtenáři: ---

3: videl jsem na vlastni oci, jak nejaky kozomrd (Pixy, muzes si pridat dalsi slovo) s Favoritem se pokousel na tech silenych kostkach pred Balabenkou od Vysocan predjet Jaguar XKR s ruskou znackou. Ten clovek s Jaguarem jel podle predpisu, predpokladam, ze v aute jeste kouril a popijel kafe a nezavazne konverzoval se spolujezdkyni, a favorit s prazskou SPZ vzdycky pridal plyn, rozdrazdil 45 koni, zjistil, ze proti jede tramvaj... atd. atp. No nakonec ho frajersky predjel v Karline pred M3000 po tramvajovem pasu a pak odbocoval vlevo a musel zastavit.
Tyhle lidi jsou proste KRETENI... spolu s tema, kteri na semaforu se zarazenou jednickou neustale pomalu poposkakuji, aby nam ukazali, ze ONI to vyhrajou. Priznavam se, ze pokud stojim vedle takovyho kretena (vpravo), stava se ze me taky magor a bez poskakovani ho (vetsinou) predjedu na rychlost 60 km/h, kdy sundam nohu z plynu, stahnu okenko a zapalim si cigaro.
Uf to jsem se rozepsal.

[6] Vložil(a): radek :: o'oblog [web], 2004-03-01, 00:19 Solo | MuteČtenáři: ---

[3] jezdit v Praze s "venkovskou" značkou je... často spíš ten druhý případ, "silní pražáci", se, v často slabých vozech, na to snaží šlapat co to jde aby... to vesničanovi ukázali ;) oni předpokládají, že "vesničan" NUTNĚ pojede pomalu... a ono to, mockrát, tak opravdu bývá... ;) Podobně cizinci... Nevyznají se v Praze... A nebezpečné chování je to pak pro všechny :/

[7] Vložil(a): px30, 2004-03-01, 00:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Ona se Praha stará nejen o bohatost naší mateřštiny. Daně které platím asi vydají za dost, ale to je zcela jiná kapitola. Moje zkušenosti z používání auta s kroměřížskou značkou v Praze jsou naprosto dokonalé (já pražák). Na druhou stranu je áčko na značce je pro některé občany města B.(:-), případně Plzně a jiných, naprosto neskousnutelné a nutí je ke kaskadérským kouskům, které by si pražák nedovolil. Možná se v Praze prostě jezdí jinak, ale to je dáno dopravní situací. Rozhodně tady nechci horovat za to, že pražáci jsou super, ale když pouštím (částečně nedobrovolně, jsou to regulérní myšky) na Evropské jenom auta se značkou ,,KL'' nebo ,,2S'' tak je něco špatně.

[8] Vložil(a): Kartel, 2004-03-01, 01:14 Solo | MuteČtenáři: ---

S mnoha nejen Prazaky (ne vsemi) je sranda v tom, ze si jedou v techto dnech do Libereckeho kraje s letnimi pneumatikami a pak se po rozbredlem snehu plouzi, prijeli se nejspise klouzat ;-). Napr. dnes v Jablonci snezilo, to bylo zas radostnych ridicu :)

[9] Vložil(a): Malis [web], 2004-03-01, 10:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak se fakt mluví? Mě to trochu připomělo to, co si představím pod pojmem Žižkovština roku 1920. Nechci nijak polemizovat, že řidiči (a nejen v Praze a včetně mě) nenadávají, ale to opravdu používají tyto výrazy?

(Btw. - už skoro 5 let jsem Pražák, byť importovaný z Olomouce, ale takhle jsem nikoho mluvit neslyšel. Asi špatně poslouchám.)

[10] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-01, 10:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [9] > Tak jste to vážně pochopili? To jsem nečekal... On je to totiž výňatek z nadávek, které se cestou na jazyk draly MNĚ...

[11] Vložil(a): zjoova, 2004-03-01, 12:15 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [6] > jezdit po Praze je obcas o nervy, ani nemusis mit "venkovskou" znacku. Kolikrat fakt ziram s otevrenou pusou co se deje... Ja kyz potkam venkovana tak a) davam si na nej vetsi pozor - nemusi to znat a obcas se zarazuje do jineho pruhu na posledni chvili, b) snazim se ho pustit - treba do Prahy jet musi tak nevim proc by mel byt jeste vystresovanej z ostatnich ridicu

[12] Vložil(a): Lukáš Mižoch [web], 2004-03-01, 15:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Chuj je pražské slovo? To snad ne...

[13] Vložil(a): Vesničan, 2004-03-01, 16:54 Solo | MuteČtenáři: ---

[6] Vesničan nutně nemusí jet po Praze pomalu, protože Prahu zná natolik, že byl i tam, kam se autor [6] v životě neodváží zajet. Nebo dokonce ani neví, že něco takového někde v Praze je. A přesto nemá Vesničan potřebu Pražáky školit, ač je často navštěvuje se zn. DCK a po Praze má nalítáno tisíce kilometrů.

[14] Vložil(a): vrabcak, 2004-03-01, 17:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Ono stojí za zamyšlení nejen to, jak Pražáci (a vůbec Češi) jezdí, ale taky proč jezdí. V Praze připadá na jeden automobil 1,9 obyvatel, což je zdaleka nejvíce z evropských měst. Pražák nenazve MHD jinak než sockou a do samoobsluhy přes ulici, do práce, do kina a pomalu i na záchod musí jet zásadně svým skvělým vozem (přičemž vůbec nezáleží na značce či stáří), který umí samozřejmě bravurně řídit a vůbec nechápe, jak těm ostatním trotlům mohli vůbec dát řidičák. Kdyby všichni jezdili jako on, tak se žádné nehody nestávají :-) Auto je zde symbolem "dospělosti" a kdo nejezdí autem (a je jedno jaký je to vrak), je podivín a vlastně méněcený člověk.
Až auto přestane být modlou a stane se tím, čím opravdu je - tedy obyčejným dopravním prostředkem, pak si možná budeme moct podobné výrazy odpustit.

Jinak vřele doporučuji k přečtení knihu sociologa Jana Kellera - Naše cesta do prvohor aneb o povaze automobilové kultury. Je psána sice poměrně radikálním tónem, nicméně obsahuje spoustu věcí k zamyšlení.

[15] Vložil(a): px30, 2004-03-01, 18:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Já se hrdě hlásím do skupiny, popsané v komentáři [14], která jezdí na záchod autem. Pokud by někdo chtěl vědět proč tak mu to rád vysvětlím v několika konkrétních bodech:

- Jsem líný a jsem na to hrdý.

- K mamince na návštěvu to mám pěšky 25 minut. Autobusem to trvá 20 minut, ovšem autobus jede jednou za půl hodiny a je narvaný - logicky jezdím autem a jsem tam za 8 minut (podotýkám klidné jízdy).

- Do práce to mám tramvají 20 minut. Postavím se na jednu nohu a to ještě ne na svou, chytím chřipku a ukradnou mi peněženku (zatím jsem v mínusu 3000 Kč). Odmítám se na každého dívat jako na zloděje. Každý den proto přispěji svým dílem k dopravnímu kolapsu v Praze a odstojím si svých 35 až 45 minut v autě, kde si sednu (velmi důležité), nikdo mě neokrade (důležité) a dám si ve frontě v klidu cigaretku (úžasné).

- Do kina jezdím autem, protože je tam parkoviště a nemusím se nervovat, kestli po večerním promítání budu na noční autobus čekat hodinu, či dvě, a zda pojedu z Chodova na Opatov přes Hlavní nádraží nebo Kobylisy.

- Do hospody chodím pěšky, protože nejsem idiot ;-)

Ještě poznámka na závěr: mě dporavní situace v Praze naučila spíše trpělivosti a rodný jazyk si tedy příliš neobohacuji. Jedinou vyjímkou jsou asi letištní taxíky, to radši nebudu komentovat, mohl bych se příliš obohatit ;-)

[16] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-01, 22:48 Solo | MuteČtenáři: ---

"Jsem líný a jsem na to hrdý"
Nechapu jak nekdo muze byt hrdy na vlastni lenost, ale brat vam to nemuzu.
Nicmene zbyle body jsou z vetsi casti jen ospravdlnovanim te vasi lenosti. Staci to prislusne zdramatizovat, postavit casovy vaktor na vrchol vseho a nakonec vybrat par odstrasujicich prihod, ktere jste nekde zaslechl a uz mate perfektni alibi pro pouzivani auta.
Mozna uz si ani neuvedomujete, jak jste tomu propadl, ze se s tim dokazete tak chlubit. Prave takovi jako vy muzou za velkou cast hluku, smradu a zacp v Praze. (Ale nejen tam.) Bravo!

[17] Vložil(a): px30, 2004-03-02, 10:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Bochi všiměte si prosím, že lenost je matka pokroku. Kdyby nebyl člověk líný lézt na strom, asi by tam stále ještě přebýval. Tudíž jsem hrdý na to, že přispívám k pokroku lidstva :-))

Co se týče dramatizace zaslechnutými příhodami: Nebudu Vás přesvědčovat, co se stalo a co ne :-( - nemám to zapotřebí, pěknou peněženku z tulení kůže po dědečkovi mi to fakt nevrátí. K Vaší poznámce ohledně časového faktoru: Všiměte si prosím, že ne vždy ušetřím čas, protože, jak sám přiznávám nejsem v práci autem rychleji, ale pohodlněji a *důstojněji*.

V komentáři [14], na který můj příspěvek [15] reagoval, se píše o tom, že pražák nenazve MHD jinak než ,,socka''. Zkuste se zamyslet nad tím, zda toto označení zavedli automobilisté jako příznak opovržení nad těmi, kteří musí jezdit autobusem, nebo zda se jedná o slovo, kterým cestující naznačují úroveň služeb přepravce. Asi před rokem jsem byl nucen za Kč 12,- využít služeb noční tramvajové linky č. 57. Teprve tam jsem pochopil, proč kolega, který jezdí do práce buď na kole nebo tramvají, používá výraz socka.

Nicméně si prosím povšiměte, že můj příspěvek do diskuse nebuduje alibi pro používání auta, já ho totiž nepotřebuji, já potřebuji to auto.

Přeji příjemný den :)

[18] Vložil(a): vrabcak, 2004-03-02, 15:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [15], [17]: V zásadě bych souhlasil s tím, že termín socka nevymysleli automobilisti, ona ta MHD je mnohdy opravdu odstrašující (i když zrovna v Praze se to už docela zlepšuje).
Hlavní problém je totiž v začarovaném kruhu - hromadnou dopravu používá mémě lidí -> stát na ni dá méně peněz -> kvalita se zhorší -> další lidé ji přestanou používat. Tento začarovaný kruh má hlavní příčinu v tom, že automobilista neplatí zdaleka všechny náklady, které způsobuje. Externality v silniční dopravě jsou vůbec největší ze všech průmyslových odvětví a to uvažujeme pouze externality ekonomicky vyčíslitelné.
Velmi tomu nahrává též politická situace, kdy například v Praze zbudování nové železniční zastávky je záležitost vlekoucí se desítky let, kdežto přeměna městské památkové rezervace v obří parkoviště je otázka půl roku.
Nicméně nadávat na politiky je snadné, ale i zde by se každý měl řídit heslem, že začít se má u sebe.

[19] Vložil(a): px30, 2004-03-02, 17:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Otázka externalit a finančních nákladů nadhozená v komentáři [18] je nadmíru zajímavá. Je pravda, že nelze polemizovat s tím, že externalita automobilové dopravy je nejvyšší, někde jsem četl, že v EU je to asi 90% externalit generovaných v dopravě a z toho čtyři pětiny (asi 200 miliard eur) připadnou na osobní automobilovou dopravu - asi budu jezdit do práce parníkem, lodní doprava je z tohoto pohledu zcela zanedbatelná ;-) . Ale třeba u Pixyho jde vyloženě o pozitivní záležitost, protože pozná zákoutí své mateřštiny, do kterých by asi jinak nepronikl :-)) .

Na druhou stranu mi selský rozum napovídá, že pokud by většina lidí začala jezdit vlakem a hromadnou dopravou, stát přijde o značnou část svých příjmů ze spotřebních, silničních a jiných daní. Je pravda, že by se zároveň částečně snížil objem externalit, nicméně vládě by chyběla podstatná část příjmů a pro většinu vlád v Čechách nebyly výdaje nikdy problém, takže jejich snížení by asi nikoho nezajímalo, on už by si ušetřené peníze někdo vzal. Jaké reakce bychom se dočkali na zkrácení příjmů státního rozpočtu je asi každému jasné. Já za své auto odvedu do státní pokladny přibližně 35000 Kč ročně (daně a správní poplatky - bez pokut, ale to byly loni v mém případě zcela zanedbatelné dvě stovky).

Jak pravil jeden můj kamarád, jestli v tomhle státě přestanou lidi kouřit, chlastat a jezdit autem, tak stát zkrachuje ;-)

[20] Vložil(a): Jaromir Kuzma, 2004-03-02, 18:08 Solo | MuteČtenáři: ---

No, po Prahe som este nejazdil a po Londyne tiez nie (dufam, ze ani nebudem). Ale mam kamosa, ktory uz tri roky v Londyne zije a pracuje. Ked som sa ho pytal, preco si este nekupil auto, tak povedal, ze vsade sa dostane skorej metrom, MHD-ckou a peso, ako autom. Tak teda neviem...

[21] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-02, 19:43 Solo | MuteČtenáři: ---

"lenost je matka pokroku"...

Ponekud spatne pochopene nebo prekroucene klise. Lenost je velmi casto motivaci pokroku, ale nikoliv hybnou silou. Takze marne se utesujete, pouha lenost z vas hybatele pokroku neudela, ba naopak. :) A krome toho take zalezi na tom, co si clovek predstavuje pod pojmem "pokrok". Me se treba posun od Prahy 20. let minuleho stoleti (napriklad) k dnesnimu stavu, v mnoha ohledech jako pokrok prilis nejevi. Stejne tak nevidim moc pokroku v tom, ze lide lenivi, tloustnou, podlehaji civilizacnim chorobam a kaslou na ostatni.

Klidne vam verim, ze vas kdysi nekdo okradl v tramvaji, ale jako argument na pouzivani auta je to veeeelmi slaboucke. Chapu-li to dobre, az vam jednou vykradou auto (treba seberou radio s CD, ktere bude nejspis drazsi, nez ta penezenka), prestanete analogicky jezdit autem?

Stojim si za tim, ze by Praha (ale i jina mesta) vypadala _mnohem_ lepe, kdyby mene lidi pouzivalo auta. A o tom, ze zdaleka ne vsichni, kteri Prahou ve svych skatulkach uhani, tak musi cinit z nedostatku jinych moznosti. Mnohdy je to pomalejsi a temer vzdy drazsi, ekologictejsi to neni nikdy, ale holt na sve pohodlicko si nekteri nedaji sahnout at to stoji co to stoji.

Howgh :)

[22] Vložil(a): px30, 2004-03-02, 21:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Bochi, omlouvám se, s tou hybnou silou pokroku máte samozřejmě pravdu. Ovšem v tom případě se s lítostí musím přestat považovat za lenocha (alespoň občas), protože ze mě dostatečný objem motivace udělá hybatele pokroku, jenže v tu chvíli už nejsem líný, protože něco dělám. Trochu připomíná ,,Cimrmanův úkrok stranou''... Ale já se s tím nějak srovnám - možná bych mohl svoji motivací, která ze mne po ránu vždy prýští, rozhýbat nějaký ten externí pokrok třeba snídani do postele od manželky :-))

Jenom mě tošku mrzí, že jste mi ve svém příspěvku [21] přisoudil něco, co není pravda. Opět mi podsouváte, že hledám argument pro používání auta. To já nedělám. Ve svém původním příspěvku [15] jsem chtěl uvést některé z důvodů, proč auto preferuji před jiným způsobem dopravy, protože jsem měl pocit, že by to mohlo být k věci [14]. Nikdy jsem nehledal argumenty, které by mě v očích kohokoliv ospravedlnily.

Odhadl jsem v poznámce [19] k vrabcakovu komentáři [18], že přispěji státu 38000 Kč ročně, na krytí externalit jež svým dílem urputně generuji. Toto je odhad toho co platím státu za auto a jeho používání. Nepočítaje moje náklady na údržbu a provoz, které ovšem vytváří možnosti pro ostatní ekonomicky aktivní obyvatele. Sečteno a podtrženo: za své pohodlí si platím. Možná si někteří budou myslet, že málo. Zatím to za to pohodlí stojí.

Taky h ;-) wgh

[23] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-03, 01:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak to je jina, uz jsem skoro myslel, ze je lenost vasim zivotnim kredem :) . Mozna jsem vam to s tim alibi tak trochu podsunul, uznavam, ale na me to vazne delalo ten dojem. Uvedl jste pripady, kdy jezdite a kdy nejezdite autem, s udanim duvodu proc. Nektere ty duvody me osobne nepresvedcily, ale to uz je kazdeho osobni vec, to uznavam.
Jenom bych si dovolil vyjadrit nesouhlas s pouzivanim ciste osobnich argumentu v rozhodovani zda auto ano ci ne. Mozna mi nebudete verit, mozna si budete myslet, ze jsem blazen, ale me rozhodovani vypada casto takto:
- nepojedu autem, protoze nechci zabirat misto tem, kteri to opravdu potrebuji (sanitky, dodavky, autobusy, policajti, lide opravdu spechajici, ...)
- nepojedu autem, potazmo ne sam, protoze auto je s 1 pasazerem neekologicke

Samozrejme se k tomu pripadavaji i me vlastni osobni duvody jako napr.
- nesnasim hledani fleku k zaparkovani a nasledne nerad davam za parkovne ty nehorazne prachy (plati zejmena v centru Prahy a na podobnych mistech)
- jezdit po mestech, ktera byvaji casto ucpana provozem mi necini zadnou radost (ac jinak ridim velmi rad)
- nemam rad tu starost o auto, kdyz si nekam vyrazim (musim se vratit na to same misto, nemuzu si dat pivko nebo panacka :) , mam obavu z kradeze atd.)
- v aute se neutuzi fyzicka kondice ani neroztahnou plice (coz je v Praze dost diskutabilni ;) )

Vetsina techhle argumentu ma zasadni vahu ve mestech, auto jako pohybovadlo na vetsi vzdalenosti a "ve volnem prostoru".

V konecnem dusledku to casto dopadne tak, ze radeji jdu 20 minut pesky, nez bych 10 minut cekal na tramvaj a 10 minut jel, resp. sednul do auta a tutez trasu urazil za 8 minut.

Je tedy na kazdem, kde ma nastaveny ten prah a co bere v potaz - jestli mu jde jenom o nej nebo i o nejake obecnejsi prospech.

A to, ze prispivate do statni kasy spoustou penez prave skrzeva uzivani auta, nemusi take nutne byt pozitivni skutecnost. Spotrebou se vytvari zisk a tim pracovni mista atd., z hlediska ekonomickeho jednoducha rovnice, ale bohuzel je postavena na predpokladu dulezitosti ekonomickych faktoru. Pro kazdeho muze byt dulezite neco jineho. Ja bych napriklad mensi hluk a cistejsi vzduch v Praze vymenil za nejake to procento v HDP, ktere ridici "vyprodukuji". A stejne tak u argumentu s kuraky a alkoholiky - skody, ktere svym chovani spolecnosti zpusobi podle me budou vyssi nez umely zisk, ktery prinesou svoji spotrebou.

Toz tak... Nejak jsem se rozfilizofoval, tak radeji koncim... ;)

[24] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-03, 01:21 Solo | MuteČtenáři: ---

Jenom mala oprava, vypadl mi konec jedne vety:
.....
Vetsina techhle argumentu ma zasadni vahu ve mestech, auto jako pohybovadlo na vetsi vzdalenosti a "ve volnem prostoru" naopak velmi ocenuji.
.....

[25] Vložil(a): Robert, 2004-03-05, 15:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Vážený pane px30.

Přemýšlel jste někdy nad tím, jak by to vypadalo, kdyby se všichni chovali tak jako vy?

Přemýšlíte někdy?

No, možná jaké si koupíte nové auto, že...
To staré dáte ženě nebo synovi, potřebujete přece minimálně dvě do rodiny, že? A ne nějaké staré krámy, kolem kterých byste musel lítat, jste přece líný, že?

Můžeme si příště popovídat za 20 let. To už budete trošku hubenější a vaše klouby budou pružnější. V přesném poměru k snížení zásob ropy.

Vaší plechovce zdar.
R.

[26] Vložil(a): mauricius, 2004-05-13, 10:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Skvely postreh! Je 100% pravda, ze Prazaci jezdi autem jak bezohledna hovada!!! Ja jako mlady jezdil taky rad rychle, razantne, nedodrzoval predpisy, ale po nejake dobe jsem si nastesti uvedomil, ze predpisy me maji chranit. A nejen me, ale take ostatni ucastniky silnicniho provozu! Nejen Prazaci jsou za volantem prasata, maji k tomu sklon obyvatele vsech vetsich mest, kteri si mysli, ze jim to dava pravo vytahovat se nad ostatni "vesnicaky" (coz jsou pro Prazaky uplne vsichni mimoprazsti!). Kdyz clovek na silnici jede podle predpisu, vypada v ocich ostatnich jako vul, a arogance nekterych ridicu opravdu nezna mezi. To uz je holt ta podelana ceska vychcana povaha! Nekdy se stydim, ze su Cech, respektive Moravak. Cus bus!

[27] Vložil(a): exciting, 2005-08-19, 05:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Příspěvek z IP 216.142.110.14 byl označen jako spam a smazán administrátorem.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]