TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Nechceme-li vymřít, stavme!


[1] Vložil(a): china, 2004-03-01, 10:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, jo, to by bylo, kdyby bylo! Ale není... A když pak člověk slyší takové fóry, že NKÚ udělí fondu pro rozvoj bydlení (či jak se kýhošlaka jmenuje) milionové pokuty a rozdá pár trestních oznámení, neboť stát s hrůzou zjistil, že v nově postavených obecních bytech nebydlí ti, kteří v obci o byt žádají, čímž se neřeší bytová situace... Páni úředníci až teď zjistili, že obce z té dotační almužny na 1 bytovou jednotku baráky nepostaví, tak ve spolupráci s hypotečními bankami oslovují lidi, co chtějí bydlet. Ale to rozhodně nejsou ti, kteří o byt žádají, protože kdyby měli peníze, tak už dávno bydlí... :-( Ale to je na delší debatu...

[2] Vložil(a): Sakal77, 2004-03-01, 12:26 Solo | MuteČtenáři: ---

A který politik tohle řekl, že růst populace přímo nesouvisí s bydlením? Já kdybych teď se ženou bydlel v 3+1 nebo alespoň 2+1 přijatelných rozměrů (a ne ve 2+1, 42m2), tak už možná čekáme druhé dítě. Teďka kupujeme byt větší, ale zase na to dítě nebudou peníze, protože je šíleně (pro mne) drahý (ted byt) a pěkně mě to vyšťaví. Toto je výsledek bytového hospodářství v ČR.

[3] Vložil(a): Tin, 2004-03-01, 13:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Sakal77: Kecaj vetsinou o podpore bydleni a ve skutecnosti delaji pravy opak. Viz luxusni byty s regulovanym najemnym.

[4] Vložil(a): Tin, 2004-03-01, 13:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Sakal77: Kecaj vetsinou o podpore bydleni a ve skutecnosti delaji pravy opak. Viz luxusni byty s regulovanym najemnym.

[5] Vložil(a): Rob [web], 2004-03-01, 14:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Jojo, porad se vsichni divi, proc klesa porodnost, ale nejak jim nedochazi, ze mladi manzele, bydlici u babicky ve spajzu se asi do deti moc nepohrnou...
Totez stehovani za praci: jak se asi maji lide pri dnesni dementni bytove politice a neexistenci trhu s najemnim bydlenim stehovat za praci, kdyz je stat neprimo nuti si byty bud kupovat (a tudiz se natrvalo uvazat na jedno misto), nebo alespon platit vydridusske najemne?

[6] Vložil(a): china, 2004-03-01, 16:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[3] Jeden člověk (rádobyherec) se mně chlubil, jaký skvělý byt má v Praze. Bydlí v Nerudovce a za 4+1 120 m2 platí šest tisíc. Rozhodně nemá hluboko do kapsy... Já za 2+1 ve Vršovicích platím dvojnásobek...

[7] Vložil(a): JDC-com [web], 2004-03-01, 16:43 Solo | MuteČtenáři: ---

A neni to ta Rokytnice, ktera pred nedavnem zkrachovala?
BTW. verte, ze tady na Slovensku (aspon v Blave) je to mnohem horsi. Z tech petrzalskych panelaku je cloveku blbe, kdyz vidi, ze za takovou hnusnou malou spinavou garsonku nekdo chce milion a pul... ble.

[8] Vložil(a): zzen, 2004-03-01, 21:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Samozřejmě - téma už je od začátku tak vhodně zvolené a nastavené, že ničeho jiného než nadávání na to, jak je všechno hrozný, se člověk ani dočkat nemůže. Přitom výše zmíněné názory jsou tak protichůdné, že to snad víc ani nejde.

Například [5] si stěžuje, že stát lidi nutí kupovat byty (čím?) a tím snižuje jejich pracovní mobilitu. O pár řádek výše zase někdo lamentuje nad tím, že byty kupovat nejdou. Tak jak to teda je? Máme tu pracovní mobilitu, nebo ty byty? Nebo obojí? A korunu tomu nasadí [5] s nářkem nad vydřidušským nájemným - přitom za chvíli se tu zase určitě bude rozčilovat majitel činžovního, že to regulované nájemné nestačí na pokrytí oprav, natož investice do nových domů. :)

Bydlení je jedna z nejzákladnějších lidských potřeb. A lidé chtějí bydlet dobře. Proto je tak zatraceně drahé - lidé jsou ochotní za něj ty peníze utrácet. Myslíte si, že bohatí američané jsou na tom lépe? Omyl! Pro velkou spoustu z nich je VLASTNÍ byt luxusní sen, který se jim ale za jejich života nesplní. A vlastnit nemovitost - to je pro ně velká (daňová) zátěž.

[9] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-01, 22:28 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [8] > Jistě. Ale taky v té Americe přijedete do libolného města a můžete si vybrat nájemní byt od špeluňky za pár babek měsíčně, přes prázdný hangár k vlastnímu zařízení po rezidenci s vrátným a vlastním atriem. Jediným kritériem jsou finanční možnosti.

A to je to kritické, co u nás absolutně nefunguje, co je zcela zvrácené a deformované - "trh s byty" je to pravé klíčové slovo.

[10] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-01, 22:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, to mas pravdu, jenze s temi Americany to az tak pravda neni. Zdaleka ne kazdy tu vlastni byt nebo dum, ale to je prave zcasti dano i mnohem vetsi mobilitou za praci. Kdyz nekam jedete na dva tri roky, radsi si zaplatite pronajem nez budete kupovat novy dum.
A poridit si bydleni je pro Americana porad nesrovnatelne jednodussi nez pro nas a to hlavne z techto duvodu:
1. Cena srovnatelneho bydleni tvori znatelne mensi cast prumerneho US platu nez je tomu v CR. A to i kdyz vezmeme v uvahu, ze prumerna uroven, vybaveni a velikost mistnich bytu a domu je mnohem vetsi nez v CR, potazmo pomer vlastniku domu a bytu je tez vetsi. Kdyby se amici spokojili s tim malem co vetsina Cechu, byl by ten rozdil jeste vetsi.
2. Trh s bydlenim je tu pruznejsi, efektivnejsi a nabizi vic nez v CR.

Pokud mam spravne informace, v cislech to vypada nejak takto...
CR:
prum. (hruby) plat v Praze 17000
prum cena bytu (3+1 80m2 v panelaku) tamtez: 1.6M
Prumerny najem: 15000
US (udaje pro Kalifornii, nejdrazsi stat US; kdekoliv jinde to bude lepsi, snad s vyjimkou drahych aglomeraci jako N.Y. apod.):
prum. (hruby) plat $3400
prum cena bytu (3+1 100m2 v dome) tamtez: $120k
Prumerny najem: $1300
A to jeste neberu v potaz, ze v US jsou v prumeru nizsi dane.

[11] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-01, 22:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Zapomnel jsem upresnit, ze ten muj komentar byl k [8], koukam ted, ze Pixy napsal neco v podobnem duchu jako ja. Skoro to vypada, ze jsi byl nejaky cas v US a vis, jak to tu chodi.

[12] Vložil(a): Yuhů [web], 2004-03-02, 01:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Pro začátek bych viděl jako nutnost zrušit regulované nájemné. Jednak se tím hodně bytů uvolní (zejména v Praze), takže neregulované nájemné klesne (bude větší nabídka středně drahých bytů). Zároveň bude paradoxně i větší poptávka po laciných bytech (od těch, co se z nyní regulovaných budou muset vystěhovat), což spolu s nastupujícím tržním prostředím konečně rozhoupe podnikatele, aby masivně investovaly do stavby laciných nájemných bytů.

[13] Vložil(a): JirkaZ [web], 2004-03-02, 11:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Ano, ano stavět, stavět a stavět. Levně, rychle, hromadně. Jsou to sice pro města trochu dlouhodobější investice ... ale myslím, že se vyplatí, ne?

ad [12] Deregulace jistě, ale to je jen částečné řešení, nemyslím že by to něco nastartovalo. Poptávka po laciných bytech je stále.

[14] Vložil(a): Rob [web], 2004-03-02, 12:24 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [8] stat nuti obcany kupovat si byty neprimo - i.e. nechci platit vysoky "trzni" najem, nemam znameho zkorumpovaneho urednika, ktery by mi pridelil dotovane bydleni :-), tak co? Zadluzim se po usi a koupim si vlastni. Vidis jine vychodisko?
A to "trzni" najemne nazyvam vydridusskym proto, ze je vysroubovane neexistenci realneho trhu s byty - a navic casto placeno nekomu, komu dotycna nemovitost nerika pane ani omylem - a pokud rika, casto z najmu neni placena dan...
Zzene, je to tohle jasnejsi, nebo mam popisovat jak a kde jsem takhle bydlel?

[15] Vložil(a): Jaromir Kuzma, 2004-03-02, 18:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja som presvedceny o tom, ze ked sa zrusia regulovane ceny cohokolvek (teda nie len najomneho), tak to moze len a len prospiet. Regulacia smerom zhora dava vzdy len a len moznost na korupciu vsetkeho druhu. A madove reci o socialnom citeni si pani politici mozu strcit do prdele. Im ide len o moznost hrabat a rozdelovat.
Fuj, to je ale praviciarsky nazor... ...ale je moj a stojim si za nim :-)

[16] Vložil(a): kyli [web], 2004-03-02, 21:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Milovice:
Zkuste se zajet podívat do Milovic, v roce 1990 po odchodu rusáků počet obyvatel 536, práce žádná apod., a situace nyní ? cca 3.500 trvale bydlících, a asi 2.500 mají zatím bydliště jinde, nestačí školka, škola apod.
Důvod ? Cena bytu 3+1 (hezkého) cca 380 000, a do Prahy třeba přes Lysou nad Labem cca 25km, když si to spočitáte, tak Vám vyjde co? Přestěhovat se, zabydlet se (za rozumnou cenu) v Milovicích, nebo za 2 milióny koupit v Praze špeluňku a na celý život se zadlužit a přežívat.
A příroda tam je opravdu hezká, klid, voda, procházky, relaxace apod.
Ale já tam nebydlím, bydlí tam několik mých známých a jsou nadmíru spokojeni. Samozřejmně toto uvádím jen jako příklad, protože takových míst je v republice určitě více.
Takže musím jen souhlasit s pixym, jó když je bydlení, potom je hej, ......

[17] Vložil(a): Ladis [web], 2004-03-09, 12:10 Solo | MuteČtenáři: ---

[15] Dost dobry pripad je zruseni regulace zakonneho pojisteni motorovych vozidel :-)


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]