TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Dexempo multiplex


[1] Vložil(a): juneau [web], 2004-03-03, 10:23 Solo | MuteČtenáři: ---

jojo... nejblizsi multak sedesat kilometru na jih, vypravili jsme se s partou na navrat krale. a prave v rade za nami (zabrali jsme deset mist) se sesla jakasi rodinka, kde musla tri mala decka sfutrovat dve krabice popkornu a ZRAT HO S OTEVRENOU HUBOU!!! A protoze ty krabice mely dve, a jedly ho pomalu, tak ho zraly vetsinu filmu... a kdyz uz nemely popcorn, tak srkaly kolu a kdyz ji dosrkaly, tak si hraly s prazdnymi plastovymi kelimky. Eeeeee....
Take mame zvlastni zvyk, kdy zustavame az do konce titulku. Ony se totiz dve tretiny salu vyprazdni behem prvni minuty. Neucta k filmu...

[2] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-03-03, 10:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Sračka říkáš? Chystám se v sobotu, neb Japonsko je Japonsko. To jsem tedy opravdu zvědav...

[3] Vložil(a): zjoova, 2004-03-03, 10:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Hehe, za posledni pulrok jsem byl cca 5x v kine - multiplexu, pokazdy jsem prisahal ze to je naposledy... a sel jsem stejne zase. Clovek je proste nepoucitelnej :).
Pujcit si DVDcko by rozhodne prislo levneji a bylo by to ve vetsim klidu, ale co naplat - platno je platno.
Ale priste... priste pujdu do obycejneho kina s drevenejma sedackama, kde se neprodava popkorn a behem promitani je TMA, takze si nikdo netroufne prijit pozde.

[4] Vložil(a): E.T. [web], 2004-03-03, 10:39 Solo | MuteČtenáři: ---

co dodat - multiplexy nesnasim - omezil jsem se na: http://www.kinoaero.cz/ ne ze by se tam teda lidi netrousili....ale ma to aspon atmosferu....

[5] Vložil(a): Mikin [web], 2004-03-03, 10:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Je na čase začít si vážit našeho místního kina. Trošku parafrázuji název známého filmu a tak říkám: "Podporujte svého promítače!" Nesnáším popkorn, kolu a podobné věci v hledišti. Pravda, ale je že když mne paní v divadle nepustila do sálu se zavřenou malou lahví minerálky, v kabelce mé manželky, připadlo mi to jako buzerace. Nicméně jsme se zastyděli, společnými silami vodu vyduli a láhev nechali venku. :-)

[6] Vložil(a): votok, 2004-03-03, 10:44 Solo | MuteČtenáři: ---

doporucuju navstevovat multikina v dobe zhruba 14.30 nedele a to az kdyz je film tak obehrany, ze se na nej sejde stezi pet lidi.
Videl jsem takto Kill Billa a Mazanyho Filipa, filmy se daji vychutnat bez vyse uvedenych nechutnosti :)

[7] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2004-03-03, 11:02 Solo | MuteČtenáři: ---

>Jestli ono vážně není lepší pořídit si pořádné domácí kino a na ten sdílený kulturní zážitek jednou provždy rezignovat

To bys to kino ale musel vyměnit za další spolubydlící - a v případě manželky a potomků to zas tak úplně beztrestně nelze :-) Jinak totiž není možné v klidu sledovat dění na obrazovce.

Ale jinak absolutní souhlas. Viz http://blog.converter.cz/index.php?m=200402#404

[8] Vložil(a): MarvinX, 2004-03-03, 11:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [2]: "...neb Japonsko je Japonsko." Ten film točily na Novém Zélandu, tak nevím jestli si užiješ.:-))

[9] Vložil(a): Lokutus [web], 2004-03-03, 11:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy je ze staré školy. :-)
Pokud dovolíte, řeknu svůj názor. Do kina chodím s největší oblibou právě do multiplexů. Důvodů je několik. Veliké plátno, kvalitní zvuk (žádné ucourané stereo), ve kterém zanikne právě to šustění pytlíků, lidé jsou tam vcelku příjemní, žádné nechutné scény, kterých jsou schopny babky lístečkářky v těch tradičnějších kinech apod. Chodím v úterý do Palace Cinemas, protože stojí lístek stovku. To je v Praze to nejlevnější z těch kvalitnějších kin, co se dá sehnat. Chodím zásadně o deset až patnáct minut později, protože nesnáším reklamy na kokakolu, marlboro country apod. tudíž se jich vždy snažím vyvarovat. Kupuji si lístky do zadní řady a velký popcorn, který pak házím na magory, co esemeskují, nebo telefonují při filmu. Poslední samuraj se mi líbil, mám k němu jedinou výhradu - byl moc patetický, ale líbily se mi scenérie, herecké výkony, příběh, triky, zvuk i kamera se střihem.
Takže mám vlastně opačný názor než pixy. :-) Co se dá dělat.

[10] Vložil(a): PssT [web], 2004-03-03, 11:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Nechci delat propagaci vlastnim strankam, ale mozna by chtelo vybirat filmy napr. z Projektu 100, viz: http://www.cokdyvpraze.cz/film_prilezitosti.html#projekt100-2004
Tyto filmy se v multiplexech moc neuvadeji. Sam do kin leta nechodim (zdravotni duvody), takze neumim posoudit kvalitu prazskych kin. Ale podle zpusobu prezentace bych doporucoval vyse zminovane Aero.

[11] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-03, 12:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [6]: ještě lepší je všední den dopoledne, to jsou pubíci ve škole. Když se v Matrix Reloaded při závěrečné scéně, kdy Neo leží na stole v komatu a Trinity stojí nad ním, ozvalo na celé kino "Hele, von mu stojí!" (a to byla poslední z mnoha podobných hlášek během celého filmu), byl to opravdu hluboký kulturní zážitek. A taky to má výhodu, že sál je prakticky prázdný, takže si mohu sednout, kam opravdu chci. Na Černém mostě pokaždé říkám, že chci doprostřed do první řady za uličkou a ještě ani jednou se netrefili; jednou jsem dokonce dostal lístek do poslední řady, třetí sedadlo od kraje.

[12] Vložil(a): proxima, 2004-03-03, 14:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky jsem šla do kina... Imax ... Flora... Taškou mi prosvítaly 2 musli tyčinky a 1 pitíčko v krabičce...
"S TÍM JÍDLEM vás tam nemůžu pustit", řekla mi ostraha u vstupu do sálu. Mladíček mi navrhl, abych si nechala to JÍDLO u něj v nehlídaném kumbálku. Odmítla jsem svou igelitku odložit a nebyla jsem vpuštěna !
Před zraky personálu trhajícího lístky jsem sežvýkala tyčinky a vypila pitíčko a hnala jsem se opět do sálu. :-)) Nikdo neřekl ani slovo, dokonce ani ostraha zrudlá důležitostí svého poslání..
Lví král z plátna mohl sledovat, jak do sálu vstupovali lidi s pytlíky popkornu a pohárky cocacoly... Tohle bylo to JÍDLO, se kterým se do kina SMĚLO!
Film nic moc... Po promítnutí vtrhla do sálu armáda uklízečů a uklízeček s lopatičkami a košťátky...
Tak nevím, asi se příště Lvího krále - když už - raději půjčím ve videopůjčovně.

[13] Vložil(a): Roman [web], 2004-03-03, 14:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Suhlasim s Pixym, " Škoda, mohl to být moc pěkný film." Nebyt amikov a ich snahy vsetko spravit cool.

[14] Vložil(a): kozleek, 2004-03-03, 15:06 Solo | MuteČtenáři: ---

K Multiplexum mam taky zasadni odpor. Nejvice me stvou ti lidi co si mysli ze je "amerika" zrat popcorn a srkat kolu a pritom komentovat kazdou scenu. Zaprisahal jsem se ze tam nevlezu, proto jsem videl pana prstenu az minuly tyden (fakt jsem se tesil, ale zasady jsou zasady:)), musim uznat ze byl fantasticky (ale jedenact oskaru? no nevim) a jeste jsem ukecal pani prodavacku (timto ji dekuji:) na slevu - takze parada za 70,- co vic si prat

[15] Vložil(a): Tom [web], 2004-03-03, 15:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[1] Co se týče toho konce titulků, tak většinou také zůstáváme, ale u Návratu krále tedy ne, protože jsme měli doma kamarádku na hlídání našeho malého dítěte a už i bez titulků to bylo dost dlouhé.

[16] Vložil(a): Hm, 2004-03-03, 15:21 Solo | MuteČtenáři: ---

Se divim Vám, kteří si stěžujete, že jste nebyli vpuštěni s vlastním pitím. Ho schovám pořádně do tašky nebo do báglu, a žádná černá vopice nemá právo mi tam koukat, nebo dokonce mi tam hrabat! Jenom aby bylo jasno - vždycky to tak dělám a nikdy jsem neměl problémy. Kilo za litr ŘEDĚNÝ koly nehodlám platit ANI NÁHODOU!
Lidi, poučte se trochu už konečně! Stejně jako v super-hyper-extrasuperhyper-marketu nemaj čerňáci právo Vám hrabat v tašce, nemaj to ani před kinem, proboha! Budíčééék!
:)

[17] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-03-03, 15:50 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja s multiplexy tak spatne zkusenosti nemam... vetsinou je to dobre nazvuceny, takze nejake susteni pytliku v tom zanikne resp. to filtruji asi stejne jako reklamni bannery na strankach.

A ze se tam lidi cpou pop-cornem a lijou do sebe kolu... at si udelaji dobre :o) Ja si taky kolikrat doma pred peknym filmem soupnu pytlik s pop-cornem do mikrovlnky a naliju si dvojku cerveneho... Pohoda musi byt. Neco jineho je, kdyz nekdo zacne klofat SMSku a (asi ze je to cool) nema vypnuty zvuk u tlacitek. To bych mu ten mobil nejradsi omylem polil tou jeho kolou...

Jinak pixyho chot si ten film asi taky moc neuzila, kdyz pixy daval na dva metry kolem sebe najevo, co vsechno je spatne :o)))

[18] Vložil(a): arcadio [web], 2004-03-03, 16:16 Solo | MuteČtenáři: ---

no mám tu pár rad z vlastní zkušenosti

1. ze zásady nechodim na Americký filmy. Evropský jsou lepší. většinou na 80% dobrej výběr. pokud na Amerikánskej film s velkou reklamou, tak musí ho znát všcihni (př.: Pán Prstenů)

2. kino je jedno - multiplexy drahý i když občas pro studenty nějáký slevy.
jinak možná znáte kino Aero (kvalita filmů zaručená) i cena je lepčí

3. taky existuje ještě nějákej klub kin - horší kina, ale s průkazkou (nutno koupit -asi 50,- na rok / možná jen pro studenty) i na LOTRA tak odhadem za 60,-

[19] Vložil(a): Jirka, 2004-03-03, 16:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, soucitim s tebou. Mnou to takhle otraslo pred lety v Blaniku (to jeste nebylo tolik multikin) na Vetrelcovi 4, kdy se Ripleyova plizila tmavymi chodbami, vydesene si tiskla zbran k telu, velmi opatrne nakukovala za roh a k tomu se za mnou ozyvalo "chroup chroup chroup mlask". Kdyz chroupani ustalo a prisla nejnapinavejsi scena z celeho filmu, ozval se nezamenitelny zvuk otevirane plechovky Coly... :-(

Je mi to lito, do kina jsem chodil rad a casto.

[20] Vložil(a): Jaromir Kuzma, 2004-03-03, 18:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Hmm. Priatelia poucte prosteho sedliaka. Co je to taky multiplex? Ja, staby prosty vidiecky chlapec, v Ziline zijuci, a do kina len poriedko chodiaci, nemam v tomto jasno.
Ale ked uz idem do kina s mojou drahou polovickou, tak ideme na predstavenie o osemnastej vecer (moja draha musi skoro vstavat do prace, aby sme sa mali dobre :-D) a sme vela radi, ked sa nas tam nazbera tolko, aby vobec hrali. Takze to zvykne byt celkom v pohode. Komorna atmosfera a tak...
Tak Vam hovorim, pridte do Ziliny. Nebude to sice ten Vas multiplex, ale budete v pohode :-)

[21] Vložil(a): TimJ, 2004-03-03, 18:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, kino... to domácí kino je pixy to nejlepší, co můžeš udělat. Od tý doby, co ho máme doma, jsem v kině byl jen jednou (a to ještě se školou).

Nevim co tady máte s tim, že v dnešních multiplexech je dobrej zvuk (možná tak v těch nejnovějších - viz třeba Letňany), jinak je to všude obyč. dolby sr, v lepších případech dolby digital - jakože dneska každý domácí kino umí DTS...

A ta pohoda doma, kdy vám tu placku pučej v půjčovně (která je za rohem) za max. 40Kč a kouká celá rodina, klidně víckrát a ještě si dáte pauzu, když se vám chce na záchod, tomu říkám pohoda. Holt škoda je, že na DVDčko se čeká tak půl roku...

[22] Vložil(a): Raven [web], 2004-03-03, 18:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Jedni odsuzují, druzí chválí... ja patřím těm, co tento film chválí... ;)

btw. pixy a ostatní, co se vám tak nelíbilo? :)

[23] Vložil(a): TimeLord, 2004-03-03, 20:48 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy & [13] : podla mna ten film BOL pekny. Kazdy by mal chodit do kina na taky film, na aky sa citi. Kto chce tazke psychace, nech ide na psychace. Ja mam rad komedie a akcne, lebo aspon v kine nemam chut premyslat na tym "co tim chtel basnik rici", ale chcem sa kludne bavit..

[24] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-03, 23:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja jsem byl v multiplexu JEDNOU. Bylo to v Ladvi.
Ohrome me nadchla skutecnost, ze jsem si zaplatil jen jeden film (tmavomodry svet), ale zvuk jsem slysel soucasne ke dvema, mozna trem filmum! Za jedny penize! Uznejte, takove blaho se vam v obycejnem kine nepostesti :-)
Ale jsem clovek hrisny a nehodny, od te doby jsem v multiplexu nebyl. Nezaslouzim si to!

[25] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-03, 23:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, jiz propagovane Aero a jeste par dalsich klubovych kin - tomu davam prednost. I kdyz to nekdy trochu vadi, nizsi technickou kvalitu vetsinou ozelim prave za cenu absence podobnych zhovadilosti, ktere zminuje Pixy.
Nejak mi prijde, ze kina prestavaji byt kulturnimi stanky, ale premenuji se na konzumni chlivy se zvukem a obrazem :-)

[26] Vložil(a): Joker, 2004-03-03, 23:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Do kina chodím jenom na filmy u kterých vím bezpečně, že těch peněz nebudu litovat (tj. dost málo :o)), a když už tak jdu do multikina - lepší obraz a zvuk. Vadí mi jen dvě věci: mobily a popcorn. Lidi (no... "lidi"...), co *žerou* při filmu popcorn bych nechal vyvést! Proboha, kterýho idiota napadlo popcorn v kinech vůbec prodávat??? K mobilům, kdo si neumí nastavit vibrační vyzvánění, tak ať ho nechá doma. Naopak nošení si vlastního jídla (pokud to není popcorn nebo bonbóny) považuju za veskrze dobrou věc, protože to snižuje prodej popcornu :) (Ad ochranka&jídlo: od čeho jsou vnitřní kapsy u bundy? ;-))

[27] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-04, 00:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [26]: dokud ten popkorn jen tlačí do hlavy, dalo by se to vydržet, horší je, že při tom chrastí a srkají kolu. Někteří ho navíc rozhazují kolem sebe. A mezi námi: kdo nevydrží dvě až tři hodiny (dobře, u Návratu krále tři a půl) bez jídla, měl by se nechat vyšetřit. :-)

[28] Vložil(a): Bochi [web], 2004-03-04, 00:37 Solo | MuteČtenáři: ---

No jo, Michale, to mas pravdu, a jeste bych k tomu dodal, kdo neudrzi moc a stolici 2 hodiny... :)
Nejde ale o nejaky hlad nebo co, na me to dela spis dojem stadniho chovani, urciteho tupeho klise. Mam pocit, ze zvlaste soucasna teenagerovska generace si osvojila rovnice typu "co je americke, to je dobre a moderni" (resp. "cool" ... tfuj, nesnasim to slovo) a asociace typu "kino-pocorn-cola" resp. "je to verejne - muzu si delat bordel jaky chci".
Mozna uz starnu, nebo co, ale urcite veci mi jsou proti srsti. A "kultura" multikin mi nesedla nikdy, uz v dobe, kdy jsem se s ni setkal jinde a u nas teprve zacinala. (A vzdycky kdyz jsem v nejakem filmu videl zabery z americkeho kina, hlavner ten bordel, jsem si rikal, ze to je prehnane - realita me zbavila iluzi :-/ )

[29] Vložil(a): Lokutus [web], 2004-03-04, 09:39 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] Nejsem teenager, ale přesto si popcorn do kina koupím, protože mi chutná a je ho hodně. A jinde, než v tom kině se hotový popcorn neprodává.

Ad. vlastní jídlo: jaké vlastní jídlo? Rohlíky se salámem, smažené řízky v alobalu?

Ad. vlastní pití: V tom souhlasím. Litr a půl Poděbradky za 15 korun bohatě stačí.

Ad. chroupání: V multiplexu je zvuk tak hlasitý, že neslyším, ani když chroupá popcorn můj soused.

Ne skutečně, v kině mi nic z toho, co zde popisujete, nevadí. Vadí mi, když vidím lidi v džínách, nebo v bermudách v divadle. Když tam telefonují apod. Divadlo je totiž skutečný kulturní stánek. Kino vždy bylo a je zábava. Ono toho umění v tom kině také moc není.

[30] Vložil(a): Jirka bianco Vagner, 2004-03-04, 11:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Zvuk...
Ja nevim jak Vam, ale me pripada ze ten zvuk v multikine (Cinestar, HK) je DESNE HLASITY, proste to rve tak, ze jestli je to cisty a ma to pekny vysky nebo basy stejne nepoznam, pac podle me to jen DESNE RVE. Z vetsiny poslednich navstev multikina me docela solidne bolela hlava. A to nemluvim o tom ze na poslednich dvou filmech jsem to nevydrzel a okriknul jsem hlaskujici pubertaky. Funguje to, bylo ticho. :)) Doufam ze nenarazim na hlaskujiciho Conana, to by asi nemuselo fungovat. :)

[31] Vložil(a): wolf, 2004-03-04, 11:43 Solo | MuteČtenáři: ---

teda tady vsichni placou jak v hospode u piva...

do multiplexu jedine mezi 14 - 17 hod. to je v sale pro 300 lidi cca 10 fanjsmekru, kteri netrimaji popcorn ani colu a prisli si film uzit stejne jako ja. preci jen to stoji docela dost penez na to, aby me nekdo rusil. premyslet o domacim kine nema cenu - srovnatelneho zazitku nedosahnete nikdy!

[32] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-04, 12:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Na popcornu mi také vadí ten příšerný smrad, který vzniká při jeho výrobě. Třeba na Černém mostě nahoře u pokladen je to na zvracení.

Ad [31]: teď mne napadlo, že by nebylo od věci, kdyby multiplex vyhradil některá promítání pro lidi, kteří se přišli podívat na film. Tedy bez popcornu, bez koly, bez mobilů a bez hlášek. A třeba by pak také zvukovou aparaturu nemuseli žhavit na maximum. Jenže mobily a hlášky by bohužel těžko šly vynutit. Takže to řeším tak, že chodím v době, kdy je sál zaručeně skoro prázdný a pravděpodobnost rušení nízká.

[33] Vložil(a): Lokutus [web], 2004-03-04, 13:32 Solo | MuteČtenáři: ---

[32] Tak to vám závidím, já jsem v té době zpravidla v práci. :-)

[34] Vložil(a): Dasa [web], 2004-03-04, 15:56 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [30] souhlas, v multikine je to desne hlasity, aby to prervalo vsechno ostatni, taky si pripadam potom "lehce" ohlusena.
Kultura a kino jsou asi dva velmi rozdilne pojmy. Dziny nebo bermudy, to neni pro kino nic spatneho, tady (Washington DC) prijde do kina v nedeli cela rodinka ve vytahanejch teplakach, vsichni kotle popcornu a coly, sotva se vejdou do tech kresel a po jejich odchodu to vypada jak v chlive.
Co se tyka jidla, nikdo by me tady ale neprinutil sezvykat zabalenou tycinku pred vchodem, natoz se zajimal o neco, co mam v tasce (samozrejme, ze pojidat vlastni jidlo v sale je zakazane, ale nikdo ti prece nemuze pri vstupu dokazat, ze ten pytlik bonbonu tam chces zbastit!). To se nedejte!

[35] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-04, 16:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [33]: všechno má své klady a zápory. Někdy jsem zase pro změnu nucen pracovat v době, kdy normální pracující klidně spí...

[36] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-04, 16:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Na mobily existujou rusicky. A nejsou ani moc drahe :-)

[37] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-04, 16:45 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [29], [31], [34] > V kině nejde tolik o kulturu (resp. je to až vedlejší), ale o zážitek. Pokud bude existovat srovnatelné technické zařízení pro osobní použití, kino ztrácí primární smysl. Pak už zbude jen časový faktor (filmy jsou dřív v kině, v prodeji/půjčovně až se zpožděním) - ale to je jen věc obchodního modelu, který se taky nakrásně může v budoucnu radikálně změnit, a kromě toho se doba od premiéry k uvedení DVD docela znatelně zkracuje - a pak sand už jen nějaký "společný zážitek" (jsou prostě lidi, kteří chodí do kina, aby na film koukali "ve společnosti".

Ale z technického hlediska už domácí kino může být opravdu srovnatelné, ne-li lepší než skutečné (DVD + projektor + velké plátno, mnohokanálový digitální zvuk atd. + všechny výhody vlastního ovládání projekce a pohodlí domova). Jen je to ještě poněkud drahé. Ale to je taky otázka času.

Pokud jde o mě, tak mně vůbec nevadí, když uvidím film o tři měsíce později, a "společnost" v kině mi spíš vadí, než že bych ji vyhledával. Takže u mě celý problém nejspíš vyřeší opravdu nějaká ta technika doma v obyváku.

[38] Vložil(a): Lokutus [web], 2004-03-04, 18:33 Solo | MuteČtenáři: ---

[37] Správný názor, každý podle svého gusta. :-)

[39] Vložil(a): proxima [web], 2004-03-04, 18:42 Solo | MuteČtenáři: ---

:-)) jo... já při své mírumilovné nehádavé povaze bych po střetu s ostrahou multikina asi odešla, ale měla jsem sebou dítě, které chtělo vidět Lvího krále. Takže jsem překousla trapný a nesmyslný útok strážce a snažila se do kina dostat jakoukoli cestou. Připadala jsem si ale i potom jako zločinec..., který nezodpovědně nosí krabičku s pitím sebou..., místo aby si řádně zakoupil litr cocacoly v kelímku.
Uf, že mi aspoň z tý tašky nekoukala pistol.. místo musli-tyčinky. :-)

[40] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-04, 23:40 Solo | MuteČtenáři: ---

[37] Pixy, ty asi mas nosit brejle a nenosis je, vid? Jinak bys nemohl srovnavat OBRAZOVOU kvalitu filmu s kvalitou DVD. To je proste nebe a dudy ;-)

[41] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-04, 23:55 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [40]: jen pro jistotu: co je lepší?

[42] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-05, 00:29 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [41] > Pochopitelně že DVD, protože tam chybí ten kretén promítač, co půl filmu průběžně ostří, zatímco druhou půlku je film rozostřený permanentně... :/

[43] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-05, 01:38 Solo | MuteČtenáři: ---

Mně zase vadí, že kdykoli jsem byl poslední dobou v kině, obraz se většinu času drobně (ale postřehnutelně) chvěl. Dřív to tak asi bylo taky, ale to jsem neměl DVD přehrávač...

[44] Vložil(a): TimJ, 2004-03-05, 09:29 Solo | MuteČtenáři: ---

[42], [43] naprosto přesně. A navíc na plátně "běhaj" různý takový ty černý flíčky :-).
Michal: jo, máš pravdu, dělalo to tak odjakživa...

Btw., nechce mi někdo přispět na plazmovku :-) ????

[45] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-05, 12:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Chodite do spatnych kin ;-)

[46] Vložil(a): Urbi [web], 2004-03-05, 13:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Zazitek z minuleho pondeli. Uprostred filmu najednou reklama a patnactiminutova curaci a obcerstvovaci pauza.
Myslel jsem, ze me z toho trefi slak.

PS: Eurocinema, Eindhoven, Holandsko :-(

[47] Vložil(a): DDT, 2004-03-05, 15:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Roj má pravdu. Znám celou řadu dobrých kin s kvalitní projekcí a dobrým zvukem. Kupodivu to většinou nejsou multikina (mimochodem, zřejmě v žádném multikině není ten inzerovaný skvělý digitalEX či DTS zvuk více než v jednom sále:-).
 Multikina jsou něco jako hypermarkety na filmy. Řídí se jenom snahou co nejvíc prodat, kvalita "zboží" je vedlejší. A ty průvodni jevy - popcorn a spol, k tomu prostě patří...
 Že to jde i opačně - se zaměřením na kvalitu filmu, dokazuje třeba práve to Aero, které má taky dost vysokou návštěvnost.
Nemyslím si, že by s větší dostupností domácích kin ztrácela "kamenná" kina smysl. Právě sdílený zážitek s ostatními je podle mne jedním z hlavních důvodů, proč do kin lidi chodí. A ten žádné domáci kino nenahradí.

[48] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-05, 22:31 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz jsme to tady jeste neopustili, trocha matematiky: Pri pouziti normalniho DVD ma obraz na obrazovce cca 600 radku. Pri vysce platna 5 metru vychazi sirka jednoho radku 5 deleno sesti sty, coz sice ted zrovna nevim, kolk presne je, ale JE TO MOC!
Zrnitost filmu se navic stochasticky kompensuje, Kdezto radkovy rozklad je furt na stejnem miste, takze s pomoci bryli to vypada, jako kdyz koukate na realny svet z Ruzyne, Mirova, Valdic, Boru...

[49] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-06, 01:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [48]: podstatná ovšem není absolutní velikost (v metrech), ale úhlová velikost (v radiánech, pro méně zvrhlé jedince ve stupních). A na plátno v kině se většina z nás dívá z poněkud větší vzdálenosti než na obrazovku televize.

[50] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-06, 01:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Ještě bych doplnil: pět metrů děleno šesti sty je 8.3 milimetru. Dívám-li se na plátno ze vzdálenosti 30 metrů, je to necelá jedna úhlová minuta. Shodou okolností je jedna minuta obvykle udávána jako rozlišovací schopnost lidského zraku - ovšem za optimálních podmínek (dvě ostré černé čáry na bílem pozadí). Podmínky na filmovém plátně mají k takovému ideálu dost daleko, takže to bych opravdu neřešil.

[51] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-06, 12:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Ale ja chodim do prvni brazdy! Natahnu si nohy a zvuk je nejlip slyset :-) Jsem aktivni bigbeatak, takze nejakych 110dB(u) je pro me slabej selest :-)
Prvni brazda je asi 6 metru od platna. Kolik je arkus tangens 8.3mm deleno 6 metru? :-)

Ale vazne, nejvetsi prusvih je to radkovani a s tim souvisejici interference. To je totalni degradace obrazoveho vjemu, to neoddiskutujete.

[52] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-06, 12:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [51]: šest metrů od plátna vysokého 5 metrů? A širokého něco kolem 13.5 metru? To musí být jako na tenise, ne? S řádkováním ani interferencemi problém nemám. Pokud jsou u DVD nějaké problémy s obrazovou kvalitou, je to způsobeno spíš tím, že výrobce příliš šetřil a použil větší míru komprese, než snímek unesl. Příkladem může být třeba původní vydání Matrixu (to se zmršenými českými titulky - na jednom disku i s bonusy). Opačným příkladem třeba extended edition Pána prstenů (ty čtyřdiskové, kde je film o půl hodiny delší).

[53] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-06, 14:15 Solo | MuteČtenáři: ---

[52] A proc ne? Film je iluze o virtularni realite. A realita zacina 5 cm pred mym nosem, konci 5km daleko a zabira CELE me zorne pole. Proc by film mel zavirat jen atg 6/30 na vysku? Kdyz zvuk k tomu uz je temer dokonala iluze ze vsech smeru?

[54] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-06, 22:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [53]: Protože se nedíváte na trojrozměrný model scény, ale na její dvojrozměrnou projekci. Takže aby ta iluze za něco stála, je potřeba se na plátno dívat pod přibližně stejným úhlem, pod jakým byla dělána ta projekce (jinak to moc reálné nebude). A to rozhodně není ten, který máte ze vzdálenosti šesti metrů. Se zvukem je to stejné: nejvíce se blíží realitě právě uprostřed kina, ne v první řadě. A to nemluvím o dalších faktorech, jako že lidský zrak je schopen plnohodnotně vnímat pouze to, co je v poměrně malém okolí středu zorného pole.

[55] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-07, 09:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Nesouhlasim.
Uhel, pod kterym je scena snimana, je promenlivy a zalezi na ohniskove vzdalenost objektivu. A jelikoz ten rozsah je klidne 1:15, jsou tyhle uvahy opravdu HODNE akademicke. Zalezi proste na tom, jak se to komu libi. Ja to mam rad velke :-)
S tim zvukem to taky neni tak jednoznacne, sofistikovane systemy delaji divy. A hlavni repraky jsou stejne za platnem a prima vlna je prima vlna

[56] Vložil(a): Michal Kubeček, 2004-03-07, 10:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Pod takovým úhlem, jaký jste tu popisoval (tj. 11.25 metru ze vzdálenosti šest metrů) se nesnímá vůbec nic - až na pár uměleckých fotografií. Protože taková šířka už znamená značné zkreslení. A to, jestli jsou hlavní reproduktory za plátnem nebo kdekoli jinde, nehraje roli, optimální zvuk je stejně uprostřed sálu. Optimální zvuk totiž není tam, kde to nejvíc řve, ale tam, kde je nejvěrohodnější prostorový dojem.

[57] Vložil(a): Roj [web], 2004-03-07, 12:18 Solo | MuteČtenáři: ---

[56] Ja uznavam, ze jsem pomerne hloupy az nejhloupejsi na svete, ale elektroakustika a prostorova akustika je muj konicek, tak bacha :-)
THX jsem poslouchal, kdyz jeste mnoho chytrejsich lidi nevedelo, proc se v akustickych vzorcich vsude vyskytuje pismenko ró a co je to akusticka objemova rychlost.
Hadat se se mnou o zvuku je dost risikova cinnost, a na svem nazoru, ze nejlepsi zvuk NENI uprostred salu si trvam.
Jedine, v cem mate pravdu, je statisticke hledisko. Ano, pravdepodobnost, ze uprostred salu je spatny zvuk, je nejmensi.
OK? :-)

[58] Vložil(a): Enigman, 2004-03-16, 23:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak i ja pridam svou trosku do mlyna. Sice krapet s krizkem po funuse, ale preci.

Na "nasem" multiplexu se mi libi 4 veci: velke platno, kvalitni zvuk, pohodlne sedacky (kdo byl na LOTRovi v kine Aero, tak pochopi) a vzdalenost od domova (cca 10 minut pesky). Tim ovsem klady konci a nastupuji negativa, o kterych psal Pixy ve svem spotu. Abych tato negativa alespon trochu eliminoval (tj. abych si film opravdu uzil), tak se snazim drzet techto nekolika zasad:

1) Na filmy chodim co nejdal (resp. co to jde) od premier. LOTRa 3 jsem napr. videl teprve minuly tyden.
2) Pokud to jde, chodim odpoledne.
3) Listky zasadne objednavam pres internet, abych si mohl presne vybrat mista, ktera chci (vetsinou druha nebo treti rada nejdal od platna a uprostred).
4) Vetsinou chodim v utery, neb je to jen za kilco. ;) Zas az tak ty multiplexy rad nemam, abych jim platil za lupen 150 -160 Kc (i kdyz je pravda, ze student muze vetsinou vyuzit nejakych slev). Tento bod sice negativa neeliminuje, ba naopak, ale setri mi to dost penez. ;)
5) Popcorn ani colu si nekupuju. Ne ze by me nechutnaly, ale je to strasne predrazy a IMHO to v kine nema co delat - jdu na film, ne se nazrat. Pokud bych chtel dodrzet u delsich filmu (napr. LOTR) pitny rezim, tak si radeji skocim o patro niz do samosky pro neperlivou Aquilu za 10 Kc.
6) Mobil zasadne vypinam.
7) Na komentare je cas po skonceni filmu.
8) ... uz me nic nenapada. ;)

ad reklamy a upoutavky pred filmem: Pokud nebudou davat reklamy na vlozky, praci prostredky apod. a pokud jich nebude moc (max dve, tri), tak je jsem schopen prezit; pokud by tam ale nebyly, tak bych se taky nezlobil. Nektere reklamy me dokonce i zaujaly (napr. nevim, na co to zrovna byla reklama, vzdycky byl ale nejakej sugestivni zaber na nejake misto (liduprazdna ulice New Yorku) a posleze se k tomu objevil nejakej text, vi nekdo?). Upoutavky na nove filmy mi nevadi vubec. Clovek ma aspon prehled, co budou davat a v neposledni rade mi to setri penizky za pripojeni, protoze je nemusim stahovat.

Jinak se snazim byt dochvilny (kdyz je film od 20:00, tak tam proste od 20:00 budu) a zustavam i na zaverecne titulky.

Uz tady nekdo zminil prazske kino Aero ( http://www.kinoaero.cz - stranky maj teda otresny...). I ja doporucuji. Sice mensi platno, horsi zvuk, mene pohodlne sedacky, za to ale opravdu vyborne filmy za slusnou cenu. Proste klubove kino. :) Jinak uz i v multiplexech se objevuji klubovejsi filmy. V Palace Cinemas Slovansky dum davali napr. Kukusku (kdyz jsem na tom v zari byl, tak v sale nebylo vic nez 10 lidi) nebo Invazi barbaru. Takze jen houst a vetsi kapky.

Na Posledniho samuraje se taky chystam. Spis to ale budu brat jako male navnadeni na film Zatoichi, kterej byl mel do kin prijit nekdy zacatkem dubna. To bude teprve to prave samurajske zuzo. :)

Pixy: ad "A kromě toho Poslední samuraj je vážně pěkná sračka. Škoda, mohl to být moc pěkný film.": Mohl by si to prosim trochu rozvest?

Herdek, to jsem se zase rozepsal, vetsinou byvam daleko strucnejsi. ;)


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]