TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Nejlepší prázdná stránka v republice (aktualizováno)


[1] Vložil(a): Michal, 2004-03-09, 14:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Že by to byo o prachách? Každopádně se realiační tým http://www.webtop100.cz/kriteria.asp předvedl ;o) No nic méně nevidím žádný kloudný význam projektu http://www.webtop100.cz

[2] Vložil(a): Plaváček [web], 2004-03-09, 14:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Překrásné a inspirující :) Maně si vzpomínám, že kolem webtop100.cz se kdysi strhla poměrně vášnivá diskuse na Intervalu a kdosi zodpovědný nám vysvětlil, že webtop neprezentuje technicky nejlepší weby, alébrž a pouze VÝZNAMNÉ weby. Což je podstatný rozdíl. Koneckonců, kritéria hodnocení na webtopu zveřejněné (
1. Obsahové řešení, 2. Strukturální řešení, 3. Grafické řešení, 4. Marketingová hodnota, 5. Technologické řešení (včetně SEO), 6. Kreativita), kde se technologické řešení smutně krčí na předposledním místě, hovoři za vše. Docela jsem se pobavil a díky Pixy za inspiraci. Při své tvorbě si budu brát příklad z tohoto nádherného webu a možná místo ušmudlaného třetího místa v soutěži Interzen dosáhnu alespoň na druhou pozici :)

[3] Vložil(a): rony [web], 2004-03-09, 14:36 Solo | MuteČtenáři: ---

zamer bol pocas nacitavania stranky ju nechat neviditelnu a zobrazit az neskor.

ak mali akykolvek iny zamer k tomu, potom smekam klobouk a TopDebil ma prveho ucastnika ;-)

[4] Vložil(a): #lama, 2004-03-09, 14:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Ale mezi porotou je Marek Prokop, asi jediny z nich, co znam ;)

[5] Vložil(a): Miroslav Navrátil [web], 2004-03-09, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

to Rony: ten první odstavec nemá smysl, to uživatelé spíš pudou dopryč... a ten druhý se podepisuju.

[6] Vložil(a): Miroslav Navrátil [web], 2004-03-09, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

to Rony: ten první odstavec nemá smysl, to uživatelé spíš pudou dopryč... a ten druhý se podepisuju.

[7] Vložil(a): Miroslav Navrátil [web], 2004-03-09, 15:03 Solo | MuteČtenáři: ---

podívejte se na http://kanevinternetu.blacksuns.net/weblog/2004-03.php#1078840754 a můžete se přidat do diskuse o nejhorších firemních webech.

[8] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-09, 15:05 Solo | MuteČtenáři: ---

Inu WebTop100....

Tenhle žebříček má v první řadě velmi nešťastně zvolený název. A v druhé ředě – nic takového nemělo ani vznikat....

Mám pocit, že Marek Prokop asi není moc šťastný, že je s tímto počinem spojován - sám píše, že na weby, které v něm obsadily čelná místa, můžeme pohlížet jako na nejlepší ze sta nejhorších (http://www.sovavsiti.cz/weblog/2003/10/06.html ).

Pixy, měl sis nejprve zjistit, co to vlastně WebTop100 je. Zbytečně dezorientuješ čtenáře a píšeš nesmysly, které už dávno byly uvedeny na pravou míru.
- nejde o soutež
- nejde o soutež nejlepší stránku

[9] Vložil(a): radek :: o'oblog [web], 2004-03-09, 15:18 Solo | MuteČtenáři: ---

viděl bych to na zaplacenou reklamu, jednoduchou věc, jak se zviditelnit, úplatky a zase úplatky, v Česku věc zcela... běžná :/

[10] Vložil(a): David Špinar [web], 2004-03-09, 15:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Několik faktů, které by se měly vzít v potaz:
+ smyslem žebříčku WebTop100 bylo seřadit webové stránky firem, které figurují v žebříčku CzechTop100 (~ 100 největších firem podle obratu) podle několika kritérií
+ technická kvalita stránek byla pouze jedním z mnoha kritérií
+ přístupnost byla pouze jedním kritérií technické kvality
+ výsledek žebříčků byl dán součtem dosažených bodů, přičemž v každém testovaném kritériu mohl web získat omezený počet
+ celkový počet možných bodů byl tuším 100, z toho např. přístupnost měla maximálně 5

Tolik fakta. Komentáře nechám jiným.

[11] Vložil(a): kkl2401 [web], 2004-03-09, 16:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Jen bych dodal, ze v Opere (7.23 Linux) to na prvni pohled funguje (ale nezkoumal jsem podrobnosti). Nejspis to bude tim, ze ona v jakemsi omezenem mnozstvi document.all podporuje z duvodu compatibility. Takze pokud to je skutecne pouzito jenom misto document.getElementById(), tak to v Opere typicky projde. Sam jsem na to pred lety prisel uplne omylem.

[12] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-09, 16:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [8] a další > Já nemám povinnost, ani potřebu někde šmejdit a čenichat informace o prapodstatě tohoto projektu. Mě stačilo zjistit, že to je "nějaký žebříček", a ověřit si, že jeho vypovídací hodnota je pofiderní. Jeho smysl, význam, respektovanost a další kydy mě nezajímají.

Je to úplně stejné jako bych napsal, že v prodejně smíšeného zboží v Prdelkové Lhotě prodává ušmudlaná a protivná prodavačka - a někdo mi vytýkal, že takový obchod přece nemůžu srovnávat s Teskem.

A btw: každý žebříček je ze své podstaty soutěží. Ať si to každý nazývý, jak chce.

[13] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-09, 17:30 Solo | MuteČtenáři: ---

[12] ale hned se nečertěte!

O žádné povinnosti nemůže být samozřejmě řeč. Ale před půl rokem se záležitost WebTop100 docela dost probírala, až se vysvětlilo, že jde vlastně o demonstraci ubohosti webů bohatých firem, a tím se to smetlo ze stolu. Proto mě překvapilo, že po takové době, a zrovna zde, na Pixylophone, najdu kritiku na WebTop100 a jeho porotce.

Takže, dobré ráno :-D

[14] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-09, 18:35 Solo | MuteČtenáři: ---

A já zase o WebTop100 nikdy předtím neslyšel, věříte? ;)

A nějaké časové údaje či omezení se z jejich webu taky nepoznají...

[15] Vložil(a): Richard, 2004-03-09, 21:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Mě tenkrát hlavně pobavila stránka http://www.geco-tabak.cz/
Název WebTop100 jasně naznačuje že má jít o 100 nejlepších webů a tak to i bylo prezentováno ve sdělovacích prostředcích. Alespoň pro mě si organizátoři definitivně vysloužili nálepku obchodníků s deštěm.

[16] Vložil(a): Lukáš Hroch [web], 2004-03-09, 22:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Mě zase baví http://micr.cz
A nebo to nefunguje jen mě?
http://soundake.cz/blog/archive/week10_04.html#09215119

[17] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-10, 09:03 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [16] > Bohužel až příliš málo lidí (včetně některých odborníků!) stále nechápe, že (třeba) micr.cz a www.micr.cz (nebo pixy.cz a www.pixy.cz, chcete-li) jsou dvě odlišné domény, dvě různé adresy, potažmo i dva různé servery.

Jiná věc je, že je *obvyklé* přesměrovávat adresu s 2-level doménou na subdoménu www. - není to ale nutné (někdy je dokonce vhodné to nedělat). Já to třeba na všech svých webech dělám, ale nemůžete to po nikom *vyžadovat.*

Je to problém z podobného soudku jako to, že většina lidí jaksi netuší, že adresa WWW stránky začíná http:// - bez něj to není adresy. Úplně zapomněli, že to, že jim adresu pod rukou automaticky kompletuje jejich prohlížeč, ještě neznamená, že URL mají nějaký zjednodušený tvar... Ale to sem nepatří...

[18] Vložil(a): Richard, 2004-03-10, 11:31 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [17] - V tomhle s tebou ovšem částečně nesouhlasím. Myslím si že pokud tomu nic nebrání, měla by se adresa domény bez WWW přesměrovávat na WWW stránku, zlepšuje to přístupnost webu. Pokud na tom má jiné služby, ty většinou nejsou tolik využívané takže na ně klidně může udělat subdoménu (ftp.xyz.com).

[19] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-10, 13:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Ale ja si taky myslim, ze BY MELA. Jen nesouhlasim s tim, ze MUSI, nebo ze se to apriori povazuje za automaticke. To neni pravda.

Krome toho je to celkem OT, od tematu puvodniho prispevku uz jsem asi dost odbocili. A navic mam pocit, ze uz se to tady jednou propiralo...

[20] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-10, 14:13 Solo | MuteČtenáři: ---

je tu ještě jeden pohled na věc: SEO. A ten hovoří jasně: jen jednu variantu zápisu užívati budeš, a jinudy přistupující ovečky hlavičkou CCCI presměrovávati na správnou cestu nepomneš. Amen.

[21] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-03-10, 21:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [12]: Mohl bys, Petře, naznačit, jak sis ověřil, že je vypovídací hodnota onoho žebříčku pofiderní? Ty jsi snad prověřoval všech 100 webů podle všech cca. 30 kritérií, které byly při hodnocení uplatněny? Nebo snad znáš konkrétní výsledky testů, na základě kterých byl žebříček sestaven? Nebo znáš alespoň ta kritéria hodnocení a nesouhlasíš s jejich výběrem a prioritou?

Abychom si rozuměli, tvoje kritika onoho jednoho konkrétního webu je naprosto v pořádku a já proti ní nemám ani ň. Zároveň ale nechápu, proč kritizuješ určité uspořádání sta předem daných webů, když o těch zbývajících 99 nic nevíš a nevíš ani nic o tom, čím se to uspořádání řídilo.

Akce WebTop100 byla médii silně dezinterpretována (dělají někdy média něco jiného?), nicméně zcela nepopiratelným faktem je, že přinesla velmi pozitivní výsledky. Majitelé oněch 100 webů a jejich autoři se totiž z detailních výsledků hodnocení dozvěděli, jak jsou jejich weby ve skutečnosti *špatné* a část z nich si z toho vzala ponaučení.

Například zvýšený zájem o přístupnost stránek, který je ze strany Top100 společností poslední dobou patrný, má z velké části na svědomí přednáška Davida Špinara přednesená právě na konferenci WebTop100 a čerpající z tristních výsledků hodnocení.

Bylo by fajn, kdyby ses příště držel témat, o kterých máš alespoň nějaké informace.

[22] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-11, 01:18 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [21] > Marku, opakuji:

a) O mediální prezentaci WebTop100 nic nevím, protože jsem se s ní nikdy předtím nesetkal a nyní jsem tento název viděl prvně (věř nebo ne).

b) Jakýkoli žeebříček, který ohodnotí (podle jakýchkoli kritérií) něco, na co se podívám čtyřmi svými prohlížeči a pořád vidím jen bílou stránku, považuji nutně za pofiderní.

c) Souhlasím s tebou, že by bylo špatné, kdybych fušoval do nějaké oblasti, o níž nejsem informován. Ale to já nedělám - já jen komentuji jediný prostý fakt: a sice že web JME se chlubí tím, že byl vyhodnocen jako osmý nejlepší (a vůbec nejlepší v energetice) v jakémsi žebříčku WebTop100. A protože já z toho webu - ať dělám, co dělám - vidím jen prázdnou bílou stránku, vyvozuji z toho, že zmíněný žebříček je nějaký divný. --- Kde je v mé úvaze chyba?

A mimochodem: jakékoli hodnocení, byť by mělo 300 kritérií, by mělo webu, který není vidět, dát 0 (nula) bodů. Leda by jedním z těch kritérií byla neviditelnost.

[23] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-03-11, 02:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [22]: Petře, bílou stránku z toho webu vidíš *ty*. Je dost lidí, kteří vidí něco jiného. To znamená, že ten web má problém s přístupností. Jenže problémy s přístupností měly všechny weby z Top100. Přesto je bylo potřeba nějak seřadit. Proto jsem se tě ptal, zda jsi prošel tehdejší stav zbývajících 99, že se cítíš oprávněn zpochybňovan pořadí.

Znovu opakuju: kritizuj současný stav jakéhokoli z těch webů. Věřím, že taková kritika bude přesná a zcela oprávněná. Kritizuj i to, že se určitá firma *chlubí*, že v tom žebříčku byla na určitém místě. I to by bylo zcela oprávněné a já bych se pod to podepsal, protože ani web na absolutně prvním místě se IMHO nemá čím chlubit. Ale proboha, nekritizuj to pořadí jako takové, když o něm nic nevíš. Já o něm vím asi desetkrát víc než ty a nikdy bych se ho kritizovat neodvážil, protože k tomu prostě nemám dost informací.

Pokud se mnou nadále nesouhlasíš, zkus navrhnout, podle jakého klíče by se weby společností z CzechTop100 měly seřadit, aby ti ten žebříček pofidérní nepřipadal. Ale znovu tě upozorňuji, pokud jako kritérium s absolutní vahou zvolíš přístupnost resp. kompatibilitu prohlížečů, velmi pravděpodobně se všech 100 webů umístí na posledním místě a tudíž se všech 100 společností bude chlubit, že byly první :-)

[24] Vložil(a): JD, 2004-03-11, 12:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[22] Koukal jsem na to a reseni bych mel. Prvni misto (pripadne prvni 3) vubec neudelit. Zduvodneni: nesplnuji kriteria pristupnosti.

[25] Vložil(a): Špendl, 2004-03-11, 13:59 Solo | MuteČtenáři: ---

ad 23) - Já také nic nevidím na stránkám JME. Nejen pixy:-)

> Jenže problémy s přístupností měly všechny weby z Top100.
Všichni víme, že spousta stránek má problémy s kompatibilitou prohlížečů. Jsem smířen se stavem, že mnoho stránek uvidím všelijak poškozených či deformovaných, pokud se z nich dozvím potřebné informace. Ale existuje-li stránka ze které nemám šanci zjistit VŮBEC NIC, tak nemám jinou možnost, než považovat takovou stránku za NAPROSTÝ TRAPAS (v případě, že se jedná o profesionální prezentaci, a že není určena pro uzavřenou skupinu lidí). Opravdu nechápu, jak mě chcete přesvědčit, že otázka přístupnosti je jen jeden z mnoha parametrů hodnocení!

[26] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-11, 15:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[25] máte sto webů. Jeden horší než druhý. Seřaďte je od nejlepšího k nejhoršímu. (Vznikne WebTop100). Co na tom stále nechápete?

Kdyby se weby posuzovali pod Mozillou, asi by JME.cz nezaujal 8. místo, ale třeba 85. :-D

Přístupnost je stále zatím luxus, který si dovolí jen dobře informovaní - a těch je zatraceně málo.

[27] Vložil(a): Jirka Lahvička [web], 2004-03-11, 17:36 Solo | MuteČtenáři: ---

98,5 % návštěvníků, kteří používají IE5+ pod Windows, bude s webem spokojeno, zbylých 1,5 % se naštve (právem) a přinejmenším 50 % z nich web zpropaguje na svém blogu - to mi přijde jako dobrá strategie :-) Jinak z mobilu (žádný skript, žádné styly) se sice po www.jme.cz naviguje poněkud ztuha, ale jde to... tj. s tou přístupností to není zas tak tragické.

[28] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-03-11, 21:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [25]: Pane Špendle, napadá Vás nějaký rozumný důvod, proč byste v rámci hodnocení měl být zvýhodněn právě vy, jakožto zástupce menšiny používající jiné prohlížeče než IE, na úkor zástupců jiných menšin?

Když opustíme přístupnost, existuje např. ve vztahu ke společnostem CzechTop100 poměrně významná menšina lidí, které zajímají jen výroční zprávy těchto společností. Pro zástupce této menšiny je pro změnu naprostý trapas, když na webu výroční zpráva není a je jim přitom úplně putna, jak stránky vypadají v Mozille.

Takových menšin jsou desítky. Uživatelé jiných prohlížečů než IE jsou pouze jednou z nich -- nepochybně významnou, ale to bylo ve váze jednotlivých kritérií hodnocení co nejspravedlivěji zohledněno.

Na závěr si neodpustím kousavou poznámku. Vaše teatrální zvolání, že z té stránky nemáte šanci zjistit vůbec nic, sice působí efektně, ale nechce se mi věřit, že ho myslíte vážně. Pokud ćtete Pixyho weblog a pochopil jste technickou podstatu problému popsaného v článku, jistě se k obsahu oné stránky umíte dostat několika způsoby a žádný z nich vám nezabere víc než minutu. To je o hodně kratší doba, než jakou potřebuje nevidomý k základní orientaci i na špičkově přístupné stránce. Kdybyste méně přeceňoval své vlastní problémy, možná byste lépe chápal problémy druhých.

[29] Vložil(a): marek kucera, 2004-03-12, 13:01 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [28]: Pane Prokope, osobně jsem toho skromného názoru, že podstatným kriteriem je právě přístupnost. A to z těchto důvodů:
1/ pokud jsem běžný uživatel internetu, nezkoumám, jaký mám prohlížeč, či jakým jiným způsobem mohu zobrazit danou stránku ve svém prohlížeči (pokud ji z jakéhokoliv důvodu nevidím)
2/ podstatou zobrazování stránek v prohlížečích je získávání jakýchsi informací, pokud se mi informace nezobrazí jaká je jiná podstata?

Tudíž obecně souhlasím s Pixim, že takovýto web jaksi z větší části postrádá svou opodstatněnost.

Hezký den

[30] Vložil(a): Marek Prokop [web], 2004-03-13, 08:39 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [29]: Pane Kučero, já s vámi naprosto souhlasím. Přistupnost samozřejmě je velmi důležité kritérium. Zároveň to ale není kritérium jednoduché -- skládá se z mnoha dílčích kritérií. Nevím, proč by např. kompatibilita s Mozillou měla mít větší váhu, než přístupnost pro nevidomé či kompatibilita s PDA. Kromě toho jde o přístupnost *obsahu*. Kde není požadovaný obsah, nemá smysl ani přístupnost.

WebTop100 je nezávislý test, jehož cílem je co *nejvšestrannější* posouzení webů sta největších českých společností. Není to webdesignérská soutěž. Dokonce to vůbec není soutěž. Firmy tam své weby nepřihlašovaly a nemohly se účasti nijak vyhnout. V žebříčku (až na konci) jsou i firmy, které svůj web vůbec nemají.

[31] Vložil(a): martin, 2004-03-16, 19:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Naneštěstí to v Opeře funguje stejně jako v MSIE. Opera od verze 6.0 se totiž kde to standard W3C dovoluje snaží chovat jako MSIE ;-)

Nicméně autorova blbost je opravdu veliká.

[32] Vložil(a): No asi musim taky reagovat, 2004-03-29, 01:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Proste se nekteri lidi nasrali ze zrovna oni jako nejvetsi profici surferi na tech strankach nic nevidi. A nejhorsi na tom je , ze kdyz si tu stranku otevre kdokoliv z Dolni Lhoty tak se mu objevi cela a dokonce se mu treba bude libit i vic nez kdejaky blog.

PS: Elektrika na jizni morave asi proste neni pro lidi co vyuzivaji prihlizece bez javascriptu.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]