TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku IDOS-přikázání: Jízdního řádu si neuložíš!


[1] Vložil(a): Lukáš Hroch [web], 2004-03-09, 21:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo, tak na tohle jsem narazil už velmi dávno, kdy jsem ještě nechápal proč to nefunguje. Ono je to asi způsobeno tím, že nechtějí, aby jejich databázi využívala nějaká třetí strana a IDOS přišel o peníze za zobrazování reklamy a radši vyhodí tuto hlášku a nezapomene nabídnou své vlastní domény. Jde jen o prachy.

[2] Vložil(a): Lukáš Hroch [web], 2004-03-09, 21:15 Solo | MuteČtenáři: ---

...teď mě napadlo... nešel by na to nějakej favelet, aby to vyplnilo formulář, odeslalo a vykoukli jen výsledky?

[3] Vložil(a): Yim [web], 2004-03-09, 21:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno budou v tom především ty peníze.... mají tam reklamy jak na*** a každé kliknutí míň je spousta zobrazení míň.

[4] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-09, 22:28 Solo | MuteČtenáři: ---

No uz tady padl tento skvely link http://www.jizdnirady.cz/blind/ConnForm.asp?tt=X kde zadna reklama neni.... Takze duvod bych videl nekde jinde

[5] Vložil(a): Milan [web], 2004-03-09, 22:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Já jsem to v minulosti řešil na kolejních stránkách (http://www.kolej.mff.cuni.cz) tak, že jsem si udělal formulář, který jim odesílal požadované údaje z předvyplněného formuláře (problém byl totiž ten, že url časem vypršelo a další den nefungovalo).
Teď to řeším tak, že se stránky stáhnou poloautomaticky a naparsují do databáze, odkud je používám.
Možná to vede právě k tomu, čemu chtěli zabránit. :)

[6] Vložil(a): Lukáš Hroch [web], 2004-03-09, 22:31 Solo | MuteČtenáři: ---

[4] to bude asi tím, že slepci nevidí blikající bannery :)

[7] Vložil(a): ::.m.art.in.:: [web], 2004-03-09, 23:45 Solo | MuteČtenáři: ---

To me privadi na myslenku - co kdyz pouzivam firewall (treba kerio), ktere blokuje/maze hodnotu "referer"? To se pak na stranky asi nekouknu vubec... :-(

[8] Vložil(a): xxx, 2004-03-10, 01:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Zkouseli jsme kdysi s IDOSem jednat a jsou to ****. Jejich snaha znemoznit znauzivani dat je trosku postavena na hlavu, protoze nas cil byl u nas vyplnit formular a U NICH zobrazit vysledky (a jejich reklamy) a i to je spatne. Nicmene existuje format http://www.vlak-bus.cz/connform.asp?&tt=c&f=xxx&t=yyy ktery nekontroluje referer a aspon predvyplni odkud a kam.

[9] Vložil(a): Alanko [web], 2004-03-10, 01:49 Solo | MuteČtenáři: ---

A to si hoši neviete urobiť blbý skript v PHP (napríklad za pomoci snoopy-ho) a kýžený referer mu naservírovať?

[10] Vložil(a): dgx [web], 2004-03-10, 01:58 Solo | MuteČtenáři: ---

[9] No umíš to ty, já, a ještě dalších 1000 lidí v ČR? A co zbytek?

[11] Vložil(a): Vita, 2004-03-10, 08:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Zneuziti dat nezbaranite. Pulka z tech1 co tu diskutuji by totiz nejspis bez potizi dokazala napsat skriptik co si o rad 'zazada' a nasledne si ho vyparsuje z vysledku.

[12] Vložil(a): JayFinch, 2004-03-10, 09:32 Solo | MuteČtenáři: ---

V Mozille s nainstalovanymi TabbrowserExtensions se da u bookmarku nastavit Referrer ktery ma posilat.

[13] Vložil(a): Jirka, 2004-03-10, 10:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Jisdni rady (alespon na www.vlak.cz ktere pouzivam, jine jsem nezkousel) umoznuji ulozit si sest oblibenych spojeni do databaze serveru (pres cookies) - pak se z hlavni stranky vyvolaji temi kliknutim na jedno z tech cisel vpravo dole. Vim ze to neni uplne ono, ale mne to uplne staci, je to na vyber z bookmarku a jedno kliknuti.

[14] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-10, 10:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [13] > Ano, a jeste pred tim si musim vybrat taky spravnou databazi z pismenek A-B-C-D-E-F vlevo (rady vlak+bus, MHD Kladno, PID Praha atd.) Pak se nacte prislusna stranka a pak si teprv muzu vybrat z tech predvoleb 1-6. Uzasne prakticke a intuitivni, jen co je pravda... :(

[15] Vložil(a): boni, 2004-03-10, 11:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky jsem tenhle problém řešil a nakonec vymyslel toto nepříliš hezké, ale snad postačující řešení: http://www.rostova.cz/map.php

[16] Vložil(a): Lamanai, 2004-03-10, 13:51 Solo | MuteČtenáři: ---

to je jistě nepohodlné a nepříliš praktické

co mi ovšem přijde naprosto děsivé je nespolehlivost řádů... v sobotu jsem jel na několik přestupů přes půl republiky a kdybych nepřišel na autobusák čtrvt hodiny před idosem avizovaným odjezdem spoje, už bych nestihl ani jeden z ostatních přípojů :-grrrrrrr

[17] Vložil(a): noname, 2004-03-10, 19:50 Solo | MuteČtenáři: ---

mimochodem já bych se spíše zabýval otázkou, proč to tak blbě je, vždyť přeci idos je podnik vlastněný ČD, stará se o jejich datovou komunikaci a je přeci v zájmu ČD, aby se jezdilo a propagovalo co nejvíc. Já bych naopak umožnil parsing do xml tak, aby šlo nejenom bookmarkovat, ale také aby se to mohlo integrovat do jakýchkoliv stránek pod jejich vlastním vzhledem a nebo do informačních systémů (třeba pro nějaké dopravce či cestovky či hotely ...).
ad [16] imho bude chyba na straně té autobusové společnosti, že nepodala idosu změny, dala je blbě či nedala včas. ČD může logicky ručit jen za vlastní spoje (a to jen do omezené míry, protože výluky tam nepublikují)

[18] Vložil(a): Lamanai, 2004-03-11, 14:54 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [17] což mě ovšem, jakožto uživatele, který se chce dostat v určitý čas z jednoho místa na jiné, příliš neuklidňuje (z místa A do místa B, jak by řekl Douglas Adams :-)))

[19] Vložil(a): Cerna ovce, 2004-03-13, 00:32 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno, ja si udelal faveletek, ktery mi zobrazuje nejblizsi spoje odnekud nekam. Za zaklad se vezme link jako tento:

http://dpp.cz/idos/ConnRes.asp?tt=e&from=0&from=28&from=1897&froml=-1&to=0&to=28&to=1585&tol=-1&date=13.3.2004&time=0:23&min1=1&max1=60&alg=1&isdep=1&beds=0&chn=7&stop=0&odcht=0&odch=50
ktery se dostane prostym odeslanim std. formulare. Jejich db uz si vygeneruje patricna cisla pro pole from a to. To se tedy cele zkopiruje a dal do toho linku staci jen vygenerovat aktualni datum a cas a je to. Samozrejme co zmena nastupu ci vystupu, to jiny favelet. Nezkousel jsem na mimomestske spoje, pouze na MHD Praha...

Mozna by to slo i trochu okudlat, ale byl jsem na to zatim linej...

No, a pokud si takhle vystopujete sve potrebne zastavky, resp. jejich cisla, muzete si udelat i formular, atd... Necham na vasi fantazii... Jasne, ze je to omezene, ale na to, aby si clovek rychle vyhledaval odjezdy svych nekolika malo casto pouzivanych linek, to bohate staci... :-)

PS: Kdyby se s tim nekdo delal, muzete sem hodit zdrojak? :-)

[20] Vložil(a): Cerna ovce, 2004-03-13, 00:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Doplnek k [19]: Spoj byl Z Vaclavskeho nam. na Smichovske nadr. a datu a cas si vyctete... :-)))

[21] Vložil(a): Beast, 2004-03-13, 07:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Zdravi Vas jeden z autoru IDOSu (zde drive take pod prezdivkou Prase z IDOSu). Rad bych Vam vysvetlit proc nejde ulozit odkaz na vyhledenany jizdni rad na IDOSu jak pise Pixy ve svem clanku. IDOS nekontroluje zadne referery, muzete si klidne dat odkaz na IDOS do bookmarku a normalne Vam pofrci ... problem je vsak s odkazy na vygenerovane jizdni rady. V tomto pripade je zde kontrolni mechanismus, ktery nas castecne chrani pred masivnim tunelovanim dat. Dalsi problem, ktery je timto zpusobem resen je technicky - v odkazu, ktery smeruje na vygenerovany jizdni rad je spousta cisel (nebudu popisovat kazde z nich). Tyto cisla jsou indexy (!! ne ID) napr. zastavek odkud a kam v jizdnim radu. Proto nelze zarucit, ze pri nahrani nove verze (aktualizace) jizdniho radu na IDOS nedojde k posunu techto indexu. Vysledek by pro uzivatele byl ten, ze tento ulozeny odkaz by z nicehoz nic "nepocital" spojeni z A do B, ale treba z X do Y. A muzu Vam potvrdit, ze jizdni rady na IDOSu se aktualizuji velice casto (napr. MHD Praha - PID se meni 3x tydne, autobusovy vetsinou 1x tydne). Takze zaverem (2 PIXY) v zadnem pripade neprovadime "trapne kontroly refereru". To ze v linku na stranku, ktera se Ti zobrazila jako chybova hlaska, je zaznamenan referer neznamena ze je kontrolujeme (je tam uveden pro logovani). A navic, zkusil bych - pokud mam nejaky problem s IDOSem - nejdrive kontaktovat autory a zeptat se (tak jako to dela spousta jinych uzivatelu) a az potom pokud se ti bude zdat odpoved neuspokojiva ji "novinarsky" prezentovat :-). Dekuji za pozornost :-)

[22] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-13, 11:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Beast > diky za vysvetleni. Mam k tomu jen dve veci - jestli se kontroluji referery, nebo se to dela nejak obdobne, je celkem jedno, kdyz vysledek je prakticky tentyz. A za druhe: ujistuji, ze prvni, o co jsem se snazil, bylo zeptat se primo nekoho z autoru. Nejdal jsem se ovsem pri hledani kontaktu na ne dostal na stranky CHAPS.cz, a tam uz se neda najit vubec zadny kontakt. Vazne by me zajimalo, jak "to dela spousta jinych uzivatelu", kdyz na strankach neni zadny e-mail, zadny "meta-author", zadny viditelny odkaz na technickeho spravce, nic. Kdybych tam neco takoveho nasel, rozhodne bych to nejprve resil touto cestou a neptal se vas takhle verejne.

BTW, kdyz jsem psal Dogma W4 - http://www.pixy.cz/dogma - vlozil jsem tam jako jeden ze zakladnich pozadavku na stranky, ze musi obsahovat jak viditelne zobrazeny e-mail na webmastera, tak informace o autorovi v metadatech. A vim sakra dobre, proc jsem to tam dal...

[23] Vložil(a): emh, 2004-03-14, 14:48 Solo | MuteČtenáři: ---

...aby sis nemusel vycucavat z prstu 'trapnej referer'? ;)

[24] Vložil(a): Beast, 2004-03-14, 17:00 Solo | MuteČtenáři: ---

[22] jsem rad ze jsi mel snahu to resit s nami, ale ... na kazde strance vlevo dole v blizko zapati (pod hlavnim pod hlavnim obsahem stranky) je sada zlutych ikon, z nich jedna v sobe nese obalku ... tam je formular pro zaslani feedbacku autorovi ... v helpu je tato ikona tez vysvetlena ... a muzu ti rict, ze opravdu spousta uzivatelu ji pouziva a najde ji ... to uvadim jen tak na okraj ... to ze zde neni primo odkaz v podobe emailove adresy je dano tim, ze na zpracovani dotazu pouzivame aplikaci (Email management) ... ;-)

[25] Vložil(a): emh, 2004-03-14, 18:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Dooobre si nabehl pan samozer :)))

[26] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-14, 19:14 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [24] > Ano, dole je skutecna jakasi ikonka, ktera pri trose fantazie pripomina obalku, ale neni nijak vysvetlena (title chybi) a po kliknuti na ni se nic nestane.

Nehodlam vysvetlovat, co delam zrovna na vasi strance s vypnutym javascriptem, ale to muj problem... Tak jako tak, jsem na vasi strance proste kontakt nenasel (to, ze k tomu musim mit zapnuty JS je jina vec - a o problemech pristupnosti tady asi nema cenu diskutovat)...

[27] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-14, 19:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Drahý "emh",
nevím, jaká úchylka vás nutí navštěvovat tyto vám tak odporné stránky, ale ujišťuji vás, že dělá-li vám to tak dobře, budu se snažit vaše masochistické choutky uspokojovat i nadále co nejlépe.

[28] Vložil(a): enemy [web], 2004-03-15, 12:12 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [24] > Tak jsem si vyjimecne zapnul JS. To cemu rikate Email management (EM) je vec, kterou k smrti nenavidim. Zajimalo by me, kolik tim usetri provozovatel a o okolik neumerne vice to obtezuje uzivatele. Stejny nesmysl se provozuje na cd.cz!
V principu jde o hloupost: Ja se chci na neco zeptat, ale nejdrive musim odpovedet na spousty nesouvislosti pocinaje barvou bot a velikosti pradla. Navic neni vubec zrejmo, zda nejaka zprava odesla (vim ja jak osetril programator odeslani), komu odesla a zda se mnou adresat odmita mluvit, nebo jen nejsem hodny odpovedi.
Beast na vysvetleni pouziti EM potreboval 6 vet. Jak jednoduche by to bylo kdyby tam visel jeden e-mail.
PS: nenavidim otvirani novych oken. umim to sam kdyz chci.

[29] Vložil(a): Beast, 2004-03-15, 13:51 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] ja jsem nevysvetloval podstatu EM, ale umisteni ikony to je rozdil :-) ... EM pouzivame z toho duvodu, ze chodi hodne mailu a je tu nekolik zodpovednych osob, ktere na ne odpovidaji a EM nam v tom vyrazne pomaha ... co se tyce otazek - na zacatek se vas to zepta na okruh ceho se Vase pripominka tyka (druh dopravy ...) a pote uz jdete primo na formular, kde napisete Jmeno, Email a text dotazu ... nevim co se Vam na tom zda sloziteho ... a navic po odeslani se objevi okno, kde je napsano, ze mail byl odeslan ... tak nevim kam jste se dival, ale me se to zda dostatecne jednoduche a zrejme ;-) ...

[30] Vložil(a): Beast, 2004-03-15, 14:09 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] ... doplneni ... jeste jsem si to sam vyzkousel (normalne nemam duvod to pouzivat :-) ) a co se tyce te jistoty odeslani a prijeti mailu ke zpracovani, tak pokud uvedete spravnou emailovou adresu, tak Vam prijde potvrzeni o prevzeti dotazu do systemu.

[31] Vložil(a): enemy [web], 2004-03-15, 15:55 Solo | MuteČtenáři: ---

[28-29] Bear > Hmmm. V tom pripade mam uz jen jednu otazku. Pro koho ten system vlastne delate? Pro uzivatele Internetu asi ne...
Vas popsany postup je pohledem programatora - sam pisete ze EM nemate duvod pouzivat. Zkuste se na to podivat okem skutecneho uzivatele = ciziho cloveka.

[32] Vložil(a): Beast, 2004-03-15, 21:48 Solo | MuteČtenáři: ---

[31]
1. system delame pro uzivatele internetu to mate pravdu, koneckoncu i pro Vas ... vzhledem k tomu ze vite jak vypada formular na zasilani pripominek, tak IDOS asi pouzivate
2. nevim co na tom, jak jsem popsal co je na formularich pro zaslani dotazu, je pohledem progrmatora ... ja jsem si "kliknul" na tu ikonu jako klasicky uzivatel a vyplnil jsem ho, poslal a dostal jsem odpoved ... nerozumim co je na tom ten "pohled programatora" ... ja si myslim ze to neni nic sloziteho a navic podle poctu dotazu, ktere pres tento formular chodi si to zrejme nemysli vic lidi nez ja programator
3. ano, mate pravdu ... nemam duvod pouzivat EM na IDOSu, protoze jsem jeho autor a nebudu si sam sobe psat pripominky ... a na dotazy odpovidaji moji kolegove, kteri sedi o poschodi niz a obcas i ja ;-)

[33] Vložil(a): Bobo [web], 2004-03-19, 17:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Pokud by někoho zajímalo, proč vznikl EM na IDOSu, tak jedním z důvodů bylo i potřeba shromažďovat na jednom jediném místě dotazy, připomínky, stížnosti (apod.) a odpovědi na ně.
To, že to je technicky vyřešeno ne zrovna nejlépe, je něco jiného (a jen tak mimochodem, EM nedělal CHAPS, ale ČD - to jen pro upřesnění).

IDOS tu byl již několikrát propírán a s většinou názorů celkem souhlasím, ale věřím, že se v budoucnosti určitě IDOS změní k lepšímu. Problém je v tom, kdo to zaplatí? Jestli chce někdo z vás zainvestovat, klidně nám do CHAPSu napište, věřím tomu, že bude možné se se šéfem domluvit.

[34] Vložil(a): enemy [web], 2004-03-23, 17:47 Solo | MuteČtenáři: ---

ad(33b) Ze nemate penize na standard? Az se priste narodim budu pracovat jen pro statni sektor, Ceske drahy... a obavam se, ze neumru hladem.

[35] Vložil(a): emh, 2004-03-24, 16:58 Solo | MuteČtenáři: ---

No co, tak si placl kravinu a vztek ti zabranil videt tu ikonku, to se stava. Kdybys uznal omyl a sklapnul, tak se nic nedeje, ale ty potrebujes zachovat pozu, takze se ztrapnis jeste jednou :) A to uz je evidentni masochismus, takze musis nekoho za masochistu oznacit, aby to nebylo na tobe :D PS: kdyz si nervozni, tak delas hrubky (to byl vubec divnej napad, znicehonic zacit psat s diakritikou), davej pozor! ;) Jojo, ja je delam taky, ale ja nejsem pres cestinu takovej samozer :P :D

[36] Vložil(a): pixy [web], 2004-03-24, 18:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Ty jsi vážně divný jedinec... Nu což, sám se divím, že se nad tím ještě pozastavuju - podivíni a excentrici se najdou vždy a všude. Raději no comment...

[37] Vložil(a): emh, 2004-03-31, 18:56 Solo | MuteČtenáři: ---

'Divny jedinec', 'podivin', 'excentrik' a nakonec 'no comment'? Ty nejspis vubec netusis, co to slovni spojeni znamena :D Trosku jsem si zaprovokoval, abys to tak nezral; tak uz se nezlob ;)

[38] Vložil(a): the best u are [web], 2005-09-02, 06:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Good blog


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]