TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Málo webdesignu, málo


[1] Vložil(a): Jan Dvořák, 2004-04-27, 18:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Už se těším a doufám, že v ní najdu pořídnou sbírku css hacků ;-)

[2] Vložil(a): Plaváček [web], 2004-04-27, 18:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Nezlobím se, netrpělivě očekávám

[3] Vložil(a): Tomáš Halász, 2004-04-27, 18:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Já tedy čekám trpělivě :-)

[4] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-04-27, 18:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Hlavně si dej bacha na Word - zálohuj a zálohuj... ;-)

[5] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-04-27, 18:40 Solo | MuteČtenáři: ---

A nepsals ještě něco o novém webu? Ten bude až po dokončení knihy?

Jinak ať těch chvil je co nejvíc...

[6] Vložil(a): johnny [web], 2004-04-27, 18:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[3]: Word? Tam by psal knihu jen blázen, natož pak pixy :)
Doufám, že to se z té knihy stane opět "povinná četba každého webdesignéra" :)

[7] Vložil(a): brn, 2004-04-27, 19:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky se tesim. Ac to ma byt knizka o CSS, co treba dat tam i kapitolku o tom, jak spravne psat XHTML (tim myslim co vsechno je dobre nastavovat treba u odkazu - parametry rev a rel).

[8] Vložil(a): ahasver, 2004-04-27, 19:19 Solo | MuteČtenáři: ---

co takhle dávat ukázky z knihy do blogu?

[9] Vložil(a): Endlife [web], 2004-04-27, 21:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Přidávám se k zástupu čekajících :)

// jak vidno, BBedit v sw preferencích tu nikdo nezahlédl ;)

[10] Vložil(a): Japan [web], 2004-04-27, 21:07 Solo | MuteČtenáři: ---

[4] - nechci se plest, ale na MacOS asi Word neni :_)

Jinak na knizku se asi tesi uplne kazdy rozumny webdesigner :_D

[11] Vložil(a): DJ.Maca, 2004-04-27, 21:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Rad bych videl v knize nejaky usek o volbe pisma. Spravny vyber pismen mezi platformami. Nejak bych probral problematiku semantiky, porad je spoustu webu za to kritizovano, ale mnoho lidi o spravne semantice nic nevi. Bude tam v knizce naznaceno okrajove o CSS3? Je sice porad ve vyvoji.... A chtelo by to vic prikladu :o) Ale i z te minule se da naucit skvele. Ja jsem s tim nemel porblemy, ale mluvim za jine :o)

[12] Vložil(a): MarvinX, 2004-04-27, 21:34 Solo | MuteČtenáři: ---

No už aby to bylo. Taky se těším. První knížka je pro mě velice cenným pomocníkem, ale už pomalu přestává stačit.:-)) Jedna kapitolka věnovaná CSS hacku by se tam náhodou nenašla?:-)

PS: Víteli někdo o nějakém zdroji kde je možné se o CSS hacku dozvědět víc, prosím uveďte ho sem. Děkuji.

[13] Vložil(a): undy, 2004-04-27, 21:34 Solo | MuteČtenáři: ---

[10]
myslim ze je:

http://www.microsoft.com/mac/products/wordx/wordx.aspx?pid=wordx

[14] Vložil(a): rADo [web], 2004-04-27, 21:35 Solo | MuteČtenáři: ---

[10] na MacOS samozřejmě Word je, a to (IMHO) dokonce lepší než na Win ;)

[15] Vložil(a): braggart [web], 2004-04-27, 22:08 Solo | MuteČtenáři: ---

No, hlavně že zbývá čas na Vesjolyje kartinky ;)

[16] Vložil(a): Satano, 2004-04-27, 22:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Zdravím...

Na novú knižku som veľmi zvedavý. Tú prvú som si kúpil a je výborná. Hlavne pre to, že popisuje ako to celé funguje (resp. by malo) vo vnútri. Ale predsa by som mal jednu výhradu k nej. A to je index na konci. Chýbali mi v ňom odkazy na jednotlivé CSS vlastnosti. Niekedy som proste potreboval zistiť aké parametre má a ako sa používa konkrétna vlastnosť a musel som ísť cez obsah, prípadne len tak listovať. Myslím si, že by boo elegantnejšie len sa kuknúť dozadu a potom si nalistovať príslušnú stránku. Tak ak aj v druhej knižke bude podrobný popis jednotlivých vlastností, je možné zaradiť ich do indexu? :-)

[17] Vložil(a): Roj [web], 2004-04-27, 22:54 Solo | MuteČtenáři: ---

Me to vubec nevadi, ze je malo webdesignu :-)
Ale knizku si asi koupim.

[18] Vložil(a): pixy [web], 2004-04-27, 23:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Díky všem, fakt... Vezmu to postupně:

- Ale ano, píšu to ve Wordu. Word pro MacOSX je, je opravdu lepší než ten okenní - leč stále dost příšerný na to, aby to bylo utrpením. Nicméně ve Wordu to musím odevzdat, tak to v něm i píšu.

- Ano, budou hacky, dokonce celá kapitolka. Ano, budou příklady. Hafo.

- Ano, bude kapitolka o písmu a budou tam typické sady fontů.

- Ne, ukázaky z knihy (zatím) publikovat nebudu anžto (zatím) nemůžu.

- Na Kartinki zbývá času taky málo. A hlavně je velký rozdíl v tom vybrat si patnáct minut na koláž do Kartinek a čas na konížku. Tady totiž méně než hodina nemá smysl.

- a konečně [16] > vlastnosti CSS v tom indexu jsou. Jen jsou zařazeny jednotně pod "C", položka "CSS vlastnost" - a pod ní jsou pěkně jedna za druhou.

[19] Vložil(a): dusoft [web], 2004-04-27, 23:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad [11]:

Odporucam prezriet prieskum nazvany
Code Style: Top forty font survey results for Windows, Mac and Unix family fonts combined

na adrese:
http://www.codestyle.org/css/font-family/sampler-CombinedResults.shtml

Najdes tam najcastejsie pritomne pisma v systeme (WIndows, Mac, tusim aj Linux), tak je dobre z toho vychadzat.

[20] Vložil(a): pixy [web], 2004-04-27, 23:36 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [19] > Ujišťuji, že všechny americké výzkumy a podobná anglická pravidla jsou v českém prostředí úplně naprd. Ale úplně. Naprosto. Totálně. Fakt.

[21] Vložil(a): Vita/Marabu, 2004-04-28, 00:24 Solo | MuteČtenáři: ---

[19] hlavne americane jsou ve spouste veci celkem... nechci rict pozadu no ale rekneme hodne konzervativni - a tim nemyslim jen webdesign ale i pouzite prohlizece. Zatimco u nas se lide osklibaji nad IE 5.0, v USA neni problem nachazet ve vetsim mnozstvi i IE 4.0 (podotykam ze toto neni jen domnenka)

[11] Otazka je zda to ma smysl. Zamyslete se nad tim kdy ma vyjit dalsi IE... a asi sam usoudite ze bavit se o vecech jako je CSS3 z hlediska pouzitelnosti je vec zcela marna. Nemluve o tom ze spousta firem jede dnes na win98 a ty jiste nekoupi winy jen kvuli novemu prohlizeci.

[22] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-04-28, 07:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Citace: "Vyjde, řekl bych, velmi záhy poté, co ji dokončím."
Teze: Takže se dá předpokládat, že ji dokončíš krátce před jejím vydáním ;o)

[23] Vložil(a): vincent [web], 2004-04-28, 07:28 Solo | MuteČtenáři: ---

ano ano ano jo
uz se na ni tesim, mYslim ze bych si ji byl ochotnejl koupit i naslepo, bez toho, ze bych videl co je vevnitr
neco o css3 tam klidne muze byt a cekat na MSIE, tak to by se nemohlo psat ani o css2 :)

[24] Vložil(a): jacobi [web], 2004-04-28, 08:44 Solo | MuteČtenáři: ---

ad[18] Co je to za vydavatelství, že chtějí texty ve Wordu? To už se Billovi podařilo zmagořit úplně celý svět?

Možná to ale vysvětluje příšernou sazbu některých knih.

Na druhou stranu by mohl vzniknout pěkný paradox, kdyby kniha pranýřující nešvary internetové sazby byla plná nešvarů knižní sazby.

[25] Vložil(a): rony, 2004-04-28, 08:52 Solo | MuteČtenáři: ---

[24] ved oni len chcu surovy text, ktory napchaju do DTP. Co sa ti na tom nezda? Aj text z Wordu moze niekto napisat tak dobre, ze sadzac nema s nim uz prilis vela prace - staci nepisat viac medzier za sebou, staci nerobit stlpce tabuiek medzerami...

[26] Vložil(a): Chose, 2004-04-28, 09:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Myslíte, že má ještě smysl pořizovat si ten předchozí díl?
Bude ten nový rozšířením toho předchozího, nebo všechny důležité kapitoly probere pěkně znovu s ohledem na novinky?

[27] Vložil(a): wolf, 2004-04-28, 09:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Na co kniha, kdyz mate vsechno na webu?

Pixyho prvni knihu jsem videl, je mnohem lepsi nez ta "reference" od toho druheho (Prokopa?), ale porad tam neni tolik informaci, aby me to presvedcilo ke koupi.

A to nemluvim o tom, ze kazda pocitacova kniha je zastarala uz v dobe vydani.

Posledni kniha, kterou jsem si koupil k pocitaci, byla Ucebnice jazyka C od Herouta (to jsem jeste nemel inet :)

Pocitacova kniha se totiz vetsinou neda cist jako detektivka v posteli, ale stejne clovek musi sedet u pocitace, tak je jedno, jestli kouka do knihy nebo Googlu.

Priklad - bude ta "hack kapitola" obsahovat vic, nez je treba na http://www.dithered.com/css_filters/index.html ?

[28] Vložil(a): pixy [web], 2004-04-28, 09:26 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [26] > Ne ne, obě knížky nebudou mít mnoho společného, spíš bych skoro řekl, že jedna se neobejde bez druhé. Zatímco "CSS: Kompletní průvodce" je hodně teoretická a popisuje do detailu jazyk CSS, tahle druhá bude její pravý opak. Však uvidíte.

ad [27] > Každému jeho Poděbrady. Ale předpokládám, že u mě určitě nenajdete víc hacků než můžete najít na webu - některé tam dokonce úmyslně nadám, protože to jsou prasárny a problém, který řeší, se dá vyřešit jinak. U mě toho bude míň, ale zase to bude česky a s příklady. Někomu to holt vyhovuje tak, někomu onak. Na tom přece není nic divného... ;)

[29] Vložil(a): E.T. [web], 2004-04-28, 09:28 Solo | MuteČtenáři: ---

ja se teda taky tesim resp. mi temer vazne prace protoze tak trochu vyckavam na tu knigu jen bych mel napad jak to odevzdani jeste vic zkomplikovat a asi i oddalit:

nemohla by miti prilou ve forme CD s ukazkama?

[30] Vložil(a): dusoft [web], 2004-04-28, 09:40 Solo | MuteČtenáři: ---

[20] mozno mas pravdu, ale niekto robi aj stranky pre zahranicnych navstevnikov, v tom pripade sa mu to moze hodit. neviem, ako je to v sr a cr so statistikami fontov

[31] Vložil(a): pixy [web], 2004-04-28, 09:44 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [29] > Mozna se budes divit, ale i CD bude.

[32] Vložil(a): jacobi [web], 2004-04-28, 13:13 Solo | MuteČtenáři: ---

to[25] Jako sazeč ti mohu zodpovědně říci, že zpracovat text dodaný ve Wordu k sazbě je nesmírně zdlouhavé a složité. Sázet text ve Wordu se samozřejmě nedá - To spíš už cibule.

Při exportu do plain textu Word zanechává prapodivné znaky, někde vynechá mezeru, někde jich zase plno přidá. Uvozovky a jiné typografické znaky - No Comment. Zhruba se dá říci, že převést text z Wordu na čistý text je skoro tak pracné jako ho znova napsat.

Proto mě udivuje, že to někdo dokonce požaduje. Že by jistá forma masochismu?

[33] Vložil(a): Petr Kodytek [web], 2004-04-28, 13:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Uz se tesim na novou knihu, tu prvni jsem si sice poridil trochu pozde, ale na koupi takove knihy asi neni nikdy pozde. Doufam ze v ni najdu prinejmensim tolik prinosneho jako v te prvni.

Preji dostatek volneho casu a naslednych ctenaru. Jednoho mas jisteho :-).

Kody

[34] Vložil(a): TimJ, 2004-04-28, 15:28 Solo | MuteČtenáři: ---

[32] naprostej souhlas. Nejsem sice žádnej profi sazeč, ale s DTP mám dost zkušeností a musim říct, že není nic horšího než tahat text z wordu do něčeho jinýho. A když už se to dělá, tak si někdy uštetříte víc práce, když pojedete stylem copy+paste(special :-D) odstavec po odstavci...
Nicméně už jsem se setkal s firmou (které nemohu vytknout ani ň), kde opravné texty v cizích jazycích byly dodávány ve Wordu. A taková řečtina, to je teprve věc :-P
Pixy: skvěle, už se moc těším, nevím jak ostatní, ale já bych se do vydání knížky webdesign na blogu uplně obešel. Jen aby ta knížka stála za to (jakože stát bude, známe tě Pixy :-)).

[35] Vložil(a): Petr Vaclavek [web], 2004-04-28, 17:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Jo jo to psani ve wordu je opruz a ComputerPress me docela sokoval tim, ze to v tomto formatu pozadoval (predpokladam, ze Pixy to pise opet pro toto nakladatelstvi)! Nabizel jsem jim cisty text, XML, PDF, HTML.... chteli word. Jejich oduvodneni - jsou kombajnem na knihy a cestu World -> sazba uz maji vyresenou. Takze jsem to z toho XML (Docbook) prekonvertil do RTF a byl jsem neskonale stasten, ze jsem z Wordu nezesedivel :))

[36] Vložil(a): bery, 2004-04-28, 18:43 Solo | MuteČtenáři: ---

[16] na to je snad asi lepsi elektronicka publikace (referencka ze zvonu je reklbych postacujici - rychlejsi)
j

[37] Vložil(a): Keddie, 2004-04-28, 20:21 Solo | MuteČtenáři: ---

[32], [34] Hmm, zajimave, ja jsem s tim nikdy takove problemy nemel. Nicmene je pravda, ze ten striktni pozadavek na Word taky nechapu.

[38] Vložil(a): Keddie, 2004-04-28, 20:23 Solo | MuteČtenáři: ---

Jinak preji samozrejme co nejvice casu, nejmene preklepu a spoooustu volneho casu (nejen) na psani knizky :o). No a samozrejme po dokonceni alespon dve reedice (pokud z nich autor taky neco ma) ;o)).

[39] Vložil(a): Urbi [web], 2004-04-28, 22:55 Solo | MuteČtenáři: ---

[18] ad 5 (Kartinky)
To je presne o tom, proc pri praci na PC udelam bokem strasne moc jinych veci (vetsinou ptakovin).
Dokopat se k tomu na tu (minimalne) hodinku docela trva.

[40] Vložil(a): Danny, 2004-04-30, 21:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Tedy, kdyby se na tom CD ke knížce objevilo i DOGMA W4 v PDF (a samozřejmě kopie webové verze), bylo by to úplné žůůůžo! :-)

[41] Vložil(a): Bobo [web], 2004-05-04, 12:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Měl bych jen takový nepatrný maličký dotázek. Jak se ta knížka bude jmenovat?

Já jen, že se při nákupu knih většinou řídím jejich názvy a velice nerad bych ji propásl, ale zatím jsem zde nikde její název nenašel.

[42] Vložil(a): mafo [web], 2004-05-04, 22:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] nuz, k predoslej knihe som sa nedostal, takze si asi pobezim po obe

[43] Vložil(a): bukaJ, 2004-05-09, 04:51 Solo | MuteČtenáři: ---

[40] - Souhlasim a web vubec by tam mohl být, mimo blogů. A mimo PDF by někdě stranou měl zůstat surový - ale PDF je prima nápad, hezky bych to Dogma vytiskl a několika lidem bych tim hned přelepil monitor, aby si to konečně přečetli...


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]