TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Dílna dobrého stylu: WellStyled


[1] Vložil(a): m, 2004-05-29, 00:51 Solo | MuteČtenáři: ---

dovoluji si skromne mistra upozornit, ze na adrese http://www.wellstyled.com/css-replace-text-by-image.html se mi well styled text nejak prekryva modrym divem

[2] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-29, 00:59 Solo | MuteČtenáři: ---

V jakem prohlizeci, prosim? Ja to kontroloval v IE5/Win, IE6/Win, Mozille, Firefoxu, Opere a Safari - vsude OK. Diky za info.

[3] Vložil(a): David [web], 2004-05-29, 01:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak to prepinani jazyku je vazne "husty". Skvele vyreseny, zda se. Fakt super napad!

[4] Vložil(a): Štěpík, 2004-05-29, 02:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Výbeorný web. To přepínání jazyků je hodně sexy (ale musim se přiznat, že mi trvalo asi 5 minut, než jsem zjistil kudy na to).
Jediná chyba. Zlobí mě RSSko, mám čtečku FeedDemon a odkazy na články odkazují na správné stránky, ale na mém disku :-) a tam holt nejsou.
Jinak držim pěstě a těšim se na hodiny strávené na tomto webu

[5] Vložil(a): chuck.m [web], 2004-05-29, 02:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Pěkný design (skoro se mi chce říct "dobře stylovaný"), výborná volba jazyků (ačkoli mi taky dala chvilku zabrat).
Bravo, bravo a ještě jednou bravo!

[6] Vložil(a): Erix, 2004-05-29, 03:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Pekneeee! Dobre domenove jmeno!
Diky!

[7] Vložil(a): rADo [web], 2004-05-29, 03:29 Solo | MuteČtenáři: ---

To přepínání jazyků je velice sexy ;) Gratuluji :)

[8] Vložil(a): Tomáš Halász, 2004-05-29, 07:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, ja na to přepínání jazyků přišel až když jsem si to otevřel v IE 6 :-( Mozilla 1.7b neukazuje náhled.
Ale jinak super !

[9] Vložil(a): Mirek, 2004-05-29, 08:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Moc , moc pěkný , spíš dokonalý , akorát v tom rss jsou jen relativní cesty ?

[10] Vložil(a): Milan Kryl [web], 2004-05-29, 10:09 Solo | MuteČtenáři: ---

RSS kanal nevypada moc validne :(

http://www.feedvalidator.org/?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ewellstyled%2Ecom%2Frss%2Dcz%2Exml

super design a prepinani jazyku, i kdyz jsem nejdriv myslel, ze se jedna o chybku, protoze to jde strasne spatne cist :) male pismo a jeste sede na bilym.

Jinak bych se jeste primlouval za tmavsi pismo... trosku hur se mi to cte... :(

ale jinak super! ,-)

[11] Vložil(a): Ivan Pik [web], 2004-05-29, 10:12 Solo | MuteČtenáři: ---

Skvělé dílko!
Jen to přepínání jazyků mi nepřipadá moc dobrý, ale to je jen muj nazor, koukam, ze ostatni sou spokojeni, tak jsem asi menšina :)

Přeji hodně štěstí a úspěchů s vaším novým webem :)

Jen mimochodem, možná mi teď chybí představivost, ale logo webu mi nic neříká...
můžete prosím objasnit? :)

[12] Vložil(a): Ivan Pik [web], 2004-05-29, 10:14 Solo | MuteČtenáři: ---

[11]
Acha, to symbolizuje W :)

[13] Vložil(a): Vít Dlouhý [web], 2004-05-29, 10:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, je to super! Blahopřeju k dobře odvedené práci!

[14] Vložil(a): Lukyn.cz [web], 2004-05-29, 10:37 Solo | MuteČtenáři: ---

Skvělé, pěkné, vychytané a hlavně užitečné! Bravo!

[15] Vložil(a): Tomas Herceg [web], 2004-05-29, 10:40 Solo | MuteČtenáři: ---

moooooooooc pekna stranka akorat se mi nezda to prepinani jazyku, radsi bych to videl tak ze podlo toho jaky jazyky akceptuje browser tak takovy mu vracet, a s RSS mam taky problemy, ty relativni cesty evidentne nedelaj dobrotu mam RSS ctecku ktera je soucasti ceskyho firefoxu z czilla.cz, ali az ta tyhle mali chybycky je ten web super, preju hodne uspechu.

[16] Vložil(a): baser, 2004-05-29, 10:48 Solo | MuteČtenáři: ---

pixy, diky ze je to dvojjazycny a preji ti MOC a MOC uspechu s timto webem

[17] Vložil(a): Tomas Herceg [web], 2004-05-29, 10:48 Solo | MuteČtenáři: ---

tak ted se se na to kouk v IEcku, tam je to prepinani mnohem lepsi, jsou tam videt ty nahledy toho druhyho jazyka :), mam Firefox 0.8 na jatre 1.6, nezobrazuji se mi ani v mozille 1.8a. V Opere 7.5 je vse v poradku.

[18] Vložil(a): Lukáš Hroch [web], 2004-05-29, 10:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Wellstyled.com chválím u sebe, páč se mi to moc líbí, ale chci poznamenat něco jiného a trošku udělat reklamu (přestože s daným produktem nemám co do činění).
Všiml jsem si, že RSS kanály nemají absolutní URL viz. [4] a [9], ale pouze odkaz na html stránku, což působí problémy. Až na RSSPoint! Ten vám ohlásí, že "nekompletní odkaz" a nabídne vám jeho doplnění s tím, že si toto pamatuje pro celý zdroj. Více http://rsspoint.cz/

[19] Vložil(a): Jan Dvořák, 2004-05-29, 10:52 Solo | MuteČtenáři: ---

Hlavně neposílej stránky podle jazyku prohlížeče nebo OS, jak Ti navrhuje např. [15]. To bych pak na svých anglických Windousech nerozchodil. Web na mě působí pozitivně, ihned jsem se začetl... Skvělá práce!

[20] Vložil(a): Tomas Herceg [web], 2004-05-29, 11:08 Solo | MuteČtenáři: ---

[19] mel sem spis namysli ze by se pokusil identifikovat jazyk podle prohlizece s moznosti alternativni volby a navic v mozille si muzete vybrat jazyk jiny nez ve woknech a ten se pak odesila v hlavicce ale jestli pouzivate IE tak vam neni pomoci

[21] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-29, 11:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Díky všem. Za to RSS se omlouvám - to je pochopitelně moje chyba a už je opravená. Jen mě překvapuje, že moje RSS čtečka s tím neměla problém... (!)

Na ty Mozilly se musím podívat - moje Mozilly to zobrazují správně... :/

[22] Vložil(a): dlx, 2004-05-29, 11:20 Solo | MuteČtenáři: ---

vytkl bych barvu odkazů který se po najetí myši podbarví modře. je to nečitelný

jinak super :)

[23] Vložil(a): Michal Illich [web], 2004-05-29, 11:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Pěkné...

Nebylo by z hlediska použitelnosti vhodné nad ten náhled toho druhého jazyka dát text např. "click for english" a "klikněte pro češtinu" ?

[24] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-29, 11:38 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [23] > To jsem hodne zvazoval a asi to udelam - pokud se mi to povede. Ten sloupec je totiz odporna konstrukce plna hacku pro IE5 a IE6 a nejsem si jist, jestli se mi povede zvetsit horni padding... Ale zkusim to.

ad [22] > hovery sice odkazy podbarvi modre, ale soucasne by mely mit bily text. Zkontroluju to - mozna se to nekde deje u externich odkazu (mimo web, s tou sipeckou), protoze je tam trochu kouzleni s prioriitou kaskady - a mozna ma nejaky browser v tomhle bug a dela neco jinak nez ostatni. Kouknu na to...

[25] Vložil(a): Mojža, 2004-05-29, 11:51 Solo | MuteČtenáři: ---

Náhrada textu obrázkem, příklad 3 nefunguje dobře v win Mozille 1.6. Když zakážu obrázky, odkaz nevidím.
-----
Doufám, že všechny příklady a postupy jsou volně použitelné? Ptám se pro jistotu - asi by se to mohlo někam v úvodu napsat, softwarové patenty brzy dorazí i k nám...

Jinak díky - pro amatéry stránky k nezaplacení.

[26] Vložil(a): liq^, 2004-05-29, 12:29 Solo | MuteČtenáři: ---

Nevím, zda je to úmysl, ale v Odkazech nezůstává patička 'fixovaná' ke spodnímu okraji okna prohlížeče (W2k, Firefox 0.8cs, 1280x1024).

Jinak opravdu velmi pěkný a bezesporu užitečný web.

[27] Vložil(a): johnny [web], 2004-05-29, 12:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Opera 7.50, po patičce na stránce následuje vždy různě velké prázdné (bílé) místo.

[28] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-29, 12:56 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [26] > A jinde snad ano? To byste mě vylekal - patička není fixovaná nikde a nikam...

[29] Vložil(a): Jakub, 2004-05-29, 13:18 Solo | MuteČtenáři: ---

Moc pěkné! Čitelnost textu je ale, dle mého, celkem bídná (formou, nikoliv obsahem ,-).

[30] Vložil(a): liq^, 2004-05-29, 13:19 Solo | MuteČtenáři: ---

[28] Aha, pak je to v pořádku :) Ono jinde je to dáno délkou stránky, ale Odkazy jsou krátké a patička a pod ní prázdné místo na mě zapůsobila tak nějak divně rozhozeně..

[31] Vložil(a): E.T. [web], 2004-05-29, 13:35 Solo | MuteČtenáři: ---

tak me napada.... proc neni jeste nobelova cena za prinos k webdesignu? :-)

[32] Vložil(a): m, 2004-05-29, 13:38 Solo | MuteČtenáři: ---

[2] ahaaaa, tak uz to chapu, to je prepinani jazyka. takze to nemusi byt zas tak moc videt, kdyz si kazdy klikne a zobrazi js v jinem formatovani... slo o ten pravy sloupec. jinak pro inforamci mozilla 1.2.1 mac os9. (bohuzel vyssi mozilla pro os9 neexistuje, jestli chcete vedet, proc pouzivam zastaraly browser). kazdopadne, moje prvni uzivatelska zkusenost. klik here pro cestinu jsem nejak ignoroval, a aniz bych kamkoliv klikal, zacal jsem lustit ten sedy text. mozna by to tlacitko mohlo blikat vice nez 1x/sec cervene.

[33] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-05-29, 13:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Velice si cením Pixyho práce, ale rozhodně nezdílím názor že dvojjazyčný web je dobrý nápad. Viz:

http://www.zpravy.net/weblog/archiv/0405/wellstyled-css-webdesign-workshop.php

Možná jsem sám, ale moc výhod oproti nevýhodám nevidím.

[34] Vložil(a): mardon, 2004-05-29, 13:41 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem nadšená. Bez ztráty kytičky.
Něco takového, hlavně v češtině mi chybělo.
Doufám jen, že tak skvělě jak začalo se bude i pokračovat.

[35] Vložil(a): m, 2004-05-29, 14:11 Solo | MuteČtenáři: ---

[33] pridavam se. je taky potreba rict: pixy, je to dobra prace, dekujeme. ale ty dva jazyky... neeeeee! na strance by nemuselo byt tolik redundantnich informaci. mozna snad vlajecka...

[36] Vložil(a): liq^, 2004-05-29, 14:14 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [24] > Mrkl jsem na stránky ještě přes MSIE 5.0 a ten má evidentně problémy se zmiňovanými hovery - nepodbarví je, takže odkaz je bílý na bílé. Pozoroval jsem to například u nazvů článků v seznamu Článků, dále pak u prvních dvou odkazů výpisu Odkazů (zbylé jsou podbarevené správně), namátkou pak odkazy Příklad 1 a Příklad 2 v článku "Obrázky s popiskami" (btw. nebylo by lepší Obrázky s popisky?).

Bohužel si myslím, že starou verzi MSIE 5.0 používá ještě poměrně hodně lidí a bylo by škoda pokud by z Vaší stránky kvůli těmto podivnostem rychle prchali.

[37] Vložil(a): m, 2004-05-29, 14:18 Solo | MuteČtenáři: ---

[2] a jeste... na http://www.wellstyled.com/css-inline-blocks.html se mi nezalamuji nadpisy v zelenem boxu, takze jsou videt jen 1024+

[38] Vložil(a): Ritchie, 2004-05-29, 14:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Ač píšeš, že tvou angličtinu máme nechat být, tak bych přeci jen měl malou opravu. A zrovna na místě, kde se za svou angličtinu tak omlouváš. V angličtině se jména jazyků (čeština, angličtina) píší s velkým počátečním písmenem (Czech, English).
Označení státu jen jako Czech je nesmysl. Buď (the) Czech Republic, nebo Czechia. Podoba Czechia stejně jako český ekvivalent Česko ale zatím není moc rozšířená a známá. A neber prosím můj příspěvek jako pranýřování... ;-)

[39] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-05-29, 14:36 Solo | MuteČtenáři: ---

[23] - konstrukci "klikněte pro češtinu" bych na Pixyho webu opravdu viděl nerad. :)

Jinak Pixy - gratuluju a už odkazuju... I když se dobrá věc, jak známo, chválí sama, tak nikdy nezaškodí ji trochu postrčit do vyhledávačů... :)

[40] Vložil(a): Mirek, 2004-05-29, 15:31 Solo | MuteČtenáři: ---

Koukám , že rss už funguje , a s velkou radostí jsem si přečetl i přestěhované starší věci , moc se mi líbí obsah i forma .

[41] Vložil(a): Tomáš Hodboď [web], 2004-05-29, 15:57 Solo | MuteČtenáři: ---

TrackBack: http://www.orisek.net/weblog/?cl=437

[42] Vložil(a): baser, 2004-05-29, 19:14 Solo | MuteČtenáři: ---

a komenteře k člankum nebudou? asi ses pixy nechal zhnusit zdejsimi rejpaly ;)))

[43] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2004-05-29, 19:43 Solo | MuteČtenáři: ---

Jen dvě otázky:

1) Nešlo by udělat malou reklamní Google bombu (omlouvám se za infantilní otázku)?
2) Budeš články na [ws] anoncovat i tady na Pixylophone? Další RSS do čtečky! Už mě ty kanály v mé čtečce začínají zmáhat :-)

Jinak je to velmi pěkné.

[44] Vložil(a): Dave, 2004-05-29, 23:25 Solo | MuteČtenáři: ---

krasa, brilantni, impozanti, pixiodni

[45] Vložil(a): wosa, 2004-05-30, 13:03 Solo | MuteČtenáři: ---

Zajímalo by mě, jestli po stisknutí klávesy F11 (fullscreen) se ostylování stránky zruší úmyslně.
Je to jak zde tak na [ws].

Dělá to Opera 7.50 i 7.23. Ale Opera 7.00 ne. Nižší verze sem netestoval.

Jinak sqelá práce. Jen tak dál:)

[46] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-05-30, 13:41 Solo | MuteČtenáři: ---

[45] No je to tím, že styl je přiřazen takto:

<style type="text/css" media="screen">

aby se formátování zachovalo i ve fullscreenu Opery - muselo by tam být "screen,projection"

[47] Vložil(a): TimeLord, 2004-05-30, 15:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Ahoj pixy, najskor chcem podakovat za zaujimavy zdroj webdesignu a ze si si na to nasiel cas a nevzdal to, napriek tomu, ako si mi povodne napisal v maily. Ten novy web som na "normalnom" pocitaci este nevidel, takze neviem, co znamena "sexy" zmena jazyka :-) o ktorej sa v diskusii pise, ale na PDA (konkretne Palm T3) som bol mierne zmateny, lebo stranka bola: EN,CZ,EN,CZ,... takze cez PDA som mal trochu problem sa zorientovat v tom co som si uz precital v EN a co je uz nove ale v CZ.

Inak este raz dakujem, ze davas dokopy webdesign veci z pixy.cz

[48] Vložil(a): Piki [web], 2004-05-30, 17:17 Solo | MuteČtenáři: ---

Som rád, že si môžem zmeniť RSS kanál bez straty toho zaujímavého. Tak bipolárny web som dosiaľ nečítal. Pre mňa nepochopiteľné názory na život a na druhej strane výborný zdroj informácii o webe a CSS. Do nevidenia weblog.

[49] Vložil(a): kvezt, 2004-05-30, 18:21 Solo | MuteČtenáři: ---

přidám se k těm několikika málo, kterým se ta "vychytávka" s přepínáním jazyků nelíbí... fuj! :(

[50] Vložil(a): Mot@s, 2004-05-30, 18:49 Solo | MuteČtenáři: ---

Web urcite zajimave, fandim. Ale to prepinani jazyku se mi zda trochu k nicemu. Uzivatel preci vetsinou cte stejny web vzdy v jednom jazyce a tak je zbytecne, aby ho stale "otravovala" i varianta v jazyce jinem. Proc se zeneme za otimalizaci buhviceho, kdyz pak prenasime veci uplne zbytecne.

[51] Vložil(a): Hellish, 2004-05-30, 21:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Obsah a zpracování webu - BRAVO!
Dvojjazyčný web - na první pohled sexy ale na druhý dost nepraktická věc. Při první návštěvě je uživatel zmaten. Popisuji mojí první návštěvu: První co vidím je anglický text. Hledám tedy vlaječku či jiné přepínání jazyků. Při hledání vlaječky narazím na česky psaný text. Aha! Úvodní stránka obsahuje dva sloupce, anglický a český. Klikám na odkaz ČLÁNKY a nyní již čekám český text, avšak ouha! Zase angličtina, opětovné hledání vlaječky a opětovné nalezení českého textu. Aha! Hm, no to přepínání je vážně sexy! Ale k čemu to vlastně je? Mě jako česky mluvícího návštěvníka anglické texty nezajímají a věřím, že to funguje i naopak. Tak proč tedy ten náhled?
Shrnutí: Přepínání jazyků je krásné ale matoucí, zbytečné a nepraktické.

[52] Vložil(a): _the_wolf_, 2004-05-30, 22:13 Solo | MuteČtenáři: ---

Blbne mi cestina ( http://wolf.n.cz/wellstyled.gif ), pokud je chyba u mne, budu vdecny za radu, jak ji odstranit. Opera 7.23/W2k(sp4).

To zpracovani dvojjazycnosti se mi osobne taky nelibi.

[53] Vložil(a): Urbi [web], 2004-05-30, 22:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Vyborne stranky!

Vim, ze neupozornuju na vazny problem, ale v ceskem clanku Inline tlacitka 2.0 v casti Detaily, je uvedeno "em and span".

K tomu prepinani jazyku. Me se napad dvojjazycneho webu moc libi, protoze bych kolikrat taky potraboval dat link necesky mluvicim navstevnikum.

A Pixyho reseni me prijde velice elegantni.

[54] Vložil(a): Urbi [web], 2004-05-30, 22:35 Solo | MuteČtenáři: ---

[52] Mam to to same, ale navic mam ta pismenka tucna. Myslel jsem si, ze to je diky W2k EN. Jinak mam taky Operu 7.23.

[55] Vložil(a): Urbi [web], 2004-05-30, 23:01 Solo | MuteČtenáři: ---

[52] Jeste ja. V MSIE6 to funguje dobre.

[56] Vložil(a): Leo, 2004-05-30, 23:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Prepinani jazyku je mozna pekna hracka, ale prakticky to otravuje a je to neprehladne - myslim si, ze klasicka vlajecka (nebo textovy odkaz na dalsi jazykove verze) je MNOHEM praktictejsi. Leo

[57] Vložil(a): brn, 2004-05-30, 23:41 Solo | MuteČtenáři: ---

To prepinani jazyku je... rozkosny! :-)

[58] Vložil(a): _the_wolf_, 2004-05-31, 00:24 Solo | MuteČtenáři: ---

[52], [54] Moje wokna jsou CZ. V IE5 na tom samem stroji je to bez problemu.

[59] Vložil(a): Jan Angelovič, 2004-05-31, 00:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Přepínámí jazyků jde výrazně proti použitelnosti. Výhody nepřináší žádné, nevýhodou je zmatený uživatel a zbytečně plýtvání místem.

Ale web jako takový je super!

[60] Vložil(a): crackonosh [web], 2004-05-31, 08:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Já si jen dovolím upozornit na šedo-modro-oranžový pruh po pravé straně, jelikož mě to mate a mám tendence používat jej jako posuvník :). Kdyby se nacházel vlevo, je vše OK. Grafika se mi líbí, rozhodně je oproti ostatním Pixyho věcem dobře zvládnutá... :)) No jo, rejpal.

[61] Vložil(a): bubak, 2004-05-31, 08:53 Solo | MuteČtenáři: ---

K prepinani jazyku: vidim UK stranku, overuji URL, klikam na tuto debatu. Ctu prispevek [3] a vracim se zpet, koukam a... BINGO.

Ted uz je to easy, ale priklanim se k "mensine". Jinak super a jak uz nekdo vyjadril: "K nezaplaceni". Dekuji.

[62] Vložil(a): pefi, 2004-05-31, 08:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Dvojjazycnost je pekna ale velmi neprakticka. Zbytocne sa zvacsuje kod. Podla mna to odporuje aj W4 dogme.
Tipujem, ze si sa nechal zbytocne inspirovat z http://www.quirksmode.org/about/cv.html

[63] Vložil(a): Kvetos [web], 2004-05-31, 09:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Impress z celé stránkou - super!
Velmi potřebné k CSS! Mám další přivětivý web pro zdokonalování svých znalostí.
Dvojjazyčnost - dobré a vynikající, ale připadá mi to jako pro studium jazyků (vynikajicí ovšem náhled v levém sloupci). Návštěvník se může zdokonalit v angličtině. Ovšem na úkor plochy na stránce!
Vezmeme-li v potaz cílovou skupinu tohoto webu, tak je přepínání jazyků, myslím si, dost zbytečné.
Spíš jde o sample ukázku schopností, co lze v CSS všechno vytvořit. Z tohoto pohledu potom musím říct "...a vo tom to je"!

[64] Vložil(a): Luděk, 2004-05-31, 09:15 Solo | MuteČtenáři: ---

Obsah jak jinak než moc pěkný, ale to přepínání jazyků se mi opravdu nelíbí. Možná, že je sexy, ale je otázka, zda má být zrovna tenhle web sexy. Osobně to považuji za malinkou technologickou exhibici, která prakticky snižuje přehlednost a čitelnost webu.

Viděl bych ji raději na místě příkladu u jednoho z článků.

[65] Vložil(a): Lamanai, 2004-05-31, 09:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Moc se mi to líbí obsahově, funkčně, ale také graficky. Výběr barev pro příklady mne potěšil a je vidět, že jsou ty stránky opravdu láskou hýčkány. Gratuluji a přeji hodně radosti při jejich tvorbě.

[66] Vložil(a): PePPer, 2004-05-31, 10:33 Solo | MuteČtenáři: ---

To prepinani jazyku je hezke ale blbe.
Pojmenoval bych to spise "hezky" ostylovane ale rozhodne ne "dobre". Jak ja nesnasim ty vsechny hacky ktere jsou mnohdy uplne zbytecne. V CSS se daji udelat zajimave veci ale proc takhle neprakticky a uplne zbytecne? Nejde na takovemhle webu spise o ty informace nez ukazku jak zmast prohlizec?

Ani neuvazuji co se stane s dalsi verzi prohlizece.

[67] Vložil(a): juneau [web], 2004-05-31, 10:54 Solo | MuteČtenáři: ---

ze jsou IE-hacky na houby, to je ciste subjektivni nazor. Ja je vyuzivam vsude, nebot dizajn tvorim pro Gecko a teprve pak pro IE, kdyby to bylo opacne, snad bych je nepotreboval.

Ale tim, ze s nimi pracuji, delam chybu? Myslim, ze ne. Jen naplno vyuzivam svych moznosti.

[68] Vložil(a): Radek Domín - WebAudit [web], 2004-05-31, 11:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Velmi zdařilý web.

Velmi čisté grafické řešení. Přepínání jazyků je včak velmi kontroverzní. Jako hračka je to velmi pěkné, ale na praktické využití. Přecejenom valná většina učivatelů jednou vybere jazyk a pak už nepřepíná. Pochybuji, že někdo bude k webu přistupovat: "tak schválně, jak tohle ten Pixy asi napsal anglicky".

Je to velmi dobré řešení například pro e-učebnici angličtiny, ale ale zde se mi to zdá spíš nevhodné.

Ještě drobnost. Možná by to chtělo odkaz na index pod to logo.

[69] Vložil(a): noname, 2004-05-31, 11:06 Solo | MuteČtenáři: ---

hezký. Mě se to prostě líbí i s tím přepínáním jazyků, a to prostě proto, že mám mi to (v IE) funguje bezproblémově a tak jak to autor chtěl, mám povolené cookies, takže nastavím češtinu maximálně jednou atd. Na druhou stranu, když bych se měl vžít do někoho, kdo vidí třeba http://www.wellstyled.com/css-replace-text-by-image.html bez CSS, tedy odstavec anglicky, pak odstavec česky, pak vzorový kód, pak odstavec anglicky, pak odstavec česky, ... Tak bych se asi zcvoknul. Notabene když bych byl třeba slepý a chtěl bych si to nechat přečíst (pochybuji, že by tu jednu verzi dokázala podle stylu odfiltrovat i ta čtečka). Asi lepší by bylo, kdyby to bylo celé v kuse pod sebou, ale pak by asi nešlo vyřešit to, že kód je tam zadán jen jednou (i když možná jo, byl by tam dvakrát, ale v css by se dalo té jedné verzi kódu hidden a pak by to vypadalo stejně).
V každém případě je to něco nového, zajímavého, trochu nezvyklého, ale to imho musí stránky o designu být (a je takto chápu).

[70] Vložil(a): Roj [web], 2004-05-31, 11:06 Solo | MuteČtenáři: ---

Pozde, ale prece: BRAVO!
Prepinani jazyku: NECHAT!!!
Duvody:
1) sexy, jako nic jineho na webu
2) krasne to resi problem: Co do uzsiho sloupce, aby tam NECO bylo? Protoze kazde menu jednou skonci a cucet na barevny prazdny sloupec me vcelku jinde nebavi. A radky pres cele okno se nedaji cist.
3) clovexe nauci trochu anglicky, kdyz to ma pred ocima furt :-)

A ja na mozille 1.6 b eng/W98 nemel s nahledy ZADNY problem a pochopil jsem to hned.
Krome toho je to takova senzace, ze uz to nikdo nemusi chapat, novi prichozi tam uz jdou s tim, ze vi, jak to funguje a prvni, co udelaji je, ze kliknou TAM a zase ZPATKY :-)

Jen aby te to Pixy neprestalo bavit, ty synchronni preklady. Neni to otrava? To vidim jako realne nebezpeci!

Jezismarja ty nahledy jsou tak uzasny, ze bych to nejradsi hned nekam opral :-))

[71] Vložil(a): Radek Domín - WebAudit [web], 2004-05-31, 11:07 Solo | MuteČtenáři: ---

Aha tak částečná omluva k tomu linku pod logem. On tam je, ale nefunguje v MSIE 6/MyIE2. Neukáže se ani cursor: pointer; a nefunguje ani ten link.

[72] Vložil(a): Radek Domín - WebAudit [web], 2004-05-31, 11:15 Solo | MuteČtenáři: ---

[71]
1) To je hodne relativní. Každému přijde sexy něco jiného :-)

2) Jaký problém? Když není potreba 3 sloupec, tím líp. Samotný obsah se dá rozdělit na několik sloupců s ohledem na čitelnost.

3) Ano, ale předpokládám, že kačdé dílko má nějaký účel. Nejsem si jist, zda jsem to pochopil správně, ale web wellstyled.com není pro angličtináře-amatéry, ale pro webdesignery.

Jinak si ale pixyho práce velmi vážím a mnohokrát jsem se jím nechal inspirovat.

[73] Vložil(a): Roj [web], 2004-05-31, 11:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[72] Podivej se sem doleva (jestli ma pozadi oranzove). Co vidis? Nic! :-)
Proc? Pac skoncilo menu. VErse ve druhem jazyce by neskoncila, protoze delky obou versi spolu koreluji. V tom je ten for.

Jinaxi myslim, ze Pixy to haze do nejake database, kde jsou octavce v obou jazycich oddelene a az se nastve, prdne tam ciste ceskou nebo ciste anglickou versi. Ale zatim je to takova bomba, ze to par tydnu necha takle.

Nemam pravdu, Pixy? :-)

[74] Vložil(a): noname, 2004-05-31, 11:24 Solo | MuteČtenáři: ---

jo jeden možná bug - délka stránky je daná podle délky vybraného jazyka. Jestliže je tedy text v užším sloupci delší, není jeho část vidět. Lepší by bylo, kdyby to bylo podle delšího z těchto sloupců (jedná se zatím vždy max. o jeden řádek), pakliže by to šlo (což nevím, jestli ne, tak nechť můj komentář je v dev/null). Funkčnosti to nevadí (stejně člověk čte tu celou variantu), ale mátlo mě to přeříznutí řádku vejpůl.
Jo a ještě těm co nadávají, že dvojjazyčnost prodlouží délku stránky a tak se musí natahovat něco navíc, což žere čas - koukal jsem a nejdelší článek měl v jedné verzi asi 2000 znaků, tedy ano, prodlouží vám to text o 2 kB. To je jako nejmenší banner ve velikosti 80*120 px.
Jo a ti co nepochopili jak se přepínají jazyky (už je to tam i napsáno, tak už by to mělo být snazžší) - tento web imho není určen nejširší veřejnosti a odborníci vašeho formátu to pochopí jednou a pak už si to zapamatují, takže v tom bych problém neviděl.
Jo pixy - když už jsi tam dal to "kliknutím zvolte češtinu" - možná by to chtělo (je-li to možné) tento nápis udělat nějak výrazněji (třeba jako ten oranžový odkaz), takhle je to světle šedá na bílé a tak to nemusí být pro zrakově "omezené" dostatečně jasné. A jestli to lidé vyžadují, mohl bys jim dát do hlavičky i vlaječky, ať mají radost ;-)

[75] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-31, 11:46 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [73] > Nemáš pravdu, Roji. S databázema nejsem kamarád a snažím se jim vyhýbat, seč můžu. Je to všechno (polo-)ruční práce (ruční zápis HTML do předem vymyšleného tvaru a následné kompilování do jednotné šablony - ale to sem ani nepatří)...

ad [74] > Díky. A máš pravdu, asi by to mělo být oranžové, jako všechno ostatní, co je na tom webu klikací...

[76] Vložil(a): pixy [web], 2004-05-31, 11:52 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [74] > ... i když možná ne, jak tak na to koukám... No, ještě to důkladně zvážím.

A ještě k té délce sloupců: ne, opravdu to nejde udělat podle delšího z obou sloupců. Náhled je oříznutý podle hlavního sloupce.

[77] Vložil(a): Roj [web], 2004-05-31, 11:58 Solo | MuteČtenáři: ---

[75] Jezismarja, pak je to vskutku giganticke dilo! Ja ten svuj staricky web delam taky staticky, takze trochu vim, o co jde :-)
Pritom tady se uplne nabizi reseni pres DB, co nabizi, ono se primo vnucuje :-)

Tabulka octavcu
-ID octavce (primarni index)
-ID clanku
-poradi octavce (poradi v clanku, ale tento udaj by bylo lepsi dat do tabulky clanku)
-jazyk (eng/cz...)
-text octavce

A nechas si to vypisovat, jak je libo.... treba jen cesky :-) Jo, to by se daly delat veci pres provazanost octavcu k ruznym clankum, nejakou tabulku, kde by se prirazovaly do clanku hotove octavce...
Promin, nechal jsem se unest... :-)

[78] Vložil(a): tst, 2004-05-31, 12:18 Solo | MuteČtenáři: ---

nevim jestli jeto chybka mozilly nebo neceho jinyho ale po tom co klikni pravym na odkaz a dam otevrit v nove zalozce tak zmizi anglicky nahled

win xp cz sp2, FF 0.8

[79] Vložil(a): tst, 2004-05-31, 12:19 Solo | MuteČtenáři: ---

tedy funguje to na strance s odkazy

[80] Vložil(a): Radek Domín - WebAudit [web], 2004-05-31, 12:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[77] Technické řešení je vždy nutno chápat, jako nástroj. Né vždy je vhodné volit takto robustní aplikaci.
To co se Vám zdá výhodné, může pro jiného být nedůležité a to co vy opomíjíte, může bát pro jiného důvod k nevyužití té, či oné technologie.
V tomto případě se na situaci dívám tak, že v jednoduchosti je síla a věřím, že Pixyho šablonový systém usnadní práci daleko víc, než tvorba administračního rozhraní, které by při DB řešení bylo nezbytné.

[81] Vložil(a): Roj [web], 2004-05-31, 12:22 Solo | MuteČtenáři: ---

[78] Ja myslim, ze to je vlastnost mozilly. Kdyz si to dam do noveho tabu na pozadi a nekouknu na to hned, nejak vyexpiruje tvorba nahledu. To same se dela v pripade, ze si otevru na pozadi stranku, odpojim se a pak si ji zobrazim. Je bez obrazku na pozadi. Mozila je sosa asi az tehdy, kdy se stranka zobrazuje.
Nevim, jesi je to bug nebo vlastnost :-)

[82] Vložil(a): dgx [web], 2004-05-31, 12:55 Solo | MuteČtenáři: ---

[77] ale editace takového článku je pak výrazně obtížnější. Takže s databází nevím....

[83] Vložil(a): tst, 2004-05-31, 15:41 Solo | MuteČtenáři: ---

[81] mno ale zmizi uz v tom nactenym :)

ne ze by nebyla v tom nove otevrenym tabu ale zmizi v tom puvodnim se kterym se nic nedela

[84] Vložil(a): Roj [web], 2004-05-31, 21:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[82] jo?? Stejne jako se clanexklada z octavcu, editacni stranka se sklada napriklad z formularu a tlacitak "octranit octavec z clanku", pridat octavec na poradi... atd.
Stejne vetsinou jde o editaci hotoveho octavce.

[83] problemy u primo zobrazovanych stranek fakt nemam.

[85] Vložil(a): JAn [web], 2004-06-01, 18:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[52]a[54]
Imho sejedná o standardní chybu Opery, dělá to i na jiných webech, někdy se dokonce takto změní i písmo v ovládacích prvcích samotného programu.

[86] Vložil(a): dis, 2004-06-02, 08:08 Solo | MuteČtenáři: ---

Připomínky k češtině jsou povoleny? Tak jedna malá drobnost: "...Zkuste si prohlídnout na příklad 1 s různou šířkou okna prohlížeče ..." - trošku kostrbaté... (článek Obrázky s popiskami)

[87] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-02, 08:40 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [86] > No, to pochopitelně není kostrbaté, to je úplný nesmysl (vzniklý opravování jednoho obratu na jiný a zapomenutím slova...). Opraveno, reload. Díky moc.

[88] Vložil(a): Malis [web], 2004-06-03, 09:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Pěkné, pěkné. Jen taková malá připomínka (a jestli to tu už bylo tak se omlouvám, nemám energii číst všech 87+55 komentářů): logo v záhlaví není odkazem na úvodní stránku. Je-li to záměr, tak pardon, ale tak nějak jsem na to zvyklý.


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]