TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Bejby spam: Začátek


[1] Vložil(a): kubson, 2004-06-09, 19:43 Solo | MuteČtenáři: ---

držím palce, taky jsme si to prožili v podobě předčasného porodu, jen u nás nemocniční prostředí naštěstí nebylo až tak brutální... je u nás možnost připlatit si a mít pokoj pro sebe, kde jsou návštěvy možné nonstop, vlastní koupelna atd. Celkem solidní akorát, když jsme rodili, tak tenhle pokoj (jediný v nemocnici pro skoro 100tisícové město) byl zrovna obsazený... ignorance lékařů je ale asi všude stejná a nejeden z lékařů které jsem tehdy potkal riskoval ránu pěstí od nasraného nastávajícího otce, takže jsem pro privatizaci všemi deseti

[2] Vložil(a): kajik [web], 2004-06-09, 19:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem moc rád, že sem píšeš i články takového typu ze životních zkušeností s tím, čím, oným atd.

[3] Vložil(a): Jan Dvořák, 2004-06-09, 19:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Tohle bude asi trochu častější úkaz. Máma byla před rokem v porodnici U Apolináře v Praze.

Byla tam dvě oddělení, pro movité a pro ty ostatní. V tom prvním měly maminky roztomilé kočárky, ale v tom druhém měli maminky své děti v nákupních košících (jako v obchoďáku). V tom prvním měli maminky krásné malé pokojíky (po dvou tuším) s hezkým novým vybavením. V tom druhém měli pokoje po třech, staré oprýskané postele a neměli ani ten stolek - museli si věci dávat na židli. Jo a na tom druhém měli k pití ČAJ.

[4] Vložil(a): Jirka Ch [web], 2004-06-09, 20:07 Solo | MuteČtenáři: ---

U Apolináře jsem se účastnil porodu před 8 lety a v Podolí před 5 lety. Pevně věřím, že si ta podolská porodnice udržela minimálně tehdejší úroveň.
Držím palce ať vše dobře dopadne!

[5] Vložil(a): Mot@s, 2004-06-09, 20:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Drzim pesti. Vsechno bude OK. Pred dvema lety a neco jsme na to byli podobne, bejby se nam do ty spravny polohy otocilo dva dny pred porodem a vsechno slo jak po masle. Akorat na tu porodnici jsme meli asi trochu vetsi stesti. Nove zrekonstruovana, pokoje po dvou, prijemnej personal ... (bez priplatku)

[6] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-09, 20:36 Solo | MuteČtenáři: ---

Abych zbytečně nemátl - tenhle běs je "předporodní oddělení". Na poporodní (šestinedělí) mají pokoje hezčí, ba i čtyři "nadstandardy" s vlastní sociálkou, TV a soukromím. Ale teď se nějak moc rodí a je asi všechno obsazeno :(

[7] Vložil(a): eirik [web], 2004-06-09, 20:42 Solo | MuteČtenáři: ---

jak to tak ctu mam pocit, ze se za tech 15 let lautrvubec nic nezmenilo nejenom u nas. tohle prostredi moc casto nenavstevuju a vim proc -- takhle to nevypada jen na porodnim. obcas jsme takhle chodival za babickou a kdyz jsem odchazel tak mi ji bylo velmi lito. ne ani ne proto, ze tam musela lezet, ale v cem musela lezet. trochu me uklidnuje, ze me podobne zazitky (s porodem a porodnici) asi moc nehrozi...

hodne stesti a pevne nervy.

[8] Vložil(a): Uhrov [web], 2004-06-09, 21:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Svatá pravda ,... k tomu snad nejde nic jiného dodat.

[9] Vložil(a): paja [web], 2004-06-09, 21:16 Solo | MuteČtenáři: ---

Drzim palce :)

[10] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-06-09, 21:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Bohužel jsem musel také strávit pár pobytů v nemocnici a zkušenosti jsou velmi podobné. Bez vlastního jídla/pití se to vydržet nedá. A než čaj mě více dorazila absence toaletního papíru. Začít šetřit u něj musel vymyslet někdo prudce inteligentní... ;-(

[11] Vložil(a): rADo [web], 2004-06-09, 21:29 Solo | MuteČtenáři: ---

My (doslova) :) jsme rodili 5 roků dozadu "U Apolináře", zaplacený VIP pokoj, a super servis i přístup doktora i sestřiček. Mohu jen doporučit.

Ale z Kladna už může být pozdě :-))

U nás bylo málem pozdě taky. Manželka se šla koupat, pak vyleze z vany, a vyteče jí plodová voda. Chvíli si myslela, že se jen blbě utřela :) Tak jsem to lépe prohlédnul, a už se jelo :)

A za 3 hodiny byla na světě nádherná holčička. A viděl jsem ji, jako nejštastnější táta, první :)

[12] Vložil(a): Michalek [web], 2004-06-09, 21:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Drzim pesticky a doufam, ze to s tim cajem, cajem a cajem prezije :) btw obedy v nemocnici jsou opravdu hrozne... a to (skoro) ve vsech...

[13] Vložil(a): Urbi [web], 2004-06-09, 21:53 Solo | MuteČtenáři: ---

Hodne stesti, at vsechno dobre dopadne!

[14] Vložil(a): Pavel Kout [web], 2004-06-09, 21:56 Solo | MuteČtenáři: ---

[6] Asi se s těmi mrňaty vážně roztrhl pytel - švagrová rodila v pátek a taky to tam šlo jako na běžícím pásu. (A taky nebylo místo.)

A ty podružné komplikace? Neboj, určitě všechno dopadne dobře a až toho mrňouska uvidíš, tak na ně okamžitě zapomeneš. Držím palce, moc!

[15] Vložil(a): jerry.hadr, 2004-06-09, 21:59 Solo | MuteČtenáři: ---

drzim palce. sestra dela sestru, tak si to dovedu predstavit... hodne stesti preju :)

[16] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-09, 22:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Brrr, to zni ukrutne. Nastesti jsem prisel k "hotovemu" (sedmileta holcicka :-)).
Preju hodne stesti.

P.S. TEHULKA! To je STRASNE, OPRAVDU STRASNE slovo... nikdo mi nevymluvi, ze je to konstrukt casopisu Elle, Cosmopolitan a Katka, podobne jako "plnostihla" (ackoliv tohle pamatuju jeste pred nastupem ukrutnych casopisu pro moderni zeny).

[17] Vložil(a): Alraune [web], 2004-06-09, 23:00 Solo | MuteČtenáři: ---

Těhulka je strašné slovo, to potvrzuju, ale v Elle ho určitě neužívají .)) To má nějaké lidovější kořeny.

A moc mě s těma porodnicema neděste, všude je tolik těhotnejch ženskejch, aby se člověk vůbec někam vmáčknul :)

[18] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-06-09, 23:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno, držím palce a přeju hezké Pixle... Pixyle... Pixylátko... potomka!

Mimochodem, nevíte, kterej trotl vymyslel takhle úchylnou hodinu na vstávání? Můj biorytmus je nastaven na 10.00 - 03.00 a když mě v nemocnici budili v půl šesté s tím, že chtějí "ranní moč", tak jsem jim vysvětlit, že moji ranní moč dostanou v deset. Ale děsně prskali, prej že v deset už v laboratoři nikdo nebude.

Takže za to může laboratoř!

[19] Vložil(a): 999, 2004-06-09, 23:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Ať to dobře dopadne! (nadějný smajlík s dudlíkem)

[20] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-10, 00:32 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [16], [17] > fakt nevim, tyhle casopisy opravdu nectu. Nicmene "tehule" jsme tehulim rikali uz ve skole a ja si to jen zdrobnil (prece tak nebudu nazyvat vlastni zenu). Cili nic "odnekud"... Docela me prekvapuje, ze tak divne slovo taky jeste nekdo pouziva... :/

[21] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-10, 00:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Hlavne at je Pixatko zdravy. Vsechno ostatni je zcela nepoctatny! Za par tydnu uz si na to ani nevzpomenete :-)
Trenovat muzes na http://www.volny.cz/minipusinka
:-)

[22] Vložil(a): Alraune, 2004-06-10, 00:48 Solo | MuteČtenáři: ---

Slovo "těhule" se používá celkem běžně :( a je považováno za vtipné. Asi je to otázka osobních preferencí :)

[23] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-10, 01:00 Solo | MuteČtenáři: ---

[22] Těhule si tak rikaji samy :-) Par jich znam. Nektere se stacily pretrasnsformovat na maminy :-)

[24] Vložil(a): Bochi [web], 2004-06-10, 03:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak uz jsem si skoro myslel, ze krivdim nasim spitalum, kdyz jsem po pomerne dobrych zkusenostech s kalifornskym zdravotnictvim inklinoval k hodnocenim typu "tak tohle by u nas asi nebylo mozny". S porodnickym prostredim obzvlaste jsem nemel zadne zkusenosti a moje srovnani melo zaklad spise z vypraveni lidi o generaci starsich.
Ale jak tak ctu, Pixy, Tve zkusenosti (mozna spise zkusenosti Tve zeny), vidim, ze jsem ceskemu zdravotnictvi moc nekrivdil a ze se toho za posledni generaci az tolik nezmenilo. (Jeste ze v CR uz zacinaji vznikat ty "porodni domy", aspon nejaka moznost volby lepsi alternativy, i kdyz to neni vubec zadarmo.) A jsem cim dal tim vic rad, ze budeme rodit tady v Kalifornii (uz brzy...), i kdyz jsou s tim spojene samozrejme jine komplikace dane "cizim" prostredim.
Shrnu-li to: pacient tu ma temer plnou kontrolu a svobodu ohledne toho, co se s nim deje a bude dit; je informovan po celou dobu, muze se ptat na cokoliv (bez rizika "kyselych obliceju" a odbijejicich odpovedi) a je mu fundovane odpovezeno; pri porodu se respektuje osobni "birth plan" matky; ucast otce nebo jineho "porodniho partnera" je samozrejma; zadne automaticke holeni, klistyry, epiduraly, predepsane porodni polohy,... - vse je na prani matky atd. atd.
Rozhodne ne vse je v USA lepsi, ale v tomhle mame hodne co dohanet.
Mimochodem, pocitma, ze na toto tema napiseme nejaky clanek na nas web, tak se tam, Pixy, kdyztak nekdy mrkni, aby sis mohl udelat lepsi srovnani :-).
Jinak hodne zdaru a drzim palce vam obema. Vlastne vsem trem!

[25] Vložil(a): Dark, 2004-06-10, 07:59 Solo | MuteČtenáři: ---

vitej do klubu :-|

[26] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-10, 08:21 Solo | MuteČtenáři: ---

Hlasuju pro "maminu", "tehule" taky jeste jde... ale "tehulka" je pro me usi neco jako "mozkomor", takhle sve partnerce, az nastane cas, rozhodne rikat nebudu :-). Ale proti gustu... take by mohla skoncit jako zena s ocekavanim, zejo.

[27] Vložil(a): Petr [web], 2004-06-10, 08:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Jako patriotovi mi nezbývá než poradit - sebrat manželinku a vyrazit s ní do Vrchlabí (Krkonoše). Údajně nejlepší porodnice v ČR. Tohle by se tam 100% nestalo...

[28] Vložil(a): Scalex [web], 2004-06-10, 08:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[27] Bohužel, Vrchlabská porodnice (skutečně jedna z nejlepších v téhle republice) se bude z ekonomických důvodů rušit. Je to děs, protože takhle porodnice byla opravdu špičková. Nejenže bylo na úrovni chování doktorů, sester i technického personálu, ale vlastně všechno se řídilo potřebami nastávající matky. Takže sestra třeba přišla a řekla "ve vašem stavu by bylo vhodné kontrolovat vás každé dvě hodiny, ale jestli chcete mít klid, tak přijdu až za 6 hodin. Kdyby něco, zazvoňte na tlačítko."
Pokoje tam byly krásně zařízené, pohodlné, ničím to nepřipomínalo nemocnici. V případě nekomplikovaných porodů bylo možno na přání rodit přímo na pokoji nebo ve vaně u toho pokoje, nemuselo se jezdit na sál. Narozené dítě se ihned po porodu položilo na matku, žádný rituál vážení a měření nebyl, na to bylo dost času potom. Hned jak to šlo, dostala matka dítě k sobě. Po porodu pak spolu byly prakticky stále, nebylo tam žádné odvážení dětí na vozících a přivážení jen na kojení. Všechno bylo tak, jak si matka poručila.

Celé to tam bylo o absolutní pohodě pro maminky, o psychické podpoře... O něčem svědčí i to, že většina matek odcházela z porodnice druhý či třetí den, a naprosto v pohodě. Co si tak pamatuju na státní porodnici, kde jsem dělal na brigádě, tak tam se po chodbách ploužily zelené mátohy, které se z otřesného porodního zážitku pak vzpamatovávaly týden. Ve Vrchlabí nic takového neexistovalo. Nevím, jestli je ještě na porodnice v provozu, ale jestli zanikla nebo zanikne, tak to bude jedna z největších tragédií českého zdravotnictví. 8^(

[29] Vložil(a): Jirka bianco Vagner, 2004-06-10, 08:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja jsem manzelce rikal Obelix. Je pravda, ze se ji to moc nelibilo. :) Ale s tim pupikem, narvana do kalhot pro tehotne (strih "Krtecek-velke s kapsami"), ona fakt vypadala jak Obelix. :)

http://www.caip.rutgers.edu/~sgupta/aboutme/obelix.gif

Drzim palce a s predstihem te vitam ve FOTR klubu. A chces Pixinka nebo Pixulinku?

[30] Vložil(a): Scalex [web], 2004-06-10, 09:00 Solo | MuteČtenáři: ---

http://www.infodomecek.cz/clanky.php?ID=46

Tady je článek rodičky, která ve Vrchlabí taky rodila...

[31] Vložil(a): Miloslav, 2004-06-10, 09:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Doporučuji shlédnout http://www.aperio.cz/pruvodce_porodnicemi_uvod.shtml - celkem slušné informace, které pomohou při výběru toho správného "dodavatele služby".

Když už byla zmíněna nemocniční strava, nemohu se nezmínit o svém nedávném zážitku, kdy mi jako první jídlo po zákroku při kterém mi v narkóze vyndavali rybí kost z krku přinesli rybu :(

[32] Vložil(a): nulltec, 2004-06-10, 09:25 Solo | MuteČtenáři: ---

clovece pixy, tak toto mnou vobec neotriaslo, pretoze viem po dvoch detoch ako to vyzera u nas... btw: pribor dostala, ci si tiez musela priniest vlastny?

[33] Vložil(a): DAvid, 2004-06-10, 09:33 Solo | MuteČtenáři: ---

[27] To mne neděs! V zimě čekáme také nazození potomka, Vrchlabí je pro nás zatím jedinou alternativou. :o(((
Jinak Pixy, hodně zdraví Tvé paní i potomkovi.

[34] Vložil(a): DAvid, 2004-06-10, 09:43 Solo | MuteČtenáři: ---

[27] Po konzultaci: Je to drb bez špetky pravdy.

[35] Vložil(a): Eso, 2004-06-10, 09:46 Solo | MuteČtenáři: ---

No, jako kladenak vim (i z rodinne zkusenosti), ze kladenska nemocnice ma opravdu hodne spatnou povest...

[36] Vložil(a): ZC, 2004-06-10, 09:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Z "císaře" bych si nedělal vůbec žádné starosti. Naše třetí dítě šlo na svět tímto způsobem a moje žena to prohlásila za nejpohodovější porod. (oproti těm dvěma předchozím, "standardním")

Držím palce.

[37] Vložil(a): jedna těhulka :-)), 2004-06-10, 09:59 Solo | MuteČtenáři: ---

jak nastávající maminka narovinu říkám - mě oslovení těhulka nevadí :-)
jinak porodnice ve Vrchlabí je fajn, jen trochu z ruky (i pro Prahu a blízké okolí), pokud tedy něco hoří. dá se tam předem zajet na prohlídku. my jsme tam byli na víkendu, který byl pořádán jako víkend pro nastávající rodiče, s porodní asistentkou, kde jsme cvičili, plavali, měli jsme tam i teoretickou přípravu na porod a právě tu exkurzi v porodnici. Pořádal to Domeček a nám se to moc líbilo. Další takový pořádají někdy na konci září, mají nabídku na http://www.infodomecek.cz/kalendar.php . Pro zajímavost nám tam porodní asistentka mimo jiné říkala, že jedna taková bezva porodnice s možností alternativy je teď nově v Hořovicích (nedaleko Berouna), což není od Kladna tak daleko.
Držím palce!

[38] Vložil(a): Pepa, 2004-06-10, 10:19 Solo | MuteČtenáři: ---

No v ústí je to na "riziku" hodně podobné tvému popisu. Na šestinedělí mám zkušenost jen s nadstandardem ale ani normální prej není špatný.
Na nadstandardu je na pokoji sama, pokoj je moderně zařízenej s vlastní sociálkou.
Ale je pravda, že na šestinedělí tráví maminky většinou 4-5 dní, kdežto na tom předporodním některé (na udržování) stráví většinu těhotenství. Těch je mi upřímně líto. Manželka tam strávila dvakrát po dvou dnech na vyvolávání porodu a taky jí to rozhodně psychicky nepřidalo.
My už to máme dva měsíce za sebou podruhý.
Držím palce!

[39] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-06-10, 10:30 Solo | MuteČtenáři: ---

[27] Koukám, že nejsem jediný, kdo používá oslovení "manželína, manželínka" :)

Jo a "těhulka" je asi docela používané slovo. Možná podle vzoru "břehulka" nebo "karkulka" :) Je to určitě lepší než "těhotná", ale poněkud mi na tom vadí ta přeslazenost - jako by po slovu "těhulka" musely následovat rozněžnělé pohledy a ťuťuňuňu...

"Těhule" je, nezlobte se, fujtajbl slovo.

[40] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-10, 10:33 Solo | MuteČtenáři: ---

Vrchlabí byla první alternativa, žena chtěla porod do vody a navíc dobré reference atd. - ale na druhé straně je to trochu z ruky na to, abych u ní mohl být dlouho/často; navíc komplikace to zkomplikovaly celé; když je přirozený porod už méně pravděpodobný, je celý Vrchlabský Alternativní Zázrak stejně k ničemu... :(

[41] Vložil(a): DAvid, 2004-06-10, 10:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[40] Pro mne to znamená přesun celé dovolené na konec roku. Naštěstí máme domek ve Špindlu, takže to nebude tak z ruky jako z Prahy, kde bydlíme.

Ještě jednou: Držím palce. Všem třem.

[42] Vložil(a): Malis [web], 2004-06-10, 11:20 Solo | MuteČtenáři: ---

Po přečtení článku jsem nemohl odolat - k tomu musím přidat také jeden zážitek. (Nebojte, těhotný nejsem).

Je tomu tak měsíc, co jsem po dlouhé době vyrazil na skály (lozit). A jelikož jsem tvor nešikovný samozřejmě jsem spadl a něco si provedl s nohou. Bolelo to jako čert a tak jsem se nechal svou drahou polovičkou přesvědčit, že tentokrát to asi fakt nepřechodím. Jeli jsme autem, takže jsme zvolili Střešovickou nemocnici kousek od našeho bydliště a to nejen proto, že je blízko, ale protože má dobrou pověst a přece na sebe nenechám sahat nějakým amatérem, že...
A opravdu, první dojem byl kladný, budovy nové nebo opravené, prostředí (na nemocnici) pěkné. Kladný dojem ovšem vydržel jen po cestě od vrátnice k pohotovosti (poloskákaje na jedné noze, polonesen spolulezci). Už na chodbě fungující jako čekárna jsem si všiml, že jediný, kdo opravdu maká jako šroubek je uklízečka - zdravotnický personál chodil furt tam a zpět a nic. (Vždycky se za nimi zavřely dveře a za čtvrt minuty už si to valili zpět, možná, že jsou jenom tak ukrutně rychlí, že tam stihli někoho vyléčit).
Po 3/4 hodině si mě všimla sestra. Na dotaz "A vám je co?" jsem ze sebe vysoukal "já mám kotník..." a než jsem stačil říct, že na něm nemůžu stát jsem se dozvěděl, že "všichni máme kotník", byla mi zabavena občanka a karta pojištěnce a na další 3/4 hodiny se nic nedělo (na pohotovosti přede mnou v okamžiku příchodu byly 2 lidi). Po hodině a půl se opět přiřítila sestra a vrazila mi do ruky papír a se slovy "Běžte si na rentgen" se opět odhmotnila dříve, než jsem se stačil zeptat, kdeže ten rentgen vlastně je. A navíc jsem v tom okamžiku byl už sám, protože kamarády jsem odeslal, že nemá cenu tam se mnou tvrdnout a Jana (přítelkyně) zrovna musela někam odběhnout. Tudíž jsem se na jedné noze vydal prohledávat nemocnici a na druhé straně bloku jsem ho opravdu našel. V čekárně na RTG nebyla ani židle... Chci podotknout, že si o sobě myslím, že něco vydržím, ale noha mě fakt bolela tak příšerně, že jsem se rozhodl do ignorantského personálu cestou nekopat - že by mě někdo někam vozil jsem vážně nečekal, ale aspoň berle mi dát mohli (to by ovšem rychlovyšetření nesměla provést na chodbě ta tajemně mizející setstra). Nicméně jsem se došoural/doskákal zpět a dostal se rukou Mengeleho. Noha mě sice bolela příšerně - ovšem až do tohoto okamžiku se to dalo vydržet, když byla v klidu. Dokror se nicméně asi chtěl ujistit, že nebude plýtvat zdravotnickým materiálem nadarmo, pokud simuluju a kotníkem mi trhl tak, že i kdybych s nohou nic neměl, tak už by to nebyla pravda - v takovém úhlu, troufnu si říct má nožka do té doby nebyla. To už jsem neměl ani energii nadávat (taky jsem se trošku bál, že by mě měl dál léčit). A byl jsem poslán do sádrovny (opět po svých, samozřejmě). Když mi konečně sádrovač dal nohu do sádrovací polohy (naprosto nepřirozená, ale pro sádrování pochopitelná) a začal mi na ní něco plácat někdo vtrhl do místnosti řka "Tohle počká, pojď se mnou" (jak to mohl vědět, ten mě nevyšetřoval) a sádrovač na dvacet minut zmizel (noha furt odkrvující se v nepřirozené poloze). No, co Vám budu povídat, když už jsem v to ani nedoufal, tak se vrátil a svou práci dodělal, nakonec jsem dostal i ty berle a dnes už je nožka v pořádku, ale zážitek to byl pořádný. Shodou okolnosti jsem při konci sádrování otevřenými dveřmi z čekárny slyšel sestru jak někomu říká "...už zase kotník, běžte na rentgen" a musel jsem se škodolibě usmívat...
Doufám, že jsem Vás tím pobavil/vylekal, ale vězte, že já na tom byl ještě výborně - za dobu, co jsem furt na něco čekal jsem mohl sledovat i to co se děje jiným pacientům a s nejkřiklavějším zážitkem bych vás rád seznámil: přivezli nějakou starou paní. Paní s sebou někde evidentně švihla, byla v šoku a navíc ještě skoro hluchá. Podle oblečení (šaty, klobouček, kabelka) na sebe i přes svůj věk celkem dbala a snažila se zachovat si určitou úroveň. Patrně někde korzovala v pěkném nedělním odpoledni a ono to s ní seklo. Toto dodávám jen pro ilustraci, že to nebyla žádná babka v teplákách, které by to možná bylo i jedno. Každopádně ji dovezli doprostřed té chodbočekárny a sestra na ní (před všemi těmi lidmi) křikla - "Sundejte si sukni". Pak zjistila, že má šaty (což nezapomenula peprně okomentovat ve stylu, že to si babka dovolila moc) a že je v šoku a skoro neslyší. Navíc jí evidentně každý pohyb dost bolel. Inu, jala se milá sestra začít ji svlíkat před všemi těmi lidmi. (Na její obranu nutno říct, že měla tendence vzít ji aspoň do ordinace, nicméně to doktor zamítl slovy "To není potřeba"). Babku zakryli částečně nějakým prostěradlem a odvezli na rentgen. Když se vrátili z rentgenu, tak ji čelem (ležela na boku) postavili ke zdi na tu samou chodbu a když jsme my odcházeli tak tam už cca 1/4 hodiny polonahá ležela a koukala do zdi, aniž by si jí někdo všímal. Možná tam leží dodnes.
To, že se chovali, jak se chovali ke mě budiž, já jsem mladej kluk (furt ještě!) a něco snesu a nakonec jsem to na té jedné noze odskákal, ale za ten druhý příklad by si všichni zasloužili kopanec do kulí před nastoupenou jednotkou (a to i ženský personál ;).

Má důvěra k českému zdravotnictví je teď již nezdolná.

[43] Vložil(a): Petr [web], 2004-06-10, 11:20 Solo | MuteČtenáři: ---

[41] No jet v zime ze Špindlu do Vrchlabí - při zachování zákonu schválnosti to bude v noci ve sněhové bouři - tak to ti nezávidím :-(
Teda jedině pokud nemáš nějaký velký tereňák 4x4 (nebo radši 6x6 ;-) )

[44] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-10, 11:33 Solo | MuteČtenáři: ---

No, Pixy, zvykej si. Porod byla historie sama o sobě, také jsem jí naprosto objektivně vylíčil. Ovšem to jsme netušili, že s naší Andulkou začneme být v nemocnici víc než doma. Pokud by ses chtěl utvrdit ve svých pocitech, dávám Ti tu k výběru:
http://blog.zbroj.info/archiv/categ4.php - tam je vše od porodu až do dneška
http://blog.zbroj.info/archiv/1078990440-andulka-v-peci-lekaru.php - to už opravdu stojí za to, myslel jsem, že všechny doktory zabiju
No nic, dva odkazy jsou až až. Že nemají hajzlpapír je úplně normální. Že jsme Gaie a Andulce nosili jídlo, protože to nemocniční se OPRAVDU nedá žrát, je taky normální. To, že jsem nosil na pokoj litry vody a džusů je taky normální. Prostě jeden velkej BORDEL. Už mi přestává být líto vlastního dítěte, že je nemocné. Začíná mi ho být líto, že musí do takovýchhle nemocnic...

[45] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-10, 11:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem to ale tupec. Jinak samozřejmě přeji, ať všechno proběhne hladce a ať už je to za vámi. Ať je rodina zase pohromadě a ať už nikdy nikdo nemusí do špitálu. Nebo aspoň do českého špitálu.

[46] Vložil(a): Malis [web], 2004-06-10, 11:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Jsem také tupec - rozčiluju se, rozčiluju ani vše nejlepší nepořeju. Inu - ať vše dobře dopadne a dítě ať vám dělá radost ;-)

[47] Vložil(a): maeror, 2004-06-10, 11:56 Solo | MuteČtenáři: ---

Kdyz my jsme rodili pred tremi roky v Podoli, ktere nam bylo doporuceno spolu s Apolinarem jako to nej (pro Prahu), tak jsem zjistil a) ze vsechno se meni, b) caj NENI to nejhorsi. Na caj se, Pixy, vykaslete (hergot, to neni vykani, to myslim tebe a manzelku :-). Ja jsem nosil do porodnice kazdy den krabice mleka, jogurty, ovoce atd., coz je taky jedna z mala veci, kterou muzes udelat. (Tou nejdulezitejsi je BYT PRI TOM!) To, ze byly sprchy po kotniky plne krve, to, ze ciste kosile ci prosteradla byly jen obcas, to, ze dite si maminky vozi v nakupnich kosicich, to vsechno se da prekousnout. Hlavni jsou dve veci: aby POROD probehl tak, jak ma, a aby tam maminku naucili KOJIT. Manzelka byla v pohode a porod bezel bez zadrhelu, dokud neprisla hlavni sestra, ktera zene PORUCILA slezt z mice, prikurtovala ji na stul a napichla ji kapacku, neb to pry trva uz nejak dlouho (asi chvatala na obed). Od te doby slo vsechno do pytle, Eve zacaly bolesti, ke konci uz pri tlaceni ztracela vedomi, takze jsem ji musel rozdychavat kyslikem, rozstrihli ji az malem k pupiku, byli tam tri doktori a asi pet sester, vsichni na ni rvali at tlaci a doktori se ji valeli po brise, az z nej Adama doslova vytlacili. Nastesti nebyl jeste moc pridusenej, takze je ted v poradku, ale bylo to o fous. Pak tam prisla uklizecka, ktera se chovala jako ze tam nejsme, na roztresenou a vycerpanou zenusku i dite otevrela okno (byl brezen a chumelilo!) a jala se vytirat. Aby se manzelka po porodu vymocila (to se musi asi kvuli nejakym testum), prinesli ji litr pomerancoveho dzusu, ktery musela vypit, takze po prvnim kojeni se Adam osypal jak pubertak s encyklopedii koznich nemoci. Atd atp. Ale naucili ji tam aspon kojit, premluvili ji, at vydrzi veskere problemy a bolesti, ktere s tim byly spojene, a pak jim to vydrzelo rok a pul.

BTW: Na podzim rodime znovu, protoze uz nejsme v Praze, tak od nas pojedeme nejspis do Tabora, jsem zvedav. Jo, a vitej do klubu! :-)

[48] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-10, 12:00 Solo | MuteČtenáři: ---

A zapomněl jsem dodat, že jsem v lékárně před nemocnicí kupoval léky, protože je v nemocnici nemají. Taky normální.

[49] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-10, 13:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprosto chapu tve dojmy pixy. Navstevy pouze v urcene hodiny odpoledne - vylouceno, abych ji navstivil jeste rano, nez jdu do prace (i kdyz budicek maji uz v sest), pripadne abych se stavil vecer po praci... Stravu jsem nosil kompletne vlastni, taky tech baliku dobrych vod, co jsem se natahal... a to nebylo jenom nekolik dni, ale nekolik pobytu v delce jeden az tri tydny. Nicmene vse se da prezit - hlavne kdyz se pak narodi zdrave dite. Po porodu uz nadstadardni pokoj za priplatek, coz by mela byt samozrejmost - aby byla mamina s ditetem.

Jeden plati zdravotni pojisteni jak mourovaty, ale aby si mohl priplatit za trosku slusnejsi pokoje, stravu a navstevni hodiny... to nejde. Mozna dnes uz je to lepsi a nebo mozna pokud ma jeden opravdu hodne penez.

[50] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-10, 13:21 Solo | MuteČtenáři: ---

A pripojuji se ke [47] - nejdulezitejsi je POROD, ostatni veci nejsou tak dulezite. Dokonce ani kdyz nebude moci manzelka kojit - to se koupi cca 8 kusu lahvicek a porad dokola se vyvaruji, plni "sunarem", ukladaji do lednice a pred krmenim ohrivaji presne na tu spravnou teplotu...

[51] Vložil(a): Petr [web], 2004-06-10, 14:02 Solo | MuteČtenáři: ---

[50] jenom pozor, pokud vím tak se nesmí ohřívat v mikrovlnce. Údajně mikrovlny zabijí v mléce to "všechno dobré" a stane se z něj jen bílá voda...

[52] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-10, 14:09 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [51] > No to je dobrý blábol. To povídala na pavlači vaše sousedka, ne? To je pochopitelně naprostý nesmysl...

[53] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-10, 14:40 Solo | MuteČtenáři: ---

[52] - nás varovala naše doktorka, ať mléko nehřejeme v mikrovlnce. Jen vodu...

[54] Vložil(a): Misha, 2004-06-10, 14:52 Solo | MuteČtenáři: ---

tak mě tak napadá, máte někdo DOBROU zkušenost s nějakou českou nemocnicí, porodnicí nebo podobným zdravotnickým zařízením??

Někde snad musí existovat, nechce se mi věřit, že jsou všude nemocnice jako např. ve Vsetíně, kde nás děda se slzami v očích prosil, že raději zůstane doma a umře, než aby se po mrtvici musel ještě někdy v životě do té nemocnice vrátit....

člověk v našem věku se může bránit a v některých případech si i dokonce vybrat. Když je člověku třiasedmdesát, nemůže hýbat levou polovinou těla a nemá náhodou blízké, ktří by za ním do té nemocnice mohli dvakrát denně chodit, aby ho nakrmili, tak je prostě v koncích.

Aby to nebylo tak pesimistické, kromě Apeira jsem slyšel i dobré ohlasy přímo na asociaci porodních asistentek, http://www.capacz.cz/ - urcite dobře poradí a pomůžou.

Ať jde vše dobře!

[55] Vložil(a): Petr [web], 2004-06-10, 15:24 Solo | MuteČtenáři: ---

[51] Tak to pozor. Ač sám jsem příznivce techniky a i tu mikrovlnku samozřejmě doma máme, tak tohle je fakt. Princip ohřevu látek pomocí mikrovln se zásadně liší od 'klasického' ohřevu. Pokud je potravina v mikrovlnce po delší dobu (myslím že to je něco kolem minuty) tak se likvidují její nejužitečnější složky :-(

Doporučuju trošku potrápit Jyxo nebo Google a najít si pár zdrojů.

[56] Vložil(a): Camus [web], 2004-06-10, 16:14 Solo | MuteČtenáři: ---

Setkání s českými špitály zpravidla velmi bolí. Myslím si, že je to povětšinou dané perzonálem a jeho přístupem. Zdravá většina národa si utvořila mýtus o "dobrých andělech", který realita tvrdě strhává. Lze si však, podle mých vlastních zkušeností, i na tuto mizérii zvyknout a pobyt v "nápravném" zařízení přežít. Je třeba se obrnit vůči ignoranci doktorů i sester a nepřijmout podivnou roli pacienta, coby kusu materiálu ke zpracování...
To je ale humoru při čtvrtku, že ;-)
Přeju Staníčkovic rodině vše dobré, hladké a pokud možno bezbolestné!

[57] Vložil(a): dgx [web], 2004-06-10, 16:26 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, moc Ti držím palce, a hlavně Tvé ženě a tomu maličkému stvořeníčku, co se už chystá na svět

[58] Vložil(a): mirrda [web], 2004-06-10, 18:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky drzim palce.

[59] Vložil(a): tark [web], 2004-06-10, 19:40 Solo | MuteČtenáři: ---

Taky držím palce. Ale v té nemocnici bych nechtěl být ... Ta úroveň je fakt děs. ;((

[60] Vložil(a): Petr Weida [web], 2004-06-10, 19:47 Solo | MuteČtenáři: ---

[52] Ono na tom možná přece jenom něco bude, viz třeba:

http://zdravi.dama.cz/clanek.php?d=3460&t=V-mikrovlnne-troube-ztraci-zelenina-hodnotu

[61] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-11, 00:58 Solo | MuteČtenáři: ---

Já se nehodlám hádat - jen tvrdím, že je velký rozdíl mezi *vařením* v mikrovlnce a *ohříváním* tamtéž...

[62] Vložil(a): Bochi [web], 2004-06-11, 03:29 Solo | MuteČtenáři: ---

[50] [51] [61] Pixy, neni to blabol. Nevim, jak je to s degeneraci nekterych slozek, tam mas mozna pravdu, ze se to tyka spise vareni nez ohrivani, ale nam to (ohledne ohrivani) v predporodnim kursu vysvetlovali takto: V mikrovlnce dochazi k primemu ohrevu, nikoliv ohrevu konvekci, jako u klasickeho sporaku. Ohrev mleka tedy muze byt vzhledem k jeho urcite nehomogenite nerovnomerny (tedy on uz je nerovnomerny principielne i u absolutne homogennich kapalin vzhledem k tlumeni mikrovnl pri pruchodu hmotou). Muze tedy dojit k tomu, ze budou v jinak relativne vlaznem mleku velmi horke kapicky, potencialnme to mohou byt male tukove srazeniny. Udajne dost na to, aby se decko lokalne oparilo, treba na citlive ustni sliznici.

A jinak jak tu ctu posledni prispevky, jsem vic a vic rad, ze se ceskym porodnicim - aspon zatim - vyhnu. Vsechno nasvedcuje zatim tomu, ze bysme podobnymi peripetiemi projit nemeli. Ale az to budeme mit cele za sebou, poreferuji :-)

[63] Vložil(a): nulltec, 2004-06-11, 09:02 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad baby friendly hospital - to je podla mna len ine oznacenie pre tzv. rooming-in co znamena ze mas dieta na izbe (btw kompletne v tvojej starostlivosti - sam sleduj teplotu, farbu, prejavy... keby nieco zavolajte za polhodinku sme tam jak na koni...) a nic viac. A pixy, to je len zaciatok... pamatam ako sa robila vizita - dobehla „uzasne empaticka“ sestra a do smradu sava po predchadzajucej navsteve upratovacky zahlasila rozbalte ich, pride pani primarka - kosa jak hovado, decka modre od zimy, primarka za pol hodinu s kyslym ksichtom preletela po izbe a adios... (samozrejme nezabudla zdrbat manzelku za to ze maleho prikryla aby neprechladol) cele mi to pripominalo spatny - hodne spatny americky film o sikane v marinackom tabore...

[64] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-11, 11:35 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [51] to nevim... my jsme mikrovlnku v ty dobe nemeli, takze klasicky - uvarit vodu ve varne konvici a v ni pak ohrat lahev. casem se ten ohrev na spravnou teplotu da odhadnout docela presne.

ted mikrovlnku mame a k ohrevum ji pouzivam docela casto (ne pro mimino), protoze je velmi pohodlne do ni dat sklenici se 3 dl mleka (vychlazeneho z lednice na 4 °C), nastavit cas na sekundu presne (vyhoda digitalnich mikrovlnek) a po casovem znameni vyndat mleko vzdy se stejnou, optimalni teplotou...

takze pokud v tom nejsou zadne skodlivosti, tak mi to pro mimino pripada idealni... rychle a naprosto presne.

[65] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-11, 12:14 Solo | MuteČtenáři: ---

[62] Bochi, k te konvekci samozrejme dochazi uplne stejne v mikrovlnce, jako na sporaku, jeji podminkou je totiz jedine a pouze gravitace. Jedine pokud ohrev probiha odshora, muze se lokalne prehrat oblast u hladiny, to by mohl byt duvod proti mikrovlnce.
Ale ja si myslim, ze primarni duvod je prave to zareni. Je sice nizkoenergeticke, ale je to zareni, v pozemske prirode se nevyskytujici.
Zaver: Ohrivat pouze H2O, nic jineho.

[66] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-11, 18:02 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [62] a další > Ano, to jistě, s tím naprosto souhlasím (sorry, chtěl jsem to napsat, ale neměl jsem kdy). Čiže ano, problém s ohřevem v mikrovlnce je rozhodně v nehomogenitě, možnosti opaření a nerovnoměrném zahřívání (i když i tohle se dá vyřešit několikaminutovým odstátím po vyndání z mikrovlnky). Ano, hrozí že při vaření v mikrovlnce můžou být okrajové části převařené/připálené a jiné polosyrové/studené. Souhlas.

Navíc je trochu jiná situace s ohříváním mléka (tam může být problém s tou nehomogenitou) a s vařením - sám si léta vařím mlíko výhradně v mikrovlnce (ostatně už to ani jinak neumím a mám MV hlavně kvůli tomu). A když mlíko projde varem, tak tam už tenhle problém taky odpadá...

Nicméně původní tvrzení bylo o tom, že ohřívání v mikrovlnce ničí nějaké živiny a po uvaření je z mléka jen bílá voda. Na tohle jsem reagoval, že to jsou babské tlachy a holý nesmysl.

[67] Vložil(a): Bochi [web], 2004-06-12, 00:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[65] Roji, ke konvekci dochazi i v mikrovlnce, ale ne stejne. Na sporaku se ohriva pouze zdola a konvekce je tak intenzivnejsi. A krome toho je rozdil prave v tom, ze u sporaku probiha ohrev _jenom_ konvekci (pro stouraly: primou absorpci IR zareni pri ohrevu v prusvitnych nadobach zanedbavam :-), kdezto u mikrovlnky je to predevsim primy ohrev absorpci mikrovln.
To jen pro vyjasneni, nema moc smysl se o to prit.

[68] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-13, 09:22 Solo | MuteČtenáři: ---

[66] Bila voda taky voda! :-)
[67] Nejlip se hada, kdyz oba tvrdi totez :-) i ditet

Ja si v mikrovlnce ohrivam vsechno mozne, jen parky ne, protoze pak chutnaji hnusne. Parky se musi davat do vody, to je jasne.
Cim min zivin, tim hubenejsi populace.

[69] Vložil(a): jana, 2004-08-27, 03:54 Solo | MuteČtenáři: ---

těhule, těhulka, mamina, gynda a gutaperča. proč se těm lidem a věcem řiká tak hrozzzzzzzzzně a jak si tak můžou ty bezcitné jazyko-ignorantky říkat i samy?

[70] Vložil(a): jana, 2004-08-27, 04:06 Solo | MuteČtenáři: ---

ad "Vložil: maeror, 2004-06-10, 11:56" - myslim, ze ten pan si trochu protireci - dite bylo evidentne pridusene prave proot, ze lezlo pozde, tj doktori udelali dobre, ze pani primeli premistit se z mice. ze se meli chovat slusneji, samozrejme nepopiram


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]