TOPlist

Pixylophone - komentáře

Komentáře (od nejstarších po nejnovější)

Komentáře k příspěvku Mrtvola se hýbe červy


[1] Vložil(a): Vita/Marabu, 2004-06-20, 22:39 Solo | MuteČtenáři: ---

Antialliasing ve windows nechybi, byl urcite v win2k a u starsich si nejsem jist. Kazdopadne to neni v nastaveni prohlizece ale systemu (zobrazeni - efekty - vyhlazovani pisem)

[2] Vložil(a): juneau [web], 2004-06-20, 22:45 Solo | MuteČtenáři: ---

[1] ... presne tak, to je to prvni, co vzdycky zapinam, at s tim majitel pc souhlasi ci ne. V 98% pripadu nevi, co delam, ale jednou mi treba podekuje. Za tohle samotny IE nemuze. Winy to maji minimalne od w98.

[3] Vložil(a): Petr [web], 2004-06-20, 22:45 Solo | MuteČtenáři: ---

Hmm, neni jeden z velkych problemu IE rozdilne pocitani velikosti boxu? To mi v seznamu chyb chybi.

[4] Vložil(a): MaD, 2004-06-20, 23:00 Solo | MuteČtenáři: ---

[3]: v IE 6 to je IMHO uz podle standardu. Akorat se porad jeste pocita s IE 5(5.5), kde to je spatne.

[5] Vložil(a): Arthur Dent [web], 2004-06-20, 23:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[1][2] WinXP antialias písem má, dokonce jsem viděl někde i "hack" na to, jak zařídit antialias u přihlašovací obrazovky, kde z nějakého záhadného důvodu není.

[3][4] Tohle mě docela drásá a řeším to podtržítkovým hackem. A vzhledem k tomu, že to kontroluju na IE6 a mám s tím problémy, tak se obávám, že ani IE6 nepočítá boxmodel tak jak má.

[6] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-20, 23:19 Solo | MuteČtenáři: ---

No, porad lepsi, nez antialiasing a celkove pouzitelnost fontu v linuxu :-(

[7] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-20, 23:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Jezismarja Pixy... Windows maji antialiasing pisma uz asi 6 let (minimalne od w2000). Ve WinXP je dokonce dvoji druh "vylepseni" zobrazovani pisma, klasicky AA a potom ClearType pro LCD & spol..

[8] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-20, 23:30 Solo | MuteČtenáři: ---

Jezismarja, Viktore - a proc KURVA neni ve vychozim nastaveni a V ZIVOTE jsem ho tim padem ve Windows nevidel??!

[9] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-20, 23:31 Solo | MuteČtenáři: ---

P. S.: A to mi prijdou odhadem tak ctyri screenshoty z Windows za tyden a NIKDY na nem nebylo pismo vyhlazene...

[10] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-20, 23:32 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [3] > Ne, ve standardnim modu je box model OK - jen pri prepnuti na quirk mod je box model pocitan umyslne chybne z duvodu zpetne kompatibility. To mi prijde v poradku.

[11] Vložil(a): Yuhů [web], 2004-06-20, 23:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Osobně nepovažuji Explorer za tak mizerný prohlížeč. Má spoustu chyb, ale s většinou z nich se dá žít.

Možná by stálo za úvahu, kdyby nová verze Exploreru uměla zvětšovat písma zadaná v pixelech (nebo kdyby se to aspoň dalo nějak přepnout). Stejně tak bych uvítal lepší kontrolu nad velikostí písma zadanou slovně, např. "large", aby se neměnila podle vykreslovacího režimu.

Vlastnosti min|max-height|width by se samozřejmě hodily velmi. Totéž position: fixed, to mi, Pixy, mluvíš z duše.

Docela by se mi líbilo, kdyby se dala prvku body nastavit šířka.

Hodně mi chybí podpora hodnoty avoid u vlastností page-break-after a page-break-before.

A copak o to, takové pseudotřídy :after a :before by také nebyly k zahození. A to nemluvím o :hover u prvků jiných než odkazy. Vůbec se domnívám, že bych pro pokročilé selektory našel spoustu využití, třeba takový operátor plus, to by byla pohádka.

Hodně se lidé ptají, jak v XHTML v Exploreru přinutit přepnutí vykreslování do standardního režimu pomocí doctype, když před tím chtějí použít xml prolog.

Jo, a border-spacing, abych mohl v tabulkách zahodit cellspacing.

[12] Vložil(a): Kahi, 2004-06-20, 23:44 Solo | MuteČtenáři: ---

můžete sem pls hodit link na vysvětlení pojmu box model? diky..
a co mě vadí, je především rozdílné počítání rozměrů bloků s borderama v IE a ostatních prohlížečích. (Snad to není onen zmiňovaný box model :)

[13] Vložil(a): Yuhů [web], 2004-06-20, 23:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Reaguji na [1] o nastavení antialiasingu:

DĚKUJU! Konečně čtu jako normální člověk.

Proč mi K***A tohle někdo neřekl dříve?

[14] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-20, 23:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Kahi: Ano, je.

[15] Vložil(a): lumeeq [web], 2004-06-20, 23:47 Solo | MuteČtenáři: ---

[9] zde je http://www.zkulickyprd.cz/kartinky/pics/AA_1087767911.gif moznost shlednout vyhlazene pismo pod winamima

[16] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-20, 23:48 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [13] > Nápodobně. A myslím, že Yuhůůa těžko někdo může označit za BFU. Vážně - proč to není normálně zapnuto a běžný uživatel o tom nemá ani ponětí? Jsou věci, které nikdy nepochopím...

[17] Vložil(a): JIBorg [web], 2004-06-20, 23:53 Solo | MuteČtenáři: ---

:-) Ja ten AA predtim porad ve win vypinal, protoze jsem myslel ze to mou starou K6/300MHz povzbudí. Mozna to delalo vic lidi a ted kdyz maji lepsi masiny to delaji jen tak ze zvyku

[18] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-21, 00:00 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [17] > Ujistuji te, ze ja to nikdy ve Win nedelal a presto to mam vypnuty. Opravdu jsem doted netusil, ze tam neco takove vubec je.

[19] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-21, 00:00 Solo | MuteČtenáři: ---

sorry - "... presto jsem to MEL vypnuty..."

[20] Vložil(a): Jan Havrda [web], 2004-06-21, 00:19 Solo | MuteČtenáři: ---

[2] Pokud je AA ve W98, kde jej spustit?

[11] Šířku prvku body s úspěchem používám i v IE?! (http://jamu.write.cz/)
BTW, pseudotřídy i pro mě prosím :-)

Pixy: Co kdybychom tě, jako světově uznávanou webdesignovou autoritu, požádali abys za nás u Microsoftu zaorodoval? :-)

[21] Vložil(a): Jamesek [web], 2004-06-21, 00:19 Solo | MuteČtenáři: ---

Tak díky hýbající se mrtvole znám vyhlazené písmo ve windows nejen z corelu, ale i normálně. I když - není ve firefoxu v pidipísmu taky antialliasing? Možná je to jen rozmazané :D

[22] Vložil(a): Jan Havrda [web], 2004-06-21, 00:25 Solo | MuteČtenáři: ---

[20] Oki, překonal jsem svou lenost...

Font Smoothing lze rozběhat i ve W95 a NT4:
http://www.microsoft.com/typography/grayscal/smoother.htm

Postup pro zprovoznění anti-aliasingu ve Windows 98 a výše je zde:
http://www.worldstart.com/tips/appearance-tips/font-smoothing.htm

Howgh

[23] Vložil(a): waclaw, 2004-06-21, 00:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Nevím, připadám si trochu jako černá ovce, ale antialiasing jsem si musel vypnout i na macu, možná špatně vidím, ale prostě se mi vyhlazené písmo špatně čte.

[24] Vložil(a): cown [web], 2004-06-21, 00:34 Solo | MuteČtenáři: ---

Kromě už zmiňovaných věcí bych v IE uvítal podporu tagu abbr (i když to je jen taková maličkost, která mě osobně vadí :))

[25] Vložil(a): noname, 2004-06-21, 00:44 Solo | MuteČtenáři: ---

aliasing: já to sice znám, ale na většině monitorů to mám vypnuté (jakož i ostatní "zbytné" žrouty prostředků), ten správný efekt to má leda na LCD, na CéeRTéčkách z toho nějak zvlášť odvařenej nejsem. Jo a samozřejmě na handheldech je to "must".
ad IE: všímáte si jistých změn v přístupu MS? Obrací se na veřejnost, občas uvolňí nějaké kódy, aby na ně někteří mohli koukat, dává zadarmo některé SW ... začíná se přiostřovat boj. V každém případě jestliže jak tvrdí MS - další IE bude až v nových Windows a bude jejich součástí a nepůjde instalovat na jiné Windows, tak nevím proč to tu řešíte ;-)

[26] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-21, 00:57 Solo | MuteČtenáři: ---

O antialiasingu bez jakekoliv snahy o flamewar:

kratsi vysvetleni: RTFM;

delsi vysvetleni: nevim jak ostatni, ale ja kdyz neco nevim a chci to vedet, tak a) hledam b) ptam se zkusenejsich. Co si pamatuju, tak o antialiasingu pisem ve Win vim odjakziva, i kde se to zapina a stejne tak i ostatni lide kolem me. Kdyz jsem poprve prisel k Applu a nevedel, jak se vysouva CD, taky jsem nezacal rovnou nadavat na debilni system.

[27] Vložil(a): pinus [web], 2004-06-21, 02:29 Solo | MuteČtenáři: ---

ad box model [3] [4] - jak je to vlastne spravne? Pocita se border do widthu nebo ne? Protoze mozilla border do widthu pocita a explorer ne a to je potom porod s tim neco udelat.

[28] Vložil(a): Ondrej Ivanic, 2004-06-21, 05:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Urcite by som chcel atributovy selektor a este aj to co ches ty Pixy.

[27] Povedal by som ze je to opacne viz. http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp?frame=true#cssenhancements_topic3

[29] Vložil(a): paranoiq, 2004-06-21, 06:15 Solo | MuteČtenáři: ---

musím se připojit k [26]. o aa vím, co win používám a je to jedna prvních věcí co zapínám ihned po instalaci. škoda jen že mám crt, na cleartype jsem se docela těšil a nemužu ho na tom krámu používat.

[30] Vložil(a): Jiří Bureš [web], 2004-06-21, 07:52 Solo | MuteČtenáři: ---

ClearType písma líp vypadají, ale mě osobně se často hůř čtou. Tak, jak to funguje ve WinXP, je IMHO nedotažené. Co mi vadí:

* Malé písmo se rozmaže k nepřečtení. Text vypadá jako bych si přidal pár dioptrií.
* Zajímal by mě algoritmus výpočtu (co dělají ty různé hměné, modré a žluté v černém písmu na bílém pozadí). Písmo vypadá jak po LSD.
* Různá "tloušťka" zejména svislých čar jednotlivých znaků (dané odstíny barev),
* AA nafoukne velikost "típnutých" screenshotů (podle mé zkušenosti nárůst 150% - 200%).

[31] Vložil(a): Erix, 2004-06-21, 08:10 Solo | MuteČtenáři: ---

Ja AA/ClearType nepouzivam a to z jednoho duvodu. XP mi bezej na PIII 500MHz, 128RAM... Je fakt, ze AA asi nezabira tolik prostrtedku, ale setrim, kde se da :-)

[32] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-21, 08:38 Solo | MuteČtenáři: ---

Jeste bych upresnil, ze ClearType je urceny pro LCD displeje, na CRT dela opravdu divne veci a Microsoft doporucuje pouzivat klasicky antialiasing.

A Pixy, mozna te zaujme jeste toto:

pravy klik na "tento pocitac"
vlastnosti/upresnit/(sekce Vykon)nastaveni

Tam je hromada dalsich veci tykajicich se vzhledu a chovani GUI.

[33] Vložil(a): Vita/Marabu, 2004-06-21, 08:38 Solo | MuteČtenáři: ---

[9][13][16] mno pixy ja vim kde se to nastavuje a mam to vypnute. Nektere veci s AA vypadaji neskutecne hnusne a mene kontrastni kombinace jsou s AA naprosto necitelne.

[13] no vidis Yuhu, diky blogovani nejen ze vis jak nakreslit kolecko aby bylo kulate ale ted uz i jak mit nehranata pismena :P

[34] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-21, 08:46 Solo | MuteČtenáři: ---

[11] IE neni zas tak mizerny. Je proste jen nejhorsi ze vsech a nefunguje tak, jak ma. To je cele.

Trabant take neni tak mizerne auto. Urcite jsou lide, kteri na trabantech dokazou najit i positivni stranky.
Treba cenu, kteryzto argument u IE nejak nenachazim :-)

[35] Vložil(a): Shakul, 2004-06-21, 09:09 Solo | MuteČtenáři: ---

[30] Dost informací o ClearType najdeš na http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspx

[36] Vložil(a): Luděk Roleček, 2004-06-21, 09:35 Solo | MuteČtenáři: ---

Naprostou souhlasím s [30]. O AA ve Windows vím taky "od začátku" (při každé instalaci totiž na stejném dialogovém panelu vypínám všechny "cool" efekty např. zhasínání menu apod.), ale taky ho vypínám. Používám vyšší rozlišení a menší písma (potřebuji toho vidět hodně najednou) a AA písmo se mi výrazně hůře čte než to "zubaté". Různá tloušťka čar a efekt "dioptrie navíc" mě taky velmi rozčiluje - postup je obvykle následující -> slzející oči, vyčištění brýlí, vypnutí AA :) Je ovšem pravda, že velká písma jsou bez AA zoufale nehezká. Mě by nejvíc líbila volba typu "AA standardně aplikuj na H1 - H3 a písma větší nebo rovna 16pt, ostatní nech bez AA" :))

[37] Vložil(a): Mareg, 2004-06-21, 09:39 Solo | MuteČtenáři: ---

ad AA - v praci i doma mam display (17' a 19') pripojeny pres DVI, ale pri zapnuti/vypunuti AA ve Win2k zadny rozdil nepozoruji.
Tusi nekdo proc? Ze bych uz opravdu nic nevidel?

[38] Vložil(a): kajik [web], 2004-06-21, 09:46 Solo | MuteČtenáři: ---

Mě chybí v IE podpora CSS2, cookies manager a pěkně mě vytáčí jak ukládá stránky offline, jak ten kod mršíí ...
Jinak mě opravdu štve jaké jsou propastné rozdíly mezi IE 5 , 5.5 a 6. Proč ještě pořád dost lidí pořád používá tu vykopávku IE 5!!

[39] Vložil(a): V. Kubák, 2004-06-21, 09:56 Solo | MuteČtenáři: ---

[34] Ať je jaký chce, stejně nezbývá než se přizpůsobit. Mně stačí podívat se na statistiku přístupů našeho webu a když vidím u prohlížečů vedle MSIE číslo 97,13%, pak mám jasno v jedné věci - MUSÍ to fungovat především v IE a u těch ostatních stačí dodržet základní pravidla.

[40] Vložil(a): px30, 2004-06-21, 09:59 Solo | MuteČtenáři: ---

Offtopic: [26] Já když jsem poprvé seděl u Maca (PowerPC 601) tak jsem nevěděl jak vyndat disketu, nakonec jsem použil vypínač - byl přesně tam, kde je u pýsýčka ten čudlík na vytahování disket. Asi čtrnáct dní jsem si ho takhle občas vypínal a pak jsem se naučil...

[41] Vložil(a): rADo [web], 2004-06-21, 10:03 Solo | MuteČtenáři: ---

protože kurva neznáš Windows [8] ;)

(používám stejného slovníku, co autor)

PS: po instalaci ti Windows XP nabídne zapnutí ClearType, a zvýšení rozlišení grafické karty :)

[42] Vložil(a): Guru2D, 2004-06-21, 10:24 Solo | MuteČtenáři: ---

Ad1: IE 5.0 (standartne vo Win2k) co mam podporuje Alpha kanal v PNG!
napr. www.blender3d.org -na test ... alpha kanal je v menu...
Ad2: antialiasing wo widlach 2k a vysie sa zapne automaticky ak hned pri instalacii rozozna aj graficku kartu a ma k nej ovladace a nie je to slaba grafika!
vo winXP je cleartype co je nejake chujovske rozsirenie antialiasingu (nazval by som to FORCE antialiasing nakolko antialiasinguje aj 1px rovnu ciaru na 3xp rovnu ciaru!!!!)

palo

[43] Vložil(a): Viktor Janeba, 2004-06-21, 11:00 Solo | MuteČtenáři: ---

[40] :)) no ja zkousel vse mozne, ale ze je potreba hodit ikonu jednotky (media?) do kose, to me OPRAVDU nenapadlo.

[42] RTFM. ClearType je specialni druh antialiasingu pouzitelny pouze pro LCD! Doporucuju precist celou diskusi a vlezt si na link, co uvadel nekdo vyse.

[44] Vložil(a): Vincent [web], 2004-06-21, 11:06 Solo | MuteČtenáři: ---

--> [39] spatny pristup, nejdriv musi byt web spravne napsany
tj. validni) a pak teprve osetruju aby chyby exploiteru, psat web primarne chybne je dost ujety a nic na tom nezmeni ze u tebe ma spatny "prohlizec" 90% lidi na nasem webu uz to je tak 50% na 50% perohlizece a tyky "prohlizece" neboli MSIE

jinak u MSIE mi asi krome toho co napsal Pixy schazi dusledna podpora :hover a taky malinko :after a :before

[45] Vložil(a): Mormegil, 2004-06-21, 11:12 Solo | MuteČtenáři: ---

[42] No dobre, podporuje... ale dela to spravne? (http://trific.ath.cx/web/png/)

[46] Vložil(a): Vita/Marabu, 2004-06-21, 11:51 Solo | MuteČtenáři: ---

[34] vase prirovnani ma jednu vadu. Pokud totiz web = silnice a prohlizec = auto, pak silnice se stavi urcitou technologii a muze na ni jezdit mercedes i trabant - zatimco web postaveny podle norem v IE dopadne nezridka zoufale - nasledkem cehoz se ovsem neupravuje trabant (vozidlo) ale musi se prekopavat silnice.

Mne treba dost vadi podivne dedeni velikosti fontu u IE, obzlaste pak u tabulek.

[47] Vložil(a): noname, 2004-06-21, 12:06 Solo | MuteČtenáři: ---

[45] pro vaši informaci - můj IE zobrazuje onen PNG správně. Fígl je v tom, že používám MyIE nadstavbu (http://myie2.tarapages.com/plugins/pafiledb.php?action=file&id=439) která to umí opravit.

[48] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-21, 12:09 Solo | MuteČtenáři: ---

STOP antialiasing.

Díky všem za vysvětlení, divný jsem já, když mi XP antialiasing nikdy ani nezapnuly, ani nenabídly (ačkoli jsem je už instaloval třikrát na tři různé počítače). OK, měl jsem o existenci AA vědět, moje chyba.

Další komentáře prosím věnujte jen hlavnímu tématu, to jest nejzávěžnějším nedostatkům IE. Další příspěvky týkající se antialiasingu už budu považovat za nevyžádané. Děkuji.

[49] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-21, 12:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Vyhlazovani pisma neni ve Windows zapnute by default, protoze se jedna o efekt, ktery spotrebovava prostredky (drive procesor, dnes uz to asi dela grafarna) a Windows ho mely uz v dobe, kdy vykonnost procesoru nebyla vzhledem k jejich narocnosti nejak zavratna... Ze ho pozdeji nezapnuli (s prichodem Win2000), to uz je dalsi vec... Ostatne po instalaci cistych Windows je potreba vzdy venovat urcity cas, jejich "vyladeni"...

[50] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-21, 12:11 Solo | MuteČtenáři: ---

Off-topic: Pixy, to okno s žádostí na heslo a login do sféry privat na mě bude vyskakovat po kliknutí na každý odkaz??

[51] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-21, 12:17 Solo | MuteČtenáři: ---

COŽE????! Jaké okno? Jaké heslo? Ještě na někoho vyskakuje nějaký login?

Tokugawo, to je úplný nesmysl. Co to máš za čmuchalský browser? Jediný login (přes .htaccess) mám v jednom adresáři úplně mimo blog. Žádný login na nikoho nemá co vyskakovat... :(

[52] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-21, 12:21 Solo | MuteČtenáři: ---

Hlavni tema: Box model je uz snad v IE6 v poradku (pokud se mu da spravny DOCTYPE), takze mi vadi jiz vyse zminene "malickosti", jako :hover, border-spacing, min/max width a hlavne (!) poradne zpracovane selektory.

Nevyzadany komentar: ClearType je mozna technologie, ale ne pro kazdeho... Jsem treti ve firme, kdo dostal LCD a druhy, ktery si ClearType zapnul, vyzkousel ho, a zase ho vypnul. Zlate standardni vyhlazovani...

[53] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-21, 12:22 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [51] pripojuji se... myslel jsem, ze chyba je u nasi firemni proxyny, ale jak vidim, nejsem sam. vzdycky vyskoci login dialog, na ktery musim dat cancel - pouze to obtezuje.

[54] Vložil(a): Andrew, 2004-06-21, 12:35 Solo | MuteČtenáři: ---

[51] ten samý problém - na jakékoli stránce pixy.cz na mě vyskočí okno HTTP autentizace... IE 6, FFox 0.8 + Win 2003 server

[55] Vložil(a): frey, 2004-06-21, 12:36 Solo | MuteČtenáři: ---

při každém obnovení jakékoliv stránky mi to vyhodí login dialog. Při zmáčnutí "cancel" to jede dál, ale dost to otravuje. Nešlo by s tím něco udělat?

[56] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-21, 12:36 Solo | MuteČtenáři: ---

[50] Prave to na me vybaflo taky :-)
Tfuj to sem se lekl,,,,,

[57] Vložil(a): jt, 2004-06-21, 12:37 Solo | MuteČtenáři: ---

na mě žádnej login nevyskakuje...

[58] Vložil(a): Andrew, 2004-06-21, 12:41 Solo | MuteČtenáři: ---

aktualizace [54]: Objevuje se to jenom někde - na W4D a soukromých stránkách to nedělá. A Opera je v klidu :-/

[59] Vložil(a): pixy, 2004-06-21, 12:42 Solo | MuteČtenáři: ---

Už by to nemělo dělat. Taková blbost, to byste nevěřili...

[60] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-21, 12:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[51] Mozilla 1.6 / W98 SE ano

[61] Vložil(a): Zerryk, 2004-06-21, 12:44 Solo | MuteČtenáři: ---

Chybí mi:
- lepší podpora vyšších dpi displeje: tj. bikubické převzorkování obrázků (IE umí jen nearest neighbour, a to jen když se mu domluví skrze registry)
- podpora formátování stránkovaného výstupu, tj. pageBreakInside:avoid; okraje... sice je toho většina v css3, ale hodily by se
- obecně od CSS podporu automatické vícesloupcové sazby i s rozhodnutím o počtu sloupců dle min a max šířky sloupce
- ostatek se víceméně nechá emulovat javascriptem, ale né že by tím byl nepotřebný!
- ve Windows GUI ten antialiasing písem i ve variantě pro CRT, tj bez duhových okrajů (ten standardní si všímá jen větších písem)

[62] Vložil(a): Roj [web], 2004-06-21, 12:44 Solo | MuteČtenáři: ---

[59] Uz OK

[63] Vložil(a): Canis Rufus, 2004-06-21, 13:01 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [59] ale verili... ;) uz je to ok.

[64] Vložil(a): TimJ, 2004-06-21, 13:22 Solo | MuteČtenáři: ---

[59] a pak (Opera) to prudí s loginem na pixy.cz/blog-bloxxy/, kde běží komentáře a můj blbej zvyk smazat poslední část adresy...

[65] Vložil(a): Tokugawa [web], 2004-06-21, 14:09 Solo | MuteČtenáři: ---

Pixy, můj čmuchalský browser je IE 6.0 :oD

[66] Vložil(a): dgx [web], 2004-06-21, 14:38 Solo | MuteČtenáři: ---

No, přátelé, s těmi chybami IE je to trošku komplikovanější. Jen zvažte, kolik hacků je založeno na principu, že jedna chyba se vhodně doplňuje s chybou jinou (třeba u toho overflow). Oprava jen jedné chyby by mohla přinést víc škody než užitku.

Tak co rozšířit seznam o chyby, které je třeba ponechat? :-D (např. podtržítkový hack?)

[67] Vložil(a): Jaaa, 2004-06-21, 15:05 Solo | MuteČtenáři: ---

[66] souhlasím s tebou, kdyby teď vyšla mozilla s podporou názvů vlastností začínajících "_", tak jsem v pr****, slušně řečeno.

[68] Vložil(a): Zerryk, 2004-06-21, 15:10 Solo | MuteČtenáři: ---

[66] To už spíš zavést něco jako @media MSIE {} :-)

[69] Vložil(a): mirrda [web], 2004-06-21, 16:24 Solo | MuteČtenáři: ---

mi chybi jeste :hover treba u <div>u, ale asi uz to tu nekdo psal - necetl jsem zatim komenare.

[70] Vložil(a): Vita/Marabu, 2004-06-21, 16:28 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno takova podpora content-type pro xhtml by taky nebyla od veci :P

[71] Vložil(a): Yuhů [web], 2004-06-21, 17:38 Solo | MuteČtenáři: ---

[68]: @media MSIE {} vůbec není špatný nápad. Přemýšlím o něčem podobném už asi tři roky (poprvé když ještě hrál roli Nestcape 4). Podle mě by se takhle jednalo o nejčistší hackování. Samozřejmě naneštěstí nic takového nefunguje, aspoň myslím.

[72] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-21, 18:00 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [71] > Ovšem pro tu srandu stojí za povšimnutí, že v IE funguje třeba:

_@media screen {
   ...
   }

musí to být ovšem na konci CSS, protože třeba Safari na tom vykysne (tj. další pravidla už nepřečte)...

Dobrý, ne? :)))
(to vim taky, že to je nevalidní)

A ještě větší prča: v IE funguje i tohle:

@media {
   ...
   }

(a to už funguje normálně, i v tom Safari) :o)

[73] Vložil(a): tb, 2004-06-21, 20:47 Solo | MuteČtenáři: ---

Take by nebylo od veci kdybu IE spravne zachazel s ALT a TITLE u obrazku.

[74] Vložil(a): Milan [web], 2004-06-22, 13:25 Solo | MuteČtenáři: ---

Nerealny pozadavek je asi portace na Linux :). Ne ze by nekomu schazel, ale pro testovani. Ale on by se asi zase choval jinak nez MSIE/Win a MSIE/Mac, takze mozna radeji ne.

[75] Vložil(a): dgx [web], 2004-06-22, 13:49 Solo | MuteČtenáři: ---

[74] je to už drahně dávno, ale pamatuju si, že Internet Explorer (tuším ve verzi 4, kdy my začal vyhovovat víc něž NN4) jsem si spouštěl i pod unixem.

[76] Vložil(a): tark [web], 2004-06-22, 14:47 Solo | MuteČtenáři: ---

[74] Tak ono to řešitelné je ... Stačí mín na hadru nebo kdekoli jinde Winy s Explorerem a přes emulátor to spustíš. Možná to jde i bez winů. ;)

[77] Vložil(a): tark [web], 2004-06-22, 14:50 Solo | MuteČtenáři: ---

[74] Tak ono to řešitelné je ... Stačí mín na hadru nebo kdekoli jinde Winy s Explorerem a přes emulátor to spustíš. Možná to jde i bez winů. ;)

[78] Vložil(a): dgx [web], 2004-06-22, 15:13 Solo | MuteČtenáři: ---

[77] http://www.microsoft.com/unix/ie/default.asp

[79] Vložil(a): Rarouš [web], 2004-06-22, 18:31 Solo | MuteČtenáři: ---

No co jsem cetl ty diskuse na Chanell9 tak je to celkem husty a vetsinou si davaj praci s obhajobou soucasnyho stavu a vymlum na malo casu na opravy, nebo velkeho mnozstvi stahovanych dat na opravy... jedno z vychodisek je http://dean.edwards.name/IE7/ ale jeste jsem to nezkousel ;)

[80] Vložil(a): Pavel, 2004-06-22, 19:23 Solo | MuteČtenáři: ---

jeste k AA-doporucoval bych - pokud nepouzivate LCD - cleartype poupravit, je nekolik utilitek na nasteveni contrastu a podobne (nebo pres regedit), jinak clovek oslepne (tohle je napr problem v linuxu, chvilku se na to diva dobre, ale pak zacnou bolet oci, nastesti jde (nelegalne) freetype spustit z hintingem a nastavit AA az od urcite velikosti),

jeste jednou - win samoze AA zapnute ma, ale AA funguje az od urcite velikosti pisma, ve stylech jde dokonce dosahnout toho aby pismo bylo vyhlazene i pri vypnutem cleartype a male velikosti (napr. http://fedora.redhat.com nebo http://kde-look.org), ale pls nepouzivejte to, v linuxu to dela pri vypnutem AA bordel :)

a jeste na zaver - MS do longhornu chysta zcela novy typ renderingu fontu, je to hodne podobne os X, nekde na netu je urcite screenshot

[81] Vložil(a): pixy [web], 2004-06-22, 20:34 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [80] > Tak to je poslední offtopic, který ještě nehodlám mazat - i když k tomu mám sto chutí (viz [48] a respect!)

[82] Vložil(a): mata [web], 2004-06-23, 10:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Mno me teda nejvic vadi stupidni chovani v IE u obtekanych (float) prvku... jeho uzasne 3px navic jsou opravdu skvele...

[83] Vložil(a): Lumpy [web], 2004-06-23, 15:57 Solo | MuteČtenáři: ---

39: Těch 97,13% je dnes již spíš výjimka, viz http://www.toplist.cz/global.html - všimnětě si, jak roste podíl Gecka a Opery a klesá podíl IE 5.x

[84] Vložil(a): Ritchie, 2004-06-24, 09:27 Solo | MuteČtenáři: ---

Pavel [80]: Skutečně je to nelegální? U nás narozdíl od USA zatím sw patenty nejsou uznávány.

[85] Vložil(a): Mormegil, 2004-06-24, 13:04 Solo | MuteČtenáři: ---

Nemate nekdo tuseni, proc MSIE (testovano v 6.0, hlaseno i v 5.5) blbe zobrazuje entity pro ruzne typograficke mezery? thinsp zobrazuje stejne jako ensp a stejne jako emsp, ostatni mezery pro jistotu zobrazuje klasickym ctvereckem. Je problem v nastaveni fontu? Nebo si proste IE vymysli hovadiny? (Prohlednout si to muzete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:P%C3%ADskovi%C5%A1t%C4%9B#Typografick.C3.A9_testy ).

[86] Vložil(a): JB, 2004-06-24, 16:30 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [80]: původně jsem chěl reagovat, že u freetype verze 2 už se nic nelagálního zapínat nemusí, že má autohinting ale reagovat nebudu jelikož Pixy to zatíp :)

[87] Vložil(a): Helo, 2004-07-11, 14:04 Solo | MuteČtenáři: ---

...tak to je poslední offtopic, který ještě nehodlám mazat....

Blbečku Pixy,

nejprve tu mystifikuješ, že AA Wiry neumí a když ti to lidi vysvětlí, začneš je okřikovat. Všimni si co tu je příspěvků, který si stěžujou na to, že jim ClearType ve windows nevyhovuje (rozmazaný, barevný, vypnout u malejch fontů) - a tohle jde jedinej, který jim ukazuje kde a jak si to mají nastavit.

Fakt už mě s tím sereš.

[88] Vložil(a): Enigman, 2004-07-11, 14:57 Solo | MuteČtenáři: ---

[64]: I v me Mozille 1.6 vybehne na http://www.pixy.cz/blog-bloxxy/ prihlasovaci login...

[89] Vložil(a): pixy [web], 2004-07-11, 16:22 Solo | MuteČtenáři: ---

Kreténe anonymní Helo, co se ani neumíš podepsat,

ty zase sereš mě. Tohle jsou MOJE SOUKROMÉ stránky a můžu si na nich dělat, co chci. Třeba smazat v každý druhý komentář. Fajn, problém AA byl uspokojivě vysvětlen - ale netýká se to tématu původního příspěvku (do kterého jsem ostatně dodatečný update o AA včetně popisu zapnutí doplnil) a nadále si proto nepřeji, aby se to tady už rozebíralo. Pravidla tady stanovuju já - a když je někdo obratem porušil, byl jsem ještě slušný a místo smazání jsem pisatele ještě jednou varoval. Mně to připadá jako slušnost a vstřícnost - zatímco tobě se se to nelíbí.

Já jen doufám, že jsem tě, ty neandrtálský hovado, nasral ještě víc a natolik, že už mi sem víckrát nepolezeš. O takové křupany jako ty tu nestojím.

[90] Vložil(a): dgx [web], 2004-07-11, 17:17 Solo | MuteČtenáři: ---

[89] že se tím blbečkem vůbec necháváš vytočit, Pixy :-) Já bych ten komentář okamžitě smazal a poznamenal si někam IP adresu...

[91] Vložil(a): pixy [web], 2004-07-11, 19:40 Solo | MuteČtenáři: ---

ad [90] > Vážně si myslíš, že by byl dobrý nápad zrovna takový "komentář" takového blbečka jen tak vymazat? Co myslíš, že by následovalo? On je obvykle takový kretének samé traumátko a mindráček a začne kopat a prskat...


Váš názor

Přidat nový komentář

Váš komentář

Přidávání komentářů k tomuto příspěvku již bylo ukončeno.

Chcete-li autorovi přesto sdělit nějakou podstatnou informaci, která se příspěvku týká, kontaktujte jej e-mailem.



 RSS 0.9x  Export  RDF  Export  RSS 0.9x  Komentáře  TXT  Komentáře  XHTML 1.0  Validate  W3C  CSS 2.1  Em-web  Resizable  W4D  90% dogmatic

Vygenerováno: [stránka generována dynamicky]