Dogma W4 - detaily a vysvětlení

Ad 5. Úvodní strana

Úvodní strana celé prezentace musí zřetelně popisovat cíl a sdělení této prezentace.

Na první pohled musí každý návštěvník pochopit, co mu chce prezentace sdělit. Žádný web nesmí předpokládat, že čtenáři již vědí, oč jde - vždy jsou nějací noví návštěvníci, uživatel se může dostat na úvodní stránku náhodně atd.

Především musí být zřejmé, co je cílem webu. Zda se jedná o informační magazín, prezentaci organizace/firmy či zda stránky poskytují nějaké služby.

Detailně: Placené služby nesmí být maskovány jako jiný typ prezentace.

Pokud je cílem prezentace prodej služeb či produktů, musí to být uvedeno již na úvodní straně (případně na úvodní straně sekce, pokud je prodej nabízen jen v jedné sekci prezentace). Není přípustné, aby např. prezentace, která je ze své podstaty online obchodem, byla uvozena jako informační magazín a její skutečný cíl přitom nebyl uživateli sdělen.

Detailně: Prezentace organizace (firmy, instituce, sdružení atd.) musí na úvodní straně obsahovat její název, logotyp (pokud jej organizace v prezentaci používá) a kontaktní informace (nebo odkaz na ně).

Uživatel musí snadno identifikovat organizaci, na jejíž stránky se dostal a nesmí být uveden v omyl takovou prezentací názvu a logotypu společnosti, která je úmyslně zaměnitelná s organizací jinou. To platí i pro obecně známé weby: žádná prezentace splňující pravidla W4D nesmí úmyslně kopírovat typické prvky, logotypy a vzhled jiných webových služeb a aplikací. Autor nesmí v uživateli jakkoli vzbuzovat dojem, že používá jinou prezentaci, než bylo jeho úmyslem.

Pokud organizace používá jakékoli komunikační kanály pro veřejnost (e-mail, telefon, fax, poštovní adresu atd.), musí být uvedeny na úvodní straně, nebo zde alespoň musí být uveden odkaz na stránku, která kontaktní informace obsahuje. Pro mnoho uživatelů to může být primární informace, jiné údaje ani hledat nechtějí.

Viditelně odkazuje kontakt na administrátora.

Kontakt na administrátora (e-mail a/nebo telefon na správce webu, webmastera) musí být umístěn viditelně (alespoň) na úvodní straně. Odkaz v kódu (např. ve značce <link>) není dostatečný. Kontakt musí být dostupný při každém způsobu prezentace (nelze jej tedy např. skrýt pomocí Javascriptu či CSS) - uživatel musí mít vždy možnost spojit se administrátorem, nastane-li technický problém s používáním webu.