Krok 5. Hledej, šmudlo...



Dokonce nemusíte uživatele zmást úplně. Stačí, když mu hledání informací pěkně ztížíte. Především na webech, prezentujících místní služby a provozovny, zásadně neuvádějte svou adresu hned na úvodní straně. Dejte náhodným návštěvníkům, kteří právě procházejí dlouhý seznam čistíren, restaurací nebo firem rozvážejících pizzu, pořádně zabrat, aby na vaší stránce museli hledat, ve které části světa se zrovna ten váš podnik nachází.


Příklad

Dvě kavárny

http://www.cafebergman.cz - nahled

Originální stránky
Obrázek v plné velikosti
Archivovaná stránka (2003-05-21)

http://web.telecom.cz/organzacafe - nahled

Originální stránky
Obrázek v plné velikosti
Archivovaná stránka (2003-05-21)

Srovnejte stránky těchto dvou kaváren. Obě jsou celkem pěkné a přehledné. Pokud ale na stránky přijdu poprvé a/nebo náhodou, v prvním případě si musím nejprve dohledat, kde se podnik nachází (jestli mě vlastně vůbec zajímá). V případě druhém dostanu všechny podstatné informace naservírovány na zlatém podnosu, hned na úvodní stránce. (Pro úplnost: Café Bergman je v Blansku).


Nezanedbatelná část návštěvníků nemá chuť procházet web do hloubky a čekat až se načtou další a další stránky. Pokud nenajdou základní informace rychle a nejlépe hned na první straně, odejdou.



TOPlist