Krok 10. Netrefil, netrefil...



Každý — ať už se chystá dělat cokoli — si obvykle nejdřív pořádně rozmyslí, co bude dělat, proč to bude dělat a komu bude výsledek určen. Jestliže ale má být vaše webové podnikání pořádně ztrátové, rozhodně se do něj vrhněte po hlavě: bez příprav a velkého přemýšlení. Udělejte cokoli, co vás zrovna napadne.

Vyjasnit si zaměření budoucího webu, zřetelně vymezit jeho účel a cílovou skupinu patří k nejdůležitějším rozhodnutím ještě před zahájením jakýchkoli prací. Nejasně vymezený web je rozpačitý, nevěrohodný a zbytečný.


Příklad

Tučňákova skupina

http://www.penguinsgroup.cz/ - nahled

Originální stránky
Obrázek v plné velikosti
Archivovaná stránka (2003-09-11)

Takové truhlářství mezi jídelním a nápojovým lístkem, to už je pěkná porce. Pozitivní asociace to ale jistě u zájemců ani o jeden z těchto oborů podnikání nevyvolá. Někdo by možná web na úvodní straně rozvětvil podle oborů (řekněme Veřejné stravování — Dřevovýroba — další služby), aby se výroba nábytku na míru a nápojový lístek nevyskytovaly současně na jedné stránce — ale kdo by se trápil s takovými prkotinami... --- Kontrolní otázka: které z předchozích kapitol by tato stránka mohla posloužit jako příklad? No správně, přinejmenším té o mlžení...


Jestli se vaše firma současně zabývá prodejem párků, odchytem zatoulaných psů, a k tomu provozuje krematorium, je čistě váš problém. Ti, kteří se starají o dobrou image svého podnikání, svoje aktivity na webu důsledněji oddělují. Podle předpokládaného složení čtenářů poskytují na stránkách takové informace, které budou nejvíc zajímat typického návštěvníka daného webu. Avšak vy, jakožto Mistr Bankrot si s nějakými cílovými skupinami hlavu lámat nesmíte. Naperte jim to všechno najednou, ať si to všechno pěkně přeberou sami... Cílová skupina sem, cílová skupina tam.

Zaměření na cílovou skupinu se netýká pouze webu jako celku. I malé detaily naznačí, jak moc provozovatel věnuje pozornosti tomu, komu vlastně své stránky adresuje.

Zabýváte se vysokým bankovnictvím? Dejte si na web archiv vtipů o blondýnkách. Jste strojírenská firma? Na vaší úvodní straně nesmí chybět informace, kdo má dnes svátek. Jste dětský magazín? Šup na stránky s reklamou na pornoservery. Pokud webové stránky sdružení zrakově postižených bude připravovat borec jako vy, určitě je vytvoří zeleným písmem velikosti 8px na červeném podkladu. Není prostě nad to dát na stránky něco, co tam nikdo nebude čekat. Relevantní informace ať si na svých webech pěstuje konkurence. Břídilové...



TOPlist