Nová grafika České televize [příspěvek v archivu]

Česká televize představila novou grafiku. Zcela nová loga stanic, znělky a předěly, celkově změněný audiovizuální styl se na obrazovkách objeví už od 1. září.

Má to šmrnc, má to švih, má to hlavu a patu. Má to logiku a drží to krásně pohromadě. Má to styl a lehký rukopis. Až se mi nechce věřit, že z těch pro mě původně ohyzdných návrhů loga vzniklo něco tak stylového a působivého. Čím víc na to koukám, tím víc se mi to líbí. A je zajímavé sám na sobě pozorovat, jak diametrálně odlišně vnímám statické, nicneříkající obrázky, a jak rozpohybovanou živou grafiku.

Jsem jen tupý bývalý détépák, zatuchlý na té své dvourozměrné placce bez špetky té pravé představivosti ve čtvrté (časové) ose. Připravované logo ČT a z něj derivovaná loga stanic a grafika mi od samého začátku připadly poměrně hnusné – a při mé neschopnosti vidět to jinak než ploše a staticky to taky stále hnusné je. Podobně to ostatně vidí většina těch, kteří na novou grafiku ČT hrnou kritiku. Pohříchu je ale televize přímým protikladem čehokoli statického.

Mimochodem, velice mě baví a považuji za geniální cestu, kterou si ČT vybrala pro budoucí změnu svého hlavního loga. Vsadím se, že až za rok přijde s tím C a proužkem nad ním, bude to už všem připadat zcela samozřejmé a logické (zatímco dnes by za to byli asi vyobcováni a lynčováni rozhořčenýma občani).

Petr Staníček, 22. 8. 2007 v 2.15 • Rubrika: VšeobecnéKomentáře: 53

53 komentářů k článku »Nová grafika České televize«

[1] Vložil(a): Johnny 22. 8. 2007 v 7.15

Mě jenom přijde divný, že každý na to má tak extrémně vyhraněný názor. Třeba Roj se tudle ročiloval a tak dál…

Televize, jako jakákoliv jiná společnost, má přece právo změnit logo, grafiku a zvuky a upřímně řečeno… nám do toho vlastně nic není, ne?

[2] Vložil(a): Vlastimil Svoboda 22. 8. 2007 v 7.39

Neschopnost představit si reálné použití značky a přirozená nechuť ke změně jsou hlavní důvody k osobní prezentaci nového konceptu klientovi. Že je logotyp kvalitní pozná odborník hned, investorovi se to s citem vysvětlí a veřejnost si, přes prvotní nářek, za čas zvykne. Vysvětlovat to každému zvlášť totiž nejde.

Sám bych si novou tvář ČT představoval malinko jinak, ale nová podoba značek je kvalitní a líbí se mi. Od začátku bylo jasné, že se nenavrhuje logo, ale celý vizuální styl rodiny jednotlivých pořadů. A to se povedlo.

Značné připomínky bych však měl k programové skladbě ČT, která se stále více podobá komerčním stanicím. Snaha konkurovat jim stejným typem pořadů by snad neměla být klíčová. Ale to je zcela jiný příběh.

[3] Vložil(a): Arthur Dent 22. 8. 2007 v 7.48

[1] Nemám na to názor, a jak to tak poslouchám, tak si ho asi ani dělat nebudu. Na těch pár desítek minut měsíčně, co se na to dívám, mi to snad ani nestojí za to… ;) Po pravdě řečeno jsem takovej grafickej buran, že mě změna loga ČT nechává v klidu, na obrazovce by mi nevadil ani pan Vajíčko a za zatím nejhezčí infografiku považuju Annu Wetlinskou. :)

[4] Vložil(a): Roj 22. 8. 2007 v 8.59

Aspon ze udelali trochu citelnejsi font. A ta prstova abeceda je taky dobra.

[5] Vložil(a): Michalek 22. 8. 2007 v 9.01

[1] Komerční televize ať si dělá co chce, klidně ať mění logo desetkrát za den. Ale na ČT přispíváme všichni (až na ty co nemají televizi nebo záměrně neplatí), tak nám to přece jedno být nemůže :)

[6] Vložil(a): igor 22. 8. 2007 v 10.33

Mně se staré logo líbí. Je jednoduché, geniální. Dalo by se rozpohybovat. Nechápu, proč se program ČT24 nejmenuje ČT 3. 24 hod. jedou všechny programy.

[7] Vložil(a): Filosof 22. 8. 2007 v 10.36

[5] A za svou stovečku měsíčně bude mít každý platič právo vetovat nějaké rozhodnutí, co televize udělá, hlasováním ovlivňovat program a 1× ročně zfackovat ředitele :-)

Na stát taky přispíváme všichni a ptal se nás snad na logotyp ČR? Logicky nikoliv.

[8] Vložil(a): Arthur Dent 22. 8. 2007 v 10.43

[5] Kdybych intenzivně prožíval všechno, na co přispívám, tak mám už šestý bypass a koukám se na svět z uzavřeného oddělení nějaké pěkné PL. ;)

[9] Vložil(a): Jarda 22. 8. 2007 v 11.05

No mě se to moc nelíbí, ostrá bílá, hodně barev často ostrých a celé je to takové chaotické. Zvyknu si. Nové logo je hodně tvrdé, jsem zvědav na variace/animace, otázku jeho nadčasovosti raději neřeším. Každopádně se mi líbily jednotné jemné červené variace současných (hlavních) znělek.

[10] Vložil(a): Dráteník 22. 8. 2007 v 11.09

Mě to nepřijde špatné. Souhlasím s Vlastimilem Svobodou, že se hlavně vytvářel vizuální styl celé rodiny pořadů. A to jde asi těžko udělat jinak. Ale ČT24 bych určitě přejmenoval na ČT3. Až tady bude na výběr větší počet kanálů, bude v tom zmatek.

[11] Vložil(a): fremy 22. 8. 2007 v 11.35

Nová vizualizace loga čt a znělky se mi zalíbili. Zvyk je hrozná věc. Ale změny mám rád ;)

A abych se vyjádřil k zde probíhajícímu (zbytečnému): název zpravodajského kanálu je výstižný, čt24 značí aktuálnost a nepřetržitost

[12] Vložil(a): Roj 22. 8. 2007 v 12.44

Za ty prachy, co to stalo, by se dal poridit chybejici kanal CT3 :-)

[13] Vložil(a): tark 22. 8. 2007 v 12.51

ČT24 má logiku… 24-hodinové zpravodajství. To bych nechal… Spíš jsem nepochopil proč dali ČT 4 SPORT a ne tři…

[14] Vložil(a): Martin 22. 8. 2007 v 13.08

Jako člověk několik let bez televize žasnu, nad jakými kravinami se někteří lidé dokážou bavit.

Zkuste to někdy bez té blikající krabičky.

[15] Vložil(a): Lukáš Chadraba 22. 8. 2007 v 13.51

No to bude asi tím, že ČT chystá v příštím roce ČT 3 (digitální kanál, dopoledne pohádky a vzdělávání pro děti, odpoledne program pro starší, klipy a atd)

[16] Vložil(a): paranoiq 22. 8. 2007 v 14.13

název 24 značí, že je mezi dvojkou a ctyřkou :)
trochu to teď koliduje s taktéž zpravodajským kanálem 24cz. rád bych věděl kdo s tím číslem přišel dřív

nechápu, že nepoužili pro jedničku a dvojku grafiku stejnou jako mají čt24 a čt4. ta mi připadá mnohem hezčí. starou kulatou obrazovku do šrotu – v tom s čt souhlasím

[17] Vložil(a): Pixy 22. 8. 2007 v 15.03

No jo, nic se nezměnilo, pořád stejný. Nekopou náhodou ještě do někoho neznámí telepati a nepotřebuje mi někdo akutně sdělit, že jsem ubohý, než to tady vypnu a zase se vrátím k receptům?

[18] Vložil(a): mIREK 22. 8. 2007 v 16.41

Pro všechny co zmiňovali ČT3: Původne se tak třetí kanál měl opravdu zmiňovat, ale jelikož se poté řešilo, jak nalákat na zpravodajský kanál běžící 24 hodin denně, zvolilo se jméno ČT24. Ale interně v ČT má ID jako kanál 3. No a jelikož se trojka je ČT24. Tak sportovní kanál který přišel po ní dostal logicky ČT4 Sport. Proč musí mít tu čtyřku ani já nevím ;-)

I v ČT samotné se o logu vedou velké diskuze a boje. Dokonce se odbory postavili proti novému logu. Zčásti i proto od září měníme jen zmiňované kanály, ale jakési „hlavní“ logo České televize zatím zůstává…

Během podzimu se dle nových designů budou měnit i weby České televize…

[19] Vložil(a): dgx 22. 8. 2007 v 19.42

[18] myslel jsem, že ČT má zálibu v sudých číslech, ale tato domněnka je nespíš lichá :-)

[20] Vložil(a): mIREK 22. 8. 2007 v 23.05

O sudých číslech to opravdu není. ČT24 je třetí kanál, alespoň uvnitř TV. Podle mě byl boj o to jak kanál pojmenovat, jedna stála za ČT3 a druhá se snažila vykročit ze zajetého systému nečím originálním a vpravdě i trochu logickým… Zpravodajství 24 hodin na kanálu ČT24… Zkuste si to říct s trojkou ;-)

Vedli se a stále vedou diskuze o tom jak se bude plést ČT24 s parlamentní 24h, ale dle mě a dle výsledků, zas parlamentní TV 24h si nezískala velký okruh a její rádoby „značka“ není velmi známá a viditelná…

Postupem času by mělo docházet i k většímu rozložení pořadů mezi jednotlivé kanály. Zde se čaká na plnou digitalizaci, jelikož ČT24 a ČT4 Sport zatím nepokryjí značnou část diáků kvůli své dostupnosti… Zde musím dodat, že ČT narozdíl od jiné stanice je na digitalizaci připravena a nebrzdí jejímu rozvoji…
Na druhou stranu vzpomeňme na základy ekonomické teorie a zamysleme se nad tím: „Proč by se někdo vzdával vedoucího postavení v oligopolu českého televizního trhu?“ Zde si myslím, že by měl víc tlačit stát…
ČT se od začátku digitalizace nebála a spíše v ní viděla pozitiva snažila se jít kupředu…

Mnoho lidí si myslí, že ČT se snaží být TV komerční… Ale za prvé zbořím jednu fámu. A to že ČT není televizí státní! Stát ČT nedá ani korunu. Televize je hrazena z „koncesionářských poplatků“ a reklamy, takže peníze neputují od daňových poplatníků, ale koncesionářů a v tom je rozdíl…
V čem ale spočívá ono napadání? Že semtam dáváme něco co konkuruje konkurenci? Podívejme se třeba na ostatní kanály BBC. Všichni vidí jen zpravodajský a mrmlají o tom jak jsme komerční, ale BBC má i jiné kanály než ten jeden zpravodajský…
Nutno říci, že Česká televize má roční rozpočet zhruba poloviční oproti nejmenované konkurenci :-) a pokryje z toho za poslední rok čtyři kanály. A to ještě z celého balíku peněz ještě více jak polovina odteče na vlastní produkci a projekty s koprodukcí ČT…

K tomu jsme i internetově aktivní. Rozsah našeho internetového archivu nemá moc obdoby. V zahraničí je většinou live nebo placený. Hodně se mluvilo o spolupráci BBC s YouTube o ukázkách jejich pořadů…
My pořady poskytujeme již několik let celé komukoli… A i zde se chystají změny…

Už trošku OOT, takže končím…

[21] Vložil(a): Roj 23. 8. 2007 v 0.53

[20] Kdyz semtam davate neco, co konkuruje konkurenci, tak nas tim nenastves tim, ze to konkuruje konkurenci, ale tim, ze se na to neda divat.

A digitalisace? Na to se neda divat nikoliv z programovych, ale technicko-kvalitativnich duvodu. Takze jsem Nove vdecny za to, ze to tak uspesne brzdi.

[22] Vložil(a): Pixy 23. 8. 2007 v 8.30

[20] Jj, tisíceré díky a věčná chvála ČT za webový archiv. Využívám intensivně. Ale ty chystané změny doufám k lepšímu, neděste mě…

[23] Vložil(a): Přemysl Hnilička 23. 8. 2007 v 8.36

Škoda starého loga; bylo stylové a jasné. Nové se bude plést s desítkami jiných kanálů, které taky nenapadlo nic chytřejšího než jen číslo (STV například)..

[24] Vložil(a): mIREK 23. 8. 2007 v 9.20

Takže prozradím ještě trošku :-)

Chceme zvednout kvalitu internetového vysílání zhruba na kvalitu klasického PALu, teď je zhruba poloviční… Ovšem zde možná začne docházet k omezení uživatelů z ciziny, respektive z cizích IP adres, kterých je vcelku hodně…

Teď se jedná o videopůjčovně, která by byla DRM omezená na několikero spuštění v nějakém čase, ale kvalitou by to mohlo být až do 2Mbit. Na druhou stranu se nám to zdá dost na kapacity českého internetu a tak stále přemýšlíme…
Videopůjčovna to bude placená, ale v rámci SMS a jiných plateb by mělo jít o co nejmenší ceny, které by byli kategorizovány dle určitých pořadů. Z toho plyne, že třeba Večerníček bude stát mnohem méně než nějaký film…
No a měli by se zde objevit pořady i filmy, které se do free archivu kvůli autorským právům teď nedostanou… Vše je teď ovšem ve fázi plánování, takže se toho ještě dost může změnit…

[25] Vložil(a): dgx 23. 8. 2007 v 9.42

[20] Webový archiv je naprosto špičkový, takže změny snad budou k lepšímu – Nova taky mívala bohatý archiv, pak přišly ony změny a dnes tam člověk najde houby.

ad [21] díky webovému archivu si už dnes mohu přivykat na kvalitu digitálního vysílání :-)

[26] Vložil(a): Pixy 23. 8. 2007 v 9.53

[24] No, skoro bych se bál. Webový archiv je často jediný zdrojem českého vysílání, když je člověk v cizině – nějaké zamezení přístupu bych tedy rozhodně proklínal. Pokud ovšem by to byl jen zamezený přístup k tomu vyššímu rozlišení a k nižší kvalitě by zůstal, pak OK.

A ohledně té videopůjčovny si nedělám absolutně žádné naděje, protože živě viidím, jak je to zase jen další z mnoha Windows only půjčoven, co jsou na webu, a tedy nic pro mě. :( Já bych za to i rád platil, ale ty z@#!!$ proprietární formáty mi to neumožňují na macu používat… :(((

[27] Vložil(a): zirafka 23. 8. 2007 v 10.07

Pixy, zkousel sis nekdy poustet ty filmy s DRM ochranou? Je to celkem fajn zazitek i pro nonWin uzivatele. V Linuxu to dela nadherne barevne obrazce, ktere by se bez uzardeni mohli vydavat za draha umelecka dila. Mam par screenshotu. Nekdy to musim zverejnit.

[28] Vložil(a): mIREK 23. 8. 2007 v 10.09

Ono problémem archivu je ten, že je hojně využíván právě z ciziny, ale ne tolik lidmi, kteří tam sou na pár dní na dovolené či služební cestě, ale lidmi tam trvale žijícími…
Těmi, kteří koncesionářské poplatky neplatí… No a podíváme-li se na to finančně, tak konektivita do světa je několikrát dražší než do českého internetu (zhruba 10×)…

[29] Vložil(a): Roj 23. 8. 2007 v 15.10

[27] Jeste ze se sportovni prenosy nepujcujou na DVD :-)

[30] Vložil(a): Arthur Dent 23. 8. 2007 v 18.51

Ehm… TYJO! Přiznávám, že archiv ČT je pro mne novinkou a hodlám tam vyrazit! Že by konečně TV-on-Demand? :)

Jinak – Pixy, nevím jak Apple a DRM, ale mám takovej dojem, že jsem před nedávnem zaslechl ševelení větru, něco jako že Velký Steve nemá DRM zrovna v lásce a že iTunes začalo nabízet muziku bez DRM… Každopádně tipuju, že v dohledné době dodělá Adobe nějaký DRM pro Flash video, neoficiálně to slibují už pro příští verzi.

[31] Vložil(a): pixy 23. 8. 2007 v 19.17

[30] To jsou dvě různý věci. iTunes a applovský DRM přehraju pochopitelně bez problémů, ale ty zase nemůžu kupovat (protože český iTunes Store ještě není). A ty, který si kupovat/půjčovat můžu, zase nejdou přehrát na macu (i když normální WMx přehrát jdou a dokonce existuje oficiální WM Player – ten ale nepodporuje DRM technologii). — Sice mám na macu i Windows a teoreticky to tam přehraju, ale je to zase opruz a taky to nedostanu na TV a musel bych na to koukat na počítači. :(

[32] Vložil(a): pixy 23. 8. 2007 v 19.21

btw, flash a video je imho jen přechodná kapitolka a slepá větev vývoje. Na to bych se moc nesoustředil a díval bych se spíš směrem, odkud se blíží H.264…

[33] Vložil(a): dgx 23. 8. 2007 v 20.07

[32] jsem přesvědčen o opaku. Sice zatím (pro mě) představuje video ve Flashi nejhorší možný uživatelský zážitek (bez akcelerace, špatná kvalita, velký objem dat, nespolupracuje s Video Overlay, nelze pustit na TV out), vlastně je to pořádný krok zpět oproti přehrávači, který používá třeba archív České televize. Ale historie už mnohokrát prokázala, že budoucnost patří těm „druhým“, či spíše třetím, a to je právě Flash. Flash a video bez DRM.

[34] Vložil(a): Arthur Dent 23. 8. 2007 v 21.40

[32][33] Však ano, Pixy, však se dívám přesně tím směrem:

"Společnost Adobe oznámila, že nový Flash Player bude obsahovat podporu pro video ve vysokém rozlišení. Vývojáři už integrovali podporu kodeku H.264. Ten je využíván například také v Blu-Ray a HD-DVD přehrávačích. Společnost mu bude dělat audio kodek HE-AAC. Zřejmě se tak dočkáme konce formátu .flv.

Dočkáme se také hardwarové akcelerace videa, podpory vícejádrových procesorů a nebo celoobrazovkového režimu. Kromě Flash Playeru se úprav dočká také Adobe Integrated Runtime (AIR). Novinky jsou zatím k dispozici jen ve Flash Playeru beta"

(http://www.root.cz/…ru-hd-videa/)

Za poslední půlrok mě kroky Adobe donutily dívat se na Flash úplně jinýma očima (AS3, Flex, AIR…) A když si k tomu připočítám penetraci Flash Playeru, tak mi vychází, že vsadit v tomto případě na Adobe rozhodně nebude sázka na chromýho koně. ;)

A ad DRM: Celé současné DRM je opruz, ale co naděláš… Holt vymyslet způsob kopírování bez ztráty kvality a pak vymýšlet způsob umělého snižování kvality „pro někoho“ je buď na-hlavu-postavené nebo s-křížkem-po-funuse, jak chceš. :)

[35] Vložil(a): Arthur Dent 23. 8. 2007 v 21.45

PS:

August 21st, 2007 by Ryan Stewart – We announced today that we’re releasing an update for Flash Player that will support the H.264 codec that has become almost a de facto standard for video content. (http://onair.adobe.com/…n-adobe-air/)

popř. přímo u zdroje: http://www.adobe.com/…hPlayer.html

[36] Vložil(a): Myk 24. 8. 2007 v 9.57

[20] Tak tak, BBC má spoustu zajímavých kanálů se spoustou zajímavých pořadů. Kéž by se na něco podobného vzmohla i ČT a přestala do nás hustit tu podivnou melanž německých detektivek, amerických komedií a sportovních přenosů.

Když už v ČT neexistují kreativci, schopní vytvořit vlastní seriál jiného žánru, než je bezzubé „rodinné drama s komickými prvky“, mohla by ČT alespoň obětovat část našich peněz a koupit takové seriály od BBC, která jejich produkci evidentně zvládá velmi dobře.

[37] Vložil(a): pixy 24. 8. 2007 v 10.43

[34][35] – Tak to pak jo. Když už se umoudřili a konečně už to není Flash NEBO H.264, ale Flash + H.264, to je rázem jiná. Flash jako prakticky univerzálně dostupný kontejner, Youtube, který už dnes překódovává všechna videa do H.264 pro iPhony a H.264 jako konečně koukatelný kodek… Mně se jen nezdálo, že válka spojenců Apple+Google proti zlému Adobe může dojít tak snadného smíru (i když kdoví, jestli je to smír, nebo jen další hrozba od Adobe).

[38] Vložil(a): Radek 24. 8. 2007 v 15.43

[31] ⇒ DRM je ZLO!

[39] Vložil(a): aTeo 24. 8. 2007 v 23.19

Přišel jsem, viděl jsem a nic… Sice mě to geniálno nijak nenadchlo, ale ani neurazilo. Překvapila mě cena. Je-li pravda, že TO stálo 19 melounů, tak se musím jízlivě pousmát. Ale oni by si soudruzi z ČT našli jinej „kanál“, kterým by odtekly prachy na ty správné adresy. Ne? Takže je mi to šumák… :-/

[40] Vložil(a): Pavěl Jaroš 28. 8. 2007 v 7.44

Pěkné, minimalistické, líbí se mi to. Kam se hrabe Nóva, to se nedá srovnat :)

[41] Vložil(a): spaz 28. 8. 2007 v 19.52

Právě jsem viděl tu prezentačku novýho stylu…wow.Mám hodně smíšený pocity.Když jsem srovnal nový grafiky např. STV s tou starou českotelevizní, přišla mi ČT objektivnější, míň komerční a i přes zastaralou grafiku(jak to vedení čt označuje) profesionálnější.Na novou grafiku jsem moc zvědavej. Jinak myslim že je nejvyšší čas spustit vysílání ČT 3. Ta díra v kanálový nabídce je zřetelná a teď, v době digitalizace kdy budou mít všichni přístup k celýmu spektru bude ještě výraznější. Trojku bych navrhoval jako kanál pro mladý nebo hudební kanál. Koneckonců, z hudebních kanálů máme jenom óčko a to mi přijde dost neprofesionální. Zajímavá by byla fúze óčka a ČT – ČT O3,ale to už je asi jenom utopická představa mojí fantazie…

[42] Vložil(a): Siky 30. 8. 2007 v 10.31

[20] – „takže peníze neputují od daňových poplatníků, ale koncesionářů“… takže i když televizi nemám, mám roli koncesionáře… Díky, změním si vizitky :)

[43] Vložil(a): johnny 1. 9. 2007 v 15.07

Tahle změna loga mi připomíná stejně tupé zjednodušení a okleštění, jako kdysi změna loga TV Nova. Proč to teď pixy nekritizuje stejně jako dřív, je mi záhadou. Nové logo ČT1 a ČT2 nijak neevokuje příslušnost k České televizi.

[44] Vložil(a): lukas 2. 9. 2007 v 17.19

Nove oznaceni kanalu evokuje nove logo ceske televize vice nez jasneji. Vice evokovat snad uz nemuze, mozna spis kvokat. :)

[45] Vložil(a): Adam Hauner 3. 9. 2007 v 11.40

Pro mně bylo v září nejvíce překvapivé, že loga kanálů ČT jsou větší, výraznější a zároveň umístěná blíže ke středu obrazovky, než je tomu na Nově.

[46] Vložil(a): catt 3. 9. 2007 v 15.00

Pokud jste nadšení ze starého loga České televize, pamatujte, že v dnešní době už je přežité. Zkuste na něm postavit moderní grafiku a uvidíte, že to nezvládnete ani pro jednu stanici.

Důvod, proč zůstalo logo a změnil se design stanic je jednoduchý – umlčet odbory a jiné darmožrouty, kteří do toho nemají co kecat, počkat, až si diváci zvyknou a pak je možné logo vyměnit.

Jak říkal kamarád, jediná nevýhoda nového stylu je používání vizuálních klišé u identů. Samotný návrh značek stanic a grafiky je dobrý.
Jak to říkal tvůrce loga London 2012 (volně parafrázuji): „Prý by stejné logo udělal váš syn. Ale to byl záměr, aby měl každý pocit, že je to jednoduché.“

Jako tradičně – každý má pocit, že by to udělal líp. Ale u návrhu motoru si to nikdo nemyslí. Dobré grafiky v Česku bych pomalu spočítal na prstech, většina z diskutujících k nim určitě nepatří :)

[47] Vložil(a): Adam 4. 9. 2007 v 10.05

Nové logo by mohlo být lepší. Mě konkrétně se moc nelíbí, že ze samotného loga nejde poznat, o jakou stanici vlastně jde (podobně jako slovenská tv). Také jsem úplně nepochopil, proč se nové logo občas mění zpět na ČT a zpět. Jinak nemám k novému desigenu takto vyhraněné výhrady, ale myslím, že by mohl vypadat i lépe.

[48] Vložil(a): jonnyq 6. 9. 2007 v 0.14

No.. nevím kdo přišel s tím, že se má příští rok vysílat kanál ČT 3, když česká televize ho prezentuje i v teletextu a tisku jako kanál ČT 5. No ta trojka bude opravdu chybět, ale už tu jednou byla. No.. pravda že ta grafika toho loga z roku 1995 byla podle mého vkusu nic moc, ale ta grafika před ní z roku 1993 se mi dost líbila a neměla v Evropě obdoby. Jinak nová grafika taky pěkná, skoro mi to nahání pocity že vlastním nějaký placený kanál, ale ta dvojka.. hmm.. nějak mi nesedne ta znělka a taky změlka zpráv je taková divná. Snad si zvyknu.

No jinak myslím že se v příštím roce ten kanál neobjeví kvůli finnačním i technickým problémům. Ale to se může změnit.

Chtěl jsem vás ještě požádat, sbírám stará loga, znělky i videonahrávky stanic se starší grafikou nebo dnes již vymřelých kanálů jako je KABEL PLUS, FILMNET, OK 3, atd. Písněte pokud o něčem budete vědět nebo písněte i tak. Potěší i kritika:)

[49] Vložil(a): lukas 9. 9. 2007 v 12.42

stale vice mam pocit, ze lide si pletou oznaceni kanalu (to jeten symbol v rohu obrazovky) s logem televize. Logo ceske televize se zatim nemeni, zmenilo se jen oznaceni kanalu. Ty ovsem graficky vychazeji z nove navrzeneho loga, ktere je kompletne hotove a pripravene, ale zatim se vedeni rozhodlo ho nepouzit. Pokud tedy nekomu unika navaznost oznaceni kanalu na logo ceske televize neni se cemu divit. Dokud se televize nezbavi toho soucasneho loga, divaci budou porad zmateni. Ale muzete me verit, ze az bude mit telvize nove logo, tak kazdy pochopi proc oznceni kanalu vypada tak jak vypada

[50] Vložil(a): jonnyq 16. 9. 2007 v 23.26

No myslím že pojem logo nebo označení kanálu je totéž. Když se k logu přidá hvězdička nebo sluníčko, jedná se o změnu loga (zvlášť když je to trvale).

[51] Vložil(a): jonnyq 16. 9. 2007 v 23.27

Navíc změnou loga můžeme chápat i to, že je nyní průhledné.

[52] Vložil(a): parvati 5. 10. 2007 v 20.21

Taky mě to neoslovilo, ale asi si zvyknu, je to rozhodně trendy…mí rodiče si z toho dělaj srandu, prej to vypadá jako když ta ženská říká:„je takhle tlustej a takhle velikej“:)

[53] Vložil(a): Alex 13. 11. 2007 v 1.24

Nejspis tezce Out-of-Date, ale.. ackoliv motion grafika neni spatna, loga samotna, ktera IMHO maji byt dostatecne unikatni, jedinecna a reprezentativni (tim nemyslim kazde uplne jine, obecne rodina log), jsou vic nez nezajimava, odflaknuta a prosta. Asi si pujdu koupit brejle, protoze v tom vidim velky a kulaty NIC. Anebo mozna od dnesni doby ocekavam prilis… uz i ten kubizmus je mi bliz k srdci (ackoliv ten nemusim vubec).

Váš komentář

Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.

Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.