Když vás výrobce zorientuje, zaopatřte krabici aneb Jak se reklamuje na Pixmanii [příspěvek v archivu]

Nakupování jako takové je na Pixmanii celkem dobré. Nejspíš s ním bude většina lidí spokojena – ale jen do první reklamace nebo potřeby poprodejní či technické podpory.

Pixmania je celoevropský obchod s elektro-, foto- a výpočetní technikou. Je známá širokým sortimentem a extrémně nízkými cenami – většinu výrobků zde koupíte obvykle o pár procent levněji než u nás. Sídlí ve Francii, ale rozhraní nabízí v mnoha jazycích, včetně jakési češtiny. Nakupování je pohodlné i přes poněkud divočejší stránky výrobků, skladové informace jsou pro nás nadstandardně aktuální, manuály české, doručení rychlé.

Jazyk na webu Pixmanie je ovšem prvním zádrhelem, na který člověk narazí. Informace zde nejspíš překládá do češtiny nějaký mírně poučený cizinec s pomocí strojového překladu, jinak si to nedokážu vysvětlit. Čím víc na ráně jsou stránky, tím je zde čeština lepší – ovšem jak se noříte do hlubin webu a čím detailnější informace hledáte, tím více se v tom podivném jazyku ztrácíte. Tvrdí, že to je čeština, vypadá to jako čeština, ale čeština to přitom není. Slova jsou česká, ale často poskládaná do jakýchsi shluků, která ani vzdáleně nepřipomínají české věty. Spíš nějaké surrealistické dí­lo.

  • Vaše zapsání newsletter. Jedním kliknutím se zapíšete/odpíšete do newsletter.
  • Nacházejí se v seznamu zpětně zaslaných výrobků, nefunkční výrobky. Vyplnění těchto políček nemá žádný vliv na vyřízení zpětně zaslaného výrobku. Tato informace je nutná k vyřízení zpětného zaslání.
  • Nelepte prosím etiketu přímo na krabici vašeho výrobku, ale zaopatřte tuto krabici.
  • Ohledné níže uvedeným informacím, doporučujeme vám zkontaktovat výrobce, který vám poskytne adresu příslušného Servisu. V případě, že Váš výrobek je skutečně mimo provozu, výrobce Vás zorientuje na zpáteční adresu, na které co nejrychleji vyřeší Váš problém.

A právě reklamace či potřeba jakékoli poprodejní podpory dělá z Pixmanie tak trochu noční můru. Budete-li mít štěstí, budete zde spokojeně nakupovat třeba i několik let jako já. Až jednou se něco pokazí a vy musíte zboží reklamovat. V prvé řadě pochopit z textů na webu Pixmanie třeba postup při reklamaci vyžaduje skutečně celého člověka a velkou dávku fantazie. Ale ani s ní s i nejsem zcela jist, jestli jsem si dovodil správně, co mi asi tak pixmaniakální Francouz chtěl říct…

Ale snad ano, snad jsem si správně vyrobil a vytiskl návratový lístek, snad jsem krabici správně zaopatřil a provedl zpětné zaslání ohledné uvedeným informacím (ačkoli výrobce mě na zpáteční adresu nezorientoval). Při odesílání balíku se ovšem člověk musí připravit na další nástrahy. Nejprve je to adresa, patrně nejdelší, co jsem kdy viděl:

Centre de retour FV
Chez Wincanton
Bâtiment B
Avenue de la commune de Paris
Zac de la maison Neuve
91226 Bretigny sur Orge
France

Česká pošta nemá formulář, kam by se takováto adresa vešla. Druhá facka přijde při placení. Balík do Francie mě přišel bratru na 735 Kč. A to bez pojištění, to bych musel přebalovat a úplně jinak a znovu zaopatřovat. Zábavná byla druhá možnost: zatímco letecky stojí přeprava zmíněných 735 Kč a doručení trvá cca 10 dní (naše pošta patrně létá do Francie cesnou s patnácti mezipřistáními přes severní pól), tak ekonomická varianta trvá až 30 dní a stojí asi o 50 korun více. (Dlužno podotknout, že z Francie byla u mě zásilka kurýrem za dva dny a za zlomek této ceny.) Tak jako tak se mi při placení protočily panenky – a nezbývá mi než doufat, že reklamace bude uznána a prodejce mi poštovné uhradí, jak na webu slibuje.

V případě, že se zakoupený výrobek pokazí a technická expertíza prokáže, že porucha spadá pod záruční podmínky, proplatíme Vám náklady za odeslání výrobku. Uchovejte si tedy prosím potvrzení o platbě a zašlete nám ho i s číslem Vaší objednávky na adresu:

Service Client Pixmania
Europe Centrale
43–47 avenue de la Grande Armée
75016 Paris
Francie

(Kdo a jak ale uhradí poštovné za zaslání dokladu o poštovném, už se ovšem nikde nepíše.)

Všechny peníze, které jsem nákupem tam uspořil, padly na odeslání výrobku k reklamaci, o netriviálním balení krabice, poštovních formalitách, ztraceném času a nervech ani nemluvě. Držím palce všem, kdo na Pixmanii nakupují, aby nikdy nemuseli reklamační proceduru podstupovat. Bohužel, vzhledem k dlouhodobě klesající kvalitě všeho (polovina z věcí, které jsem si v posledních letech koupil, se tak či onak velmi záhy porouchala, rozpadla či prostě nefungovala správně) toto riziko stále stoupá a stává se velmi pravděpodobným. Osobně už si na Pixmanii nejspíš nekoupím ani šroubek a dám přednost českému, byť o něco dražšímu obchodu.

Petr Staníček, 7. 1. 2008 000 17.52 • Rubrika: IT, Všeobecné8 komentářů u textu s názvem Když vás výrobce zorientuje, zaopatřte krabici aneb Jak se reklamuje na Pixmanii

8 komentářů k článku »Když vás výrobce zorientuje, zaopatřte krabici aneb Jak se reklamuje na Pixmanii«

[1] Vložil(a): Jan Červinka 7. 1. 2008 v 20.31

Nákupu na Pixmanii jsem se vždycky bál, nepůsobila na mě důvěryhodně. Jsem zvědavý jak reklamace dopadne.

[2] Vložil(a): obda 7. 1. 2008 v 20.57

Jj, párkrát jsem taky nakoupil, dokud otci nedoručili úplně jinou věc. Řešení výměny za tu správnou zabralo hodně přes měsíc. Když jsem onehdy reklamoval zrcadlovku koupenou přes net, byl jsem rád že ji můžu donést na reklamační oddělení Cybexu jen kousek od práce. Někdy se vyplatí si trochu připlatit.

[3] Vložil(a): roj 8. 1. 2008 v 11.25

Distribuci do rozvojovych zemi Francouzi trochu podcenili :-)

[4] Vložil(a): Onecar 8. 1. 2008 v 20.05

Já bych řekl, že ty problémy souvisí celkově s tím, že nejsou od nás. To máš samé jako objednávat si věci z Ameriky – je tam sice levněji, ale reklamace, to už je na dlouhý lokty.

[5] Vložil(a): uzivatelka 11. 1. 2008 v 18.41

Ja jsem si u nich reklamovala loni fotak a v pohode, poslali mi novy. Trvalo to sice mesic a pul, ale to v ceskych obchodech neni o moc lepsi.

[6] Vložil(a): Palec 16. 1. 2008 v 1.23

Narazil jsem na poměrně čerstvou informaci href=„http://­digiweb.ihned­.cz/c6–10053280–22752920-i00000_d-pixmania-miri-z-webu-na-kamennou-pudu“ rel=„nofollow ugc“>http://di­giweb.ihned.cz/c6–10053280–22752920-i00000_d-pixmania-miri-z-webu-na-kamennou-pudu, že Pixmania hodlá rozšířit své zázemí z internetu do reálného světa. Prý vzniknou kiosky v obchodních centrech a to dokonce i v ČR. Pak už by problém reklamací nemusel být tak velký.

[7] Vložil(a): misch3 11. 2. 2008 v 11.28

Díky za reálné zkušenosti s reklamací.

Měl jsem chuť koupit přes Pixmanii novou velkou televizi, ale představa že pak 40kg balík s nefunkční TV posílám někam do Francie (a měsíc čekám než mi přijdou peníze nebo nová TV) mě utvrzuje spíš v nákupu na českém webshopu.

[8] Vložil(a): xsend 22. 8. 2008 v 9.09

Hm, mrzí mně, že jsem na tento blog narazil až teď, když už mám osobní zkušenost s pixmanii :( Tak se aspoň podělím se svou zkušeností.
Chtěl jsem bráchovi k narozkám koupit lepší kompakt (Canon PowerShot SX100 IS) a na pixmanii jsem našel nejlepší cenu (4464kč a s příslušenstvím 5200). Objednávka probíhala v poho až na jednu věc na kterou jsem narazil. V košíku při rekapitulaci objednávka tam v seznamu přibyla další položka. Nějaká Smlouva o bezpečném nákupu za 400kč. Něco jako že mně doplatí rozdíl ceny, když se během dopravy změní a možnost do 14dní vrátit zboží atd. Mno to jsem samozřejmně něchtěl. Problém byl, že to nešlo jednoduše zrušit. Musel jsem na detail té smlouvy a dole najít políčko a zadat, že nechci tu smlouvu (to mně nikdo nevymluví, že to není takhle schválně nepřehledně udělaný). Tak první nástrahu jsem překonal a pokračoval dál.
Musel jsem poslat peníze na jejich účet a až pak mně potvrdili objednávku a jali se expedovat zboží. Po pár dnech jsem to šel zkontrolovat a nevěřícně koukám, že u zboží, které v době nákupu měli psané skladem má teď dodací lhůtu až za 3týdny. Vzhledem k tomu, že jsem to potřeboval už do několika dní, tak jsem chtěl zrušit objednávku. „Hm, je toho moc zkrátím to“. Objednávka už zrušit nešla, protože část té objednávky už mně poslali…
Na pixmanii se nedostanete přes email, jen přes nějakej dotazovej formulář, na který vám odpoví až další den. Slibovaná služba, volání zpátky taky nefunguje, resp. se tam o ní píše a přesměruje vás to někam úplně jinam. Jejich odpovědi na mé dotazy mně moc nepomohly, spíš mně v tom udělali ještě větší guláš (zmatené pojmy, nepřesný postup, jakoby vůbec ten člověk jejich web neznal). S notnou dávkou intuice jsem se proklikal webem a vytáhl z něj fakturu, návratový lístek, etiketu. Žádné info o tom kam to mám poslat… Jen na etiketě byla zmatená adresa do Francie. Už mírně zděšen a unaven jsem šel prohledávat web jestli o tom něco nenajdu a našel jsem tento blog. Heh, nebudu platit nějakejch 700kč, aby mně to pak vrátili, že jsem nestihl 14dení lhůtu na vrácení. Což se ani nedá stihnout, pokud jim balík jde 10dní a strávíte 4–10dní komunikaci s jejich kvalitním servisem.
Sečteno a podtrženo. Kašlu na to střelím foťák do nějakého bazaru nebo kámošovi a na pixmanii si už nikdy nic nekoupím. Howgh!

Váš komentář

Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.

Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.