Praha-Brno-Praha, cestička mi drahá [příspěvek v archivu]
Z Prahy do Brna by se to jezdilo, kdyby tam vedla dálnice. • Kamiony, seřazeny všechny za sebou, vytvořily by souvislou řadu od Mikulova až k Rozvadovu. A přesně to také dělají. • Chyba: Na váš dotaz „dálnice“ nebyla v databázi D1 nalezena žádná položka. • To, co se právě intenzivně staví v obou směrech, jsou palebná stanoviště. Bez nich armáda odmítá tankodrom převzít. • Výskyt xenonu signalizuje přítomnost blbečka. Největší blbeček svítí jen jedním světlem. Dálkovým. • V rámci úspor nebudou nadále na D1 značena všechna omezení a uzavírky. Namísto toho se vyznačí pouze oba volné úseky bez uzavírek.
Dn-d-dn-d-d-dn-dn-d-d-dn-d-dn-d-d-dn-d-d-d-dn.
Petr Staníček, 1. 10. 2008 000 22.48 • Rubrika: Všeobecné • 22 komentářů u textu s názvem Praha-Brno-Praha, cestička mi drahá
22 komentářů k článku »Praha-Brno-Praha, cestička mi drahá«
[1] Vložil(a): PepiCzech 2. 10. 2008 v 9.31
Jak dokonale trefné, výstižné a příjemně sarkastické. Nutno dodat, že také – bohužel- dokonale pravdivé (až na ty palposty :)).
[2] Vložil(a): honzahucin 3. 10. 2008 v 20.18
Jasně, je to bída. Co navrhuješ?
[3] Vložil(a): Pixy 4. 10. 2008 v 7.48
[2] Především to základní: přesunout kamionovou dopravu na železnici. Znepříjemnit přepravcům nákladní silniční transit přes Česko natolik, že železnice bude pro všechny nejlepší volbou.
[4] Vložil(a): ondra.knezour 5. 10. 2008 v 23.58
S tou železnicí by to Pixy bylo fajné, kdyby mělo smysl se o to pokoušet.
Následuje pouhých několik let starý příběh od jednoho mého vykořisťovatele/chlebodárce. Tento měl v úmyslu přijímat materiál z města Samara v dalekém Rusku a následně distribuovat výrobky ve větším množství na různá místa k distributorům po Evropě. Za tímto účelem při vybírání lokality pro montáž výrobků shledal býti vhodnou halu ve starém strojírenském podniku v Praze, jejíž součástí byla i rampa železniční vlečky.
První pokus o dovoz materiálu z Ruska dopadl tak, že tři vagónky nějakou dobu (asi ne úplně nesnesitelně dlouhou) bloudily po Evropě, aby byly nakonec ostaveny ve stanici, v které končila předmětná vlečka. O jejich cestě Evropou si už nepamatuju bližší detaily, v té době jsem tam ještě nepracoval a měl jsem tedy tento údaj jenom zprostředkovaný. Následující věc ovšem zapomenout nejde – Přistavení oněch nešťastných vagónků po vlečce ze stanice k rampě trvalo déle než jejich bloudění po Evropě, a to přes opakované každodenní urgence. Poté, co se podobná povyražení opakovala i s dalšími dvěmi sadami vagónků začaly dopravu materiálu sem a zboží ven zajišťovat litevské kamióny z nákladové rampy na druhé straně haly.
Podobné důvody jsem slyšel několikrát, když se jednalo o možnostech zajistit někde dopravu něčeho v „kamiónovém množství“. Nesmyslené technické a organizační požadavky drah, ceny v zimbabwské měně s nepohopitelným dovětkem koruna česká, termíny dopravy neschopné konkurovat aspoň rychlosti transportu skandinávské žuly do střední Evropy ledovcem.
Můžeme přinutit dopravce, aby takové podmínky akceptovali, ale nejsem si jistý, v jakém stavu k nám dorazí křupavé rohlíčky z Pardubic, rajčátka ze Španělska nebo česnek z Číny. Kvalitní dřevotřískové skříňky z Polska budou rovnou jezdit jako černé uhlí a podobně.
Dokud je jak železniční dopravní cesta, tak dopravce majetkem nás všech, pak by asi bylo lepší volbou pokoušet se najít takovou politickou reprezentaci našich zájmů, která se nebude snažit vyhubit ty odporné dopravce, kteří nám vezou krmi přes půl kontinentu, ale naopak se bude snažit vydělat nám peníze tím, že bude tyto dopravce motivovat používat „naše“ služby a tím nám vydělá dvakrát. Poprvé tím, že dopravce si pro naše rajčata koupí naší jízdenku a podruhé tím, že naše rajčata nebudou v kolonách projíždět naší vesnicí.
[5] Vložil(a): Pixy 6. 10. 2008 v 0.30
[4] Opravdu nevidím rozpor mezi popisem aktuální situací na české železnici a požadavkem na její změnu. A už vůbec nevidím souvislost „pardubických rohlíčků“ s daným problémem. Většina kamionové dopravy a potažmo největším zlem je doprava tranzitní. Nejde vůbec o zásobování naší země, ale o to, jestli kamion na Cínovci nasměrujeme do Mikulova po dálnici, nebo ho raději budeme chtít posadit na koleje a přetáhnout jich pár tuctů najednou jednou lokomotivou po dráze. (BTW, je-li vedlejším efektem čehokoli zmrazení importu česneku z Číny, jsem pro.)
[6] Vložil(a): MartinV 6. 10. 2008 v 10.00
[3] Znepříjemnit něco? Tudy cesta nevede, Vy jim (pokud tedy máte ty možnosti) musíte tu alternetivu tak zpříjemnit, že to pro ně bude výhodnější.
Pokud se budete snažit něco znepříjemnit, tak začnou všichni protestovat a stejně se najdou možnosti jak tu nepříjemnost obejít.
Nepřipadá Vám třeba absurdní věc dálniční známky?
[7] Vložil(a): Pixy 6. 10. 2008 v 10.27
Á, oblíbený omyl pseudohumanistů, že pozitivní motivace je lepší než negativní. To funguje možná při výchově a vzdělávání, ale ne v byznyse. „Nepříjemnostmi“ myslím především neúnosnou cenu (tranzit přes ČR je jeden z nejlevnějších široko daleko), důkladnější kontroly (spoléhání na obcházení všech pravidel a vyhlášek, přetěžování nákladů atd. je běžné), přísnější vymáhání pravidel atd. Trh si vybírá vždy nejsnazší a nejpříjemnější cestu. Když jej někde nechci, musím mu to maximálně znepříjemnit. Zákazy a příkazy jsou nanic.
[8] Vložil(a): MartinV 6. 10. 2008 v 18.13
[7] Jasně že když to budou dělat dobrovolně, tak se to nebudou snažit obcházet a nebude nutné vynakládat další peníze na kontrolu a přísnější vymáhání pravidel.
Takže navrhujete co nejvíce zpoplatnit silnice všech tříd pro jakoukoliv dopravu? Jak poznáte tranzit od ostatní dopravy?
[9] Vložil(a): Freeman 7. 10. 2008 v 7.18
Zapomínáte všichni, že zde existuje velká zájmová skupina, která prostě chce, aby přes (nejen) naši D1 frčelo co nejvíce kamiónů. Je to lobby prodejců pohonných hmot, které si zaplnily D1čku na evropské poměry až nevídanou hustotou čerpacích stanic. Není náhodou, že mýtné u nás je nižší, než třeba v Rakousku.
Pak je tu další „zájmová skupina“, která se nestydí instalovat jakési LED cedule za fantastické ceny (tuším že vychází jedna cedule na 100 milionů korun), nebo nám vnucuje krabičky, atd.
Proč se tu viditelně nekdo snaží už léta, aby ČD byly jako podnik co nejhorší, nejmín konkurence schopný, jen taková pijavice na státním rozpočtu?
Celkový můj už déletrvající dojem je pak ten, že si tu sice můžeme stejně jako ti pánové v hospodě pěkně tlachat o tom, jak by to mělo, ale stejně se to bude dít tak jak tahají za nitky (no, spíš lana) určité skupiny. Nějaké ministerstvo dopravy je pak už jen poskok (dobře placený) těchto skupin. A bohužel je tak se vším …
[10] Vložil(a): Freeman 7. 10. 2008 v 7.22
[8] – Jak to poznat? Třeba jako ve Švýcarsku, které kamionový tranzit zakazuje (všecko musí na koleje) a pozná ho – světe div se – na hranicích. Já vím, jsme v té slavné EéééJůů .. takže zase prd …
[11] Vložil(a): Pixy 7. 10. 2008 v 8.23
Jojo, Švýcarsko je hezký příklad toho, jak to může (a má) fungovat. Na tu hloupou otázku hodnou naivního školáčka se mi ani nechtělo odpovídat, protože tranzit se samozřejmě pozná velmi snadno a od vnitrostátní přepravy odliší zcela triviálně – být všechno tak jednoduché, to by se to žilo…
ad [8] – Obvykle mi to hospodské hudrání na poměry, zkorumpovaná ministerstva a všemocné šedé eminence tahající za nitky kdesi v pozadí moc nemám rád. Ale v tomhle případě vám musím dát za pravdu… :(
[12] Vložil(a): MartinV 7. 10. 2008 v 18.32
[11] No právě, kamionak v praze vylozi balicek pastelek a druhy balicek vyfasuje na cestu do Vídně či Bratislavy a jaký to byl tranzit Všechno jde obejít a na to by padlo spousta penez na dohled a kontrolu a kontrolu te kontroly
[13] Vložil(a): MartinV 7. 10. 2008 v 18.41
[10] takže nejlepší by bylo, spustit zase železnou oponu a mít tady klid od dopravy?
Když si pidistát jako Švýcarsko zakáže trantit, tak se s odpuštěním hovno děje, ale kdyby něco takového udělalo „zelené“ Rakousko, to by byl rachot a klidně by to mohli rakušáci udělat i pro osobní dopravu, krásná cesta na dovolenou ve frontách na nádražích místo u alpských tunelů…
[14] Vložil(a): Pixy 7. 10. 2008 v 22.12
[12] Hmmm, je hned vidět, že máte obrovské zkušenosti s mezinárodní přepravou. Vyprávějte ještě, mistře, je to TAK zajímavé.
[15] Vložil(a): MartinV 8. 10. 2008 v 6.22
Nemám zkušenosti, ale rád si čtu názory a postřehy ekonomického a logistického genia s diktárorskými sklony.
Jak poznáte tranzitní přepravu, když je u nás v rámci EU volný pohyb osob a zboží? Opravdu myslíte, že i případný zákaz tranzitu nebude možné poměrně jednoduše obejít?
Možná mi budete zase nadávat do pseudohumanistů, ale zákazy nikam nevedou nebo je jejich efekt jen chvilkový, třeba jako přísný bodový systém.
A to pomíjím fakt, že při svých jízdách po republice, žádné problémy s kamiony nemám.
[16] Vložil(a): Martin Blatný 8. 10. 2008 v 9.22
Co, Pixy, jel jsi zase po dlouhé době na Invex?
[17] Vložil(a): Pixy 8. 10. 2008 v 9.50
[15] Pozná se to snadno. Volný pohyb osob a zboží není tak volný, jak si kdejaký naiva může myslet. Ano, opravdu si myslím, že to není tak snadné obejít. O žádném zákazu nemluvím (naopak – viz výše: „Zákazy a příkazy jsou nanic.“) Problémy s kamiony pociťuju neustále. Vyjeté koleje na všech silnicích mi vadí a ohrožují mě.
[16] Proboha, co bych já dělal na Invexu?! Do Brna jezdívám pracovat.
[18] Vložil(a): raro 10. 10. 2008 v 9.46
[10] Je vidět, že máte 100% zaručené informace od známého, který to slyšel od jiného známého a ve výsledku tu píšete bláboly. Kdykoli náhodou pojedu tranzit přez Švýcarsko do Itálie či naopak, vzpomenu si na tento příspěvek a zasměju se hlouposti.
Jsem trochu překvapen diskuzí na to toto téma. Rád sem chodím, protože tu inteligentní lidé řeší rozumě pro mě zajímavé témata z oblasti webu. Bohužel jste tentokrát ustřelili a řešíte věci o kterých víte méně než o chování lumíků v zimě. Tranzit přez ČR až tak levný není, bohužel z Cínovce na Mikulov (spíš Břeclav) se bude jezdit dále i při zdražení a dalších restrikcích. Je to dáno naší geografickou polohou. Jinak ostatní tranzit u nás „skoro“ žádný není. Většina dopravců jede ze západu na východ přez Rakousko či vrchem přes Polsko. Je to pro ně jak časově tak finančně výhodnější!
[15] Vyjeté koleje jsou dány špatnou konstrukcí našich dálnic. Proč v Německu či jiných zemích při větší hustotě kamiónové dopravy takové problémy nemají? Švagr dělal u jedné nejmenované spočnosti zabívající se stavbou a opravou silnic a jednoho úseku dálnice D1. V žádném případě se nedodržují předepsané technologické postupy (třeba položení tkaniny na základ), protože tak firmy ušetří neskutečný prachy a ví, že za pár měsíců či let tu budou rýžovat zas!
[19] Vložil(a): raro 10. 10. 2008 v 9.48
Pardon druhá odpověď měla být na Pixiho příspěvek [17]
[20] Vložil(a): MartinV 10. 10. 2008 v 13.46
[17] Volný pohyb osob volný je, moje auto nikdo na žádných hranicích EU nezastavuje. Vás ano? Asi jsem naivní a přes tu čáru prostě projedu a ono to nikomu nevadí a to jsem to již vyzkoušel vícekrát a nejen na rozhraní ČR – jinam.
Jestli máte nějaký důkaz, že za vyjeté koleje může tranzitní doprava, moc Vás prosím o jeho předložení. Často jezdím po Německých dálnicích a tam je zatížení kamoiny opravdu několikanasobně větší než u nás, často opravdu jedete hodně dlouho vedle souvislé řady kamionu a vyjete koleje tam (kupodivu) nemají a na železnici je nepotřebují přesměrovávat. Dělají něco špatně?
[21] Vložil(a): n3oklan 12. 11. 2008 v 9.38
Dn-d-dn-d-d-dn bych možná doplnil nebo vyměnil za (trochu ohrané) :)
[22] Vložil(a): n3oklan 12. 11. 2008 v 9.42
…za -td-/td-td-/td-td-/td- (Určitě všichni víte, co mám na mysli – nějak mi to ten Texy! zredukoval)
Váš komentář
Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.
Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.