Kdo pomaže víc, pojede dál [příspěvek v archivu]

Bézva. Řidiče, který zapomněl rozsvítit, nepřipoutal se, telefonoval nebo udělal podobné méně závažné přestupky za relativně málo bodů, pošleme na polygon, kde ho profíci naučí „jak za jízdy přemýšlet v konkrétních situacích“. Možná i profesionálně vybírat smyk ho tam naučí. Když už si zapomněl rozsvítit ta světla nebo špatně zaparkoval, že. Nemluvě o tom, jak správně poznamenává Pooh, že od odmazání pár bodů po absolvování školeníodmazání pár bodů po zaplacení poplatku je jen krůček.

Petr Staníček, 25. 10. 2007 000 11.28 • Rubrika: Všeobecné17 komentářů u textu s názvem Kdo pomaže víc, pojede dál

17 komentářů k článku »Kdo pomaže víc, pojede dál«

[1] Vložil(a): pavel1tu 25. 10. 2007 v 14.28

Tak už chápu proč já jediný jezdím podle pravidel a bojím se bodů, proč mne v každé vesnici, kde jedu 50, každý kamión doslova „tlačí“.
Jestli je to o těch „odpustkách“ pravda, tak zase jen my obyčejní lidé, s průměrnými příjmy, budeme jezdit dle pravidel a páni podnikatelé, zbohatlíci a lobisté si to pěkně „posmaží“ předpis nepředpis.
Co by nás mohlo ještě v tomto státě překvapit – jo to vím 100% – to že za 40 let dostaneme od státu nějaký důchod :-)

[2] Vložil(a): roj 25. 10. 2007 v 23.15

No, jestli si myslite, ze rok nerizeni je pro bezpecnost lepsi nez skoleni, tak se zamyslete, jestli by nebylo uplne nejlepsi zrusit silnice se vsim vsudy :-)

[3] Vložil(a): HanysRR 26. 10. 2007 v 0.05

Rok nerizeni je trest. To pomuze. Polygony budou jen vydelkem pro dalsi „zajmovou skupinu“.
Za loupez se zlocinec taky nejde omluvit a nerekne „sorry, ja uz to neudelam + neda si kurz slusneho chovani“. Proste si trest odsedi.
Kdo chybuje, musi pykat.

[4] Vložil(a): Radek Novák 26. 10. 2007 v 0.14

Pokud si uvědomíme, jaka je pravděpodobnost, že vás přistihnou a pokud už dostane človek tolik bodů za tyto „malé“ přestupky, pak musí být jasné, že dotyčný jezdí jako prase pořád. Kdo se po udělení bodů např. za pásy nepoučí a jezdí bez nich dál, zaslouží jich dvojásobek.
Mrtvých na silnicích přibývá, ale pokud se mají přitvrdit postihy tak všichni strašně křičí. Jezděte jak máte, pak vam body nehrozí.
ad polygon, vy věříte Pixy všemu co na Nově řeknou ve zprávách? ehm…

[5] Vložil(a): #13 26. 10. 2007 v 0.32

[3] Teda srovnat loupež a špatné parkování – kde vás to učej? To vás někdě musej učit, na to byste sám nepřišel.

[4] Vy si skutečně myslíte, že se to vyřeší ještě a ještě tvrdšími postihy? To myslíte vážně? Vás ani ta negativní zkušenost s novým zákonem nepřesvědčila, že tento přístup je chybný?

[6] Vložil(a): roj 26. 10. 2007 v 8.23

[3] Pravdepodobne ti unika, ze o zadny trest nejde. O trest se jedna, pokud dosahnes 12 bodu – pak mas zakaz rizeni a zadne snizeni poctu bodu nema smysl. Po efektivni dobe asi 1/2 roku zacinas ridit znovu s nulou.

Takze kdyz mas zrovna 11 bodu, muzes si vybrat. Blbe zaparkovat a zacit od nuly, nebo „jit na skoleni“ a za ctyri litry si koupit 3 body. Na to ma krome matexamozivitelek asi kazdy. Doted si mohli bohati koupit celeho ridice, ktery bud paprdu vozil, nebo jenom prohlasil, ze ridil.

Takze rizeni je dnes vysadou bohatych lidi, po uprave bude vysadou kazdeho, krome tech matexamozivitelek. Ale ty jsou tak mizerne ridicky, ze snizeni jejich poctu dopravu vyrazne zrychli :-)

[7] Vložil(a): Pixy 26. 10. 2007 v 8.47

[4] Nevím, jak jste přišel na tu otázku, ale já jsem zprávy na Nově neviděl už hodně dlouho (dávám si je tak jednou za rok za trest). Jestli jste si nevšiml, odkazuju v textu na Hospodářské noviny.

[8] Vložil(a): Miisha 26. 10. 2007 v 15.15

[5] vs. [3] Je to trest za porušení, respektive opakované porušování zákona. Kradu – porušuji zákon – hrozí mi trest. Jezdím rychle – porušuji zákon – hrozí mi trest. Kde je rozdíl? Srovnává snad někdo tresty? Společenská nebezpečnost porušení zákona je „ohodnocena“ výší trestu.
[5] vs. [4] Myslím že spíše než tvrdší postihy pomůže vymáhání těch stávajících. Nevybavuji si negativní zkušenost se stávajícím zákonem, naopak mám velmi pozitivní zkušenost z doby jeho zavedení, než se ti, kteří silniční zákon porušují nejčastěji, přišli na to, že se jejich dodržování stále téměř nekontroluje. Ale myslím, že lépe už to popsal Pixy na blogu Respektu a koneckonců i na jeho stránkách.
[6] Otázkou je, jak přijít k těm prvním 11 bodům, kolika takových lidí se to vůbec týká? Kolik lidí vlastně přišlo tímto způsobem o papíry? Za prvních pět měsíců to bylo asi 75 lidí… Většinou za řízení v opilství nebo bez řidičáku vůbec.
Popsaný systém „odpustků“ je dle mého názoru daleko nebezpečnější, neboť otevírá další prostor ke korupci a tím i k degradaci tohoto zákona. „Na co zpomalovat, když už mě teda někdo změří, můžu si zajet na polygon a zase si to odmáznout…“

[9] Vložil(a): roj 26. 10. 2007 v 16.51

[8] Prostor ke korupci tento system otevrel uz svym zavedenim. Body se normalne kupujou a prodavaji. Dokonce v aukcich.

A kdyz uz chces zustat u nesmyslne analogie s trestnim pravem – i tam znaji pojem „ucinna litost“, „spolecenska nebezpecnost“ a podobne. Neexistuje zadny pevny sazebnik trestu. Takze i to prirovnani je negativni argument pro bodovy system bez moznosti smazat body.

[10] Vložil(a): Radek Novák 26. 10. 2007 v 23.53

[5] Kdo jezdí jako prase, ohrožuje na ne jen sebe, ale i Vás!
[7] Přehlédl jsem tu zmínku, pardon. Na zmíněné stanici se o polygonech a bodech také mluvilo, tady mé šedé buňky selhaly.
[8] Naprosto souhlasím s vymahatelností.
Svědomí by ale měli zpytovat především řidiči.

[11] Vložil(a): #13 27. 10. 2007 v 11.10

[8] Jde vidět, že neznáte rozdíl mezi krádeží a loupeží. Nemluvil jsem ani o krádeži, ani o rychlé jízdě. Mluvil jsem o loupeži a špatném parkování. Takže bych se mohl zeptat znovu – Kde vás tuhle demagogii učí?

Nevybavujete si negativní zkušenost? Co třeba negativní trend v počtu usmrcených a zbytečně přísné tresty? Jestli to není negativní zkušenost, tak ať do mě bací blesk!

[10] Děkuji, že máte o moje zdraví takovou starost. Nicméně jste mi neodpověděl na otázku.

[12] Vložil(a): Miisha 29. 10. 2007 v 13.41

[11] Zajímalo by mne, kde berete jistotu, že za negativní trend v počtu usmrcených může nový zákon a že tresty jsou jak říkáte zbytečně přísné. Skutečně si myslíte, že kdyby byl měkčí tak lidi začnou ze dobrého pocitu jezdit slušně? Kdyby se skutečně trestalo, tak zákon funguje, že by to šlo ukázaly právě měsíce po zavedení nového zákona, kdy počet usmrcených naopak prudce klesl. Kdyby se politici po jeho zavedení nezačali předhánět v tom, jak zákon shodit a předvádět, jak je normální jej porušovat, bylo by, myslím si, na cestách lépe.

Možná Vám to připadá jako demagogie, ale mně skutečně nedělá problém vnímat silniční zákon, jako kterýkoliv jiný. Jeho vědomé porušení mi činí problém a zvažuji, nakolik „to mám zapotřebí“. A věřím, že nejsem sám.

[13] Vložil(a): Pixy 29. 10. 2007 v 13.55

[12] Souhlas. Ihned po zavedení, o prázdninách, kdy policisté pracovali jak měli a řidiči měli před novým zákonem ještě aspoň jakýsi respekt, to fungovalo velmi dobře. Ten negativní trend není způsoben tímto zákonem, ale spíš jemu navzdory. Nebo snad naše zákony platí i v Rakousku, Itálii nebo spoustě jiných zemí, kde prudce stoupá agresivita, počet mrtvých na silnicích, obrovský nárůst vážných nehod způsobených ridiči do 25 let a kde dnes intenzivně řeší podobný problém jako my?

[14] Vložil(a): #13 29. 10. 2007 v 14.41

[12] Vzhledem k tomu, že trend v předchozích letech byl přesně opačný (ano, pozitivní), je viník celkem nasnadě. A nesnažte se z vyšší nehodovosti obvinit dobré počasí, jako to zkoušejí na MDČR a myslí si, že jim na to někdo skočí.

Nemyslím si, že lidi začnou jezdi slušně z dobrého pocitu, ale kvůli tomu, aby bylo více kontrol na silnicích nejsou zapotřebí ani body, ani nesmyslně vysoké sankce, nemyslíte? Vaši logickou smyčku (více kontrol větší tresty) si neumím vysvětlit.

[13] Jak bys tedy vysvětlil obrat toho trendu, když je to podle tebe zákonu navzdory?

V historii známe mnohý příklad toho, že něco, co mělo zaručit jednoznačně nějaký trend, způsobilo nakonec trend opačný.

[15] Vložil(a): Pixy 29. 10. 2007 v 15.31

[14] Já si to vysvětluji lecjak – pohrdání pravidly, snížený práh zodpovědnosti, minimalizace empatie atd. – ale nevím, jestli to chceš slyšet.

Já si taky myslel, že to zhoršení je podpořeno primárně právě tím zákonem, jehož špatná vymahatelnost je k smíchu – ale pak jsem slyšel zprávy z Rakouska a z Itálie a z jiných zemí, kde zasedají parlamenty a akutně řeší kriticky stoupající počet mrtvých na silnicích, a to s tím naším zákonem nemůže nijak souviset.

[16] Vložil(a): #13 29. 10. 2007 v 19.25

[15] Přiznávám, že to jsem neslyšel, ale jak by se podle tebe dala vysvětlit nějaká panevropská ztráta soudnosti?

[17] Vložil(a): roj 30. 10. 2007 v 9.38

[12]-[16] V cele Evrope stoupa agresivita, protoze v cele Evrope se zavadeji bodove systemy.
I kdyby to bylo milionkrat NAVZDORY, jen blazen to muze obhajovat.

Komunismus prinesl miliony obeti, NAVZDORY tomu, ze to byl prece nejhumannejsi spolecensky rad.

Váš komentář

Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.

Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.