Pokuta za příliš ošoupaný peníz? [příspěvek v archivu]
Dostal jsem dnes botičku. Na parkovišti. Zaparkoval jsem jako vždy, šel k parkovacím hodinám, vhodil desetikorunu – a nic. Propadla. Zkusil jsem to ještě třikrát, propadla. Jinou desetikorunu jsem už neměl, vyzkoušel jsem aspoň druhý automat. Totéž. Hm, mají to rozbitý, co nadělám. Když jsem se po hodině vrátil, měl jsem auto obuté a za stěračem vzkaz od Městské policie.
Přijeli poměrně rychle, čekal jsem podstatně kratší dobu, než jsem se potom se strážníky dohadoval. Strážník argumentoval tím, že automaty nejsou rozbité, když všem ostatním peníze berou a stvrzenky vydávají; já zase tím, že mince je to platná a jestli je třeba ošoupanější nebo co, není to rozhodně moje chyba. Já jinou nemám a nejsem ani žádný technik, abych zkoumal, proč parkomat nefunguje. Ve finále jsme skončili na tom, že i kdyby byl automat rozbitý, musím prý kamsi zavolat a nahlásit poruchu. Bohužel mi to „musím“ nedokázal podepřít žádným zákonem nebo vyhláškou, která by mi to nařizovala (ale netvrdím, že neexistuje, přiznávám kajícně, že neznám detailně všechny zákony této země). Nemohli jsme tedy skončit jinak, než sepsáním protokolu o přestupku, doplněním mého vyjádření a teď budu jen čekat, až si mě předvolají na kobereček a budeme v tom dohadování pokračovat. O výsledcích jednání bude P. T. čtenář neprodleně zpraven.
Pro jistotu jsem si tu desetikorunu dal stranou jako důkazní materiál. Třeba to dopadne tak, že mi na úřadě potvrdí to, co říkal ten strážník: v případě nefunkčního automatu musím ihned nahlásit poruchu, a pak za parkování zaplatit nemusím. To bych si pak tu desetikorunu nechal a s precedentem v zádech parkoval kdekoli za cenu jednoho místního hovoru. Když si to tak úřad přeje, rád mu vyhovím.
Petr Staníček, 26. 11. 2007 000 19.34 • Rubrika: Všeobecné • 43 komentářů u textu s názvem Pokuta za příliš ošoupaný peníz?
43 komentářů k článku »Pokuta za příliš ošoupaný peníz?«
[1] Vložil(a): tark 26. 11. 2007 v 20.05
Často pomáhá minci obrousit o povrch automatu. Na některých je lak docela dost „ošoupán“ :D
[2] Vložil(a): che 26. 11. 2007 v 20.09
Je otázka, jak tohle může úřad řešit jinak. Kromě parkování zdarma pro držitele ošoupaných desetikorun mě napadá ještě nějaký způsob placení mobilem, nebo alespoň v okolí hodin určená trafika se zásobou čerstvých mincí.
[3] Vložil(a): rony 26. 11. 2007 v 21.43
prepadávajú najčastejšie preto, že su tie automaty plné!
zvyšok komentára by obsahoval iba ironické poznámky smerujúce k intelektuálnej výkonnosti časti __mestskej__ polície.
[4] Vložil(a): ino 27. 11. 2007 v 0.19
Ja to resim jinak: mam magnetickou kartu, kterou lze v techto automatech platit. Ma to i hned dve vyhody – nemusim hledat prislusny pocet spravne osoupanych minci a druha vyhoda (zejmena pro sberatele uctu pro snizeni zakladu dane) – na celou castku je jeden danovy doklad
[5] Vložil(a): daend 27. 11. 2007 v 11.09
[1] To ošoupání mince o automat je prý mýtus. Minci stačí k automatu na chvilku přiložit. Někdo mi kdysi vysvětloval, že mince má jiný statický náboj či co, než automat a přiložením k automatu se „synchronizující“ a pak ji automat přijme. Není prý potřeba prodírat plochu automatu.
[6] Vložil(a): PiDiBi 27. 11. 2007 v 16.16
jestli neni jednodussi pouzit osobu blizkou (pokud nemaji nad parkovistem kameru), samozrejme by nebylo o cem psat, ale bylo by to rychlejsi a dosahl bys svyho, neplatil
[7] Vložil(a): roj 27. 11. 2007 v 19.19
Ja ti rikam furt, ze lepsi zadny zakon, nez denilni zakon
[8] Vložil(a): zdenny 28. 11. 2007 v 0.43
[4] A má ta magnetická karta na sobě logo Mastercard/VISA, anebo je to další krám do peněženky, který se musí někde pořídit/dobíjet/platit?
[9] Vložil(a): meloun 28. 11. 2007 v 16.28
[2] souhlas, copak existuje jiné řešení této situace než aby pixy prostě dostal pokutu?
(tedy za předpokladu, že automaty byly funkční a mince byla prostě ošoupaná)
[10] Vložil(a): Pixy 28. 11. 2007 v 17.03
[9] No jasně, ať nekecá a prostě zaplatí pokutu, fajn. Ale pokutu za co, prosím pěkně? Pořád mi nikdo nedoložil nějaký důvod, na základě nějž má dostat občan pokutu proto, že automat na parkovišti odmítá přijmout platné mince. V okamžiku, kdy mi ho někdo (nejlépe ta Městská policie) doloží, bez reptání pokutu zaplatím.
Ale chci vidět někde napsáno, že pokud zjistím, že parkovací automat je nefunkční, musím … něco. Opustit parkoviště, volat opraváře, nebo běhat dokola ve směru hodinových ručiček a v pravidelných intervalech volat „Porucha!“ za současného vzpažení pravé ruky… O žádném takovém nařízení nevím a ani strážníci, ani úředníci (kterým ti strážníci volali, protože nevěděli) mi žádné takové nedokázali poskytnout. Kde to jsme, abychom platili pokuty jen proto, že si někdo myslí, že bychom to asi měli udělat?
[11] Vložil(a): Pixy 28. 11. 2007 v 17.08
P. S.: Ta mince není jinak „ošoupaná“. Je to úplně normální desetikoruna z roku 2000, na první i na druhý pohled ničím zvláštní.
[12] Vložil(a): Isac 28. 11. 2007 v 23.44
Mně to teda příjde celkem logický, za co si dostal pokutu :) Využil si služby, za kterou si nezaplatil. Sice ti to ani nebylo umožněno, ale to tě neomlouvá. Nevšiml jsem si, že by lidi začali rabovat obchody jen proto, že nejde elektrika a nefunguje tak kasa :)
[13] Vložil(a): Pixy 29. 11. 2007 v 10.10
[12] Pěkná filipika, dostal's mě… Ba ne, ani trochu. On je totiž rozdíl mezi tím, když prodejce přijde o zboží, a tím, že se někomu pouze nevygeneruje zisk. V prvním případě je to krádež, obchodníkovi vznikne nezaplacením ztráta, ve druhém případě ztráta nevznikne (ani zisk). Mám-li použít stejné zbraně, pak třeba takto: Nevšiml jsem si, že by lidi vystupovali z vlaku a odmítali jet dál zadarmo jen proto, že se někam zatoulal průvodčí.
Anebo ještě jinak. Co kdyby na tom parkovišti místo automatu vybíral parkovné děda v beranici. A jednou bys tam přijel a děda nikde. Co bys udělal?
[14] Vložil(a): dgx 29. 11. 2007 v 12.01
[12] tak teď sis Pixy naběhl. V podstatě tu legitimuješ nelegální kopírování software, vykrádání webů atd. Hledání rozdílu mezi „nevygenerováním zisku“ a „vznikem ztráty“ bych spíš čekal z úst poslance KSČM (Student Agency budou vozit poslance zdarma, protože když mají volné místo, tak vlastně jen nevygenerují zisk vs. vozením poslance zdarma vzniká ztráta, protože náklad je těžší, místo mohl na poslední chvíli někdo obsadit, když dojde k havárii, může je poslanec soudit o odškodné).
Tohle prosím přehodnoť, to je vážně argument nedůstojný.
[15] Vložil(a): Pixy 29. 11. 2007 v 12.27
[14] Nic přehodnocovat nehodlám. Spíš bych řekl, že to jen chápeš špatně a děláš nějaké paralely někam, kam já už nezabíhám. To s tou ztrátou a ziskem bylo přece určitém kontextu – tedy Dodavatel mi jako Odběrateli něco poskytuje, a přitom mi neumožní mu za to zaplatit. Pokud by mu tím vznikla ztráta (tedy bych mu něco vzal bez zaplacení a jemu by to pak chybělo), nevzal bych si to. Pokud mu tím ale ztráta nevznikne, jen přijde o zisk (protože se nepostaral, abych mu zaplatil), výčitky mít nebudu. Jeho chyba, já dobrou vůli zaplatit měl a kdybych mohl, zaplatil bych. Však i ten peníz jsem do toho stroje hodil – to že mi ho vrátil, je „jeho rozhodnutí“. Tím vlakem prostě zadarmo pojedu a nebudu běhat po vystoupení po nádraží a hledat, komu bych mohl za tu cestu zaplatit.
A nějaké schvalování krádeží duševního vlastnictví anebo dokonce nějaké ultralevicové myšlenky mi laskavě nepodsouvej, to jsou jen tvé (scestné) vývody – možná stejný logický postup, to ano, ale nad jinými premisami. ;)
[16] Vložil(a): dgx 29. 11. 2007 v 13.00
[15] skutečnost, že ti neumožní zaplatit, tě nijak neomlouvá. Co se mi stalo před pár lety. Potřeboval jsem nutně koupit jednu aplikaci (vypršel trial, zamlouvala se mi a měl jsem v ní rozdělanou práci). Tvůrce akceptoval platbu kartou ale mou tvrdošíjně odmítal (přitom byla v pořádku, hodinu předtím jsem s ní platil doménu). Jiné způsoby platby nepřicházely v úvahu.
Co teď? Stáhnout si crack nebo prostě aplikaci nepoužívat? Legální je samozřejmě aplikaci nepoužívat (předpokládám, že v tomto se shodneme – pokud ne, vzniká rozpor už zde).
Jenže přicházíš na svět s teorií o „nevygenerování zisku“ a „vzniku ztráty“. V tomto světle lze cracknutí programu kvalifikovat jako „nevygenerování zisku“ (je tak?). Zaplatit jsem chtěl. Ztráta nevznikla (tedy podle oné teorie). Dá se pak toto cracknutí programu považovat za legitimní?
[17] Vložil(a): Isac 29. 11. 2007 v 13.02
[13] To jak se kdo chová a co by udělal v dané situaci je na jinou diskuzi, jen jsem chtěl naznačit, že ta tvoje pokuta není šikana státního aparátu, ale logicky zdůvodnitelná věc.
A ruku na srdce, kdyby si ty byl na místě toho strážníka, myslíš, že by si vyslyšel jak ti nějakej Franta Omáčka povídá pohádku o ošoupané desetikoruně ? :)
[18] Vložil(a): Arthur Dent 29. 11. 2007 v 13.30
Rigidní výklad je tento: Konzumuješ službu, takže jsi povinen zaplatit. Pokud tak neučiníš, dopouštíš se přestupku. Automat zjevně funkční byl, a to, že TVÁ mince do něj nešla, není problém provozovatele služby, ale problém tvůj.
Situace je srovnatelná s tím, že v restauraci zkonzumuješ jídlo a při placení se zjistí, že karty sice berou bez problémů, ale tu tvoji odmítá terminál přijmout. Odejdeš a řekneš: „Váš problém…“ ? Nikoli, TVŮJ problém. Ty jsi konzumoval, tak musíš zaplatit a je na tobě, jak to uděláš. To, že tvoje karta není v danou chvíli kompatibilní s jejich terminálem je tvůj problém, musíš použít jiný způsob platby.
Stejně tak s mincí. Provozovatel ti umožnil zaplatit (terminál byl, a byl funkční). Pokud jsi nebyl schopen zaplatit (a věděls to už na začátku), neměl jsi službu konzumovat.
Toto je rigidní výklad a předpokládám, že se ti dostane téže informace spolu se složenkou.
Otázka jiná je „lidský výklad“, tedy „co dělat, když se něco takového stane?“, ale do toho se tu pouštět nechci.
[19] Vložil(a): Pixy 29. 11. 2007 v 15.17
Arthur: Ano, primárně se tak chci oficiálně vědět, co mám v takové situaci správně dělat. A sekundárně se neshodneme v té základní premise. Protože já jsem narozdíl od tebe přesvědčen, že pokud prokazetelně mám funkční a platnou platební kartu a terminál prodejce ji odmítne zpracovat, je to JEHO problém, nikoli můj. (Pochopitelně za předpokladu, že prokážu, že ta moje karta je platná, jinde funguje a chyba je tedy na jeho straně.) Nechejme stranou morální otázku (nejspíš bych se s vrchním domluvil na nějakém náhradním řešení, třeba že by mi dal číslo účtu a já zaplatil převodem, dodatečně, peníze jim poslal atd.), to sem teď nepatří. Jde čistě o technickou a právní stránku věci.
Pokud by na tom parkovišti byl místo automatu zmíněný děda a při placení mi odmítl vzít mou jedinou desetikorunu s tím, že se mu prostě nelíbí (i když by byla naprosto v pořádku a platná), zavolal na mě policii a já měl zaplatit pokutu proto, že jsem nezaplatil za parkování – jaký by v tom byl rozdíl? Já jsem těm strážníkům nepovídal žádné pohádky, ale názorně předvedl, že ta mince automatem propadává a že jinou nemám. Kdyby šlo o logiku věci nebo morálku, strážník by si ji vzal a uznal, že jsem za parkování zaplatit chtěl, a tímto jsem tedy zaplatil. Nic by se vlastně nastalo. Tu desetikorunu ale ten strážník taky nechtěl.
Další věc je, že (narozdíl od většiny věcí) neexistuje nic takového jako MOJE mince, Arhure. Mince je státu a je buďto platná, nebo neplatná. Nic mezi tím. A každý, kdo přijímá platby, je POVINEN přijmout jakékoli platné platidlo, to stojí v zákoně. Pokud si na přijímání plateb pořídí automat, a ten dělá chyby, je za tyto chyby odpovědný on, nikoli platící občan.
[16] dgx: zase špatná paralela. Ty mluvíš o situaci, kdy nemáš požadovaný produkt a hodláš si ho opatřit nějakým podloudným způsobem. To je samozřejmě něco jiného. Kdybych měl svou situaci na tvou paralelu se softwarem naroubovat, tak jsi v situci, kdy ti expirovala licence, tobě se nedaří zaplatit licenci na další rok, ale program stále funguje. Co uděláš? Přestaneš ho používat a smažeš z disku? Nebo ho budeš používat dál a opatříš si důkazy, že tvé upřímné pokusy o zaplacení selhaly?
[20] Vložil(a): dgx 29. 11. 2007 v 16.24
[19] výborně, tak nyní je ta paralela pro nás oba trefná. Říkám přesně to stejné: „expirovala licence, tobě se nedaří zaplatit licenci na další rok, ale program stále funguje“.
(Jen třeba při spuštění musím dvacet sekund čekat, než zmizí okénko upozorňující, že jej provozuji nelegálně.)
Jsi přesvědčen, že používat program dál je košér? Podle mého je to nelegální, v rozporu s licencí a upřímnost snahy s tím bohužel nemá co dělat.
[21] Vložil(a): Pixy 29. 11. 2007 v 17.47
[20] Bezva. To jsem rád, že jsme si to vyjasnili a upřesnili místo, kde se naše zásady rozcházejí. Ty jsi v tomto případě ctitel litery zákona, já jeho ducha. Jistě, používat ten program dál je téměř jistě nelegální – ale de iure. De facto už tomu tak není (imho!) a upřímná snaha dostát zákonu a jeho porušení vis maior (dokonce vinou „poškozené“ strany) je v intencích jeho ducha (jakoli může porušovat jeho literu).
(Tedy je pravda, že sis tam navíc doplnil to okénko, které mě výslovně na nelegální chování upozorňuje a celé to zase kvantifikuje jinak – já trvám na situaci, kdy tam takové okénko není. Ale to asi můžeme považovat za detail.)
[22] Vložil(a): dgx 29. 11. 2007 v 18.11
[21] počkej, o to mi vůbec nešlo. Jsem také ctitel ducha. Nakonec ve zmíněném případě jsem program používal dál, byť nelegálně v očích zákona, tak morálně bez výčitek.
Šlo mi o zpochynění teorie o „nevygenerování zisku“ vs. „vzniku ztráty“. Příklad se softwarem je ukázkou, že neplatí ten rozdíl, co jsi popisoval v [13]. Krádež (nelegální jednání) to může být v obou případech. Rozumíme si?
(Navíc, působí velmi troufale samozvaně rozhodovat, jestli někomu vznikla ztrátu nebo se mu „jen“ nevygeneroval zisk. V tom jsem cítil rétoriku soudruhů.)
[23] Vložil(a): Pixy 29. 11. 2007 v 18.28
Neber mě pořád tak za slovo. Už jsem jednou psal, že to s tím „nevygenerováním zisku“ a „vznikem ztráty“ bylo myšleno pouze v daném kontextu. Hlavně s odkazem na ten extrémně špatný příklad s vypnutou elektřinou v obchodě. Tam si něco odnést je špatné, o tom není sporu – zatímco jet oním vlakem, kde mi nikdo nechce prodat jízdenku, špatné není.
Hlavně mi neobracej nějaké implikace. Pochopitelně, že ne každé nezaplacení, kde nevznikne hmotná/přímá škoda, je v pořádku, v tom si rozhodně rozumíme. Pokud ale tvrdíš, že to tak je vždy a za všech okolností, pak s tebou prostě nesouhlasím. Ale v žádném případě žádné naivnělevicové tendence k rozlišování hmotného a nehmotného zisku nemám, to bys snad mohl vědět. Šlo jen o příklady v konkrétní situaci, nikoli o nějaká obecná pravidla, proboha. Že zrovna ty budeš reagovat na fráze vytržené z kontextu jak bejk na rudej prápor…
[24] Vložil(a): Arthur Dent 30. 11. 2007 v 2.48
[19] Nepsal jsem svůj názor na danou věc, pouze to, jaký předpokládám výklad ze strany státu (předpokládám právě takový rigidní, proto jsem to v komentáři dvakrát zdůraznil).
Pokud chceš znát MŮJ názor, tak JÁ OSOBNĚ se domnívám, že v podobném případě obchodník nechce moje peníze, tak jeho služeb nevyužiju, a dám vydělat někomu jinému. A zejména to platí v situaci, kdy služba nebyla konzumována / zboží převzato apod. Pokud se mi v obchodě stane, že mi prodavačka u kasy řekne, že „jim nejdou terminály na kartu“, a abych si „zaskočil k bankomatu“, tak nechávám zboží na místě a odcházím k jinému obchodníkovi. Málokdy jsem v takové akutní nouzi, že bych NUTNĚ potřeboval nakoupit něco, co neseženu jinde. :) Ale to je jen můj obecný názor na obecný problém, nikoli na tvou konkrétní situaci.
[25] Vložil(a): Pixy 30. 11. 2007 v 11.11
[25] Ano, tohle bereme prakticky stejně.
Ale co v situaci, kdy už dotyčná služba BYLA konzumována, nebo aspoň konzumace započata – už jsi zaparkoval / nastoupil do toho vlaku / snědl ten oběd… Co pak uděláš?
[26] Vložil(a): Arthur Dent 30. 11. 2007 v 13.36
[25] Pokujd jsem snědl oběd, domluvím se s personálem na rozumném a přijatelném řešení. Pokud jsem už nastoupil do vlaku, domluvím se s průvodčím na rozumném řešení. Pokud zaparkuju někde, kde mi automat nebere minci, nevnímám to technicky jako zaparkování, nasednu a odjedu.
Jednou se mi stalo, že jsem byl v podobné situaci, jenže tam automat měl tu moneyškvíru ucpanou žvýkačkou či něčím takovým. Asi pět minut jsem měl dilemmmma, ale pak jsem obešel ostatní zaparkovaná auta, seznal jsem že žádné z nich nemá lístek, došlo mi, že tolik botiček asi celá MP Tábor dohromady nedá, a v klidu jsem odešel ke Dvěma Kočkám na dráteníka a česnečku.
[27] Vložil(a): dgx 30. 11. 2007 v 13.50
[26] zažil jsem jednou ve vlaku Brno – Břeclav situaci, kdy jsem s přítelkyní jel bez lístku. Přišel průvodčí, řekl jsem mu, že lístky nemáme, že si je koupíme u něj. Ptá se, proč je nemáme. Odpověděl jsem mu popravdě, že v Brně na nástupišti byly takové fronty, že bych tam stál ještě teď. Průvodčí se usmál: „přesně tuhle odpověď jsem chtěl slyšet, ano, šéf brněnského nádraží je idiot, budete to mít bez příplatku.“
Někdy se domluvit lze
[28] Vložil(a): Pixy 30. 11. 2007 v 14.29
Ad oběd – ano, totéž jsem psal dříve. Ad vlak – mluvím celou dobu o spoji, kde se lístek kupuje u průvodčího. Sorry, lístek u pokladny mě ani nenapadl, mám spíš zkušenost s těmi motoráčky a neobsluhovanými stanicemi. :)
OK, Arthure, jsi na vyšším stupni morálky než já, o tom není sporu. Já se v případě nefunkčního parkomatu k autu se nevrátím a neodjedu (přinejmenším proto, že široko daleko jinde zaparkovat nelze).
[29] Vložil(a): Arthur Dent 30. 11. 2007 v 14.50
[28] I hovno morálka. Obyčejná nasranost (na provozovatele) a lenost (se dohadovat s nějakými trotly…)
[30] Vložil(a): MartinV 30. 11. 2007 v 22.17
Celou dobu jsem Vám fandil, aby jste nic neplatil
Ale ten dodatek o negenerovaní zisku je hodně divný…
Uvedu příklad do kterého Vás zapojím:
Čistě hypoteticky máte prostor který pronajímáte, přijedu k Vám na a postavím tam svojí nepoužívanou ledničku a po měsíci jí odvezu pryč se slovy, že je mi líto a z nějakého důvodu Vám nemohu zaplatit.
Pro Vás se vlastně nic nezmění, protože i když za ten metr čtvereční co zabírá sice platíte nájem, než jsem přivezl ledničku místo bylo prázdné a negenerovalo zisk a já zase ledničku odvezl a zase nevygeneroval zisk a tím pádem Vám nevzniká žádná ztráta a nebo je to trochu jinak?
[31] Vložil(a): Pixy 1. 12. 2007 v 1.39
[30] Ano, je to úplně jinak.
[32] Vložil(a): MartinV 1. 12. 2007 v 9.51
Tak to jste mě dostal Mohu vědět jak jinak to podle Vás je? Pokud Vám tím nevznikla ztráta a já Vás neokradl proč se vlastně někdo namáhá a za pronájem věcí a místa platí?
Další příklad co se vás dotýká: použiji Váš vzhled stránky, aniž bych za něj platil (stejně nejspíš není na prodej) také Vám ani majiteli stránek nevznikne žádná ztráta – původní stránky stále bez problému fungují.
A to jsem podle Vás zloděj, ale já Vám prostě nevygeneroval zisk a nevznikla Vám ztráta, což je podle Vás rozdíl. Ale asi jak kdy
http://www.pixy.cz/…_archiv.html#…
Prostě jste použil něco za co se mělo platit a ted se vymlouváte.
[33] Vložil(a): Pixy 1. 12. 2007 v 10.37
[32] Asi je úplně marné pokoušet se diskutovat s někým, kdo není schopen přečíst si předchozích 15 komentářů a aspoň částečně pochopit jejich obsah. Až to uděláte a budete schopen argumentovat méně mimoběžně, tak řekněte.
[34] Vložil(a): MartinV 1. 12. 2007 v 11.15
Komentáře jsem si přečetl
Chápu, že je to Váš blog a Vaše pravda
Stoupněte si z druhé strany těch policajtů, kolik takovych výmluv co jste zkusil vy už slyšeli? Opravdu Vás důkladně prohledaly, jestli nemáte náhodou další funkční peníze schované třeba pod rohožkou auta? Nepřijel ve stejnou dobu někdo, kdo by Vám vyměnil desetikorunu za jinou co by fungovala? V článku a ani v jednom komentáři se nezmiňujete o skutečnosti, že by i ostatní auta měla botičku, tipuji že by to bylo použito v argumentaci kdyby tomu tak bylo, automat asi zas tak moc porouchaný nebyl, když ostatní zaplatili.
Možná to není krádež, šlo by to asi klasifikovat jako neopravněné použití cizí věci.
Prostě jste to risknul a nevyšlo Vám to, držím Vám palce aby Vám to příště vyšlo!
[35] Vložil(a): Pixy 1. 12. 2007 v 19.44
[34] No fujtabl fixl… Ještě nežiju a nikdy nebudu žít ve státě, kde by věci fungovaly podle vašich představ.
[36] Vložil(a): MartinV 2. 12. 2007 v 12.07
Muj noční komentář se ztratil
Jsem rád, že nežiji ve světě, kde by neschopnost zákazníka za službu zaplatit nutila obchodníka poskytnout žádanou službu zdarma.
To že pokud za něco nezaplatím nemám na to nejmenší nárok pochopil i muj 7 lety syn, 4 leteho jsem se neptal, vážím si Vás a nechci Vás ztrapňovat více než se ztrapnujete vy sám mazáním komentářů.
Jsem rád že i pan Artur Dent Vám řekl, že jste měl prostě odjet a neparkovat, už sem se lekl že je chyba na mojí straně.
Doufám, že tento příběh bude mít pokračování jak uvádíte v textu.
[37] Vložil(a): Pixy 2. 12. 2007 v 17.32
[36] Komentář jsem smazal, protože v něm převažovaly osobní impertinence nad relevantní diskusí. A k tomuto je mi jen znovu zopakovat, že argumentujete mimochodně a přisuzujete mi postoje, které nemám a výše jsme si to vyjasnili. Že „není obědu zdarma“ je součástí mé životní filozofie, a celá tahle story i diskuse je o úplně jiném problému, jehož podstatu podle všeho nejste s to pochopit.
[38] Vložil(a): MartinV 4. 12. 2007 v 18.12
Asi jsem opravdu problem nepochopil Pokuta Vám nebyla udělena za ošoupaný peníz, ale za parkování bez zaplacení poplatku, další vaše závěry stavěné na předpokladu, že jste měl právo zaparkovat zadarmo jsou k ničemu, protože to právo Vám, alespoň dle mého názoru, nijak nevzniklo.
Jsem zvědav jak dopadnete u přestupkové komise, pokud vyhrajete, budu mít v autě na čestném místě ošoupanou desetikorunu
Ale pokud tam nebyla kamera, radsi použijte osobu blízkou, to je jistota odchodu bez ztráty financí.
[39] Vložil(a): Pixy 4. 12. 2007 v 18.34
Vox populi, vox bovum.
[40] Vložil(a): MartinV 5. 12. 2007 v 15.54
Jak se do lesa volá,… Bohužel to neznám latinsky.
[41] Vložil(a): misch3 5. 12. 2007 v 17.37
[19] A co kdybys neměl desetikorunu (ani žádnou jinou kovovou mici), a přesto chtěl zaplatit? Taky by ti to bylo k ničemu.
Parkovací automat je jen dementní stroj, který prostě občas nějakou minci neschramstne. Je to škoda, ale nic s tím nenaděláme. Když si budu chtít na zastávce MHD koupit jízdenku v automatu a nepovede se mi to, těžko pak budu před revizorem argumentovat tím že „ale já jsem zaplatit CHTĚL, a mám na to i peníze!“.
Prostě nemám jízdenku, tak nemůžu jet. Šalina mi ujede. Zmoknu. Nestihnu nákup. Ale nepojedu načerno (i když nechtěně).
[42] Vložil(a): kobliha 8. 12. 2007 v 0.52
Hm, ačkoliv jsem z důvodu chyby parkovacího automatu parkoval už snad 10× bez placení a to s klidnou duší (ve smyslu svědomí), tak se ode mne nemusíte obávat žádných útoků. Spíš mne po přečtení příspěvků napadlo, jestli by se ona tolikrát zmiňovaná „finanční ztráta“ nedala spíš obecně popsat situací, že jste (hypoteticky) zaparkoval na posledním volném místě onoho parkoviště a za Vámi byl další zájemce, který se díky Vám na parkoviště nedostal a přitom mával z okna hrstí desetikorun.
Přidám jednu „komickou“ situaci, která zní podivně, ale skutečně se mi stala: Je to drahně let zpět – maje starou Škodu 105, které nefungoval ukazatel stavu paliva, vozíval jsem sebou 5L kanistr. Jeden z mnoha případů, kdy benzin došel byl při cestě za kamarádem do jeho firmy, kam jsem téměř dojel – musel jsem auto v podstatě jen tlačením zaparkovat na placeném stání u jeho firmy (v centru města). Měl jsem v plánu kamarádovi jen něco předat a měl jsem v úmyslu (přiznávám) se nezdržovat placením (s výmluvu sám pro sebe – že operace placení by zabrala asi stejný čas, jako předání věci kamarádovi). Jako první věc po dotlačení auta na místo jsem však vzal kanistr, dolil benzin a šel si zapumpovat pedálem a pokusně nastartovat – podařilo se. Vzal jsem tedy „zásilku“, šel ji zanést kamarádovi, který už vše pobaveně sledoval přes výkladní skříň. V mžiku se vracím, protože vidím dvojici v černé uniformě, jak přichází k parkovišti. Musel jsem vypadat zábavně – stál jsem před autem dřív než oni a beze slova jsem jen trochu rozhazoval rukama – procházejíce si v mysli, že kdybych ihned nedolil benzin, mohl jsem se vymluvit na to, že neparkuju, ale mám poruchu, ale celé mi to přišlo nakonec tak směšné, tak jsem se jen se smíchem zeptal, kolik to bude a zaplatil. Rozesmátý kamarád měl souběžné myšlenkové pochody a tak se městští strážníci docela divili tomu veselí u placení. (S tímto autem se mi podařilo 3× – slovy třikrát – dojet s prázdnou nádrží setrvačností přímo ke stojanu pumpy – na dva případy mám svědky … kdeže ty roky jsou?)
[43] Vložil(a): dgx 8. 12. 2007 v 1.12
[42] podařilo se mi dvakrát. I se svědky. A shodou okolností v obou případěch to byli ti stejní. Dodnes si myslí, že na dopravní prostředky nějak magicky působím silou vůle ;)
Váš komentář
Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.
Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.