Tupci v a(u)kci [příspěvek v archivu]

To jsem kdysi před lety chtěl něco prodat v online aukci, tak že si vyzkouším Aukro. Založil jsem si tam účet, řekněme jménem BFLM. Jenže poté jsem zjistil, že registrace probíhá poštou a údaje mi přijdou do čtrnácti dnů v dopise. To mě natolik odradilo, že jsem ten účet zase zrušil a celé Aukro poslal k čertu. (Kdyby v Aukru někoho napadlo tenhle fakt uvést hned v registračním formuláři místo těch jejich právních výrazů a nemást tam zavádějícím sdělením, že potvrzení a dokončení registrace proběhne emailem, asi by si ušetřili spoustu zbytečných nedokončených registrací. Ale což, to je jejich problém.) Účet byl zrušen, o čemž mě Aukro informovalo:

Potvrzujeme smazání Vašich osobních údajů a odstranění účtu BFLM dne 2005–10–19 15:49:12.

Včera jsem se hodlal zaregistrovat znova. Na původní účet BFLM se nelze přihlásit, neplatné uživatelské jméno. Zkouším zapomenuté heslo, ale na můj e-mail není v Aukru zaregistrován žádný účet. Hledám uživatele BFLM: Uživatelská data smazána, naposledy přihlášen 005–10–19 00:50:20. Když si ale chci založit nový účet nový s původním jménem, nelze, protože jméno BFLM je již použito pro jiný účet. Hlava XXII.

Píšu tedy na podporu Aukro a v mezičase si zakládám náhradní účet BF_LM. A tady teprve začíná ta pravá zábava.

Byl jsem zaregistrován skoro před třemi lety (účet „BFLM“). Můj účet byl zrušen, ale teď už se znova pod stejným jménem zaregistrovat nemůžu, váš systém hlásí, že to jméno je použito. Jenže použito není, účet „BFLM“ je skoro tři roky zrušený.

Jak můžu svůj účet obnovit?

Aukro:

Pravděpodobně Vaše uživatelské jméno zrušeno nebylo. V každé registraci je možné použít emailovou adresu pouze jedenkrát. Znamená to tedy, že pokud Vaše emailová adresa nebo uživatelský účet existuje, nelze jej již použít.

Využijte tedy (…) hledání a třeba si vzpomenete na Vaše heslo k uživatelskému účtu.

Aukro tým

Já:

Ale to jsem samozřejmě udělal. Své staré uživatelské jméno jsem našel: (URL)
Píše se tam, že „uživatelská data byla smazána“ – stejně jako v potvrzovacim mailu z r. 2005 (…) Přihlásit se pod tímhle jménem nemůžu (s jakýmkoli heslem), protože systém hlásí, že takový účet neexistuje. Jenže když si ho chci založit, tak zase hlásí, že nemůžu, protože to jméno už existuje.

Aukro:

Nejsme bohužel oprávněni Vám sdělit informace jiného uživatelského účtu. Pod tímto emailem máte zaregistrované jiné uživatelské jméno.

Já:

No POCHOPITELNĚ, že pod svým emailem už mám zageristrovaný jiný účet! Ode dneška – když se mi nepodařilo původní účet „BFLM“ rozchodit (kvůli tomu problému, který jsem se tu s vámi snažil řešit), tak jsem si založil účet „BF_LM“.

Aukro:

Pokud nám nenapíšete z mailu, který je zaregistrovaný k uvedenému uživatelskému jménu, nejsme oprávněni Vám tyto informace poskytnout. Jelikož však Váš minulý uživatelský účet byl zablokován, můžete použít Váš nově vytvořený účet.

Tady jsem pochopil, že to vážně nemá cenu. Na druhém konci sedí buďto hloupý a navíc porouchaný automat, nebo nebývale tupý člověk, co jede podle manuálu, vždy od začátku, ať se děje, co se děje. Milé Aukro, než tohle, je stokrát lepší naistalovat na webu wizarda, který bude mnohem efektivnější. Vyhazujete tady úplně zbytečné peníze za úplně zbytečného člověka.

Tedy pokud to přece jen nebyl ten prorouchaný automat.

Petr Staníček, 12. 6. 2008 000 14.33 • Rubrika: IT, Všeobecné12 komentářů u textu s názvem Tupci v a(u)kci

12 komentářů k článku »Tupci v a(u)kci«

[1] Vložil(a): Huggi 12. 6. 2008 v 15.19

to se dost nebezpecne podoba rozhovorum z kizky R. Granta Neschopnost (http://www.kosmas.cz/…neschopnost/ ;) ..jen tam to neni skutecnost..

[2] Vložil(a): rony 12. 6. 2008 v 20.43

podobnu vymenu emailov som absolvoval tiez s aukro.cz :-)

zalozil som si ucet, lebo som chcel prihodit k marigoldovej aukcii, potom som zistil, ze s aktivaciou uctu to nie je take pruzne ako by som si myslel.

ja blbec som si tam zadal mail, ktory nechcem zrusit :-)

po case mi zacali posielat tie ich emailove spravodajstva, tak som im napisal, ze nikdy som sa do uctu neprihlasoval, ich obalku som neotvoril a pretoze nemam zaujem na aukro.cz posobit tak nech mi zrusia zasielanie tych ich oznamov alebo zrusia ucet, ze mi je to jedno, len nech tie maily nechodia.

nepochodil som vsak ja :-)

[3] Vložil(a): otaznik 12. 6. 2008 v 22.03

Je otázkou jestli ten člověk je fakt tak hloupý, nebo se jenom v té práci našel a baví ho vytáčet lidi (v takovém případě by možná bylo zajímavé zjistit jak by reagoval na český ekvivalent lorem ipsum a … v následujícím mailu si stěžovat, že váš požadavek nevyřídil)

[4] Vložil(a): JiM 13. 6. 2008 v 0.19

účet jsem si zakládl někdy v lednu, protože jsem také chtěl něco prodat – dopis jsem dostal za 4 prac. dny

[5] Vložil(a): braggart 13. 6. 2008 v 7.03

Něco podobného jsem zažil na idnesu: http://v-blok.nikde.cz/index.php?…

[6] Vložil(a): Jan Tichý 13. 6. 2008 v 12.36

Příbuzný (sic poněkud odlišný) problém mám s Googlem. Kdysi jsem si na Gmailu registroval mail, který jsem pak ve slabší chvilce ;) zrušil. Nicméně Google to má uděláno tak prachmizerně, že když jsem si to pak rozmyslel a chtěl účet obnovit zpátky nebo zaregistrovat znovu, tak už to nejde. Prostě jednou použité uživatelské jméno už nejde nikdy nikdy nikdy použít znovu, zrušený účet už nejde nejde nejde obnovit.

[7] Vložil(a): Pixy 13. 6. 2008 v 13.00

[6] Ale to bych i pochopil. Dokonce bych si dokázal představit spoustu důvodů, proč jméno uživatele na aukcích mít povinně historicky unikátní. Což ale nijak neřeší to, že tento fakt jednak nemají dobře technicky ošetřen a především že je to podpora Aukra neschopna sdělit, mlží, plácá nesmysly a netuší, která bije.

[8] Vložil(a): AZ 15. 6. 2008 v 14.29

Nebudu obhajovat Aukro, protože má své obří mouchy. Mám ale dvě poznámky.

rony: Nejjednodušší je přihlásit se svým heslem do aukroúčtu a zrušit buď zasílání všech informačních mailů (otázka 30 vteřin, pak už Vám na 100% nikdy nic nedojde), případně zcela jednoduše zrušit celý účet.

Pixy: Už v prvním Vašem mailu Aukru byla nepřesnost. Původní účet, který jste zaregistroval byl na Vaši žádost smazán. V tu chvíli jsou ale mazána jen přístupová data. Uživatelské jméno, pod kterým jste se původně přihlásil ale figuruje v systému dál, protože i smazaný uživatel mohl například udělit komentář k aukcím, kterých se jako ještě aktivní zúčastnil a v systému je tedy zanesen „na věčné časy“. Proto je konstatování „jméno použito není, účet „BFLM“ je skoro tři roky zrušený“ zavádějící a mylné. Zrušením účtu neovlivníte skutečnost, že uživatelské jméno je již systémem použito.

Otázkou je, jak dlouho po smazání ještě Aukro archivuje registrační data uživatelů. I tato archivace je ale pochopitelná, protože problémy některých obchodů mohou vyplavat na povrch až po delší době. Zcela ale chápu i požadavek, aby nově registrovaný uživatel měl svou unikátní mailovou adresu. Prostě to tak je, už kvůli zmatkům, které by mohly užitím stejných mailových adres vzniknout. Pokud jste ve své komunikaci narazil na nějakého zaměstnance Aukra, který okamžitě nepochopil, o co konkrétně jde, není divu. Mnozí uživatelé Aukra svádějí denně tuhé boje se stejnými administrátory. Jsou sice perspektivní, ale mladí…

[9] Vložil(a): Pixy 15. 6. 2008 v 15.26

[8] Milé AZ, děkujeme za poučení, ale bohužel jste nepochopilo, že tady nejde o nějakou kritiku fungování Aukra, anóbrž o kritiku toho, že to nejsou schopni jasně uživatelům při registraci dát na vědomí, a jeho supportu, který mlží a není schopen tato (patrně elementární) fakta uživateli vysvětlit.

[10] Vložil(a): AZ 15. 6. 2008 v 16.29

Vážený Pixy, z čeho usuzujete, že jsem chápal Váš článeček, jako kritiku fungování Aukra? Jako jeho uživatel sice vím, že tento aukční portál často nefunguje tak, jak má, ale v závěru svého příspěvku jsem se snad zmínil o skutečnosti, že jste narazil (bohužel) na jednoho z administrátorů, který není tím pravým odborníkem na komunikaci se zákazníky.

Jinak se Vám velice omlouvám, že jsem si dovolil Vás pohněvat upozorněním na nepřesnost ve Vaší korespondenci s AT. Už se to nestane.

[11] Vložil(a): AZ 15. 6. 2008 v 16.46

A jako třešínku na dortíčku Vám posílám odkaz http://safe.wz.cz/telecom.htm, ve kterém jsem popsal svou anabázi s Telecomem. To je teprve support…

[12] Vložil(a): rony 24. 9. 2008 v 12.14

AZ: ja by som to skutocne rad urobil ale NEDOKAZEM sa prihlasit :-) Aj preto, ze som to vlastne nikdy neurobil.

Ja som s podporou Aukro (protimluv) riesil to, aby mi na ten mail nic neposielali – podla mojho nazoru je to jednoducha operacia – aby si overili, ci skutocne vlastnim ten mail stacilo si vsimnut, ze s nimi z neho komunikujem a odpovedam a v skutocnosti im MUSI stacit aj moja mailova prosba o ZRUSENIE. Mne je to fuk, ci si ten ucet ponechaju – chcel som iba to, aby tu mailovu adresu zrusili zo zaznamov.

Ale dnes uz to mam vyriesene inak – proste som vytrvalo oznacoval ich maily ako SPAM, takze ak ma niekto mail v tom istom webmaili ako ja, tak som prispel k tomu, ze AUKRO je pre ten webmailovy system evidovany ako spamer. Ako sa do hory vola tak do nej spadne.

Váš komentář

Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.

Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.