Frikulíni v akci [příspěvek v archivu]
- Téma hodiny: dětské kolo
- Cíl hodiny: koupit
- Lokalita: Praha-Zličín
Schválně si to zkuste, ať se taky pobavíte. Řekněme, že (tak jako já) vám nic neříkají názvy prodejců a jejich sortiment nesypete z rukávu. Začínáme zde: Avion Shopping Park: Obchody. Jediné, co tu na pohled má něco společného se sportem a sportovními potřebami je Giga Sport. Výborně.
Ale ještě zdaleka není vyhráno. Po zkušenostech z jiných nákupních center v okolí dobře vím, že prodejny v kategorii sport obvykle žádné sportovní potřeby nenabízejí: jsou to jen další butiky s oblečením. Oblečky sportovní nebo aspoň sport vzdáleně připomínající. Snadno si každý může ověřit např. v Metropoli nebo v Šestce – zde se „sportovní sortiment“ pohybuje výhradně od triček k ponožkám a míč, kolo nebo hokejka do tohoto světa nepatří.
Zatím tedy vím, že je zde jeden obchod, který má v názvu „sport“, a že „Ať je horko nebo sněží, Gigasport vždy ví oč běží“. Důraznou výstrahou budiž už to, že se zde prodejce místo srozumitelných údajů o sortimentu (jako všechny okolní obchody), zaměření obchodu nebo dokonce otvírací době prezentuje těmito non-plus-ultra frikulínskými perlami:
(…) mluvíme o naší jedinečné kompetenci (…) nadšení a zkušenosti našich poradců (…) sbírají zkušenosti při sportu a pohybu na čerstvém vzduchu (…) abyste profitovali ze zkušeností, předaných sportovcem sportovci (…) také naší kompetenci v oblasti gigantického výběru zboží (…) naše motto „we know how“ je nekompromisní filozofie (…)
Takže nezbývá než pátrat dál. Prodávají tam dětská kola, nebo ne? Logicky následuje klik na odkaz www.gigasport.cz. Připravme se ovšem na další divokou jízdu. V prvé řadě si asi nevšimnete, že ten link nevede na gigasport.cz, ale na gigasport.com:
Kastner & Öhler: Herzlich willkommen
Opravíme si tedy URL, nebo klikneme na Tschechien a pokračujeme:
„Vítame vás v Gigasporte/Gigasportu, vyberte si predajňu/prodejnu.“
Zličín, bezva. Jsme tam, a už to jede. Tedy, ehm…
Aktuální nabídka: „Plavky 1+1“. Letní výprodej: „We know how“. Sportovní akce s Gigasportem: Self-Transcedence Race. Poradenství: Běh jako nový trend. Nové trendy v chůzi s hůlkami. Nové trendy s dělovým badmintonem na střeše. Podpora a poradenství. Sport je naše droga. Soutěž. O prodejně, o firmě! (planý poplach, jen obecné plky). Job, kariéra, kupony, slevy, poukázky, napište nám, napsali nám, blablabla… A naše kompetence, ovšem. We know how.
Kdepak, ani ťuk. Ukázkový příklad marketingu firmy zcela ovládnutého frikulíny. Čím se živíme? Co prodáváme? Koho to zajímá, proboha, hlavní je přece sdělit světu, že We know how. Ještě chvíli a z prezentací vymizí i jakékoli zmínky o sportu a zůstanou jen akce, benefity a garance nejnižší ceny. Hotovou prezentaci si frikulín přinese ze svého předchozího působiště a zase si ji s sebou vezme do další firmy. Proč to pořád předělávat, jen se vymění logo. Jeden prodává limonády, druhý košile a třetí potrubí, kdo se v tom má vyznat a proč to řešit. Benefity a kompetence jsou přece jenom jedny. A o tom ten byznys je.
No a já se po tom kole půjdu podívat jinam.
Petr Staníček, 20. 7. 2008 000 10.48 • Rubrika: IT, Všeobecné, Webdesign • 13 komentářů u textu s názvem Frikulíni v akci
13 komentářů k článku »Frikulíni v akci«
[1] Vložil(a): Amoondre 20. 7. 2008 v 11.33
Mas recht. Je to hnus velebnosti! Nejvic me dostava kdyz prijde znamej, kterej si koupil nejakej HW – samozrejme kus srotu a jeste mi rekne, ze je to dobry protoze mu to na prodejne prodavac rekl.
[2] Vložil(a): tark 20. 7. 2008 v 11.52
Nemám rád tyhle „masové“ obchody, menší (a hlavně specializované..) obchůdky jsou lepší, více se tam zaměřují na zákazníka, často o tom ví více, než více než brigádník v Gigasportu…
Vzpomínám si, jak mi kamarád vykládal, že někomu prodal nějaké kolo za 30t, ale vůbec nic o tom nevěděl, že pořád jen říkal, „že je to kolo pěkné“ nebo něco takového… Celkem naprd
[3] Vložil(a): tark 20. 7. 2008 v 11.54
> Nejvic me dostava kdyz prijde znamej, kterej si koupil nejakej HW – samozrejme kus srotu a jeste mi rekne, ze je to dobry protoze mu to na prodejne prodavac rekl.
Ohledně tohoto, záleží na prodejně, kde to kupoval… V některých prodejnách jsem se s tímhle chováním nesetkal a třeba mi dali vždy dobrý tip.
[4] Vložil(a): Sniper 20. 7. 2008 v 12.42
Tak brigadnici a jejich rady jsou vzdycky super…jednou jedinkrat jsem byl nucen okolnostmi kupovat hw ve velkym obchode (tusim ze to bylo tesco) a nikdy vic. Vedel jsem presne co chci – jeden tablet od Geniusu. Tak jsem vyrazil obihat it obchody, ktery ovsem byly zavreny (a divite se, 23.12., cca. v pet odpoledne?) a tak hura do nejakyho megashopu, kde maj i elektroniku. Sekce elektroniky nalezena v pohode, dokonce i tamni sekce IT a dokonce i prodavac z elektro oddeleni. Kdyz mi ovsem na otazku „Kde tu mate tablety?“ (opakuji, stali jsme v elektru v IT sekci) odpovedel „Jaky tablety? Jako leky?“ tak jsem se otocil a blezkovou rychlosti mizel jinam. Pouceni pro priste – 23. se maj kupovat pouze obecne zname a rozsirene veci. Tablet jsem nakonec sehnal na druhy strane Prahy v Datartu, kterej opravdu, ale opravdu nemam rad.
[5] Vložil(a): roj 21. 7. 2008 v 1.22
Taky proc shanet takove veci v Prase. Takove veci se zasadne kupuji na malomeste, kde jsou za polovic a clovexe tam cejti jako zakaznik, ne jako zebrak. Vim o jednom stredoceskem meste s ocelarskou tradici, kde maji kousek od namesti prima obchudek, kde jsem koupil presne to prislusenstvi na kolo, ktere jsem si potreboval
[6] Vložil(a): MartinV 21. 7. 2008 v 8.01
Pane Staníček, to nemáte své děti rád? Proč jim kupujete kolo v hypermarketu? Náhodou ví,. že v tom středočeském městě byla prodejna s opravdu ochotným prodavačem.
Chvílema si myslím, že máte nudný život a jste masochista, co se rád trápí věcmi, co normální člověk ignoruje. Jít nakupovat sportovní potřeby do Gigasportu to je snad lepší navštívit nějakou dominu a nechat se potrapit od ní
[7] Vložil(a): Pixy 21. 7. 2008 v 8.02
[5],[6] Jistě, jsem nesvéprávný blbeček, který neví, co dělá. Já vás nemít, tak se v tom dnešním složitým světě vůbec neorientuju… Ten obchůdek (nejmíň tři další) na Kladně pochopitelně znám. Ale asi jsem měl nějaký důvod, proč jsem hledal kolo zrovna na Zličíně, ne?! – ale to s tímhle příspěvkem nemá lautr nic společného. Bože můj, čím jsem si tyhle mudrlanty a jejich věčné poučování zasloužil?
[8] Vložil(a): xpj 21. 7. 2008 v 9.16
Mohu doporučit ######. Jejich prodejna je v ###### …
(Reklama smazána majitelem blogu.)
[9] Vložil(a): Pixy 21. 7. 2008 v 9.23
Proboha lidi, to máte opravdu všichni takový problém s porozumněním psanému textu? Inteligentní lidi, vysokoškoláci – a všichni tady trousí jeden off-topic komentář za druhým. Já nechci tip na obchod s koly, nechci řešit důvody proč co a kde kupuju – psal jsem přece jen o hloupém marketingu firmy Gigasport.
Předchozí „komentáře“ mimo mísu zde nechávám jako odstrašující příklady, další podobné už budu mazat.
[10] Vložil(a): MartinV 21. 7. 2008 v 14.44
[7] Pochopil sem ze to bylo hlavně o Gigasportu a jejich „marketingu“. Ale asi nejsem jediny, co nechápe, co tak rozumného člověka za kterého Vás mám, nutí k takovému šílenství jako je návštěva Gigasportu a navíc se hrabat na jejich stránkách…
[11] Vložil(a): Pixy 21. 7. 2008 v 15.39
[10] Za prvé to je čistě moje věc, nemyslíte? A za druhé se taky určitě dalo pochopit, že mně jméno Gigasport vůbec nic neříká, tudíž s ním nemůžu mít spojjeny žádné konotace ani reference negativní ani pozitivní), ergo spojovat návštěvu jejich obchodu s pojmy jako šílenství, masochismus atp. je přinejmenším … ehm … irelevantní.
[12] Vložil(a): honzahucin 23. 7. 2008 v 12.00
Pixy, souhlasím s tebou, že stránky Gigasportu jsou zaplevelené marketingovým balastem, podstatná informace se tam najde těžko. Na druhou stranu – dá se k ní dobrat. A dokonce dvojím způsobem.
Strategie č. 1 – zjistit kontakt, nejlépe telefonní. Na webu českého Gigasportu se najde prodejna Zličín a tam odkaz O prodejně. Právě jsem vyzkoušel a pokud Tě to zajímá, v nejmenší verzi dvacítek (nejmenší velikost bez přídavných koleček vzadu) mají modrý Miles za 5 tisíc
Strategie č. 2 – proklikat stránky, někde se něco může vyhrabat. Člověk znalý frikulínského slovníku odhadne, že sortiment budou Naše kompetence (neznalý se tam dokliká stylem pokus-omyl) a tam pod Servisem je mj. obrázek s dětskými koly
Nehájím webmastery ani obchodníky, jen chci poukázat na to, že i když má něco k dokonalosti daleko, neznamená to, že je to úplně na nic. Už jsem si zvykl, že si do obchodu radši zavolám, i když má web.
[13] Vložil(a): jjr 25. 7. 2008 v 21.27
Tak jsem dnes nakoukl také do pár obchodů a vypadá to že Pixy to vystihl – batohy, boty, trička, ponožky, případně stany a vařiče. Pro vandry a výlety ráj, ale po těch kolech a hokejkách je nutné se podívat jinde.
Váš komentář
Upozornění: Pokud vás téma tohoto příspěvku nezajímá, nebaví, dotýká se vás či vás dokonce uráží, tak prosím odejděte a pokud možno se nadále ve vlastním zájmu dalším podobným vyhýbejte. Hlavně se to prosím nesnažte autorovi sdělovat v komentářích, takové příspěvky nikoho nezajímají a budou nejspíš vymazány. Totéž platí pro vaše názory na osobu autora, na jiné přispěvatele, mluvení z cesty, ze spaní či pod vlivem omamných látek a další podobné výlevy nesouvisející s tématem článku. Jinými slovy, toto je prostor soukromého blogu určený pro komentování příspěvku publikovaného výše, nikoli k chatování a volné diskusi. Děkuji za pochopení.
Abyste mohli komentovat, musíte se přihlásit.